-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Газове паливо (09123000-7 природний газ)
усі документи, що готуються учасником, повинні бути складені українською мовою
Завершена
1 404 662.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 023.31 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 023.31 UAH
Період оскарження:
02.06.2021 16:52 - 14.06.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
ce31d16f1c3c46b89354a12b07fa818e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-02-011376-b.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
1) Шановний Замовник! При вивчені тендерної документації нами була виявлена наявність дискримінаційної вимоги, а саме: «Скан-копію Довідки (експертного висновку) уповноваженого органу, наданої Учаснику закупівлі, яка містить інформацію про середньозважену ціну природного газу місячного ресурсу (датовану місяцем подання тендерної пропозиції) з інформацією про ціни на ринку газу України, або довідку з Торгово-промислової палати з вищезазначеною інформацією станом на місяць подання тендерної пропозиції Учасником, в разі якщо ціна природного газу в тендерній пропозиції Учасника нижча більш ніж на 10% від середньоринкової ціни, яка зазначена в довідці. Необхідно надати обгрунтвування такої ціни з документами, які підтверджують факт купівлі-продажу природного газу за ціною, що є нижчою від ціни яка визначена умовами електронного аукціону (такими документами слід вважати Договір купівлі продажу газу з актами приймання передачі) у разі відсутності вищенаведених документів пропозиція учасника відхиляється, як така що не відповідає умовам тендерної документації.» Зазначена вимога є такою, що нав'язує учасникам закупівлі додаткові, не передбачені чинним законодавством України умови, суперечить чинному законодавству та йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами, як публічної закупівлі так й підприємницької діяльності. Відповідно до Закону, зокрема, ч. 11 ст.26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування, переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Крім того, Законом (стаття 22), встановлено перелік необхідно інформації, що вимагається для підтвердження відповідності Учасника, зокрема, Замовник має право встановити один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст.17 Закону, а також, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Вимога, висунута Замовником, жодним чином не підтверджує наявність відповідності вищезгаданим критеріям. Тобто, наявність довідки уповноваженого органу у складі Тендерної пропозиції Учасника жодним чином не відображає рівень його відповідності встановленим Законодавством критеріям. В свою чергу, чинною редакцією Закону чітко встановлено поняття -"аномально низька ціна". Так, законодавцем встановлено механізм, завдяки якому Учасники не мають змоги встановити необгрунтовано занижену (демпінговану) ціну тендерної пропозиції. Більше того, Замовник має можливість самостійно вивчити кон'юнктуру ринку, провівши аналіз ринку та встановити прийнятні ціни на ринку. Зокрема, інформація доступна у вільному доступі на ресурсі ТОВ ГПК "НАФТОГАЗ ТРЕЙДИНГ", Української енергетичної біржі, тощо. За наявності такої умови, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають можливість звернутися до уповноваженого органу, сплатити плату за довідку, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Кожен Учасник в праві вільно обирати принцип роботи та порядок формування цінової пропозиції. Такою вимогою Замовник змушує потенційних Учасників здійснювати постачання товару, за цінами, що встановлені у довідці, не беручи до уваги принципи ведення господарської діяльності окремо взятого суб'єкта господарювання. Замовник порушує принципи публічної закупівлі, з огляду на таке: Аукціон - участь (змагання), за рахунок власних здобутків та можливостей, враховуючи правову природу якого, жоден з учасників не зможе передбачити результат аукціону та свою кінцеву пропозицію, відповідно, не зможе відкоригувати її до ціни, що зазначена у довідці. Ринок природного газу мінливий, а порядок ціноутворення - вільний. Порядок ціноутворення на ринку природного газу залежить від багатьох факторів, зокрема, від показників (індексів) на біржах з продажу газу, кон'юнктури на ринку, наявності або відсутності дефіциту товару в підземних сховищах газу, динаміки споживання, температурних режимів опалювального сезону, політичних факторів, коливання курсу валют, тощо. Такий товар як газ природний є товаром, постачання якого відбувається в силу технологічних особливостей його видобування, зберігання, транспортування та наступного постачання. На основі вищевикладеного, вимагаємо внести зміни в тендерну документацію шляхом видалення даної вимоги. Додатково надаємо рішення АМКУ від 16.10.2020 №19429 з аналогічного питання.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 16.10.2020 №19429 .pdf 04.06.2021 09:11
Дата подачі:
04.06.2021 09:11
Вирішення:
Тендерним комітетом ДЕРЖАВНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ "ОДЕСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ ЗАЙНЯТОСТІ" уважно розглянуто Вашу вимогу. За результатами розгляду, повідомляємо наступне.
Відповідно до абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
В наданні скан-копії Довідки (експертного висновку) уповноваженого органу, наданої Учаснику закупівлі, яка містить інформацію про середньозважену ціну природного газу місячного ресурсу (датовану місяцем подання тендерної пропозиції) з інформацією про ціни на ринку газу України, або довідки з Торгово-промислової палати з вищезазначеною інформацією станом на місяць подання тендерної пропозиції Учасником, а вразі якщо ціна природного газу в тендерній пропозиції Учасника нижча більш ніж на 10% від середньоринкової ціни, яка зазначена в довідці необхідно надати обґрунтовування такої ціни з документами, які підтверджують факт купівлі-продажу природного газу за ціною, що є нижчою від ціни яка визначена умовами електронного аукціону (такими документами слід вважати Договір купівлі продажу газу з актами приймання передачі) Замовник не вбачає дискримінаційною вимогою.
Дискримінація – це встановлення у тендерній документації особливих (специфічних) вимог, які можуть виконати тільки деякі учасники торгів. Проте, отримати довідку (експертний висновок) або довідку з Торгово-промислової палати з інформацією про середньозважену ціну природного газу місячного ресурсу (датовану місяцем подання тендерної пропозиції) з інформацією про ціни на ринку газу України може будь-яка особа, а тому ця вимога жодним чином не обмежує коло потенційних учасників відкритих торгів.
Звертаємо Вашу увагу, що нами не встановлено у тендерній документації чіткого переліку установ та організацій, які можуть надавати таку довідку (експертний висновок). Тобто, потенційні учасники закупівлі жодним чином не обмежені у праві отримати зазначену довідку у будь-якій організації чи установі, яка здійснює діяльність щодо надання інформації про середньозважену ціну природного газу місячного ресурсу (датовану місяцем подання тендерної пропозиції) з інформацією про ціни на ринку газу України. А тому, учасники самостійно обирають таку організацію для отримання довідки на найбільш вигідних для них умовах.
Вимогу щодо надання довідки (експертного висновку) або довідки з Торгово-промислової палати з інформацією про середньозважену ціну природного газу місячного ресурсу (датовану місяцем подання тендерної пропозиції) з інформацією про ціни на ринку газу України, а також надання обґрунтування ціни Учасником та надання документів, які підтверджують факт купівлі-продажу природного газу в разі якщо ціна природного газу в тендерній пропозиції Учасника нижча більш ніж на 10% від середньоринкової ціни було встановлено нами, як Замовником закупівлі, на підставі абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону, а тому у випадку невиконання учасником закупівлі вищезазначеної вимоги Тендерної документації у частині не подання документів та обґрунтування ціни товару, ми будемо зобов’язані відхилити його тендерну пропозицію на підставі п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону.
У тендерній документації не міститься така підстава для відхилення тендерної пропозиції, як не належне або неповне обґрунтування ціни.
Беручи до уваги рішення АМКУ від 16.10.2020 №19429, який дійшов висновку, що: «надання довідки з органу, який уповноважений надавати інформацію щодо коливання ціни товару на ринку, або іншої експертної установи про ціну на природний газ, що датована місяцем подання тендерної пропозиції, з метою запобігання необґрунтованого заниження (демпінгу) ціни Пропозиції, Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.»
Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги викладене, тендерна документація у цій закупівлі не потребує внесення змін, оскільки вона викладена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» і не суперечить рішенню Комісії АМКУ від 16.10.2020 року № 19429.
Статус вимоги:
Відхилено