-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
код ДК 021:2015: 30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина) (Ноутбуки)
Закупівля здійснюється з метою забезпечення якісного процесу внесення електронних медичних записів до електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ) під час вакцинації від COVID-19
Торги не відбулися
199 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 991.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 991.00 UAH
Період оскарження:
02.06.2021 14:48 - 08.06.2021 10:00
Вимога
Залишено без розгляду
1
Номер:
6a77024c81014e30a82e31b4d30fef9e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-02-001978-a.c1
Назва:
1
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист, повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Просимо ознайомитися з практикою Замовників.
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006701-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006867-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002447-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-01-26-006781-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-30-003331-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-29-005631-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-26-003460-a
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.06.2021 11:33
Вирішення:
Комунальне некомерційне підприємство "Макарівський центр первинної медико-санітарної допомоги" Макарівської селищної ради отримало Вашу вимогу про усунення порушень під час проведення спрощеної закупівлі за предметом «код ДК 021:2015: 30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина) (Ноутбуки)».
Відповідно до частини 7 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.
Керуючись вищезазначеними законодавчими приписами, надаємо відповідне роз’яснення щодо вимоги надати авторизаційний лист від виробника запропонованого товару або його офіційного представника, і повідомляємо про відсутність підстав для задоволення Вашої вимоги з огляду на наступне.
Відповідно до вимог Додатку 3 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, Учасники процедури закупівлі надають у складі пропозиції документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, зокрема - Авторизаційний (або гарантійний) лист від виробника або офіційного представника виробника на території України, виданий на ім’я Учасника з посиланням на номер оголошення закупівлі та Замовника, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі та пропонується Учасником, в належній якості, у кількості та в терміни, визначені цим Оголошенням та пропозицією Учасника торгів.
Зазначена вимога встановлена Замовником задля забезпечення здійснення закупівлі якісного, імпортованого на територію України (або виробленого на території України) із дотриманням всіх законодавчих приписів та офіційних процедур, товару у надійного постачальника. Авторизаційний лист від виробника або офіційного представника виробника є своєрідною додатковою гарантією поставки товару, що відповідає вимогам Замовника, та щодо якого здійснюватиметься подальше гарантійне обслуговування. Оскільки закуповуване обладнання покликане забезпечити якісний процес внесення електронних медичних записів до електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ) під час вакцинації від COVID-19, отримання таких гарантій є вкрай важливим для Замовника, і встановлення такої вимоги не є надлишковим.
Не є зазначена вимога також і дискримінаційною, оскільки передбачає можливість надання відповідного авторизаційного (або гарантійного) листа не лише від безпосередньо виробника, а й від його офіційного представника. Відповідно до приписів статті 237 Цивільного кодексу України, Представництвом є правовідношення, в якому одна сторона (представник) зобов'язана або має право вчинити правочин від імені другої сторони, яку вона представляє. Представництво виникає на підставі договору, закону, акта органу юридичної особи та з інших підстав, встановлених актами цивільного законодавства.
Отже, твердження про те, що взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні стосунки саме з виробником, не відповідає дійсності, оскільки за отриманням авторизаційного (або гарантійного) листа учасники мають можливість звернутися як до виробника запропонованого товару, так і до його представника, дилера, дистриб’ютора, іншого суб’єкта господарювання, що пов’язаний з виробником правовідносинами представництва, встановленими відповідно до вимог законодавства.
Таким чином, підстави для задоволення Вашої вимоги та внесення змін до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі відсутні.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
10.06.2021 10:15