-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Газ природній
Торги відмінено
2 641 704.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 26 417.04 UAH
мін. крок: 1% або 26 417.04 UAH
Період оскарження:
02.06.2021 13:26 - 22.06.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
проект договору
Номер:
77ce14546eb44376b05349d6e3e53521
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-02-001463-a.b8
Назва:
проект договору
Вимога:
Шановний Замовнику. Положення пункту 9.1. проекту договору не відповідають імперативній нормі ч. 6 ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка містить виключний перелік підстав для пролонгації, дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку. Просимо внести зміни в цій частині.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.06.2021 10:57
Вирішення:
Вимогу учасника розглянуто та задоволено. До проєкту договору будуть внесені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
вимога
Номер:
c9b0544e1a4f4610b5dde23f713fb012
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-02-001463-a.b7
Назва:
вимога
Вимога:
Додатком 2 до тендерної документації передбачена вимога щодо надання учасниками в складі пропозиції повинен надати Сертифікат ISO 37001:2016 “ Системи менеджменту щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування”.Надання сертифікатів ISO є вимогою незаконною і дискримінаційною. В світі розроблені чимало міжнародних стандартів, які в різних галузях дозволяють бізнесу бути конкурентоспроможним завдяки запровадженим процесам тих самих стандартів. Але в України діє принцип добровільної сертифікації, тобто, ніхто не може зобов'язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар або процес. Зазначені вимоги щодо наявності в учасника сертифікату ISO є для багатьох учасників дискримінаційними, оскільки вони унеможливлюють підготувати свою Пропозицію у відповідності до вимог Документації і взяти участь взагалі у цьому тендері. Встановлюючи вимоги в Документації, на виконання приписів Закону має право встановлювати вимоги, які передбачені законодавством, норми якого мають для учасників імперативний (обов'язковий) характер. Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно- господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Згідно з рішенням Апеляційного адміністративного суду у справі № 826/15639/17, суд дійшов до позиції "тендерна документація може містити вимоги щодо наявності певних сертифікаційних документів в якості кваліфікаційного критерію. Однак відсутність таких документів у складів тендерної пропозиції з тих підстав, що отримання їх не є обов'язковим для певної продукції, не може мати наслідком відхилення її замовником. Відтак, як вірно зазначив суд першої інстанції, відсутні підстави стверджувати, що ненадання учасником у складі тендерної пропозиції копії сертифікату, отримання якого не є обов'язковим, є порушенням умов Тендерної документації". Отже, обов'язковість отримання даного сертифікату не передбачено чинним законодавством України, а значить є виключно добровільною справою кожного підприємства. Встановивши вимогу про надання даних сертифікатів, Замовник свідомо та навмисно обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та можуть бути визнані переможцем торгів. Отже, просимо видалити з тендерної документації умову щодо надання Сертифікату ISO 37001:2016 “ Системи менеджменту щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування”. Наголошуємо, що у разі ігнорування цієї вимоги, потенційний Учасник буде вимушений оскаржити дії Тендерного комітету до АМК України, що потягне за собою блокування тендеру на невизначений строк.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.06.2021 15:30
Вирішення:
Відповідно до пункту 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.» Крім того, у пункті 5 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» сказано, що замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними та іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару , роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Тому вимога замовника до учасників про надання ними сертифікатів ISO не відноситься до дискримінаційних умов або порушення законодавства у сфері державних закупівель. Дана вимога не може бути дискримінаційною, оскільки кожний учасник може отримати зазначені сертифікати, якщо його діяльність відповідає цим стандартам.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
вимога
Номер:
efe66a6ce1e04f53a396eb2317cc31ec
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-02-001463-a.b6
Назва:
вимога
Вимога:
Додатком 2 до тендерної документації передбачена вимога щодо надання учасниками в складі пропозиції повинен надати сертифікат системи менеджменту інформаційної безпеки ISO 27001:2013.Надання сертифікатів ISO є вимогою незаконною і дискримінаційною. В світі розроблені чимало міжнародних стандартів, які в різних галузях дозволяють бізнесу бути конкурентоспроможним завдяки запровадженим процесам тих самих стандартів. Але в України діє принцип добровільної сертифікації, тобто, ніхто не може зобов'язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар або процес. Зазначені вимоги щодо наявності в учасника сертифікату ISO є для багатьох учасників дискримінаційними, оскільки вони унеможливлюють підготувати свою Пропозицію у відповідності до вимог Документації і взяти участь взагалі у цьому тендері. Встановлюючи вимоги в Документації, на виконання приписів Закону має право встановлювати вимоги, які передбачені законодавством, норми якого мають для учасників імперативний (обов'язковий) характер. Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно- господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Згідно з рішенням Апеляційного адміністративного суду у справі № 826/15639/17, суд дійшов до позиції "тендерна документація може містити вимоги щодо наявності певних сертифікаційних документів в якості кваліфікаційного критерію. Однак відсутність таких документів у складів тендерної пропозиції з тих підстав, що отримання їх не є обов'язковим для певної продукції, не може мати наслідком відхилення її замовником. Відтак, як вірно зазначив суд першої інстанції, відсутні підстави стверджувати, що ненадання учасником у складі тендерної пропозиції копії сертифікату, отримання якого не є обов'язковим, є порушенням умов Тендерної документації". Отже, обов'язковість отримання даного сертифікату не передбачено чинним законодавством України, а значить є виключно добровільною справою кожного підприємства. Встановивши вимогу про надання даних сертифікатів, Замовник свідомо та навмисно обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та можуть бути визнані переможцем торгів. Отже, просимо видалити з тендерної документації умову щодо надання сертифікату системи менеджменту інформаційної безпеки ISO 27001:2013
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.06.2021 15:28
Вирішення:
Відповідно до пункту 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.» Крім того, у пункті 5 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» сказано, що замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними та іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару , роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Тому вимога замовника до учасників про надання ними сертифікатів ISO не відноситься до дискримінаційних умов або порушення законодавства у сфері державних закупівель. Дана вимога не може бути дискримінаційною, оскільки кожний учасник може отримати зазначені сертифікати, якщо його діяльність відповідає цим стандартам.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
вимога
Номер:
2761306c3e2e4584998bc4d0ba76db89
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-02-001463-a.c5
Назва:
вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Вимога щодо надання копії заяви на отримання EIC коду типу X Оператору газотранспортної організації АТ “Укртрансгаз” (додаток 2 до тендерної документації) є дискримінаціною та такою, що обмежує коло потенційних учасників. Так, Кожному суб'єкту
ринку природного газу та/або точці комерційного обліку може бути присвоєно лише один
EIC-код. При цьому ЕІС-код може бути присвоєний як оператором газотранспортної системи (а з 01.01.2020 це – ТОВ "ОПЕРАТОР ГАЗОТРАНСПОРТНОЇ СИСТЕМИ
УКРАЇНИ", а не АТ "УКРТРАНСГАЗ"), так і оператором системи передачі. У випадку, якщо ЕІС-код був присвоєний оператором системи передачі, оператор газотранспортної
системи такий код не видає, за наявний кодом відповідний постачальник реєструється на платформі. А за таких умов така вимога є дискримінаційною, такою, що обмежує участь
постачальників, ЕІС-код яким було присвоєно з 01.01.2020 або АТ "УКРЕНЕРГО". Форма заяви на отримання ЕІС-коду розміщена за посиланням https://tsoua.com/kliyentam/yak-
staty-kliyentom/eic-kody/ - як вбачається з форми така заява не може підтверджувати факт присвоєння відповідному заявнику ЕІС-коду. Аналогічним чином, не є підтвердження
факту недискримінаційних умов або такими, що не обмежують конкуренції факт наявності у одних учасників такої заяви, оскільки, як зазначено вище наразі таку заяву у
визначеному Замовником контрагента отримати не є можливим – вже майже рік.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації
учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом
України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Крім того, відповідно до ч. 11 ст. 26 цього
Закону документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі
тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність
документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Також така заява направляється на ТОВ "ОПЕРАТОР ГАЗОТРАНСПОРТНОЇ СИСТЕМИ або АТ "УКРЕНЕРГО" та не зберігається у постачальника. З врахуванням наведеного просимо видалити надмірну та дискримінаційну вимогу щодо надання Інформації в довільній формі про підтвердження наявності в учасника EIC-коду - код енергетичної ідентифікації суб’єкта ринку природного газу та/або точки комерційного обліку, визначений за правилами Європейської мережі операторів газотранспортних систем (ENTSOG), з метою уніфікації та однозначної ідентифікації суб’єктів ринку природного газу та точок комерційного обліку, розміщених на об’єктах газової інфраструктури, у тому числі для участі у регіональних (міжнародних) газових ринках, та для забезпечення спрощення процедур зміни постачальників природного газу та електронного обміну даними між суб’єктами ринку природного газу. На підтвердження інформації надати копію заяви на отримання EIC коду типу X Оператору газотранспортної організації АТ “Укртрансгаз”. Наголошуємо, що у разі ігнорування цієї вимоги, потенційний Учасник буде вимушений оскаржити дії Тендерного комітету до АМК України, що потягне за собою блокування тендеру на невизначений строк.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.06.2021 15:06
Вирішення:
Вимога учасника розглянута і задоволена. До тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
вимога
Номер:
9f5589091650458abdf351d17efc12f0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-02-001463-a.c4
Назва:
вимога
Вимога:
Додатком 2 до тендерної документації передбачена вимога щодо надання учасниками оригіналу сертифікату відповідності вимогам ISO 45001:2018 - Охорона Здоров'я і Безпека Праці, виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Надання сертифікатів ISO 45001:2018 "Системи менеджменту охорони здоров'я та безпеки праці" незаконною і дискримінаційною. В світі
розроблені чимало міжнародних стандартів, які в різних галузях дозволяють бізнесу бути конкурентоспроможним завдяки запровадженим процесам тих самих стандартів. Але в України діє принцип добровільної сертифікації, тобто, ніхто не може зобов'язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар або процес. Зазначені вимоги щодо наявності в учасника сертифікату ISO 45001:2018 "Системи менеджменту охорони здоров'я та безпеки праці" є для багатьох учасників дискримінаційними, оскільки вони унеможливлюють підготувати свою Пропозицію у відповідності до вимог Документації і взяти участь взагалі у цьому тендері. Встановлюючи вимоги в Документації, на виконання приписів Закону має право встановлювати вимоги, які передбачені законодавством, норми якого мають для учасників імперативний (обов'язковий) характер. Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов
тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-
господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Згідно з рішенням Апеляційного адміністративного суду у справі № 826/15639/17, суд дійшов до позиції "тендерна документація може містити вимоги щодо наявності певних сертифікаційних документів в якості кваліфікаційного критерію. Однак відсутність таких
документів у складів тендерної пропозиції з тих підстав, що отримання їх не є обов'язковим для певної продукції, не може мати наслідком відхилення її замовником. Відтак, як вірно
зазначив суд першої інстанції, відсутні підстави стверджувати, що ненадання учасником у складі тендерної пропозиції копії сертифікату, отримання якого не є обов'язковим, є
порушенням умов Тендерної документації".
Отже, обов'язковість отримання даного сертифікату не передбачено чинним законодавством України, а значить є виключно добровільною справою кожного
підприємства. Встановивши вимогу про надання даних сертифікатів, Замовник свідомо та навмисно обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та можуть бути визнані переможцем торгів. Отже, просимо видалити з тендерної документації умову щодо надання оригіналу сертифікату відповідності вимогам ISO 45001:2018 - Охорона Здоров'я і Безпека Праці, виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та чинного на момент подачі тендерної пропозиції.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.06.2021 14:44
Вирішення:
Відповідно до пункту 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.» Крім того, у пункті 5 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» сказано, що замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними та іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару , роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Тому вимога замовника до учасників про надання ними сертифікатів ISO не відноситься до дискримінаційних умов або порушення законодавства у сфері державних закупівель. Дана вимога не може бути дискримінаційною, оскільки кожний учасник може отримати зазначені сертифікати, якщо його діяльність відповідає цим стандартам.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
вимога
Номер:
40cce9bc75ca49d6be2e2f5abeaf1166
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-02-001463-a.c3
Назва:
вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Тендерною документацією передбачено, що учасники у складі своєї тендерної пропозиції повинні надати довiдку або інший документ від уповноваженого органу з інформацією про середньозважену ціну природного газу на ринку України не раніше 10-денної давнини від дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, що видана на ім’я учасника закупівлі уповноваженим органом згідно з Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 02.05.2018 р. № 608. Подібні положення Тендерної Документації суперечать чинному законодавству та йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами, як публічної закупівлі. Вважаємо, що наявність такої вимоги у складі Тендерної документаціє необґрунтована. Інформація надана в довідках не несе обов’язкового характеру для учасників закупівлі. Такий товар як газ природний є товаром, постачання якого відбувається в силу технологічних особливостей його видобування, зберігання, транспортування та наступного постачання. Крім того, відповідно до ст. 12 Закону України «Про ринок природнього газу» - ціни встановлюються вільно, довідка не повинна впливати на формування Учасником своєї Тендерної пропозиції (рішення Антимонопольного комітету з аналогічного питання No19429-р/пк-пз 16.10.2020). Більше того, Замовник має можливість самостійно вивчити кон’юнктуру ринку, провівши аналіз ринку та встановити прийнятні ціни на ринку. Керуючись проведеним аналізом, Замовник може оцінити рентабельність кожної пропозиції. Зокрема, інформація доступна у вільному доступі на ресурсі ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз України» та ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг», Української енергетичної біржі, тощо. В свою чергу, Замовник, змушує Учасників звертатися до третіх осіб, що не мають відношення до даної закупівлі. Жодним чинним нормативно-правовим актом не передбачений прямий обов’язок для Постачальника на отримання довідок щодо коливання ціни від уповноваженого органу. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, ч. 11 ст.26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). З огляду на зазначене, та з урахуванням вищевикладеного, наявність подібної вимоги нівелюється. Отже, вимога щодо надання у складі Тендерних пропозицій довідок Торгово-промислової палати України та/або інших експертних організацій про ціну газу на ринку є необґрунтованою, оскільки замовник може самостійно, на будь-якому етапі проведення процедури закупівлі, вирахувати мінімальну вартість природнього газу із врахуванням складових цін. Крім того, акцентуємо увагу на тому, що новелою чинної редакції Закону України «Про публічну закупівлю» є поняття – «аномально низька ціна». Так, законодавцем встановлено механізм, завдяки якому Учасники не мають змоги встановити необґрунтовано занижену (демпінговану) ціну тендерної пропозиції. Так, самим законодавцем передбачено механізм заниження/завищення тендерної пропозиції Учасників. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч.4 ст.22 Закону України «Про публічну закупівлю»). Враховуючи вище наведені положення законодавства, виходячи з принципів здійснення закупівель, Замовник не повинен необґрунтовано обмежувати та звужувати метод та порядок формування тендерної пропозиції. Згідно положень Закону України «Про ринок природнього газу» для підтвердження відповідності зазначеній вимозі достатньо підтвердити (гарантувати) формування ціни за за цінами на газ природний, які встановлені на ринку України. Просимо внести зміни до тендерної документації, зокрема, видалити вимогу щодо надання довiдки або іншого документу від уповноваженого органу з інформацією про середньозважену ціну природного газу на ринку України не раніше 10-денної давнини від дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, що видана на ім’я учасника закупівлі уповноваженим органом згідно з Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 02.05.2018 р. № 608.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.06.2021 14:08
Вирішення:
Вимогу учасника розглянуто та задоволено. До тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
вимога
Номер:
ae99008f7271439e989e65a5e4e76c1e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-02-001463-a.c2
Назва:
вимога
Вимога:
Встановлюючи вимоги в тендерній документації "Замовник має право при поставці кожної окремої партії товару вимагати проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень щодо якісних показників (характеристик) товару та їх відповідності вимогам замовника. Учасники у складі тендерної пропозиції повинні письмово гарантувати можливість здійснення лабораторних досліджень газу природного, що постачається за умовами Договору. На підтвердження можливості проведення лабораторних досліджень проб газу, учасник надає чинний договір з лабораторією на провадження таких досліджень." Ви порушуєте основні принципи здійснення публічних закупівель щодо недескримінації учасників. Також, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, ч. 11 ст.26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). В тендерній документації ніде не вказаний перелік установ та лабораторій, в яких може бути проведено дослідження якісних показників природного газу, їх адреси, вартість доставки проб товару та вартість послуг з проведення лабораторних досліджень. Ця вимога через невизначеність критеріїв Замовника щодо проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень, невизначеність переліку цих лабораторій, їх адрес та вартості послуг з лабораторних досліджень та доставки проб товару для проведення таких досліджень, припускає різне тлумачення, що може призвести до застосування Замовником різних підходів до учасників торгів. Крім того, така невизначеність не дає можливості учасникам сформувати остаточну ціну своєї тендерної пропозиції. Замовником у тендерній документації не надано обгрунтування необхідності встановлення вищезазначеної вимоги. Встановлення зазначеної вимоги порушує, зокрема, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, визначений ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також є дискримінаційним по відношенню до учасників закупівлі. Відповідно до ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються, зокрема, за принципами недискримінації учасників, а також відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі. Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Відповідно до ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Звертаємо Вашу увагу також на те, що аналогічна вимога тендерної документації вже була визнана Антимонопольним комітетом України дискримінаційною (Рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 1279-р/пк-пз від 16.03.2017 р.). Враховуючи вищезазначене, просимо виключити зі складу тендерної документації наступну вимогу: Замовник має право при поставці кожної окремої партії товару вимагати проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень щодо якісних показників (характеристик) товару та їх відповідності вимогам замовника. Учасники у складі тендерної пропозиції повинні письмово гарантувати можливість здійснення лабораторних досліджень газу природного, що постачається за умовами Договору. На підтвердження можливості проведення лабораторних досліджень проб газу, учасник надає чинний договір з лабораторією на провадження таких досліджень. Наголошуємо, що у разі ігнорування цієї вимоги, потенційний Учасник буде вимушений оскаржити дії Тендерного комітету до АМК України, що потягне за собою блокування тендеру на невизначений строк.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.06.2021 14:03
Вирішення:
Вимога учасника взята до уваги. До тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
вимога
Номер:
343e1843e4ae4a3698330e3fa6aa081c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-02-001463-a.c1
Назва:
вимога
Вимога:
Тендерною документацією передбачено, що, на виконання вимог Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб’єктів у сфері постачання природного газу України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, що має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції. Сертифікат ISO 9001:2015 вважається чинним за умови щорічного підтвердження, а тому учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати скан-копію документа, який підтверджує продовження терміну дії сертифікату ISO 9001:2015 (або рішення уповноваженого органу сертифікації, або звіт по аудиту тощо). 8)Копія оригіналу сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі/Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі. Такі вимоги безпідставні. Отримання вище описаних сертифікатів не є обов'язковим. Це добровільна справа будь-якого постачальника. Є закони та нормативно-правові акти України, які чітко обумовлюють, що потрібно для постачання електричної енергії. Вимога щодо наявності даних сертифікату є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність такого чи подібного сертифікату в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання природного газу. Так, відповідно до частини 4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Разом з тим, втановлення таких вимог порушує основні принципи здійснення публічних закупівель (стаття 5 Закону) , а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити дані вимоги. Наголошуємо, що у разі ігнорування цієї вимоги, потенційний Учасник буде вимушений оскаржити дії Тендерного комітету до АМКУ України, що потягне за собою блокування тендеру на невизначений строк.
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь 07.06.2021 15:52
Дата подачі:
03.06.2021 14:01
Вирішення:
Відповідно до пункту 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.» Крім того, у пункті 5 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» сказано, що замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними та іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару , роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Тому вимога замовника до учасників про надання ними сертифікатів ISO не відноситься до дискримінаційних умов або порушення законодавства у сфері державних закупівель. Дана вимога не може бути дискримінаційною, оскільки кожний учасник може отримати зазначені сертифікати, якщо його діяльність відповідає цим стандартам.
Статус вимоги:
Відхилено