• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Медичні матеріали

Завершена

287 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 435.00 UAH
Період оскарження: 02.06.2021 11:38 - 14.06.2021 00:00
Вимога
Є відповідь

невідповідність вимогам тендерної документації

Номер: d314706b3d3148aba6ccb5d5995fee04
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-02-003959-b.c1
Назва: невідповідність вимогам тендерної документації
Вимога:
Вимога щодо неправомірного визнання Переможця
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Комунальне некомерційне підприємство "Кіцманська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування" (надалі по тексту - КНП "Кіцманська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування", Замовник) детально розглянуло Вашувимогу від 25.06.2021 року, на протокол від 24.06.2021 року засідання тендерного комітету Замовника, щодо розгляду тендерних пропозицій переможця на закупівлю фармацевтичної продукції (номер закупівлі в електронній системі за №UA-2021-06-02-003959-b), керуючись положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII, повідомляє наступне. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені законом України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 року № 922-VIII із змінами і доповненнями (далі – Закон). Абзацом 4 частини першої статті 5 Закону визначено, що одним із принципів здійснення державних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Частиною другою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що документація конкурсних торгів може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому, частиною третьою вищевказаної статті встановлено, що документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Із вищенаведеного вбачається, що стаття 22 Закону містить обов’язковий перелік інформації для включення до документації конкурсних торгів, який не є виключним. Тому, перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеній вимозі, визначається замовником самостійно з дотриманням законодавства та принципів, установлених статтею 5 Закону. Відповідно до висновків МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ (уповноваженого органу) за результатами здійснення моніторингу державних закупівель в порядку статті 8 Закону, вимоги документації конкурсних торгів не відповідають принципам здійснення закупівель, встановленим статтею 3 Закону, якщо вони ставлять учасників в нерівні умови та можуть призвести до штучного обмеження участі у процедурі закупівлі потенційних учасників (лист № 3302-06/37708-07 від 22.11.2016р.). Таким чином, тендерна документація розробляється Замовником з дотриманням вимог Закону, зокрема ст.ст. 5, 22 Закону, та керуючись наказом Мінекономрозвитку від 13.04.2016 р. N 680 "Про затвердження примірної тендерної документації". Відзначаємо, що Замовником у відповідності до Закону та інших нормативних документів, складено тендерну документацію та проведено публічну закупівлю №UA-2021-06-02-003959-b, що підтверджується відсутністю скарг/вимог з даного приводу, в період подання учасниками власних пропозицій. Після подання учасниками власних комерційних пропозицій, відповідно ст. 30 Закону та в порядку ст. 29 Закону, оцінка тендерних пропозицій проводилась автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених Замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. Згідно п. 9 ст. 29 Закону зазначається, що після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Як того вимагає Закон, Замовником в ТД «Оцінка тендерної пропозиції», визначаються критерії і методики оцінки поданих пропозицій, а саме «оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону. Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є Ціна (з урахуванням податку на додану вартість).». Так, за результатами проведеного електронного аукціону, найнижчу ціну запропонував учасник - ТОВ «Медичний центр «М.Т.К.»», в розмірі 251 497,20 з ПДВ. В наступному, тендерним комітетом Замовника детально проаналізовано подану тендерну документацію ТОВ «Медичний центр «М.Т.К.»» на предмет відповідності поданої документації, вимогам і критеріям Тендерної документації Замовника. Як наслідок, після ознайомлення з тендерною документацією Учасника, який запропонував найменшу ціну, тендерним комітетом складено Протокол від 24.06.2021 року. Враховуючи вищевикладене, Замовником виконано/дотримано всіх приписів Закону, а по інформація/позиція викладена у Вимозі ТОВ «Меділак» від 25.06.2021 року, взагалі не зрозуміла для Замовника. Так, в абзаці 1 Вимоги від 25.06.2021 року, зазначено наступне: «…до вимог та умов розділу ІІІ пункту 5 Тендерної документації Замовника, а саме : "Документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції (виписка з протоколу засновників, наказ про призначення, довіреність, доручення або інший документ, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів).» Однак, звертаємо увагу представників ТОВ «Меділак», що в умов розділу ІІІ пункту 5 Тендерної документації Замовника зазначено, буквально наступне:«Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Підстави, встановлені статтею 17 Закону. Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі в разі, якщо: 1) замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі; 2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення; 3) службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією; 4) суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів; 5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; 6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; 7) тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника; 8) учасник процедури закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура; 9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів); 10) юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом); 11) учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції"; 12) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми; 13) учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника. Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено вДодатку 1 до цієї тендерної документації.Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.». При цьому в Додатку 1 до Тендерної документації Замовник детально зазначив спосіб, підстави, критерії підтвердження вимог, які ставляться до Учасника, а також порядок їх підтвердження (в тому числі інформації, яка знаходиться в загальному (вільному) доступі). Як вбачається, з вищевикладеного, інформація викладена в Вимозі від 25.06.2021 року, є суб’єктивним тлумаченням співробітниками ТОВ «Меділак» вимог/критеріїв тендерної документації Замовника, не відповідає дійсним обставинам справи. Окремої уваги потрібно приділити наступному. Відповідно до ст. 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» від 06.02.2018 № 2275-VIII (зі змінами), на вимоги якої посилається ТОВ «Меділік», в редакції, яка діяла на момент оголошення публічної закупівлі, так і діє на сьогодні, зазначено: «Рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства.(п.2 ст. 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю»)». В підтвердження повноважень, підписанта, ТОВ «Медичний центр «М.Т.К.»» у складі власної пропозиції надало Статут, в якому зокрема зазначено, в яких випадках надається згода на вчинення «значного правочину» та наведені критерії такого правочину, що в свою, чергу відповідає приписам чинного законодавства. Враховуючи вищевикладене, Замовник не вбачає правових підстав для відхилення комерційної пропозиції ТОВ «Медичний центр «М.Т.К.»», яке запропоновало найнижчу ціну, що відповідає приписам ст. 5 Закону, а вимоги, викладені у Вимозі, безпідставними.
Статус вимоги: Відхилено