• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 09120000-6 — Газове паливо (природний газ)

Закупівля здійснюється з огляду на розірвання з вини постачальника Договору постачання природного газу № 683/21 від 29.03.2021 р. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та розроблені безпосередньо учасником виключно для участі у вказаній процедурі закупівлі повинні бути складені українською мовою та повинні бути датовані не раніше оголошення цієї закупівлі. У разі надання учасником будь-яких інших документів іноземною мовою, такі документи повинні мати автентичний переклад українською мовою. Переклад (або справжність підпису перекладача) повинен бути засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. У випадку викладення документу на російській мові переклад повинен бути посвідчений нотаріально або посвідчений учасником торгів (на розсуд учасника). Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії строком дії протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 10 000,00 грн. Забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі: 1) відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; 2) не підписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру; 3) ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону; 4) ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією. Забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику в разі: 1) закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації; 2) укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури закупівлі; 3) відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання; 4) закінчення тендеру в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції. Детальніше у п. 2 і 3 Розділу 3 тендерної документації.

Торги не відбулися

2 107 035.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 21 070.35 UAH
Період оскарження: 02.06.2021 11:13 - 14.06.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

щодо Проекту договору

Номер: e24045e3f25c4ad69d8c1f0bb8605a60
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-02-000832-a.b2
Назва: щодо Проекту договору
Вимога:
Шановний Замовнику просимо доповнити пункти Проекту договору, який знаходиться у Додатку 2, а саме: у п.9.4 зазначити електронну пошту Замоника та умови листування по електронній пошті для швидкого обміну документів. п.9.2.5 доповнити - «розгляд звернення про зміну ціни Сторонами здійснюється протягом 5 робочих днів. У випадку непогодження обгрунтованої зміни ціни, в порядку п. 9.5.2. Договору, Сторона має право розірвати договір за умови попередження за 30 днів до дати розірвання. Сторони визнають вказану підставу для дострокового розірвання, належним виконанням умов Договору.»
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо, що за результатом її розгляду прийнято рішення про недоцільність внесення зазначених змін до проекту договору про закупівлю. Порядок обміну інформацією та умови листування в конкретних ситуаціях передбачено п.п. 6.8, 9.4, 9.5.2, 9.8 проекту договору про закупівлю. Нормою ст. 651 Цивільного кодексу України встановлено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. Згідно ст. 654 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту. Положенням ст. 188 Господарського кодексу України передбачено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду. Доповнення п.п.9.2.5 проекту договору щодо терміну розгляду звернення про зміну ціни та право розірвати договір за умови попередження за 30 днів до дати розірвання у випадку непогодження обгрунтованої зміни ціни ставитиме замовника у невигідне становище, оскільки в такому випадку замовник за 30 днів не встигне провести повторну закупівлю та укласти договір з новим постачальником, відповідно, залишиться без газу. До того ж таке запропоноване доповнення, що матиме наслідком розірвання договору у разі непогодження замовника щодо внесення запропонованих змін, суперечить положенням цивільного та господарського законодавства щодо внесення змін до договору виключно за згодою сторін. Тому вимога щодо внесення змін у запропонованій редакції не задоволена.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 18.06.2021 10:02
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо строків обмеження підняття ціни

Номер: bb8c629616a645ac9b73139a9507e070
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-02-000832-a.a1
Назва: Щодо строків обмеження підняття ціни
Вимога:
Детально проаналізувавши тендерну документацію Замовника у вказаній закупівлі, було встановлено наявність надмірних і дискримінаційних вимог до учасників, що суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель, що викладені в статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме недискримінація учасників та порушують право усіх учасників брати участь у даних торгах. Згідно з тендерною документацією Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції п.1,6 та Проектом договору, який викладено в Додатку 2 ТД «п. 9.5.2 в частині «Вартість Газу не може бути змінена протягом 60 календарних днів з дати укладення Договору та початку фактичного постачання Газу. Внесення змін до Договору та укладення додаткової угоди щодо збільшення вартості за одиницю товару (вартості Газу) не допускається протягом 60 календарних днів з дати початку фактичного постачання Газу». Згідно ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначено – «збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії» та відповідно до листа-роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27 жовтня 2016 року №3302-06/34307-06 сторони можуть вносити такі зміни до договору про закупівлю кілька разів – залежно від коливання ринкових цін та за умови, що такі зміни до договору про закупівлю будуть обґрунтованими та документально підтвердженими. Таким чином зазначена умова вказує на неможливість Постачальником змінювати ціну товару протягом 60 календарних днів з дати початку фактичного постачання Газу. Тобто завчано передбачено, що постачальник зможе підвищити ціну не раніше ніж через два місяці. Одночасно також зауважимо, що законодавство у сфері публічних закупівель не містить обмежень щодо частоти внесення змін до договору про закупівлю в частині ціни за одиницю товару в межах 10 %. Тож вбачається, що такі зміни до договору про закупівлю можна вносити декілька разів. Водночас законодавство не містить обмежень, що для внесення таких змін до договору про закупівлю має пройти певний строк. Отже, заборона зміни ціни протягом 60-денного терміну з з дати початку фактичного постачання Газу є безпідставною, незаконною та необґрунтованою. Виходячи з вищевикладеного, ПРОСИМО: 1. Внести зміни до документації шляхом виключення названих положень. 2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації, зокрема проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. На виконання вищевказаної вимоги замовником розміщено разом із тендерною документацією проект договору про закупівлю із зазначенням порядку змін його умов. Як видно із положення ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», законодавством не встановлено порядок змін умов договору, і його повинен встановлювати сам замовник у проекті договору, що і було здійснено. Вимога п.п. 9.5.2 Проекту договору спрямована на уникнення ситуації, коли недобросовісні учасники під час аукціону задля перемоги демпінгують ціну своєї тендерної пропозиції, і відразу найближчим часом після укладення договору про закупівлю звертаються до Замовника із проханням збільшити ціну за одиницю товару до 10 % пропорційно збільшенню ціни на ринку. В результаті таких дій Замовник вимушений збільшувати ціну за одиницю товару зменшуючи загальний обсяг товару, що в подальшому призводить до потреби проведення додаткової закупівлі для покриття потреби до кінця року. Через такі дії недобросовісних учасників для Замовника нівелюється отримана під час проведення аукціону економія вартості товару, адже згодом ціна за одиницю товару піднімається до середньо ринкових цін. Задля уникнення такого Замовником було передбачено у проекті договору п.п. 9.5.2, відповідно до якого вартість Газу не може бути змінена протягом 60 календарних днів з дати укладення Договору та початку фактичного постачання Газу, та несення змін до Договору та укладення додаткової угоди щодо збільшення вартості за одиницю товару (вартості Газу) не допускається протягом 60 календарних днів з дати початку фактичного постачання Газу. Вищевказана вимога застосовується одноразово в перші 60 днів з моменту укладення договору про закупівлю, та, відповідно, не замінює та не суперечить нормі п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» про те, що обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю газу. Норму п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» за наявність на це підстав та їх документального підтвердження можливо буде застосувати у будь-який момент дії договору про закупівлю, окрім перших 60 днів. Разом з тим, це не буде проблемою для добросовісного учасника, який готовий виконувати умови договору та постачати товар, що є предметом закупівлі, за ціною, яку ж сам запропонував за результатами аукціону. Звертаємо увагу, що проект договору про закупівлю не встановлює жодних вимог до учасників процедури закупівлі, адже ним не передбачено вимог щодо надання учасниками у складі тендерних пропозиції документального підтвердження відповідності певним вимогам замовника. Таким чином, положення п.п. 9.5.2 Проекту договору не може вважатись дискримінаційною вимогою тендерної документації, адже воно не є вимогою до учасника та від учасників нічого не вимагається надати у складі тендерної пропозиції. Відповідно до статті 638 Цивільного кодексу України істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дискримінацією є дії спрямовані на обмеження або привілеї стосовно певного учасника. Вимоги, встановлені Замовником у тендерній документації, не обмежують конкуренцію, не встановлюють обмеження або привілеї стосовно певного учасника, а тому не призводять до дискримінації учасників. Небажання Учасника виконати певні положення проекту договору Замовника не свідчить про наявність дискримінаційних умов у складі тендерної документації. Учасники є вільним у праві та можливості подавати свої тендерні пропозиції для участі у публічних закупівлях. З огляду на зазначене у задоволенні вимоги відмовлено.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 18.06.2021 10:02