-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Технічне обслуговування та поточний ремонт автомобілів ШМД (ДК 021:2015:50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання)
Завершена
2 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 500.00 UAH
Період оскарження:
01.06.2021 17:24 - 13.06.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Неправомірне відхилення
Номер:
ce7a80a318574e15820e51bb5f473311
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-01-011522-b.b4
Назва:
Неправомірне відхилення
Скарга:
Пропозиція ФОП Ерделі З.Л. була неправомірно відхилена Замовником з підстав, зазначених у протоколі відхилення тендерної пропозиції. Неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з підстав, зазначених у протоколі відхилення тендерної пропозиції, Замовник порушив вимоги статті 31 Закону.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ФОП ЕРДЕЛІ З.Л.pdf 16.07.2021 10:41
- Протокол 198 від 06072021.PDF 16.07.2021 10:41
- Протокол 206 від 13072021.PDF 16.07.2021 10:41
- рішення від 20.07.2021 № 16518.pdf 21.07.2021 12:26
- інформація про резолютивну частину рішення від 29.07.2021 № 17448.pdf 30.07.2021 14:14
- рішення від 29.07.2021 № 17448.pdf 03.08.2021 12:38
- лист голові АМКУ від 23 07 2021р.doc.p7s 23.07.2021 17:20
- Лист голові АМКУ від 23 07 2021р.PDF 23.07.2021 17:20
- лист голові АМКУ від 23 07 2021р.doc 23.07.2021 17:20
- Протокол 226.PDF 27.08.2021 12:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.07.2021 10:44
Дата розгляду скарги:
29.07.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.07.2021 12:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.08.2021 12:38
Дата виконання рішення Замовником:
27.08.2021 12:00
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Тендерним комітетом , прийнято рішення виконати рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 29.07.2021 №17448-р/пк-пз шляхом скасування рішення тендерного комітету КНП «ЗТЦЕМД» ЗОР щодо відхилення тендерної пропозиції ФОП Ерделі Золтан Ладиславович на закупівлю за процедурою „Відкриті торги” по предмету Технічне обслуговування та поточний ремонт автомобілів ШМД (ДК 021:2015:50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання).
Вимога
Без відповіді
Неправомірне відхилення
Номер:
ad556a926ff94d588fd6faad27dcf5e6
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-01-011522-b.c3
Назва:
Неправомірне відхилення
Вимога:
ВІдповідно до частини 2 статті 31 ЗУ "Про публічні закупівлі" - Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. У протоколі про відхилення не зазначено підстави відхилення. Прошу уточнити пункт, частину, статтю ЗУ "Про публічні закупівлі " та Тендерної документації відповідно до якої пропозиція ФОП Ерделі З.Л. відхилена.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.07.2021 13:58
Вимога
Є відповідь
Неправомірне відхилення пропозиції ФОП Ерделі З.Л.
Номер:
ae3d828da7824bdaa74f0b3875329c8d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-01-011522-b.c2
Назва:
Неправомірне відхилення пропозиції ФОП Ерделі З.Л.
Вимога:
18.06.2021 року завершився електронний аукціон та відкриття пропозицій по закупівлі «Технічне обслуговування та поточний ремонт автомобілів ШМД (ДК 021:2015:50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання)»(оголошенняUA-2021-06-01-011522-b)
06.07.2021 в електронній системі закупівель розміщено
Протокол засідання тендерного комітету щодо відхилення тендерних пропозицій №198 від 06 липня 2021 року відповідно до якого пропозиція ФОП Ерделі З. Л. відхилено з причин:
o «відсутність коду економічної класифікації - 46.71 (Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами) на здійснення даного виду економічної діяльності» (пряма мова).
o «зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону», так як при аналізі та моніторингу аналогічних послуг на ринку виявлено невідповідність вартості по деяким видам послуг, що свідчить про свідомо занижену ринкову вартість. Демпінгування цінової пропозиції Учасником може призвести до ризику неналежного виконання умов договору про закупівлю» (пряма мова).
ФОП Ерделі З. Л. не погоджується з вказаним рішенням Замовника, вважає його таким, що суперечать Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) та порушують права та охоронювані законом інтереси ФОП Ерделі З.Л. з огляду на наступне.
Відповідно до Оголошення, предметом закупівлі є - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання ДК 021:2015:50110000-9.
Основним видом діяльності ФОП Ерделі З.Л. є - «Технічне обслуговування та ремонт транспортних засобів» Код КВЕД 45.20, що відповідає вимогам предмету закупівлі.
Відповідно до Код КВЕД 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами цей клас включає:
-оптову торгівлю паливом, мастильними матеріалами, оливами:
-деревним вугіллям, кам'яним вугіллям, коксом, паливною деревиною, нафталіном
-сирою нафтою, дизельним паливом, бензином, пальним, пічним паливом, гасом
-скрапленим нафтовим газом, бутаном і пропаном
-мастильними матеріалами, очищеними нафтопродуктами
ФОП Ерделі З. Л. не здійснює оптову торгівлю паливом, так як паливо є підакцизним товаром.
Відповідно до Загальнодоступного інформаційого довідкового ресурсу Державної податкової служби України, підкатегорія 107.03, зазначено, що фізичні особи — підприємці — платники єдиного податку мають право здійснювати виключно роздрібний продаж паливно-мастильних матеріалів у тарі місткістю до 20 літрів без зазначення коду КВЕД.
Здійснювати роздрібний продаж паливно-мастильних матеріалів у тарі місткістю 20 літрів та більше, а також оптовий продаж таких товарів незалежно від об'єму тари, фізичним особам — підприємцям — платникам єдиного податку не дозволяється.
Податковий Кодекс України дозволяє торгувати (пп. 3 пп. 291.5.1 ПКУ), але внести вид діяльності КВЕД 47.30 «Роздрібна торгівля пальним» не можна: податкова безпосередньо внесла КВЕД 47.30 як заборонений для ЄП.( підакцизний товар)
Саме код КВЕД 47.30 включає роздрібну торгівлю мастильними матеріалами й охолодними рідинами для ТЗ.
Крім того слід зазначити, що у листі Держкомпідприємництва від 21.06.2004 р. № 4123: «паливо» — загальне поняття, яким позначають матеріали, що використовуються як джерело енергії. Паливо (пальне) використовують для двигунів внутрішнього згоряння. Визначення «дизельного палива» дане в ДСТУ 3437-96 «Нафтопродукти. Терміни і визначення». Під ним розуміється нафтове паливо для використання в двигунах внутрішнього згоряння із запаленням від стиску. Ні оливи(масла моторні), ні мастила не потрапляють під визначення Палива.
Також слід звернути увагу, що в тендерній документації не встановлені вимоги щодо наявності в Учасників тих чи інших додаткових кодів КВЕД.
Суб’єкт господарювання може здійснювати будь-які види підприємницької діяльності, окрім заборонених законом ( Стаття 3 Цивільного кодексу України).
Головне ж призначення кодів КВЕД — визначення і кодування основних і другорядних видів економічної діяльності юросіб, відокремлених підрозділів юросіб, фізосіб-підприємців (розд. І КВЕД-2010 ), а сам код КВЕД — це статистичний інструмент для впорядкування економічної інформації.
Отже, наявність кодів КВЕД певного виду діяльності у ЄДР не змушує суб’єкта господарювання займатися саме цим видом діяльності. А його відсутність не забороняє займатися певним видом діяльності (якщо він не заборонений чи не потребує отримання відповідного дозволу). До моменту укладання договору та отримання коштів по ньому учасник в будь-який момент має змогу внести нові коди КВЕД до ЄДР.
Таким чином Пропозиція учасника не може бути відхилена на підставі не відповідності коду КВЕД, тим більше основний вид діяльності ФОП Ерделі З.Л. відповідає предмету закупівлі і тендерним комітетом безпідставно відхилено Пропозицію ФОП Ерделі З. Л. із зазначених причин.
Що стосується нібито зазначення у тендерній пропозиції, на думку Замовника, недостовірної інформації, виявленої при аналізі та моніторингу аналогічних послуг на ринку та невідповідність вартості по деяким видам послуг, заниження ринкової вартості та демпінгування цінової пропозиції то Замовником не надано жодного доказу, щодо якоїсь «заниженої» чи «демпінгової» ціни хоча б на одну з 111 послуг зазначених в Пропозиції ФОП Ерделі З.Л.
І в чому Замовник вбачає недостовірність поданої ФОП Ерделі З.Л. інформації є незрозумілим. Не наведеного жодного доказу надання недостовірної інформації чи «заниженої ціни».
Слід звернути увагу, що ЗАКОН УКРАЇНИ «Про публічні закупівлі» не визначає поняття терміну «занижена ринкова вартість», «демпінгування цінової пропозиції» тим більше відхилення за таких трактувань.
ЗАКОН УКРАЇНИ «Про публічні закупівлі» визначає поняття аномально низької ціни тендерної пропозиції. Аномально низька ціна - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота).
Електронна система не визначила ціну пропозицію ФОП Ерделі З.Л., як аномально низька.
Крім того слід зазначити, що Замовником був визначений Переможець закупівлі з більш низькою ціною пропзиції ніж у ФОП Ерделі З.Л.
Отже, рішення тендерного комітету про відхилення тендерної пропозиції ФОП Ерделі З.Л. є необґрунтованим, дискримінаційним, упередженим, таким що порушує чинне законодавство з питань публічнних закупівель.
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Дії Замовника щодо відхилення пропозиції ФОП Ерделі З.Л, суперечать одному з основних принципів здійснення публічних закупівель – об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій, а також дискредитують систему електронних закупівель в цілому.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив пропозицію ФОП Ерделі З.Л., адже наша пропозиція повністю відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції ФОП Ерделі З.Л, чия пропозиція відповідає Вимогам Закону та тендерної документації, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ФОП Ерделі З.Л. є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його переможцем та укладення договору з Замовником у майбутньому.
Також звертаємо увагу Замовника, шо згідно статті 164-14 Кодексу України Про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122), відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення) тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника (кожного члена тендерного комітету) від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 25 500 до 51 000 грн. відповідно).
Враховуючи викладене, та з метою:
- захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів,
- недопущення дискримінаційного підходу під час розгляду Пропозицій учасників Процедури закупівлі,
Відповідно до принципів здійснення закупівель, викладених в статті 5 Закону, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням, керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України ФОП Ерделі З.Л., ВИМАГАЄ
- Прийняти вимогу до розгляду.
- відмінити рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника торгів ФОП Ерделі З.Л та визнати ФОП Ерделі З.Л переможцем даної закупівлі.
В протилежному випадку ми будемо змушені захищати свої права та інтереси шляхом подання скарги до уповноваженого органу – Антимонопольного комітету України та звернутись до Державної аудиторської служби України.
Пов'язані документи:
Замовник
- Розгляд вимоги.PDF 13.07.2021 16:46
Дата подачі:
08.07.2021 23:19
Вирішення:
Відповідь на вимогу зазначено в протоколі засідання тендерного комітету №206 від 13.07.2021 року
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Неправомірне визначення переможця
Номер:
b05ee19ac48f40b5a1e05ad96049cc3c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-01-011522-b.c1
Назва:
Неправомірне визначення переможця
Вимога:
18.06.2021 року завершився електронний аукціон та відкриття пропозицій по закупівлі «Технічне обслуговування та поточний ремонт автомобілів ШМД (ДК 021:2015:50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання)» (оголошення UA-2021-06-01-011522-b)
29.06.2021 року розміщено в електронній системі закупівель рішення про укладення договору з ФОП ВОВКАНИЧ М.М.
ФОП Ерделі З. Л. не погоджується з вказаним рішенням Замовника, вважає його таким, що суперечать Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) та порушують права та охоронювані законом інтереси ФОП Ерделі З.Л. з огляду на наступне.
Відповідно до пункут 6 Розділу 3 Тендерної документації -
6.1. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, згідно з Додатком №4.
6.2. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі визначаються замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі зазначена в Додатку № 5 до цієї тендерної документації.
ФОП ВОВКАНИЧ М.М. не надано документів, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі. Зокрема:
- не дотримана вимога пункту 3 Додатку 5ТД - Учасник на протязі трьох годин повинен забезпечити перевезення несправних автомобілів екстреної допомоги на СТО з наступних структурних підрозділів Замовника
Станція технічного обслуговування ФОП ВОВКАНИЧ М.М. знаходиться в Мукачеві, а транспортування транспортних засобів з Ясіня до Мукачева відповідно до карт: 3 год.52 хв, з Рахова до Мукачева - 3 год.18 хв. Тобто, учасником не забезпечено виконання зазначеної вимоги відповідно до вимог тендерної документації.
Не дотримана вимога пункту 7 Додатку 5 ТД та не надано підтвердження(документів) про наявність у розпорядженні чи користуванні :
– закритої території для зберігання автомобілів під охороною;
- обладнання для діагностування та програмування електронних систем транспортного засобу.
Крім того, відповідно до вимог тендерної документації Переможцю необхідно злійснити кузовні та покрасочні роботи, інформація про наявність покрасочного цеху у ФОП Вовканич М.М. відсутня.
Згідно додатку 3 ТД – «На підтвердження учасник повинен надати оригінал або копію угоди, що містить інформацію про наявність в учасника власних або орендованих станцій технічного обслуговування (СТО)(нотаріально завірено), необхідних для надання послуг згідно з тендерною документацією».
Договір оренди нежитлових приміщень (СТО) наданий ФОП Вовканич М.М. нотаріально не завірений. Вимога не дотримана
Також, відповідно до вимог тендерної документації - у разі якщо тендерною документацією вимагається надання документів, що не передбачені в діяльності учасника, він надає довідку у довільній формі із зазначенням відповідного факту та з посиланням на нормативні документи, що його підтверджують.
У складі тендерної пропозиції відсутнє пояснення, що ФОП Вовканич М.М. не є платником ПДВ, пояснення що не здійснює діяльність згідно статуту тощо.
Ааналізом документів встановлено, що в діях ФОП ВОВКАНИЧ М.М, та ФОП Білей М.М. можуть міститися ознаки порушення антимонопольного законодавства передбаченого ч. 4 ст.6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій шляхом спотворення результатів торгів тендерів.
Так, документи зазначених учасників, мають однаково схожі бланки документів, однакові тексти поданих документів, однакові назви файлі, однакові властивості створених документів, однакові помилки в документах, укладено договір оренди з однією СТО, навіть фото документів зроблено на одному столі.
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Дії Замовника щодо визначення переможцем учасника ФОП Вовканич М.М, суперечать одному з основних принципів здійснення публічних закупівель – об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій, а також дискредитують систему електронних закупівель в цілому.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив пропозицію ФОП Вовканич М.М, адже його пропозиція не відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможцем ФОП Вовканич М.М, чия пропозиція не відповідає Вимогам Закону та тендерної документації, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ФОП Ерделі З.Л. є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його переможцем та укладення договору з Замовником у майбутньому.
Також звертаємо увагу Замовника, шо згідно статті 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122), невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону; відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення) тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника (кожного члена тендерного комітету) від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 25 500 до 51 000 грн. відповідно).
Враховуючи викладене, та з метою:
- захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів,
- недопущення дискримінаційного підходу під час розгляду Пропозицій учасників Процедури закупівлі,
Відповідно до принципів здійснення закупівель, викладених в статті 5 Закону, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням, керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України ФОП Ерделі З.Л., ВИМАГАЄ
- Прийняти вимогу до розгляду.
- Скасувати рішення про визначення переможцем ФОП Вовканич М.М
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол розгляду вимоги.PDF 05.07.2021 16:08
Дата подачі:
30.06.2021 12:42
Вирішення:
Відповідь щодо розгляду вимоги надано в протоколі №197 від 05.07.2021 тендерного комітету
Статус вимоги:
Задоволено