-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
43865 - Вакуумна пробірка для взяття зразків крові, з K2ЕDТА, IVD; 47588 - Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з K3ЕДТА; 42386 - Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD; 43761-Пробірка центрифужна, нестерильна, IVD; 16822 - Наконечник піпетки; 16822 - Наконечник піпетки; 57891 - Капілярна кров'яна трубка ІВД, гепарин амонію; 54514 Численні аналіти сечі IVD, набір, колориметрична тест-смужка, експрес-аналіз; 12542 - Контейнер для збирання середньої порції сечі IVD; 12747 - Внутрішньоартерійна голка; 31981 - Уретральний катетер, коуд; 31981 - Уретральний катетер, коуд; 31981 - Уретральний катетер, коуд; 12161 – Внутрішньовенний катетеризаційний комплект; 58993 – Підкладка медична загального призначення з пенополімерного матеріалу; 14085 – Разова ендотрахейна трубка; 14085 – Разова ендотрахейна трубка
Завершена
356 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 782.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 782.50 UAH
Період оскарження:
01.06.2021 08:37 - 13.06.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога до тендерної документації
Номер:
1034af26735548a78724612210064148
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-01-000053-c.b1
Назва:
Вимога до тендерної документації
Вимога:
Ознайомившись з Тендерною документацією, в т.ч. Додатком № 3 «Технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі», ТОВ «Ексімкарготрейд» виявив у ній численні дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію, що в свою чергу призводить до порушення законних прав та інтересів учасників через звуження кола потенційних учасників тендерної закупівлі.
ЗУ “Про публічні закупівлі” установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Ураховуючи вимоги п 29 ч 1 ст 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Так, технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону).
Крім того, ураховуючи мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, у тому числі розгляду та оцінки тендерних пропозицій, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження кола учасників для подальшого визначення переможця торгів.
При цьому звертаємо увагу, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.
Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до ст 10 цього Закону згідно з частиною першою статті 23 Закону.
Поряд з цим, частиною другою ст 23 Закону встановлено, що замовник має право з власної ініціативи чи за результатами звернень або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше ніж сім днів.
З урахуванням наведених в Додатку № 3 до Тендерної пропозиції технічних, якісних, кількісних та інших характеристик предмету закупівлі щодо позицій медичних матеріалів за № 1–17, взяти участь у тендерній закупівлі зможе обмежена кількість учасників.
Зокрема виробником медичних виробів під позиціями № 7, 8 та 9 тендерної закупівлі є виключно «ВОЛЕС». Тобто інші потенційні учасники позбавлені можливості запропонувати аналогічні медичні матеріали в межах заявлених технічних вимог до предмету закупівлі під позиціями № 7, 8 та 9 тендерної закупівлі.
Здійснити постачання медичних матеріалів з повним виконанням та дотриманням, визначених Замовником тендерної закупівлі, технічних характеристик по позиціям № 10–17 не зможе жоден з виробників та/або постачальників медичних матеріалів на території України.
Слід зауважити, що Замовник визначив предмет закупівлі у цілому, БЕЗ ПОДІЛУ НА ЛОТИ, чим фактично позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у даній закупівлі, оскільки наразі ВЗАГАЛІ ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ, які мають змогу запропонувати медичні вироби одразу за всіма позиціями №1-17.
Зазначаємо, що на сьогоднішній день існують багато виробників, які можуть запропонувати ВИКЛЮЧНО медичні матеріали за позиціями №1-6, однак при цьому не є виробниками медичних матеріалів за позиціями № 7-17, а тому БЕЗ ПОДІЛУ НА ЛОТИ згадані виробники фактично позбавлені можливості на участь у закупівлі саме за позиціями №1-6.
Таким чином, саме через наявність вищезгаданих ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ УМОВ (предмет закупівлі БЕЗ ПОДІЛУ на ЛОТИ) інші компанії не можуть прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням прав цих учасників.
В сукупності дискримінаційних вимог до предмету закупівлі по позиціям № 7–9 та № 10–17 Замовник створив ситуацію, коли коло потенційних учасників штучно обмежується, що є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».
У зв’язку з викладеним зазначені позиції предмету закупівлі під № 7–17 Тендерної закупівлі варто виокремити окремим лотом, з метою дотримання недискримінаційних вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та розширення кола потенційних учасників щодо решти позицій тендерної закупівлі згідно Тендерної документації.
Наявність штучних, необґрунтованих (дискримінаційних) вимог у чинній редакції Тендерної документації в частині медико-технічних вимог до медичних матеріалів, позиції № 7–17, позбавляє ТОВ «Ексімкарготрейд» можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника, оскільки ТОВ «Ексімкарготрейд» має можливість поставити медичні матеріали згідно переліку позицій під № 1–6, які відповідають загальновстановленим стандартам щодо медичних матеріалів, однак за умови внесення змін до тендерної документації (усунення дискримінаційних вимог).
Дані вимоги є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечують добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель - недискримінація у часників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації у часників.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, ТОВ «Ексімкарготрейд».
Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до пункту 2 Розділу Порядок унесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації» Тендерної документації Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зазначена у цій частині інформація оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 Закону.
АМКУ з аналогічних обставин вже неодноразово приймав рішення.
З метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення фактичної конкуренції, керуючись ст.ст. 1, 5, 20, 22, 23 ЗУ «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Виокремити з тендерної закупівлі медичні матеріали, позицій:
№7 57891 – Капілярна кров'яна трубка ІВД, гепарин амонію
№8 54514 – Численні аналіти сечі IVD, набір, колориметрична тест-смужка, експрес-аналіз
№9 12542 – Контейнер для збирання середньої порції сечі IVD
№10 12747 – Внутрішньоартерійна голка
№11 31981 – Уретральний катетер, коуд (Катетер «Фолея» СН 14)
№12 31981 – Уретральний катетер, коуд (Катетер «Фолея» СН 16)
№13 31981 – Уретральний катетер, коуд (Катетер «Фолея» СН 18)
№14 12161 – Внутрішньовенний катетеризаційний комплект
№15 58993 – Підкладка медична загального призначення з пенополімерного матеріалу
№16 14085 – Разова ендотрахейна трубка (р. 7,5)
№17 14085 – Разова ендотрахейна трубка (р. 8,0)
в окремий лот.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА Замовнику розділення лоту.pdf 04.06.2021 15:08
- Рішення АМКУ від 15.02.2021№2704.pdf 04.06.2021 15:08
- Рішення АМКУ від 13.07.2020 № 13481.pdf 04.06.2021 15:08
- відповідь на вимогу.docx 08.06.2021 10:14
Дата подачі:
04.06.2021 15:09
Вирішення:
Добрий день!
Відповідь на вашу вимогу викладено у підвантаженому файлі
Статус вимоги:
Відхилено