-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 19520000-7 - Пластмасові вироби (Аплікатор із віскозною кінцівкою у транспортній пробірці, пластиковий стрижень стерильний (ДК 021:2015:19521000-4 - Вироби з полістиролу; НК 024:2019:13912 – Тампон); Транспортна пробірка-тампон пластик + віскоза, з транспортним середовищем (ДК 021:2015:19521000-4 - Вироби з полістиролу; НК 024:2019: 33355 - Транспортне середовище для анаеробних мікроорганізмів IVD); Йорж для пробірок (ДК 021:2015: 19521000-4 Вироби з полістиролу; НК 024:2019: 35413 - Загальна лабораторна тара, багаторазово), Йорж для пробірок середній (ДК 021:2015:19521000-4 - Вироби з полістиролу; НК 024:2019:35413 - Загальна лабораторна тара, багаторазово), Чашка Петрі пластик (ДК 021:2015: 19521000-4 - Вироби з полістиролу; НК 024:2019: 43344 - Чашка Петрі, для тканинної культури), Система для забору капілярної крові (ДК 021:2015:19521000-4 - Вироби з полістиролу; НК 024:2019:63061- Система збору капілярної крові IVD), Ємність-контейнер полімерний для дезінфекції медичних виробів (ДК 021:2015:19521000-4 - Вироби з полістиролу, НК 024:2019:48061 - Контейнер для системи хімічної дезінфекції медичних інструментів)
Завершена
102 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 2.5% або 2 550.00 UAH
мін. крок: 2.5% або 2 550.00 UAH
Період оскарження:
31.05.2021 19:11 - 12.06.2021 00:00
Вимога
Відкликано скаржником
Вимога до тендерної документації
Номер:
5173a7b08675458da64e5f3146796267
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-31-010282-b.b1
Назва:
Вимога до тендерної документації
Вимога:
31 травня 2021 р. Замовник – Комунальне некомерційне підприємство "Обласна клінічна інфекційна лікарня" Запорізької обласної ради оголосив тендерну закупівлю (ідентифікатор закупівлі UA-2021-05-31-010282-b), предмет закупівлі згідно класифікації за ДК 021:2015:19520000-7 - Пластмасові вироби (Аплікатор із віскозною кінцівкою у транспортній пробірці, пластиковий стрижень стерильний (ДК 021:2015:19521000-4 - Вироби з полістиролу; НК 024:2019:13912 – Тампон); Транспортна пробірка-тампон пластик + віскоза, з транспортним середовищем (ДК 021:2015:19521000-4 - Вироби з полістиролу; НК 024:2019: 33355 - Транспортне середовище для анаеробних мікроорганізмів IVD); Йорж для пробірок (ДК 021:2015: 19521000-4 Вироби з полістиролу; НК 024:2019: 35413 - Загальна лабораторна тара, багаторазово); Йорж для пробірок середній (ДК 021:2015:19521000-4 - Вироби з полістиролу; НК 024:2019:35413 - Загальна лабораторна тара, багаторазово); Чашка Петрі пластик (ДК 021:2015: 19521000-4 - Вироби з полістиролу; НК 024:2019: 43344 - Чашка Петрі, для тканинної культури); Система для забору капілярної крові (ДК 021:2015:19521000-4 - Вироби з полістиролу; НК 024:2019:63061- Система збору капілярної крові IVD); Ємність-контейнер полімерний для дезінфекції медичних виробів (ДК 021:2015:19521000-4 - Вироби з полістиролу, НК 024:2019:48061 - Контейнер для системи хімічної дезінфекції медичних інструментів).
Ознайомившись з Тендерною документацією, в т.ч. Додатком № 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі», що містить медико-технічні вимоги до предмету закупівлі, ТОВ «Ексімкарготрейд» виявив у ній численні дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію, що в свою чергу призводить до порушення законних прав та інтересів учасників через звуження кола потенційних учасників тендерної закупівлі.
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Так, технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону).
Крім того, ураховуючи мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, у тому числі розгляду та оцінки тендерних пропозицій, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження кола учасників для подальшого визначення переможця торгів.
При цьому звертаємо увагу, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.
Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону згідно з частиною першою статті 23 Закону.
Поряд з цим, частиною другою статті 23 Закону встановлено, що замовник має право з власної ініціативи чи за результатами звернень або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше ніж сім днів.
Враховуючи наведені в Додатку № 2 до Тендерної пропозиції медико-технічні вимоги до предмету закупівлі щодо позицій виробів медичного призначення за позиціями № 1–7, взяти участь у тендерній закупівлі зможе не просто обмежена кількість учасників, а виключно один.
Зокрема, з урахуванням специфічних медико-технічних вимог до предмету закупівлі, виробником пластмасового виробу медичного призначення за позицією № 6 тендерної закупівлі є виключно один суб’єкт господарювання «ГРАНУМ». Тобто інші потенційні учасники позбавлені можливості запропонувати аналогічний виріб медичного призначення в межах заявлених медико-технічних вимог до предмету закупівлі, а саме: «Строк придатності 5 років», «Кожна система в індивідуальній упаковці. Кількість систем в упаковці – 300 шт.»
На ринку України ВІДСУТНІ інші виробники еквівалентного медичного виробу, які на виробі та/або супутній документації зазначають чіткий строк придатності 5 років і використовують зазначений спосіб фасуванням систем по 300 шт. в упаковці.
Зокрема, з урахуванням специфічних медико-технічних вимог до предмету закупівлі, виробником пластмасового виробу медичного призначення за позицією № 7 тендерної закупівлі є виключно один суб’єкт господарювання – компанія виробник з Російської Федерації, яка має одного офіційного представника на території України ТОВ «Медтехснаб». Тобто інші потенційні учасники позбавлені можливості запропонувати аналогічний виріб медичного призначення в межах заявлених медико-технічних вимог до предмету закупівлі, а саме: «Ємність-контейнер полімерний для дезінфекції медичних виробів об’ємом 1 л.». На ринку наданий час ВІДСУТНІ виробники еквівалентного товару - Ємність-контейнер полімерний для дезінфекції медичних виробів саме із заявленим об’ємом в 1 літр.
Слід зауважити, що Замовник визначив предмет закупівлі у цілому, БЕЗ ПОДІЛУ НА ЛОТИ, чим фактично позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у даній закупівлі, оскільки наразі ВЗАГАЛІ ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ, які мають змогу запропонувати медичні вироби одразу за всіма позиціями № 1–7 тендерної закупівлі.
В сукупності дискримінаційних вимог до предмету закупівлі по позиціям № 6 та 7 Замовник створив ситуацію, коли коло потенційних учасників штучно обмежується, що є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Дані вимоги є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечують добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель - недискримінація у часників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації у часників.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
З метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення фактичної конкуренції, керуючись ст.ст. 1, 5, 20, 22, 23 ЗУ «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Виокремити з тендерної закупівлі медичне обладнання та вироби медичного призначення, позицій:
№6 «Система для забору капілярної крові "ГРАНУМ" з EDTA-КЗ, об'єм 0.2 мл (300 шт/паков), медико-технічні вимоги: Система для забору капілярної крові К3-ЕДТА 200 мкл призначена для забору капілярної крові у пацієнта. Пробірка пластикова з капіляром. Наповнювач - EDTA-КЗ. Об’єм – 0.2 мл. Наявність хрестоподібного розрізу з вставленим в нього капіляром, для безпечної роботи медперсоналу і захисту від можливого інфікування ВІЛ та гепатитами. Кожна система в індивідуальній упаковці. Кількість систем в упаковці – 300 шт. Строк придатності 5 років. Кількість – 1,000. Форма випуску паков.»
№7 «Ємність-контейнер полімерний для дезінфекції медичних виробів, ЕДПО 1-01, медико-технічні вимоги: Ємність-контейнер полімерний для дезінфекції медичних виробів об'ємом 1л. Кількість – 20,000. Форма випуску шт.»
в окремий лот.
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення АМКУ від 15.02.2021№2704.pdf 04.06.2021 15:04
- Рішення АМКУ від 13.07.2020 № 13481.pdf 04.06.2021 15:05
- ВИМОГА Замовнику на виокремлення лоту.pdf 04.06.2021 15:05
Дата подачі:
04.06.2021 15:05
Опис причини скасування:
Відпала потреба у подальшій участі у данній закупівлі
Дата скасування:
07.06.2021 10:26