-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
риба свіжоморожена "ХЕК"
Торги відмінено
132 020.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 320.20 UAH
мін. крок: 1% або 1 320.20 UAH
Період оскарження:
31.05.2021 14:44 - 04.06.2021 00:00
Вимога
Без відповіді
електронний підпис
Номер:
aeed321c5bf84b3ab8a83619014f914d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-31-001478-a.a12
Назва:
електронний підпис
Вимога:
Шановний Замовнику.
В Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі зазначено, що на пропозицію Учасником обов’язково накладається електронний підпис службової (посадової) особи або уповноваженої особи Учасника, що підписала пропозицію, відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги», повноваження якої щодо підписів документів пропозиції підтверджується відповідно до поданих документів, що вимагаються цим оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.
Згідно зі статтею 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги», електронний підпис - електронні дані, які додаються вивчивши дані підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис. Кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис. Тобто, відповідно до цього Закону існує три види підпису - електронний підпис, удосконалений електронний підпис та кваліфікований електронний підпис.
У своїй відповіді Ви посилаєтесь на інформацію Антимонопольного комітету України, яка офіційно оприлюднена на сайті https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/informaciya-shchodo-lektronnih-pidpisiv та Лист Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 № 1/06-3-1587. Так, відповідно до Листа Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 № 1/06-3-1587, якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису "удосконалений", то такий підпис не може вважатись кваліфікованим. Позиція Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель звучить так, якщо при перевірці електронного цифрового підпису на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису "удосконалений", то, враховуючи лист Міністерства цифрової трансформації України, зазначений підпис не є кваліфікованим електронним підписом. Отже проаналізувавши вказані документи не зрозуміло, яке вони мають відношення до тієї вимоги, яка вказана в Оголошенні, адже відповідно Оголошення пропозиція Учасника підписується електронним підписом службової (посадової) особи або уповноваженої особи Учасника. Тобто вимогами Оголошення визначено, що пропозиція Учасника підписується не кваліфікованим електронним підписом чи удосконаленим електронним підписом, а саме електронним підписом, який є самим простим аналогом колишнього ЕЦП, що порушує вимоги Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1082 від 11.06.2020 року.
З огляду на викладене вимагаю внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі відповідно до норм чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 3.1.docx 03.06.2021 22:19
Дата подачі:
03.06.2021 22:19
Вимога
Без відповіді
щодо надання експлуатаційного
Номер:
bd9c5dc91cdb44ef86ab21cd1de06173
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-31-001478-a.a11
Назва:
щодо надання експлуатаційного
Вимога:
Шановний Замовнику.
Надавши таку відповідь на вимогу, Ви намагаєтесь заплутати громадськість. Вимога щодо надання експлуатаційного дозволу вказана в пункті 6.3.3. проекту договору про закупівлю товарів за державні кошти не стосується пропозиції, яка подається учасниками спрощеної закупівлі для участі у торгах.
В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі відсутня вимога щодо обов’язкового надання учасниками експлуатаційного дозволу у складі пропозиції. Відсутність такої вимоги призведе до того, що переможцем процедури може стати учасник який не має експлуатаційного дозволу. Відповідно до частини 8 статті 20 Закону, операторам ринку забороняється здійснювати обіг харчових продуктів, отриманих з потужностей, що не пройшли державної реєстрації або не отримали експлуатаційного дозволу відповідно до цього Закону, та/або використовувати такі харчові продукти у виробництві інших харчових продуктів. Таким чином оператори ринку, які не отримали експлуатаційного дозволу не мають права здійснювати обіг харчових продуктів тваринного походження. Тобто відсутність даної вимоги порушує норми Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
З огляду на викладене вимагаю внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та включити вимогу щодо обов’язкового надання учасниками у складі пропозиції експлуатаційного дозволу.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 5.1.docx 03.06.2021 22:05
Дата подачі:
03.06.2021 22:05
Вимога
Без відповіді
Неоднозначні вимоги
Номер:
8a3c47f6d98d404a8e6b17de80d9d9c5
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-31-001478-a.c10
Назва:
Неоднозначні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику.
Відповідно до вимог до Додатку 5 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення), за якість та безпечність продукції (предмет закупівлі) учасник (постачальник) відповідає до кінця терміну її використання, за умови забезпечення Замовником належного зберігання товару Замовник залишає за собою право у будь-який час відбирати зразки поставленої продукції для проведення досліджень на відповідність наданим документам щодо якості, складу та безпеки в спеціальних акредитованих на це лабораторіях. Вартість проведення досліджень сплачує учасник (постачальник). В разі встановлення невідповідності продукції заданим параметрам замовник залишає за собою право повернення продукції учаснику ( постачальнику) та у подальшому розірвання існуючого договору на постачання продукції. Також встановлено, що замовник залишає за собою право запросити від учасника зразки товару та інші документи (за визначенням замовника), котрі можуть бути необхідними для уточнення/підтвердження кваліфікаційних вимог до учасника. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) одним із принципів публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Крім того частиною 4 цієї статті передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Отже, закупівлі має проводитися відкрито та прозоро на всіх стадіях закупівель. Таким чином вимоги спрощеної закупівлі мають бути чітко визначені, формулювання Оголошення «замовник залишає за собою право запросити від учасника зразки товару та інші документи» створює поле для подальших маніпуляцій пропозицією «небажаного» учасника. Так, у разі визначення пропозиції «небажаного» учасника, найбільш економічно вигідною, замовник може запросити зразки товарів та інші документи, а у разі перемоги «свого» учасника, замовник може дану вимогу Оголошення не застосовувати.
Таким чином, Замовник свідомо викладає умови Оголошення в такий спосіб, щоб мати можливість дискваліфікувати пропозицію «небажаного» учасника, що призведе до порушення принципів закупівель.
З огляду на викладене вимагаю усунути неоднозначні вимоги оголошення про проведення спрощеної закупівлі шляхом внесення відповідних змін.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_9.docx 03.06.2021 17:36
Дата подачі:
03.06.2021 17:36
Вимога
Без відповіді
Неоднозначні вимоги
Номер:
a72654ddd8864cffb068facf8259ebad
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-31-001478-a.c9
Назва:
Неоднозначні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику.
В Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення), зазначено про подання учасником тендерної пропозиції. Так, відповідно до Додатку 2 Оголошення вказано, що у разі, якщо Учасник не погоджується з проектом Договору, він зобов’язаний надати змістовне пояснення у вигляді інформаційного листа в складі тендерної пропозиції.
Відповідно до додатку 5 Оголошення, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції відповідний лист-згоду щодо виконання даного технічного завдання та інші документи, які вважає за потрібне надати, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції даному додатку до ТД.
Відповідно до пункту 32 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Згідно інформації оприлюдненій в електронній системі закупівель, закупівля картоплі проводиться Замовником у форматі спрощеної закупівлі. Пропозиція учасника спрощеної закупівлі - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимог до предмета закупівлі (пункту 24 частини 1 статті 1 Закону). Таким чином за умовами даної закупівлі учасники не подають тендерних пропозицій, в такому разі вони не зобов’язані подавати документи, які стосуються тендерних пропозиції та перераховані вище.
Таким чином, Замовник свідомо викладає умови Оголошення в такий спосіб, щоб створити поле для подальших маніпуляцій пропозицією «небажаного» учасника та мати можливість дискваліфікувати її у разі, якщо за результатами електронного аукціону вона буде визначена найбільш економічно вигідною.
З огляду на викладене вимагаю привести оголошення про проведення спрощеної закупівлі відповідно до норм чинного законодавства, шляхом внесення змін.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_8.docx 03.06.2021 17:29
Дата подачі:
03.06.2021 17:29
Вимога
Без відповіді
Неоднозначні вимоги
Номер:
10ff74ffef414c458f365061ba2b6264
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-31-001478-a.c8
Назва:
Неоднозначні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику.
Відповідно до пункту 10 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення), під час подачі пропозиції учасник повинен дотримуватись санкційного законодавства України, про що він повинен додатком 7 повідомити Замовника. Також далі по тексту Оголошення вказано, що подаючи свою пропозицію, Учасник повинен надати згоду на використання персональних даних, які стали відомі в процесі проведення спрощеної закупівлі, що містять інформацію, яка підпадає під дію ЗУ «Про захист персональних даних» № 2297-VI, щодо кожної особи, персональні дані якої використовуються у пропозиції (Додаток 8). При цьому додаток 7 та 8 в Оголошенні відсутні. Відповідно до пункту 18.5. Оголошення, замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною. При цьому незрозуміло, як Замовник буде розглядати пропозицію на відповідність умовам, визначеним в оголошенні, якщо за умовами Оголошення зазначені додатки в Оголошенні відсутні. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», одним із принципів публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Отже, Замовник свідомо викладає умови Оголошення такими чином, щоб створити поле для подальших маніпуляцій пропозицією «небажаного» учасника та мати можливість дискваліфікувати її, у раз, якщо за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) вона буде визначена найбільш економічно вигідною.
З огляду на викладене вимагаю внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_7.docx 03.06.2021 17:27
Дата подачі:
03.06.2021 17:28
Вимога
Без відповіді
Неоднозначні вимоги
Номер:
3e91545378c04ff2ad9a3d6e4902a257
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-31-001478-a.c7
Назва:
Неоднозначні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику.
Відповідно до вимог до предмету закупівлі викладених у Додатку 5 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення), строк придатності не повинен перевищувати 90% від загального строку придатності. При цьому далі по тексту Оголошення, строк (термін) придатності товару, що є предметом закупівлі, на день його поставки повинен становити не менш ніж 80% від його загального строку (терміну) придатності. В технічних вимогах цього додатку встановлено, що термін придатності продукції на момент поставки повинен складати не менше 90% від установлених відповідної документацією для кожного окремого виду товару. Отже, Замовник свідомо включає до умов спрощеної закупівлі невідповідності, які можуть привести до неоднозначного тлумачення вимог Замовника з подальшою дискваліфікацією небажаного учасника, тобто до порушення принципів закупівель.
З огляду на викладене вимагаю усунути неоднозначні вимоги оголошення про проведення спрощеної закупівлі шляхом внесення відповідних змін.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_6.docx 03.06.2021 17:25
Дата подачі:
03.06.2021 17:25
Вимога
Відхилено
Про експлуатаційний дозвіл
Номер:
f45071513c3445e0b68154636c85f1bb
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-31-001478-a.c6
Назва:
Про експлуатаційний дозвіл
Вимога:
Шановний Замовнику.
Відповідно до пункту 6.3.3. проекту договору про закупівлю товарів за державні кошти, учасник зобов'язаний надати замовнику копію експлуатаційного дозволу (дозволів) на потужності, задіяні у виробництві, переробці, реалізації харчових продуктів. У разі, якщо під час дії даного договору, Учасником будуть змінені потужності, що задіюються ним у виробництві, переробці, реалізації харчових продуктів, Учасник зобов’язаний протягом 3-х днів надати Замовнику копію експлуатаційного дозволу (дозволів) на такі потужності. При цьому у складі пропозиції надання копії експлуатаційного дозволу від учасників не вимагається.
Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (далі – Закон), експлуатаційний дозвіл - документ дозвільного характеру, що видається територіальним органом компетентного органу операторові ринку за результатами інспектування його потужності та посвідчує право оператора ринку здійснювати визначену цим Законом діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження». Відповідно до частини 8 статті 20 Закону, операторам ринку забороняється здійснювати обіг харчових продуктів, отриманих з потужностей, що не пройшли державної реєстрації або не отримали експлуатаційного дозволу відповідно до цього Закону, та/або використовувати такі харчові продукти у виробництві інших харчових продуктів. Таким чином оператори ринку не можуть здійснювати діяльність пов’язану з обігом харчових продуктів тваринного походження без наявності експлуатаційного дозволу. Відсутність такої вимоги в Оголошенні може привести до того, що переможцем процедури може бути визначений учасник який не отримав експлуатаційного дозволу, і як наслідок не має права здійснювати обіг харчових продуктів тваринного походження.
З урахуванням наведеного вище, Замовником порушено вимоги Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» це може привести до відміни спрощеної закупівлі через неможливість усунення порушень та зведе нанівець трудові та матеріальні витрати учасників по участі в прозорій та конкурентній закупівлі.
З огляду на викладене та відповідно до чинного законодавства вимагаю внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.docx 02.06.2021 21:09
Дата подачі:
02.06.2021 21:09
Вирішення:
Учасник у вимозі сам зазначив які документи він має надати, виходячи зі змісту оголошення та додатків до нього. Враховуючи вищенаведене, для відповідності пропозиції учасника всім умовам документації, учасник має надати згадані ним в вимозі документи та/або їх копії
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Надання посвідчення якості
Номер:
570f9ba005d34415b62ff8c8d93a6065
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-31-001478-a.c5
Назва:
Надання посвідчення якості
Вимога:
Шановний Замовнику.
Відповідно до вимог до предмету закупівлі викладених у Додатку 5 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення), учасник повинен надати посвідчення якості або декларацією виробника, або документ (експертний висновок, довідка та ін.), що засвідчує якість запропонованого товару та виданий державною лабораторією ветеринарно-санітарної експертизи, а також протоколом випробувань на наявність генетично модифікованих організмів на кожну партію товару копії вищевказаних документів, дійсні на дату постачання та завірені печаткою та підписом посадової особи постачальника. Також цим додатком передбачено, що якість товару повинна відповідати вимогам відповідних діючих нормативних документів ДСТУ, ГОСТ. Підтверджується документами при кожній поставці товару копії декларації виробника / або посвідчення про якість, протокол випробувань на органолептичні показники якості пропонованої продукції (копії додаються в електронному (сканованому) вигляді в складі своєї пропозиції).
Учасники повинні надати вище перелічені документи дійсні на дату постачання у складі пропозиції, як учасник може надати документи дійсні на дату постачання, якщо спрощена процедура проводиться в червні, а постачання може бути в липні – серпні 2021. При цьому партія товару може бути заготована в липні чи серпні 2021 року, відповідно документи про якість на кожну партію товару будуть отримані після проведення спрощеної закупівлі? Тобто Замовником в Оголошення включені неоднозначні вимоги, що можуть привести до неоднозначного тлумачення вимог Замовника з подальшою дискваліфікацією небажаного учасника тобто до порушення принципів закупівель.
З огляду на викладене вимагаю усунути неоднозначні вимоги оголошення про проведення спрощеної закупівлі шляхом внесення відповідних змін.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_5.docx 02.06.2021 21:05
Дата подачі:
02.06.2021 21:05
Вирішення:
Учасник має надати вказані документи при подання пропозиції, а переможець має надати вказані документи при виконанні договору.
Всі документи мають бути чинними на дату їх подання
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Неоднозначні вимоги
Номер:
6869789ab9574c89862bf7560031a912
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-31-001478-a.c4
Назва:
Неоднозначні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику.
Відповідно до пункту 10 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення), пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником) шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником та із завантаженням файлів, зокрема, з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям. Також додатком 5 Оголошення передбачено, що замовник залишає за собою право запросити від учасника зразки товару та інші документи (за визначенням замовника), котрі можуть бути необхідними для уточнення/підтвердження кваліфікаційних вимог до учасника. При цьому вимогами Оголошення кваліфікаційні критерії та вимоги до учасників не встановлені. Така невизначеність може спричинити відхилення небажаного учасника Замовником та спотворити результати торгів. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону одним із принципів публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
З огляду на викладене вимагаю усунути неоднозначні вимоги оголошення про проведення спрощеної закупівлі шляхом внесення відповідних змін.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_4.docx 02.06.2021 20:57
Дата подачі:
02.06.2021 20:57
Вирішення:
По-перше, Замовник здійснює закупівлю з застосування спрощеної процедури закупівлі, тому не встановлює кваліфікаційні критерії, по-друге має право зазначати інші додаткові вимоги
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Про електронний підпис
Номер:
e51fd0f3527e41cbb168b0137df0e603
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-31-001478-a.c3
Назва:
Про електронний підпис
Вимога:
Шановний Замовнику.
Відповідно до пункту 10 оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення), на пропозицію учасником обов’язково накладається електронний підпис службової (посадової) особи або уповноваженої особи Учасника, що підписала пропозицію, відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги», повноваження якої щодо підписів документів пропозиції підтверджується відповідно до поданих документів, що вимагаються цим оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.
Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1082 від 11.06.2020 року затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі (далі – Порядок). Цей Порядок визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель. Пунктом 3 Порядку зокрема визначено, що розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/ постачальником/органом оскарження/органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника/ органу оскарження/органів державного фінансового контролю. Також цим пунктом Порядку вказано, що після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Таким чином встановлення Вами в Оголошенні обов’язку учасника накладати на пропозицію саме електронний підпис, а не кваліфікований електронний підпис службової (посадової) особи, порушує вимоги Порядку та може привести до відміни спрощеної закупівлі через неможливість усунення порушень, що зведе нанівець трудові та матеріальні витрати учасників по участі в спрощеній закупівлі.
З огляду на викладене вимагаю усунути незаконні вимоги Оголошення про проведення спрощеної закупівлі шляхом внесення відповідних змін.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_3.docx 02.06.2021 20:55
Дата подачі:
02.06.2021 20:55
Вирішення:
Замовник при визначенні вимог до електронного підпису учасника керувався інформацією Антимонопольного комітету України, яка офіційно оприлюднена на сайті https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/informaciya-shchodo-lektronnih-pidpisiv та Листом Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 № 1/06-3-1587
Статус вимоги:
Відхилено