-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Багатофункціональні пристрої
Завершена
154 545.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 4 636.35 UAH
мін. крок: 3% або 4 636.35 UAH
Період оскарження:
31.05.2021 09:52 - 07.06.2021 11:00
Вимога
Відхилено
1
Номер:
fed64479a2a14714b5b595d2af9213d5
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-31-001008-b.c1
Назва:
1
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист, повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.06.2021 12:07
Вирішення:
На вимогу про усунення порушення (номер вимоги: UA-2021-05-31-001008-b.c1) повідомляємо наступне.
Звертаємо увагу, що Закон України «Про здійснення державних закупівель» втратив чинність на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 зі змінами (далі – Закон).
Таким чином, закупівля здійснюється шляхом проведення спрощеної закупівлі у відповідності з вимогами, передбаченими статтями 10, 14 Закону. В електронній системі закупівель оприлюднено оголошення про проведення спрощеної закупівлі, вимоги до предмета закупівлі та проєкт договору про закупівлю, чим дотримано вимоги частини 3 статті 5 Закону про забезпечення вільного доступ усіх учасників до інформації про закупівлю.
Водночас, якісні та технічні характеристики заявленої кількості багатофункціональних пристроїв визначені з урахуванням потреб структурних підрозділів Одеської обласної державної адміністрації на виконання заходів Регіональної програми цифрової трансформації Одеської області на 2021-2023 роки, яку затверджено рішенням Одеської обласної ради від 19.02.2021 № 63-VIII. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та інші вимоги щодо предмета закупівлі викладена у Додатку 3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Так, згідно з інформацією про відповідність запропонованого до поставки товару технічним вимогам Замовника, учасник підтверджує відповідність цим умовам шляхом надання сканованих копій документів, зокрема, авторизаційного листа від виробника або його уповноваженого представника в Україні, яким гарантовано відвантаження учасником закупівлі запропонованого товару у визначені строки в повному обсязі із зазначенням найменування замовника закупівлі, номеру оголошення ID в електронній системі закупівель, найменування учасника та його юридичну адресу, підтвердження статусу учасника, як партнера виробника або його уповноваженого представника в Україні чинного на дату кінцевого строку подання пропозицій.
Метою установлення одним із критеріїв технічних (якісних) вимог до предмету закупівлі надання учасником закупівлі авторизаційного листа від виробника або його уповноваженого представника в Україні, є уникнення поставки низькоякісного та нелегально завезеного на територію України товару, можливість учасника у статусі партнера виробника або його уповноваженого представника в Україні виконати всі умови договору про закупівлю в частині строків поставки, обсягів поставки, та гарантувати що продукція (товар) буде відповідати нормам і стандартам чинним на території України та технічним (якісним) вимогам предмету закупівлі. Тобто, визначення Замовником вимоги щодо надання учасником авторизаційного листа від виробника або уповноваженого представника здійснено з метою гарантованої закупівлі для потреб органів державної влади оригінальної продукції офіційних торгових марок, яка відповідно до законодавства сертифікована та пройшла санітарно-епідеміологічний контроль.
Таким чином, установлення одним із критеріїв технічних (якісних) вимог до предмету закупівлі надання авторизаційного листа від виробника або його уповноваженого представника в Україні, яким гарантовано відвантаження учасником закупівлі запропонованого товару у визначені строки в повному обсязі не обмежує коло осіб, які можуть прийняти участь у закупівлі виключно виробником продукції або його уповноваженим представником в Україні, а навпаки надає можливість приймати участь у закупівлі будь-якому добросовісному суб’єкту господарювання, який здійснює постачання на територію України оригінальної продукції (товару) у визначені умовами закупівлі терміни в повному обсязі, за обумовленими цінами, якістю та комплектністю.
Враховуючи, що вказана вимога про усунення порушення не містить підтвердження неможливості виконання технічних (якісних) вимог до предмету закупівлі, вважаю її необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Відхилено