-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудит фінансової звітності АТ"Укртрансгаз" за 2021-2022 роки)
Закупівля здійснюється у відповідності https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2021-01-12-001446-b , згідно технічних вимог і якісних характеристик предмета закупівлі «Аудит фінансової звітності АТ"Укртрансгаз" за 2021-2022 роки». Джерело фінансування: Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства).
Завершена
6 833 333.33
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 68 333.33 UAH
мін. крок: 1% або 68 333.33 UAH
Період оскарження:
27.05.2021 16:49 - 25.06.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Пропозиції щодо запропонованого проєкту договору
Номер:
d5b8e6fdadd44e8b82f04b235a05850f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-27-002970-a.c3
Назва:
Пропозиції щодо запропонованого проєкту договору
Вимога:
Шановні панове, в процесі ознайомлення з проєктом договору у нас, як у потенційного учасника виник ряд коментарів та пропозицій. Просимо розглянути можливість внесення змін до проєкту договору. Детальні пропозиції Ви знайдете у прикріпленому файлі. Завчасно дякуємо за Ваше рішення.
Пов'язані документи:
Учасник
- Пропозиції до договору.docx 17.06.2021 17:06
Дата подачі:
17.06.2021 17:06
Вирішення:
Доброго дня.
Проект договору, викладений у Додатку IV тендерної документації (надалі – Договір), не суперечить нормам чинного законодавства України та є стандартною формою в системі Замовника, яка застосовується до всіх учасників при закупівлі послуг, що є предметом закупівлі в даній процедурі.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.06.2021 14:02
Вимога
Залишено без розгляду
Звернення щодо проєкту договору
Номер:
7afc2021e78144d297c4bff3ef95f6de
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-27-002970-a.c2
Назва:
Звернення щодо проєкту договору
Вимога:
Шановні панове,
Засвідчуємо вам свою повагу та просимо привести проєкт договору у відповідність до законодавства та тендерної документації та внести наступні зміни:
- Внести зміни до п 3.12. «Послуги визначені цим Договором надаються Виконавцем особисто.», оскільки в даній редакцій цей пункт суперечить положенням тендерної документації, і ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
- п. 6.1.1. Проєкту договору викласти у наступній редакції:
«6.1.1. Передати Виконавцю за його запитами необхідну для надання послуг інформацію протягом 5 (п’яти) робочих днів з моменту одержання письмового запиту Виконавця. У випадку затримки надання інформації термін надання послуг продовжується на термін такої затримки;»
Пов'язані документи:
Учасник
- УТГ_Звернення щодо проєкту договору.pdf 17.06.2021 16:18
Дата подачі:
17.06.2021 16:18
Вирішення:
Доброго дня.
Щодо першого питання.
Пунктом 18 частини другої статті 22 Закон зобов’язує замовника зазначити в тендерній документації відомості щодо вимоги про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг. Тому замовник не має підстав не зазначати дані умови у складі своєї тендерної документації і тим самим порушувати вимоги Закону.
Одночасно частина перша статті 41 Закону вказує, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України.
Відповідно до частини першої статті 902 Цивільного кодексу України виконавець повинен надати послугу особисто.
Частина друга цієї ж статті надає право виконавцю покласти виконання договору про надання послуг на іншу особу, але лише у випадках, встановлених договором.
Згідно з частиною першою статті 627 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього кодексу.
Замовник не має намір отримувати послугу від іншої особи, ніж виконавця за договором про закупівлю, користується своїм правом отримати послугу виконану виконавцем особисто і встановлює дану вимогу в договорі.
Щодо другого питання.
Проект договору, викладений у Додатку IV тендерної документації (надалі – Договір), не суперечить нормам чинного законодавства України та є стандартною формою в системі Замовника, яка застосовується до всіх учасників при закупівлі послуг, що є предметом закупівлі в даній процедурі.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.06.2021 14:02
Вимога
Залишено без розгляду
Виключення дискримінаційних кваліфікаційних критеріїв
Номер:
338e690e953243519a88a9df0bf17315
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-27-002970-a.b1
Назва:
Виключення дискримінаційних кваліфікаційних критеріїв
Вимога:
Опис: Вимога щодо внесення змін до Тендерної документації в частині виключення дискримінаційних кваліфікаційних критеріїв
Пунктом 2.2. додатку ІІ до тендерної документації по предмету закупівлі на закупівлю послуг «Бухгалтерські та аудиторські послуги (аудит фінансової звітності АТ «Укртрансгаз» за 2021-2022 роки)», затвердженої рішенням уповноваженої особи (протокол № 21/ПР/058 від 26.05.2021 року, далі - Тендерна документація), встановлено вимоги до документального підтвердження учасником процедури закупівлі (далі – Учасник) наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зокрема, Учасник повинен надати документи з метою підтвердження:
- наявності у штаті учасника станом на 01.05.2021 року не менш як 100 (сто) працівників, які безпосередньо залучені до надання аудиторських послуг та працюють на умовах повної зайнятості та/або з якими укладений трудовий договір;
- наявності сертифікатів/свідоцтв працівників Учасника та/або Інформаційної довідки Аудиторської палати України про включення до Реєстру аудиторів суб’єктів аудиторської діяльності у розділ «Аудитори» (не менш як 5 працівників зазначених в довідці, яка надається на вимогу підпункту 2.2.1. цього додатку), що визначає/-ють їх кваліфікаційну придатність на заняття аудиторською діяльністю на території України відповідно до наказу від 19.09.2018 № 766 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності»;
- наявності сертифікатів, що підтверджують членство працівників учасника (не менш як 15 працівників зазначених в довідці, яка надається на вимогу підпункту 2.2.1. цього додатку), в одній з таких міжнародних організацій: Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА) та/або Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA) та/або Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW). Зараховується кількість персоналу лише за документами, що підтверджують їх членство: Member of the Association, Certificate of Membership, Fellow Member of the Association;
- наявності сертифікату аудитора у Керівника проекту, наданого Аудиторською Палатою України, та сертифікату, що підтверджує/-ють членство Керівника проекту в одній з таких міжнародних організацій: Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА) та/або Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA) та/або Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW).
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» суб’єкт аудиторської діяльності для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності має забезпечити, зокрема, достатній рівень кваліфікації та досвіду аудиторів і персоналу, який залучається до надання відповідно до міжнародних стандартів аудиту. Так, при наданні послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес (крім тих, що відповідають критеріям малого підприємства), за основним місцем роботи має працювати не менше п'яти аудиторів із загальною чисельністю штатних кваліфікованих працівників, які залучаються до виконання завдань, не менше 10 осіб, з яких щонайменше дві особи повинні підтвердити кваліфікацію відповідно до статті 19 цього Закону або мати чинні сертифікати (дипломи) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності. Перелік професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень відповідних знань, затверджується Радою нагляду.
Вказаний перелік затверджено протокольним рішенням Ради нагляду № 6 від 13.12.2018 року (http://www.apob.org.ua/?page_id=1749, лист ДУ «Орган суспільного нагляду за аудиторською діяльністю» № 9 від 14.12.2018 року), яким передбачено Перелік професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності, а саме: Асоціація присяжних сертифікованих бухгалтерів (Association of Chartered Certified Accountants – АССА), у т. ч. Diploma in International Financial reporting (DipIFR); Американський інститут сертифікованих громадських бухгалтерів (Association of International Certified Professional Accountants – AICPA); Інститут присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (The Institute of Chartered Accountants in England and Wales – ICAEW).
Таким чином, підтвердженням кваліфікації є включення до Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності АБО наявність чинних сертифікатів (дипломів) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності.
Отже, Закон України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» не містить:
- вимог щодо наявності у суб’єкта аудиторської діяльності у штаті не менш як 100 (сто) працівників, які безпосередньо залучені до надання аудиторських послуг та працюють на умовах повної зайнятості та/або з якими укладений трудовий договір;
- вимог щодо наявності у суб’єкта аудиторської діяльності не менш як 5 працівників, які включені до Реєстру аудиторів суб’єктів аудиторської діяльності у розділ «Аудитори»;
- вимог щодо наявності у суб’єкта аудиторської діяльності не менш як 15 працівників, які є членами в одній з таких міжнародних організацій: Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА), Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW);
- терміну «Керівник проекту» та вимог до нього.
Крім того, пп. 2.2.3 додатку ІІ Тендерної документації містить вимогу стосовно:
- підтвердження членства наступними документами: Member of the Association, Certificate of Membership, Fellow Member of the Association) в одній з вищевказаній міжнародній організації, що не відповідає п. 4 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», яка чітко визначає наявність чинних сертифікатів (дипломів) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності, а не членство;
- підтвердження членства, зокрема, в Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА), що не відповідає протокольному рішення Ради нагляду № 6 від 13.12.2018 року, відповідно до якого до вказаного переліку включено Асоціацію присяжних сертифікованих бухгалтерів (Association of Chartered Certified Accountants – АССА).
Відповідно до ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частиною 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Таким чином, вимоги Замовника щодо підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, визначені у Тендерній документації, не відповідають спеціальному закону в сфері регулювання аудиторської діяльності – Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», є дискримінаційними та такими, що штучно обмежують конкуренцію, оскільки кількість суб’єктів аудиторської діяльності, які відповідають таким критеріям, суттєво обмежується.
У зв’язку з вищезазначеним, просимо виключити з додатку ІІ до Тендерної документації вимоги, які не відповідають вимогам п. 4 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» до суб’єктів аудиторської діяльності, що мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, у тому числі стосовно звуження переліку сертифікатів (дипломів), що необхідно подати в якості підтвердження високого рівня знань з міжнародних стандартів фінансової звітності.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.06.2021 16:28
Вирішення:
Доброго дня. АТ «Укртрансгаз» належить до підприємств, що становлять суспільний інтерес, має стратегічне значення для економіки та безпеки держави: Товариство має розгалужену структуру, експлуатує 12 підземних газосховищ, які мають багатоцільове призначення, основними завданнями є надійне безперебійне і раціональне забезпечення споживачів природним газом, забезпечення надійного транзиту газу через територію України до країн Європи, створення довгострокових резервів газу на випадок виникнення екстремальних ситуацій. На підприємстві працює понад 5 тисяч працівників.
Фінансова звітність АТ «Укртрансгаз» є компонентом фінансової звітності АТ «НАК «Нафтогаз України», яка в свою чергу є предметом пильної уваги іноземних інвесторів, Міжнародного валютного фонду з огляду на випущені єврооблігацій НАК «Нафтогаз України» на міжнародних ринках та у разі надання кредитів і визначення кредитних рейтингів держави Україна.
Правові засади аудиту фінансової звітності, провадження аудиторської діяльності в Україні визначає Закон України "Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність" (далі - Закон), який регулює відносини, що виникають при провадженні аудиторської діяльності, та дія якого поширюється на аудиторів, суб'єктів господарювання незалежно від форми власності та виду діяльності, органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
Особливості проведення обов'язкового аудиту та аудиту підприємств, що становлять суспільний інтерес, визначено розділом VI Закону. Зокрема, статтею 23 Закону встановлено вимоги до внутрішньої організації суб'єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов'язковий аудит фінансової звітності. Відповідно до частини першої статті 29 Закону суб'єкт аудиторської діяльності для надання послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності призначається вищим органом управління відповідно до законодавства та установчих документів, зокрема загальними зборами акціонерного товариства, загальними зборами учасників, засновником у недержавних унітарних підприємствах, органом управління за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, державних (комунальних) підприємств та господарських товариств, у яких державі належить 100 відсотків акцій (часток, паїв) статутного капіталу. Призначеним для надання послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності може бути суб'єкт аудиторської діяльності, який відповідає вимогам, встановленим цим Законом, та включений до відповідного розділу Реєстру.
Враховуючи вимоги статті 34 Закону, та відповідно до частин третьої, четвертої та шостої статті 29 Закону на підприємствах, що становлять суспільний інтерес, проводиться конкурс з відбору суб'єктів аудиторської діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності цього підприємства.
Крім того, з метою забезпечення ефективного здійснення закупівель, Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено право замовника включити у тендерну документацію кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до законодавства, які він визнає необхідними.
Для проведення відкритих торгів АТ «Укртрансгаз», як підприємство, що становить суспільний інтерес, розробило критерії відбору суб'єктів аудиторської діяльності для надання послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності. Вказані вимоги містять критерії, які відповідають законодавству та враховують особливості діяльності Товариства, масштаби проведення аудиту, рівень відповідальності суб’єкта аудиторської діяльності тощо.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.06.2021 14:02