• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт ліфтів(заміна одиниць та вузлів технологічного устаткування та їх інженерних мереж, систем управління та автоматизації) в багатоквартирному житловому будинку вул.Довганюка,89/28 (ОСББ "Чайка") в м.Бердянськ

Завершена

735 414.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 677.07 UAH
Період оскарження: 27.05.2021 16:34 - 02.06.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога про усунення порушень

Номер: 096c296b1166466fae54b29bea422ec8
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-27-002900-a.c1
Назва: Вимога про усунення порушень
Вимога:
Вимоги Замовником закупівлі встановлені дискримінаційні вимоги до потенційних учасників, що у свою чергу робить неможливим їх участь у відповідній процедурі, а саме: досвід роботи. Зазначена вимога є дискримінаційною і такою, що не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки Законом визначене право Замовника встановити кваліфікаційні критерії і встановити спосіб документального підтвердження відповідності таким критеріям, але Закон не містить положень, що дозволяють Замовнику встановлювати додаткові умови підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним критеріям. Такі положення документації обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, оскільки досвід роботи на ринку або є, або він відсутній. Так, ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» містить положення, що дозволяє Замовнику встановити кваліфікаційний критерій - «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів», а також зобов’язує Замовника передбачити у тендерній документації перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, тобто у документації конкурсних торгів має бути відображена інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям. Слід звернути увагу, що визначальною вимогою Закону, у разі, якщо Замовник бажає перевірити досвід учасника у виконанні аналогічних договорів, є саме наявність досвіду учасників у виконанні аналогічних договорів, при цьому Законом не передбачена можливість обмежувати такий досвід роботи будь-якими часовими рамками, обсягом поставленого товару або кількістю виконаних договорів, оскільки це може бути інструментом, яким буде звужуватись економічна конкуренція потенційних учасників процедур закупівель. Ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені принципи здійснення закупівель, як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників. Також, ч. 3 ст. 5 названого закону передбачено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, а ст. 22 Закону визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Законом України «Про захист економічної конкуренції» також визначено, що економічна конкуренція (конкуренція) це змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також, названим Законом встановлено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов'язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. Таким чином, вважаємо, що положення документації щодо умов підтвердження досвіду роботи є незаконним і таким, що порушує наші права та інтереси, як потенційних учасників процедури закупівлі. З урахуванням вищевикладеного, вбачається, що дії Замовника порушують основні принципи здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а також вимоги статті 5, 22 Закону, оскільки тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а отже в цій частині мають бути внесені відповідні зміни до документації. Окремо, звертаємо увагу на те, що скарги з аналогічних питань були предметом розгляду органу оскарження у сфері державних закупівель, за результатами розгляду яких, та за сприянням органу оскарження, Замовники приводили документацію у відповідність із вимогами законодавства шляхом внесення відповідних змін. Враховуючи викладене, з огляду на те, що окремі умови, що встановлені у тендерній документації не відповідають вимогам законодавства з питань здійснення публічних закупівель, а також створили дискримінаційні умови для потенційних учасників, які мають бажання та можливості прийняти участь у вказаній процедурі, керуючись положеннями Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО: Організувати та здійснити перевірку викладеної інформації, за результатами розгляду якої прийняти рішення щодо наявності порушень законодавства з питань здійснення публічних закупівель, та, у разі, якщо за результатами розгляду даної інформації будуть встановлені відповідні порушення, просимо Замовника усунути будь-які дискримінаційні умови, а також привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства. Про результати розгляду даної інформації просимо повідомити в установленому порядку.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня, Замовником буде внесено зміни до Додатку №4 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі :«Капітальний ремонт ліфтів (заміна одиниць та вузлів технологічного устаткування та їх інженерних мереж, систем управління та автоматизації) в багатоквартирному житловому будинку по вул.Довганюка, 89/28 (ОСББ «Чайка») в м.Бердянськ», ДК 021:2015: 45310000-3 [Електромонтажні роботи] та викладено у новій редакції.
Статус вимоги: Задоволено