• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Машини для обробки даних

Місцезнаходження замовника - Україна, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Шевченка, буд. 9, 93404. Категорія замовника - органи соціального страхування (п. 2 ч. 4 ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі" ( в редакції Закону України № 114-IX від 19.09.2019). Ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - 21782461. Джерело фінансування закупівлі - кошти Пенсійного фонду України.

Завершена

989 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 945.00 UAH
Період оскарження: 27.05.2021 16:09 - 08.06.2021 00:00
Вимога
Відхилено

1

Номер: e015c5b41bc4401eaa3b104c1bbf9fdb
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-27-012046-b.c1
Назва: 1
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист, повідомляємо наступне. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Просимо ознайомитися з практикою Замовників. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006701-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006867-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002447-c https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-01-26-006781-c https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-30-003331-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-29-005631-c
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Дякуємо за Вашу увагу до закупівлі. Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області уважно розглянуло Вашу вимогу щодо внесення змін до тендерної документації підготовленої в рамках закупівлі ДК 021:2015: 30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина), ідентифікатор закупівлі - UA-2021-05-27-012046-b. За результатами розгляду повідомляємо наступне: Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі – «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та вимоги до предмета закупівлі у процедурі відкритих торгів за предметом закупівлі «Машини для обробки даних»», що є додатком № 1 до тендерної документації, містить вимогу - «Для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованого джерела постачання за даними торгами учасники торгів повинні надати оригінал авторизаційного листа (листів) про повноваження від виробника(-ів) персональних комп’ютерів та ноутбуків або офіційного представника виробника в Україні, що підтверджує право учасника торгів постачати запропоновані персональні комп’ютери та/або ноутбуки на території України, відповідальність виробника за надання сервісного обслуговування (із зазначенням рівня сервісу), а також повну відповідність запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника. Лист надається із зазначенням найменування Замовника, найменування запропонованого Товару, номера оголошення та дати оприлюднення в електронній системі закупівель ProZorro.У разі надання авторизаційного листа від офіційного представника необхідно надати підтвердження повноважень офіційного представника на території України.». Тобто, при підготовці тендерної документації було зазначено, що від Учасника вимагається лист, що підтверджує партнерські відносини між потенційним постачальником та виробником запропонованого учасником обладнання з посиланням на вимоги закупівлі (найменування запропонованого Товару, номера оголошення та дати оприлюднення в електронній системі закупівель ProZorro), що надає впевненість: 1. Обладнання буде легальним, оригінальним, надійним та справним (новим та таким, що не було раніше у використанні); 2. Матиме гарантійне та пост гарантійне обслуговування офіційними сервісними центрами виробника. 3. Заміна компонентів та частин, що вийшли з ладу, буде проводитись оригінальними запчастинами та витратними матеріалами. Більш того, підтверджується можливість учасника торгів постачати запропоновані персональні комп’ютери та/або ноутбуки (зокрема, підтверджується можливість легальності поставки обладнання у встановленому порядку на територію України у випадку його виготовлення іноземним виробником), відповідальність виробника за надання сервісного обслуговування (із зазначенням рівня сервісу), а також повну відповідність запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника, що є важливим при виборі техніки. Повідомляємо Вам, що Учасник несе персональну відповідальність за достовірність інформації, яку він надає в складі тендерної пропозиції. Саме тому Замовник під час підготовки до проведення Закупівлі зосередив увагу на вимогах до якості обладнання, що має офіційну підтримку виробника та забезпечить належну організацію роботи Замовника, в тому числі в спеціалізованих автоматизованих програмних комплексах та базах даних. Крім того, повідомляємо, що публічні закупівлі здійснюються, зокрема з дотриманням такого принципу як добросовісна конкуренція, а замовники не повинні висувати такі вимоги, які штучно звужують конкуренцію. Так, ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч. 4 ст. 23 даного Закону Замовник не обмежив можливості Учасників та постачальників комп’ютерної техніки у можливості запропонувати обладнання будь-якого виробника, зазначивши: «У разі посилання у викладеній інформації на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип у найменуваннях за предметом закупівлі, джерело його походження або виробника, - слід вважати в наявності вираз “або еквівалент”». Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 ГКУ та ст. 627 ЦКУ, суб’єкт господарювання - вільний у виборі контрагентів за договорами, партнерів для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Зазначивши таку вимогу як надання авторизаційного листа (листів) про повноваження від офіційного представництва виробника на території України або виробника обладнання жодним чином не обмежуються можливості потенційних учасників у поданні пропозиції та пропонуванні якісного обладнання будь-яких виробників обладнання, яке відповідає встановленим до нього Замовником вимогам. Таким чином, вважаємо, що тендерна документація Замовника оприлюднення в рамках проведення процедури відкритих торгів ID UA-2021-05-27-012046-b (предмет закупівлі «Машини для обробки даних», ДК 021:2015: 30210000-4 — «Машини для обробки даних (апаратна частина)») в повній мірі відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в чинній редакції) та, зокрема, вимогам статті 5 цього Закону. В той же час, задоволення Вашої вимоги може призвести до погіршення обладнання, що може бути запропоноване потенційними Учасниками, зокрема, в частині його легальності постачання (ввезення), оригінальності обладнання в цілому або окремих його компонентів, надійності та справності. Замовник оголошує закупівлю для задоволення своїх потреб та з дотриманням усіх принципів передбачених ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та не обмежуючи потенційних учасників до прийняття участі у закупівлі згідно ч. 3, ч. 4 ст. 5 Закону.
Статус вимоги: Відхилено