• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

бензин А-92, дизельне паливо

Завершена

900 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 000.00 UAH
Період оскарження: 27.05.2021 15:52 - 13.07.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА

Номер: 2ee7577948b04b13b33b347251dbf5a8
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-27-011509-b.b3
Назва: СКАРГА
Скарга:
ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника – Комунальне некомерційне підприємство «Територіальне медичне об’єднання «Багатопрофільна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги» Мелітопольської міської ради Запорізької області вилучити дискримінаційні умови зазначені в даній скарзі, шляхом внесення змін до Тендерної документації процедури відкритих торгів за ідентифікатором UA-2021-05-27-011509-b, про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: Код ДК 021-2015 (CPV) 09130000-9 - Нафта і дистиляти
Дата розгляду скарги: 23.06.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.06.2021 12:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.07.2021 17:07
Дата виконання рішення Замовником: 09.07.2021 16:21
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15056-р/пк-пз від 05.07.2021року по предмету закупівлі згідно коду ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-92, дизельне паливо) (ідентифікатор закупівлі UA-2021-05-27-011509-b) були усунені порушення та внесені відповідні зміни до тендерної документації, затвердженої Рішенням уповноваженої особи від 09.07.2021р. (протокол № 467).
Автор: ТОВ "ТД МТК", Данилюк Віктор +380678171010 tdmtcompany@gmail.com
Вимога
Відхилено

ПОРУШЕННЯ Закону

Номер: 06229f62397341d0a2f6760570440cfa
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-27-011509-b.a2
Назва: ПОРУШЕННЯ Закону
Вимога:
Уповноваженій особі Мусіній Олені Віталіївні За результатами аналізу тендерної документації встановлено, що Замовник включив до тендерної документації вимоги, які порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Згідно п.4 Додатку 4 до тендерної документації (далі – Документація) учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати копії ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним на усі АЗС, які зазначені в тендерній пропозиції та на яких буде відбуватися відпуск пального. Водночас, інформацію про наявність ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним на усі АЗС, які зазначені в тендерній пропозиції та на яких буде відбуватися відпуск пального, Замовник може отримати з Єдиного державного реєстру суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (далі - Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального) на офіційному веб-порталі Державної податкової служби України (код доступу: https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/383525.html). Згідно абзацу шістнадцятого статті 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» № 481/95-ВР від 19.12.1995 Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України, та РОЗМІЩУЄТЬСЯ У ВІЛЬНОМУ ДОСТУПІ. Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у Документації умови щодо подання у складі тендерної пропозиції копій ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним прямо порушує вимоги частини п’ятої статті 17 Закону, згідно якої Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Враховуючи викладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом вилучення з тендерної документації вимоги щодо надання в складі тендерної пропозиції копій ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним на усі АЗС, які зазначені в тендерній пропозиції та на яких буде відбуватися відпуск пального.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник, згідно з частиною третьою статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” «тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.» Виходячи з вищенаведеного замовник не порушує ваші права про надання копії на роздрібну торгівлю пальним, бо дата на момент розкриття тендерних пропозицій у реєстрі є недійсною.(https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/383525.html ). Також в додатку 4 до тендерної документації прописана “Примітка: У разі, якщо учасник відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати та/або надавати зазначені документи, такий учасник подає інші документи та/або лист-пояснення, в якому зазначає інформацію про законодавчі підстави для їх введення.“
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників

Номер: 8a66593b7c254ee3ba0ff5ea2aa06b91
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-27-011509-b.a1
Назва: ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Вимога:
Уповноваженій особі Мусіній О.В. Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно Додатку 4 до ТД учасник в складі тендерної пропозиції (далі – Документація) повинен надати копії чинних сертифікатів (паспортів) якості та сертифікатів відповідності на кожне найменування товару відповідно до технічного регламенту та вимог до автомобільних бензинів, дизельного палива та чинних державних стандартів), ВИДАНИХ УЧАСНИКУ уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, строк дії яких є не менший ніж строк дії договору про закупівлю. На підтвердження реальності здійснення перевірки палива на відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ «7688:2015» Учасник повинен також надати договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат, документ (заява), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива, акт відбирання зразка палива. Вищезазначена вимога тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – операторів паливного ринку, які здійснюють реалізацію нафтопродуктів, якість яких підтверджена документами, виданими виробникам товару або їх офіційним представникам в Україні. Звертаємо увагу, що у зв’язку із втратою чинності з 01.01.2018 року Декрету Кабінету Міністрів України «Про стандартизацію і сертифікацію» від 10.05.1993 № 46-93 та втратою чинності «Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні» від 01.02.2005 №28, на підставі наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 №93, з 01.01.2018 року в Україні скасована процедура обов’язкової сертифікації нафтопродуктів (бензини та паливо дизельне). При цьому, у разі добровільної процедури сертифікації нафтопродуктів сертифікат відповідності видається уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, як правило, виробнику товара (на його замовлення та за його бажанням) перед впродженням продукції у масове виробництво або його уповноваженому представнику. При цьому, чинне законодавство України взагалі не встановлює вимог до суб’єктів господарювання щодо обов’язкової сертифікації продукції нафтоперероблення, а тому сертифікація бензинів та палива дизельного не є обов’язковою. Згідно частини одинадцятої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Також, вищезазначена вимога не узгоджується з положеннями частини шостої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно якої якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Таким чином, включивши до тендерної документації дискримінаційну вимогу, згідно якої Учасник повинен надати копії чинних сертифікатів (паспортів) якості та сертифікатів відповідності на кожне найменування товару відповідно до технічного регламенту та вимог до автомобільних бензинів, дизельного палива та чинних державних стандартів), ВИДАНИХ УЧАСНИКУ уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, строк дії яких є не менший ніж строк дії договору про закупівлю. На підтвердження реальності здійснення перевірки палива на відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ «7688:2015» Учасник повинен також надати договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат, документ (заява), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива, акт відбирання зразка палива, Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси нашого підприємства, пов'язані з його участю у цій процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо внести відповідні зміни до Документації з метою усунення вищенаведених порушень. Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику, діяльність КНП «ТМО «БЛІМЛ та ШМД» ММР ЗО спрямована на забезпечення медичних гарантій пацієнта , згідно Закону України (пацієнти мають право на отримання необхідних їм медичних послуг та лікарських засобів належної якості за рахунок коштів Державного бюджету України). При роботі з Постачальником в якого є ліцензія на роздрібну торгівлю пальним в мережі АЗС приймання бензину, дизпалива по талонах за кількістю та якістю здійснюється відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої наказом затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв'язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 № 281/171/578/155 та Інструкції з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України від 04.06.2007 № 271/121, Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442. Лікарня використовує пальне для власних (некомерційних) потреб, тому з метою недопущення зривів роботи медичного закладу вважаємо, що бензин та дизельне паливо має бути сертифікованим, що дозволить знизити ризики отримати неякісний товар. При постачанні палива замовник мінімізує ризик того, що товар який постачатиметься учасником отриманий ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо (принцип законності). Зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність критеріям та вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається Замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 22, частини третьої статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Отже, зазначені Замовником вимоги є суттєвими для подальшої роботи з Постачальником пального, які зазначені у тендерній документації та свідчать про повне дотримання КНП «ТМО «БЛІМЛ та ШМД» ММР ЗО вимог діючого законодавства та не є дискримінаційними.
Статус вимоги: Відхилено