-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з організації харчування в закладах освіти Київського району м.Одеси для здобувачів освіти, у яких є потреби в безглютеновому та безлактозному харчуванні ДК 021:2015 – 55520000-1 Кейтерингові послуги
Торги не відбулися
245 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 225.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 225.00 UAH
Період оскарження:
27.05.2021 15:04 - 08.06.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга щодо умов закупівлі
Номер:
10f1eb0e2caa4892ab86146e7e97e2e5
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-27-009947-b.b1
Назва:
Скарга щодо умов закупівлі
Скарга:
КУ Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Київського району м. Одеси було оголошено про проведення відкритих торгів (ідентифікатор закупівлі UA-2021-05-27-009947-b) щодо предмету закупівлі: Послуги з організації харчування в закладах освіти Київського району м.Одеси для здобувачів освіти, у яких є потреби в безглютеновому та безлактозному харчуванні ДК 021:2015 – 55520000-1 Кейтерингові послуги.
Ознайомившись зі змістом тендерної документації вважаємо що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації, а саме.
По-перше.
Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, учаснику необхідно надати довідку в довільній формі з інформацією про ТУ виробника (номер ТУ, дата реєстрації, посилання для перевірки зареєстрованого ТУ виробника).
Дана вимога є дискримінаційною та такою що підлягає виключенню з тендерної документації з огляду на наступне.
Відповідно до діючих нормативних стандартів для суб’єктів господарювання не передбачено вимоги розробляти ТУ Документ «Технічні умови» (ТУ), якщо вимоги до продукції, що виготовляється, регламентовані в нормативних документах загального характеру.
Так, відповідно до пункту 13 «Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 (надалі Порядок), організація харчування у закладах освіти та закладах оздоровлення та відпочинку здійснюється з дотриманням норм харчування, вимог санітарного законодавства та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. Приготування готових страв здійснюється з дотриманням процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР).
Пунктом 15 Порядку визначено, що одним із способів організації харчування є організація харчування постачальником харчових продуктів та/або послуг з харчування (кейтеринг або аутсорсинг).
Відповідно до пункту 28 порядку приготування готових страв для їх споживання здійснюється з дотриманням послідовності та поточності технологічного процесу, рецептури, а також відповідно до вимог санітарного законодавства, законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів та норм харчування.
Під час приготування страв та виробів, що не містять глютену, слід дотримуватися вимог щодо запобігання потраплянню глютену до таких страв.
З урахуванням даного, вимога щодо надання інформації про ТУ виробника значно обмежує кількість потенційних Учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками та не залежить від волевиявлення та бажання учасників, адже кожен виробник розробляє свої ТУ лише у разі наявності законодавчої вимоги. Також варто зазначити, що у виробників продукції може взагалі не бути ТУ на вироблений ними товар, оскільки цей товар може виготовлятися відповідно до вимог державних або галузевих стандартів, які знаходяться в загальному доступі.
Аналогічне питання щодо надання відомостей про ТУ виробника неодноразово було предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, яка в свою чергу визнавала цю вимогу дискримінаційною і зобов'язувала Замовників торгів внести відповідні зміни до Документації: рішення № 853 від 05.06.2015 р., рішення № 194 від 18.02.2013 р., рішення № 1013 від 25.06.2015 р., рішення від 14.04.2020 р. № 7154.
Окремо звертаємо увагу, що відповідні положення «Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» затверджені урядом та набувають чинності з 1 вересня 2021 року.
Відповідно до специфікації закупівлі встановлений строк надання послуг з 01.09.2021 року до 31.12.2021 року, а отже не виключення з тендерної документації умов які суперечать Порядку є порушенням Замовником вимог законодавства.
Тому, умови ТД містять дискримінаційну вимогу щодо надання інформації про ТУ виробника, яка у відповідності до норм діючого законодавства підлягає виключенню.
По-друге.
Відповідно до Технологічного регламенту забезпечення готовим харчуванням здобувачів освіти, у яких є потреби в безглютеновому та безлактозному харчуванні викладеного Додатку 3 до тендерної документації готова їжа, розфасована в одноразову тару в кількості, заявленій учбовим закладом доставляється постачальником до місця роздачі на харчоблок.
Вважаємо, що дана вимога підлягає виключенню із тендерної документації із врахуванням попередніх положень а також у зв’язку із наступним.
Як зазначалось вище, одним із способів організації харчування є аутсорсинг - спосіб організації харчування здобувачів освіти/дітей, що передбачає виготовлення та реалізацію готових страв оператором ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування, з використанням матеріально-технічної бази закладу освіти або закладу оздоровлення та відпочинку.
В свою чергу, Порядком передбачено, що у бракеражному журналі готових страв, виготовлених закладом освіти або закладом оздоровлення та відпочинку самостійно та/або оператором ринку харчових продуктів, який надає послуги з харчування безпосередньо в їдальні (харчоблоці) такого закладу (аутсорсинг), зокрема, зазначається дата; назва готової страви; вихід готової страви; час закінчення технологічного процесу приготування страви; термін придатності, який зазначається датою “вжити до”; готова страва доброякісна/недоброякісна; до видачі дозволено/не дозволено з проставленням підпису відповідальної особи; примітка (у разі заміни).
Крім того, під час бракеражу готових страв проводиться зняття проби медичним працівником закладу освіти, закладу оздоровлення та відпочинку або особою, що його заміняє. Пробу беруть безпосередньо з казана, каструлі тощо перед видачею/реалізацією їжі після рівномірного перемішування страви в об’ємі не більше однієї порції відповідно до переліку страв, які наведено у меню-розкладі, за температури, при якій споживається страва.
Таким чином, вимога щодо фасування готової їжі в одноразову тару є релевантною лише для учасників які мають намір здійснювати доставку і реалізацію готових страв, виготовлених без використання матеріально-технічної бази закладу освіти або закладу оздоровлення та відпочинку.
В свою чергу, дана вимога являється дискримінаційною відносно учасників які планують та мають змогу здійснювати виготовлення та реалізацію готових страв з використанням матеріально-технічної бази закладу освіти або закладу оздоровлення та відпочинку.
Тому, Замовнику необхідно внести зміни до ТД, усунувши дискримінаційну вимогу щодо фасування готової їжі в одноразову тару.
По-третє.
Не відповідає законодавчим приписам та підлягає виключенню з тендерної документації вимога Технологічного регламенту забезпечення готовим харчуванням здобувачів освіти, у яких є потреби в безглютеновому та безлактозному харчуванні викладеного Додатку 3 до тендерної документації стосовно того, що: «Враховуючи, що предмет закупівлі – послуги з організації харчування за контрактом, бракеражний журнал зберігається на підприємстві, що надає послугу.»
Відповідно до Порядку отримання та бракераж харчових продуктів та/або готових страв від постачальників харчових продуктів та/або послуг з харчування здійснюються бракеражною комісією закладу освіти або закладу оздоровлення та відпочинку. Інформація про проведений бракераж вноситься до відповідного бракеражного журналу окремо за кожним харчовим продуктом та готовою стравою, що надходять до закладу, у хронологічному порядку.
В свою чергу, Порядком передбачено, що у бракеражному журналі готових страв, виготовлених закладом освіти або закладом оздоровлення та відпочинку самостійно та/або оператором ринку харчових продуктів, який надає послуги з харчування безпосередньо в їдальні (харчоблоці) такого закладу (аутсорсинг), зокрема, зазначається дата; назва готової страви; вихід готової страви; час закінчення технологічного процесу приготування страви; термін придатності, який зазначається датою “вжити до”; готова страва доброякісна/недоброякісна; до видачі дозволено/не дозволено з проставленням підпису відповідальної особи; примітка (у разі заміни).
Крім того, під час бракеражу готових страв проводиться зняття проби медичним працівником закладу освіти, закладу оздоровлення та відпочинку або особою, що його заміняє. Пробу беруть безпосередньо з казана, каструлі тощо перед видачею/реалізацією їжі після рівномірного перемішування страви в об’ємі не більше однієї порції відповідно до переліку страв, які наведено у меню-розкладі, за температури, при якій споживається страва.
Таким чином, Порядок не містить вимоги стосовно того, щоб бракеражний журнал зберігався на підприємстві, що надає послугу.
Натомість, зазначені положення порядку свідчать про те, що процес організації харчування передбачає необхідність наявності бракеражного журналу безпосередньо в закладі освіти, закладі оздоровлення та відпочинку.
Замовнику слід виключити з умов тендерної документації вимогу стосовно того, що бракеражний журнал зберігається на підприємстві, що надає послугу.
Підсумовуючи вищевикладене, звертаючись до Антимонопольного комітету України в особі постійно діючої адміністративної колегії як органу оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, керуючись положеннями ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу ПП «РАЦІОН ГРУП» про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо умов тендерної документації за процедуро відкритих торгів (ідентифікатор закупівлі UA-2021-05-27-009947-b) щодо предмету закупівлі: Послуги з організації харчування в закладах освіти Київського району м.Одеси для здобувачів освіти, у яких є потреби в безглютеновому та безлактозному харчуванні ДК 021:2015 – 55520000-1 Кейтерингові послуги.
2. На строк до винесення рішення за цією скаргою призупинити процедуру відкритих торгів.
3. Зобов’язати КУ Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Київського району м. Одеси виключити дискримінаційну вимогу тендерної документації, а саме пункт 6 розділу ІІІ тендерної документації в частині необхідності надання інформації про ТУ виробника продукції.
4. Зобов’язати КУ Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Київського району м. Одеси виключити дискримінаційну вимогу тендерної документації, а саме пункт 2 Технологічного регламенту забезпечення готовим харчуванням здобувачів освіти, у яких є потреби в безглютеновому та безлактозному харчуванні викладеного Додатку 3 до тендерної документації щодо необхідності фасування готової продукції.
5. Зобов’язати КУ Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Київського району м. Одеси виключити дискримінаційну вимогу тендерної документації, а саме пункт 3 Технологічного регламенту забезпечення готовим харчуванням здобувачів освіти, у яких є потреби в безглютеновому та безлактозному харчуванні викладеного Додатку 3 до тендерної документації щодо необхідності зберігання бракеражного журналу на підприємстві, яке надає послугу.
Директор ПП «РАЦІОН ГРУП» Яценко М.О.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 07.06.2021 15:25
- скарга Word 07.06.2021 17:50
- рішення від 10.06.2021 № 13048.pdf 10.06.2021 18:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.06.2021 16:55
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
10.06.2021 18:35