-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Розроблення Генерального плану та плану зонування (у складі генерального плану) м. Городище Черкаської області, Топографо-геодезичної зйомки М 1:2000, Історико-архітектурного опорного плану м. Городище Черкаської області (код ДК 021:2015 – 71410000-5 Послуги у сфері містобудування)
Завершена
1 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
Період оскарження:
27.05.2021 14:52 - 16.07.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель (з додатками)
Номер:
aa08b12cdbd4429abc2e09e1f88b4834
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-27-001927-c.b4
Назва:
Скарга щодо порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель (з додатками)
Скарга:
СКАРГА
щодо порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель
Виконавчим комітетом Городищенської міської ради (далі – Замовник) відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) 20.07.2021 було розпочато процедуру відкритих торгів за предметом закупівлі ДК 021:2015 – 71410000-5 Послуги у сфері містобудування ( Розроблення Генерального плану та плану зонування (у складі генерального плану) м. Городище Черкаської області, Топографо-геодезичної зйомки М 1:2000, Історико-архітектурного опорного плану м. Городище Черкаської області) (далі – Закупівля), розміщену за наступним посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-27-001927-c.
У даному Тендері було подано 2 тендерні пропозиції, а саме від: 1. Товариства з обмеженою відповідальністю "УКР-ГРУППРОЕКТ"; 2. ТОВ «ЛЕНД.КОМ».
Після перемоги в торгах 20.07.2021 року Замовник відхилив пропозицію ТОВ «ЛЕНД.КОМ», протокол № 57 від 27.07.2021 (далі – Скаржник).
Згідно Протоколу розгляду тендерних пропозицій № 57 від 27.07.2021 року Замовником було надано наступне обґрунтування відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі:
1. Відповідно до вимог п. 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інструкцію з підготовки тендерних пропозицій. Так, тендерна пропозиція подається учасником процедури закупівлі замовнику відповідно до вимог тендерної документації (пункт 32 частини першої статті 1 Закону).
У складі Тендерної документації у розділі 3 зазначено наступне:
«Відповідно до частини 3 статті 12 Закону створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а також Закону України «Про електронні довірчі послуги» та шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису службовою (посадовою) особою (або представником учасника процедури закупівлі), яку уповноважено учасником на підписання тендерної пропозиції.
Файл накладеного електронного підпису повинен бути придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням - http://czo.gov.ua/venfy.
У випадку невиконання вимоги щодо накладання електронного підпису уповноваженої особи, що відповідає вимогам чинного законодавства, або неможливості перевірки валідності накладеного електронного підпису або у разі накладання електронної, печатки замість електронного підпису уповноваженої особи, пропозиція учасника підлягає відхиленню як така, що не відповідає встановленим абзацом першим частини 3 статті Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства».
Також у Додатку 2 до Тендерної документації зазначено, що відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", а саме шляхом завантаження документів тендерної пропозиції у формі електронних документів та накладення на кожен електронний документ пропозиції кваліфікованого електронного підпису (КЕП) (окрім учасників-нерезидентів).
ТОВ «ЛЕНД.КОМ» не було накладено кваліфікований електронний підпис (КЕП) на кожен завантажений у складі тендерної пропозиції документ.»
Скаржник не погоджується з позицією Замовника та вважає, що прийняте рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛЕНД.КОМ» – незаконним та упередженим, що порушує ст.5, 22, 31 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Вимоги тендерної документації Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-05-27-001927-c:
1. Відповідно до ч. 1 Розділу 3. (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції):
«Учасник повинен розмістити всі документи передбачені тендерною документацією до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів (у сканованому форматі PDF).
Усі документи, що складені Учасником та надаються ним у складі тендерної пропозиції і завантажуються до електронної системи закупівель, повинні бути скановані з оригіналів або належно завірених копій у вигляді електронного (их) файлів у форматі *.pdf,, містити посаду, прізвище, ініціали, підпис уповноваженої особи, вихідний номер та дату, адресата, а також відбитки печатки (у разі її використання). Усі копії документів, які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції та завіряються Учасником, повинні містити посаду, прізвище, ініціали, підпис уповноваженої особи, а також відбитки печатки (у разі її використання).»
2. Відповідно до Додатку 2 до Документації:
«Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", а саме шляхом завантаження документів тендерної пропозиції у формі електронних документів та накладення на кожен електронний документ пропозиції кваліфікованого електронного підпису (КЕП) (окрім учасників-нерезидентів).»
Законодавче регулювання:
Згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про Публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року 922-VIII тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Закон 922-VIII надає Замовнику право встановлювати вимогу щодо накладання КЕП на тендерну документацію в цілому, або на окремі документи в ній. Проте, ч. 5 ст. 22 Закону України «Про Публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII встановлює, що замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22 травня 2003 року № 851-IV електронний документ – документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа. Склад та порядок розміщення обов’язкових реквізитів електронних документів визначається законодавством. Електронний документ може бути створений, переданий, збережений і перетворений електронними засобами у візуальну форму. Візуальною формою подання електронного документа є відображення даних, які він містить, електронними засобами або на папері у формі, придатній для приймання його змісту людиною.
Ч. 2 ст. 6 Закону № 851-IV встановлює, що накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.
Спростовуємо позицію Замовника:
В ч. 1 Розділу 3. (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) тендерної документації Замовника мова йде про електронні файли у форматі .pdf, які повинні містити посаду, прізвище, ініціали, підпис уповноваженої особи, вихідний номер та дату, адресата, а також відбитки печатки (у разі її використання).
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації Замовника документи та дані створюються та подаються шляхом завантаження документів тендерної пропозиції у формі електронних документів та накладення на кожен електронний документ пропозиції кваліфікованого електронного підпису (КЕП) (окрім учасників-нерезидентів).
Зміни до ст. 22 щодо вимог до електронних документів тендерної пропозиції було внесено Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель» від 3 червня 2021 року № 1530-IX набули чинності 26.06.2021 року, тобто до проведення процедури відкритих торгів (Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-05-27-001927-c) 20.07.2021 року та кваліфікації переможця.
Замовник повинен був дотриматись положень чинного законодавства і в ч. 1 Розділу 3 до своєї Документації не вимагати від учасників торгів засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи подаються саме у вигляді електронного документа з накладанням КЕП, як передбачається Додатком 2 Документації. Або у Додатку 2 не вимагати, щоб усі документи та дані тендерних пропозицій створювались та подавались у формі електронних документів з накладенням на кожен електронний документ пропозиції кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
Оскільки створені та подані Скаржником документи і дані (окрім електронних документів, наданих скаржнику іншими установами) містили печатку та підпис уповноваженої особи Скаржника, створювались у вигляді саме електронного файлу у сканованому форматі .pdf, Скаржник мав повне право, керуючись чинним законодавством України та враховуючи вимоги ч. 1 Розділу 3. Документації Замовника, подати свою тендерну пропозицію, наклавши КЕП на всю тендерну пропозицію в цілому.
Окрім цього, відповідно до ч. 1ст. 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов`язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги». А цей Закон в свою чергу презюмує відповідність власноручному підпису лише кваліфікованого електронного підпису, який має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис (ч. 4 ст. 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги»).
Статтею 1 Закону України «Про електронний цифровий підпис» передбачено, що електронний цифровий підпис - вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача. Електронний цифровий підпис накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа.
Документи Скаржника містять власноручний підпис (підпис, прізвище та ініціали) та печатку особи, уповноваженої на підпис документів, що виключає необхідність накладення електронного підпису для ідентифікації підписувача. Окрім цього, кваліфікований електронний підпис прирівнюється до власноручного, тому накладення їх обох є дублюванням. Накладення кваліфікованого електронного підпису потребує лише електронний документ, на якому відсутній власноручний підпис, проте аж ніяк не сканований документ.
Відповідно до вимог чинного законодавства файл накладеного електронного підпису Скаржника є придатним для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням - http://czo.gov.ua/venfy. При цьому, під час перевірки КЕП – відображається прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа), а також дата накладення КЕП не раніше дати оголошення тендера. Замовник – сам же підтверджує наявність КЕП, накладений на тендерну пропозицію ТОВ «ЛЕНД.КОМ».
Таким чином, Скаржник приходить до висновку, що Замовником порушено порядок проведення процедури закупівлі, встановлений Законом України «Про публічні закупівлі», дані дії призвели до упереджених рішень, порушуючи при цьому - ст. 5, 22, 31 Закону України «Про публічні закупівлі»/
Окрім того, зауважимо, що по даній закупівлі це вже повторна скарга ТОВ «ЛЕНД.КОМ» до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Перша скарга ТОВ «ЛЕНД.КОМ» була стосовно наявності у тендерній документації дискримнаційних вимог яка була задоволена, відповідне рішення додається, але Замовник виконав рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вибірково, на власний розсуд та не повністю, тобто частково.
Таким чином, можна дійти висновку, що Замовник зухвало зневажає позицію закону та рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, та вважає не обов’язковим для виконання.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 5, 22, 31 Законом України «Про публічні закупівлі», вважаємо рішення Замовника (ПРОТОКОЛ щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.07.2021 р. № 57 про відхилення тендерної пропозиції, поданої на участь у процедурі відкритих торгів «,ЦЛ-2021-05-27-001927-с») незаконним, у зв’язку з чим, Скаржник відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» звертається до Антимонопольного комітету України як органу оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту своїх прав і законних інтересів та з метою усунення порушень, які викладені у цій Скарзі.
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу щодо порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про дискваліфікацію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЕНД.КОМ» як переможця (протокол № 57 від 27.07.2021);
3. Відмінити рішення Замовника про визнання переможцем іншого учасника закупівлі за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-27-001927-c, Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-05-27-001927-c з пропозицією укласти з ним договір (протокол № 58 від 29.07.2021).
Додатки:
1. Додаток 2 до Тендерної документації закупівлі за Ідентифікатором UA-2021-05-27-001927-c;
2. Перелік змін від 08.07.2021 до Тендерної документації закупівлі за Ідентифікатором UA-2021-05-27-001927-c;
3. Перелік змін від 12.07.2021 до Тендерної документації закупівлі за Ідентифікатором UA-2021-05-27-001927-c;
4. Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 14151-р/пк-пз від 23.06.2021;
5. Протокол № 57 від 27.07.2021;
6. Протокол № 58 від 29.07.2021.
Директор ТОВ «ЛЕНД.КОМ» С.В. Папіж
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга щодо порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель (з додатками).pdf 06.08.2021 18:19
- рішення від 10.08.2021№18234.pdf 10.08.2021 18:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.08.2021 №19080.pdf 20.08.2021 14:15
- рішення від 19.08.2021№19080.pdf 26.08.2021 13:51
- Пояснення щодо скарги 13.08.2021 14:34
- Пояснення щодо скарги 13.08.2021 14:34
- Доповнення 13.08.2021 14:34
- Доповнення 13.08.2021 14:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.08.2021 18:30
Дата розгляду скарги:
19.08.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.08.2021 18:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.08.2021 13:52
Дата виконання рішення Замовником:
09.09.2021 13:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання РІШЕННЯ № 19080-р/пк-пз від 19.08.2021 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ГОРОДИЩЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
скасовує рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою
відповідальністю "ЛЕНД.КОМ" та рішення про визначення товариства з обмеженою
відповідальністю "УКР-ГРУППРОЕКТ" переможцем процедури закупівлі - "Розроблення
Генерального плану та плану зонування (у складі генерального плану) м. Городище
Черкаської області, Топографо-геодезичної зйомки М 1:2000, Історико-архітектурного
опорного плану м. Городище Черкаської області (код ДК 021:2015 – 71410000-5 Послуги у
сфері містобудування)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі
Уповноваженого органу за № UA-2021-05-27-001927-c.
Скарга
Скасована
Скарга щодо порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель (з додатками)
Номер:
2b9aebf040e94829a563fa9862f09042
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-27-001927-c.a3
Назва:
Скарга щодо порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель (з додатками)
Скарга:
СКАРГА
щодо порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель
Виконавчим комітетом Городищенської міської ради (далі – Замовник) відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) 20.07.2021 було розпочато процедуру відкритих торгів за предметом закупівлі ДК 021:2015 – 71410000-5 Послуги у сфері містобудування ( Розроблення Генерального плану та плану зонування (у складі генерального плану) м. Городище Черкаської області, Топографо-геодезичної зйомки М 1:2000, Історико-архітектурного опорного плану м. Городище Черкаської області) (далі – Закупівля), розміщену за наступним посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-27-001927-c.
У даному Тендері було подано 2 тендерні пропозиції, а саме від: 1. Товариства з обмеженою відповідальністю "УКР-ГРУППРОЕКТ"; 2. ТОВ «ЛЕНД.КОМ».
Після перемоги в торгах 20.07.2021 року Замовник відхилив пропозицію ТОВ «ЛЕНД.КОМ», протокол № 57 від 27.07.2021 (далі – Скаржник).
Згідно Протоколу розгляду тендерних пропозицій № 57 від 27.07.2021 року Замовником було надано наступне обґрунтування відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі:
1. Відповідно до вимог п. 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інструкцію з підготовки тендерних пропозицій. Так, тендерна пропозиція подається учасником процедури закупівлі замовнику відповідно до вимог тендерної документації (пункт 32 частини першої статті 1 Закону).
У складі Тендерної документації у розділі 3 зазначено наступне:
«Відповідно до частини 3 статті 12 Закону створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а також Закону України «Про електронні довірчі послуги» та шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису службовою (посадовою) особою (або представником учасника процедури закупівлі), яку уповноважено учасником на підписання тендерної пропозиції.
Файл накладеного електронного підпису повинен бути придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням - http://czo.gov.ua/venfy.
У випадку невиконання вимоги щодо накладання електронного підпису уповноваженої особи, що відповідає вимогам чинного законодавства, або неможливості перевірки валідності накладеного електронного підпису або у разі накладання електронної, печатки замість електронного підпису уповноваженої особи, пропозиція учасника підлягає відхиленню як така, що не відповідає встановленим абзацом першим частини 3 статті Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства».
Також у Додатку 2 до Тендерної документації зазначено, що відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", а саме шляхом завантаження документів тендерної пропозиції у формі електронних документів та накладення на кожен електронний документ пропозиції кваліфікованого електронного підпису (КЕП) (окрім учасників-нерезидентів).
ТОВ «ЛЕНД.КОМ» не було накладено кваліфікований електронний підпис (КЕП) на кожен завантажений у складі тендерної пропозиції документ.»
Скаржник не погоджується з позицією Замовника та вважає, що прийняте рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛЕНД.КОМ» – незаконним та упередженим, що порушує ст.5, 22, 31 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Вимоги тендерної документації Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-05-27-001927-c:
1. Відповідно до ч. 1 Розділу 3. (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції):
«Учасник повинен розмістити всі документи передбачені тендерною документацією до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів (у сканованому форматі PDF).
Усі документи, що складені Учасником та надаються ним у складі тендерної пропозиції і завантажуються до електронної системи закупівель, повинні бути скановані з оригіналів або належно завірених копій у вигляді електронного (их) файлів у форматі *.pdf,, містити посаду, прізвище, ініціали, підпис уповноваженої особи, вихідний номер та дату, адресата, а також відбитки печатки (у разі її використання). Усі копії документів, які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції та завіряються Учасником, повинні містити посаду, прізвище, ініціали, підпис уповноваженої особи, а також відбитки печатки (у разі її використання).»
2. Відповідно до Додатку 2 до Документації:
«Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", а саме шляхом завантаження документів тендерної пропозиції у формі електронних документів та накладення на кожен електронний документ пропозиції кваліфікованого електронного підпису (КЕП) (окрім учасників-нерезидентів).»
Законодавче регулювання:
Згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про Публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року 922-VIII тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Закон 922-VIII надає Замовнику право встановлювати вимогу щодо накладання КЕП на тендерну документацію в цілому, або на окремі документи в ній. Проте, ч. 5 ст. 22 Закону України «Про Публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII встановлює, що замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22 травня 2003 року № 851-IV електронний документ – документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа. Склад та порядок розміщення обов’язкових реквізитів електронних документів визначається законодавством. Електронний документ може бути створений, переданий, збережений і перетворений електронними засобами у візуальну форму. Візуальною формою подання електронного документа є відображення даних, які він містить, електронними засобами або на папері у формі, придатній для приймання його змісту людиною.
Ч. 2 ст. 6 Закону № 851-IV встановлює, що накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.
Спростовуємо позицію Замовника:
В ч. 1 Розділу 3. (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) тендерної документації Замовника мова йде про електронні файли у форматі .pdf, які повинні містити посаду, прізвище, ініціали, підпис уповноваженої особи, вихідний номер та дату, адресата, а також відбитки печатки (у разі її використання).
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації Замовника документи та дані створюються та подаються шляхом завантаження документів тендерної пропозиції у формі електронних документів та накладення на кожен електронний документ пропозиції кваліфікованого електронного підпису (КЕП) (окрім учасників-нерезидентів).
Зміни до ст. 22 щодо вимог до електронних документів тендерної пропозиції було внесено Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель» від 3 червня 2021 року № 1530-IX набули чинності 26.06.2021 року, тобто до проведення процедури відкритих торгів (Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-05-27-001927-c) 20.07.2021 року та кваліфікації переможця.
Замовник повинен був дотриматись положень чинного законодавства і в ч. 1 Розділу 3 до своєї Документації не вимагати від учасників торгів засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи подаються саме у вигляді електронного документа з накладанням КЕП, як передбачається Додатком 2 Документації. Або у Додатку 2 не вимагати, щоб усі документи та дані тендерних пропозицій створювались та подавались у формі електронних документів з накладенням на кожен електронний документ пропозиції кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
Оскільки створені та подані Скаржником документи і дані (окрім електронних документів, наданих скаржнику іншими установами) містили печатку та підпис уповноваженої особи Скаржника, створювались у вигляді саме електронного файлу у сканованому форматі .pdf, Скаржник мав повне право, керуючись чинним законодавством України та враховуючи вимоги ч. 1 Розділу 3. Документації Замовника, подати свою тендерну пропозицію, наклавши КЕП на всю тендерну пропозицію в цілому.
Окрім цього, відповідно до ч. 1ст. 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов`язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги». А цей Закон в свою чергу презюмує відповідність власноручному підпису лише кваліфікованого електронного підпису, який має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис (ч. 4 ст. 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги»).
Статтею 1 Закону України «Про електронний цифровий підпис» передбачено, що електронний цифровий підпис - вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача. Електронний цифровий підпис накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа.
Документи Скаржника містять власноручний підпис (підпис, прізвище та ініціали) та печатку особи, уповноваженої на підпис документів, що виключає необхідність накладення електронного підпису для ідентифікації підписувача. Окрім цього, кваліфікований електронний підпис прирівнюється до власноручного, тому накладення їх обох є дублюванням. Накладення кваліфікованого електронного підпису потребує лише електронний документ, на якому відсутній власноручний підпис, проте аж ніяк не сканований документ.
Відповідно до вимог чинного законодавства файл накладеного електронного підпису Скаржника є придатним для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням - http://czo.gov.ua/venfy. При цьому, під час перевірки КЕП – відображається прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа), а також дата накладення КЕП не раніше дати оголошення тендера. Замовник – сам же підтверджує наявність КЕП, накладений на тендерну пропозицію ТОВ «ЛЕНД.КОМ».
Таким чином, Скаржник приходить до висновку, що Замовником порушено порядок проведення процедури закупівлі, встановлений Законом України «Про публічні закупівлі», дані дії призвели до упереджених рішень, порушуючи при цьому - ст. 5, 22, 31 Закону України «Про публічні закупівлі»/
Окрім того, зауважимо, що по даній закупівлі це вже повторна скарга ТОВ «ЛЕНД.КОМ» до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Перша скарга ТОВ «ЛЕНД.КОМ» була стосовно наявності у тендерній документації дискримнаційних вимог яка була задоволена, відповідне рішення додається, але Замовник виконав рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вибірково, на власний розсуд та не повністю, тобто частково.
Таким чином, можна дійти висновку, що Замовник зухвало зневажає позицію закону та рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, та вважає не обов’язковим для виконання.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 5, 22, 31 Законом України «Про публічні закупівлі», вважаємо рішення Замовника (ПРОТОКОЛ щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.07.2021 р. № 57 про відхилення тендерної пропозиції, поданої на участь у процедурі відкритих торгів «,ЦЛ-2021-05-27-001927-с») незаконним, у зв’язку з чим, Скаржник відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» звертається до Антимонопольного комітету України як органу оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту своїх прав і законних інтересів та з метою усунення порушень, які викладені у цій Скарзі.
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу щодо порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про дискваліфікацію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЕНД.КОМ» як переможця (протокол № 57 від 27.07.2021);
3. Відмінити рішення Замовника про визнання переможцем іншого учасника закупівлі за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-27-001927-c, Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-05-27-001927-c з пропозицією укласти з ним договір (протокол № 58 від 29.07.2021).
Додатки:
1. Додаток 2 до Тендерної документації закупівлі за Ідентифікатором UA-2021-05-27-001927-c;
2. Перелік змін від 08.07.2021 до Тендерної документації закупівлі за Ідентифікатором UA-2021-05-27-001927-c;
3. Перелік змін від 12.07.2021 до Тендерної документації закупівлі за Ідентифікатором UA-2021-05-27-001927-c;
4. Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 14151-р/пк-пз від 23.06.2021;
5. Протокол № 57 від 27.07.2021;
6. Протокол № 58 від 29.07.2021.
Директор ТОВ «ЛЕНД.КОМ» С.В. Папіж
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
06.08.2021 18:16
Скарга
Скасована
Скарга щодо порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
6527fe953cc444fb8c2ffdcfa2d821a5
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-27-001927-c.b2
Назва:
Скарга щодо порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
СКАРГА
щодо порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель
Виконавчим комітетом Городищенської міської ради (далі – Замовник) відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) 20.07.2021 було розпочато процедуру відкритих торгів за предметом закупівлі ДК 021:2015 – 71410000-5 Послуги у сфері містобудування ( Розроблення Генерального плану та плану зонування (у складі генерального плану) м. Городище Черкаської області, Топографо-геодезичної зйомки М 1:2000, Історико-архітектурного опорного плану м. Городище Черкаської області) (далі – Закупівля), розміщену за наступним посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-27-001927-c.
У даному Тендері було подано 2 тендерні пропозиції, а саме від: 1. Товариства з обмеженою відповідальністю "УКР-ГРУППРОЕКТ"; 2. ТОВ «ЛЕНД.КОМ».
Після перемоги в торгах 20.07.2021 року Замовник відхилив пропозицію ТОВ «ЛЕНД.КОМ», протокол № 57 від 27.07.2021 (далі – Скаржник).
Згідно Протоколу розгляду тендерних пропозицій № 57 від 27.07.2021 року Замовником було надано наступне обґрунтування відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі:
1. Відповідно до вимог п. 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інструкцію з підготовки тендерних пропозицій. Так, тендерна пропозиція подається учасником процедури закупівлі замовнику відповідно до вимог тендерної документації (пункт 32 частини першої статті 1 Закону).
У складі Тендерної документації у розділі 3 зазначено наступне:
«Відповідно до частини 3 статті 12 Закону створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а також Закону України «Про електронні довірчі послуги» та шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису службовою (посадовою) особою (або представником учасника процедури закупівлі), яку уповноважено учасником на підписання тендерної пропозиції.
Файл накладеного електронного підпису повинен бути придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням - http://czo.gov.ua/venfy.
У випадку невиконання вимоги щодо накладання електронного підпису уповноваженої особи, що відповідає вимогам чинного законодавства, або неможливості перевірки валідності накладеного електронного підпису або у разі накладання електронної, печатки замість електронного підпису уповноваженої особи, пропозиція учасника підлягає відхиленню як така, що не відповідає встановленим абзацом першим частини 3 статті Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства».
Також у Додатку 2 до Тендерної документації зазначено, що відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", а саме шляхом завантаження документів тендерної пропозиції у формі електронних документів та накладення на кожен електронний документ пропозиції кваліфікованого електронного підпису (КЕП) (окрім учасників-нерезидентів).
ТОВ «ЛЕНД.КОМ» не було накладено кваліфікований електронний підпис (КЕП) на кожен завантажений у складі тендерної пропозиції документ.»
Скаржник не погоджується з позицією Замовника та вважає, що прийняте рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛЕНД.КОМ» – незаконним та упередженим, що порушує ст.5, 22, 31 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Вимоги тендерної документації Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-05-27-001927-c:
1. Відповідно до ч. 1 Розділу 3. (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції):
«Учасник повинен розмістити всі документи передбачені тендерною документацією до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів (у сканованому форматі PDF).
Усі документи, що складені Учасником та надаються ним у складі тендерної пропозиції і завантажуються до електронної системи закупівель, повинні бути скановані з оригіналів або належно завірених копій у вигляді електронного (их) файлів у форматі *.pdf,, містити посаду, прізвище, ініціали, підпис уповноваженої особи, вихідний номер та дату, адресата, а також відбитки печатки (у разі її використання). Усі копії документів, які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції та завіряються Учасником, повинні містити посаду, прізвище, ініціали, підпис уповноваженої особи, а також відбитки печатки (у разі її використання).»
2. Відповідно до Додатку 2 до Документації:
«Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", а саме шляхом завантаження документів тендерної пропозиції у формі електронних документів та накладення на кожен електронний документ пропозиції кваліфікованого електронного підпису (КЕП) (окрім учасників-нерезидентів).»
Законодавче регулювання:
Згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про Публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року 922-VIII тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Закон 922-VIII надає Замовнику право встановлювати вимогу щодо накладання КЕП на тендерну документацію в цілому, або на окремі документи в ній. Проте, ч. 5 ст. 22 Закону України «Про Публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII встановлює, що замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22 травня 2003 року № 851-IV електронний документ – документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа. Склад та порядок розміщення обов’язкових реквізитів електронних документів визначається законодавством. Електронний документ може бути створений, переданий, збережений і перетворений електронними засобами у візуальну форму. Візуальною формою подання електронного документа є відображення даних, які він містить, електронними засобами або на папері у формі, придатній для приймання його змісту людиною.
Ч. 2 ст. 6 Закону № 851-IV встановлює, що накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.
Спростовуємо позицію Замовника:
В ч. 1 Розділу 3. (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) тендерної документації Замовника мова йде про електронні файли у форматі .pdf, які повинні містити посаду, прізвище, ініціали, підпис уповноваженої особи, вихідний номер та дату, адресата, а також відбитки печатки (у разі її використання).
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації Замовника документи та дані створюються та подаються шляхом завантаження документів тендерної пропозиції у формі електронних документів та накладення на кожен електронний документ пропозиції кваліфікованого електронного підпису (КЕП) (окрім учасників-нерезидентів).
Зміни до ст. 22 щодо вимог до електронних документів тендерної пропозиції було внесено Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель» від 3 червня 2021 року № 1530-IX набули чинності 26.06.2021 року, тобто до проведення процедури відкритих торгів (Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-05-27-001927-c) 20.07.2021 року та кваліфікації переможця.
Замовник повинен був дотриматись положень чинного законодавства і в ч. 1 Розділу 3 до своєї Документації не вимагати від учасників торгів засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи подаються саме у вигляді електронного документа з накладанням КЕП, як передбачається Додатком 2 Документації. Або у Додатку 2 не вимагати, щоб усі документи та дані тендерних пропозицій створювались та подавались у формі електронних документів з накладенням на кожен електронний документ пропозиції кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
Оскільки створені та подані Скаржником документи і дані (окрім електронних документів, наданих скаржнику іншими установами) містили печатку та підпис уповноваженої особи Скаржника, створювались у вигляді саме електронного файлу у сканованому форматі .pdf, Скаржник мав повне право, керуючись чинним законодавством України та враховуючи вимоги ч. 1 Розділу 3. Документації Замовника, подати свою тендерну пропозицію, наклавши КЕП на всю тендерну пропозицію в цілому.
Окрім цього, відповідно до ч. 1ст. 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов`язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги». А цей Закон в свою чергу презюмує відповідність власноручному підпису лише кваліфікованого електронного підпису, який має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис (ч. 4 ст. 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги»).
Статтею 1 Закону України «Про електронний цифровий підпис» передбачено, що електронний цифровий підпис - вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача. Електронний цифровий підпис накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа.
Документи Скаржника містять власноручний підпис (підпис, прізвище та ініціали) та печатку особи, уповноваженої на підпис документів, що виключає необхідність накладення електронного підпису для ідентифікації підписувача. Окрім цього, кваліфікований електронний підпис прирівнюється до власноручного, тому накладення їх обох є дублюванням. Накладення кваліфікованого електронного підпису потребує лише електронний документ, на якому відсутній власноручний підпис, проте аж ніяк не сканований документ.
Відповідно до вимог чинного законодавства файл накладеного електронного підпису Скаржника є придатним для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням - http://czo.gov.ua/venfy. При цьому, під час перевірки КЕП – відображається прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа), а також дата накладення КЕП не раніше дати оголошення тендера. Замовник – сам же підтверджує наявність КЕП, накладений на тендерну пропозицію ТОВ «ЛЕНД.КОМ».
Таким чином, Скаржник приходить до висновку, що Замовником порушено порядок проведення процедури закупівлі, встановлений Законом України «Про публічні закупівлі», дані дії призвели до упереджених рішень, порушуючи при цьому - ст. 5, 22, 31 Закону України «Про публічні закупівлі»/
Окрім того, зауважимо, що по даній закупівлі це вже повторна скарга ТОВ «ЛЕНД.КОМ» до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Перша скарга ТОВ «ЛЕНД.КОМ» була стосовно наявності у тендерній документації дискримнаційних вимог яка була задоволена, відповідне рішення додається, але Замовник виконав рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вибірково, на власний розсуд та не повністю, тобто частково.
Таким чином, можна дійти висновку, що Замовник зухвало зневажає позицію закону та рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, та вважає не обов’язковим для виконання.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 5, 22, 31 Законом України «Про публічні закупівлі», вважаємо рішення Замовника (ПРОТОКОЛ щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.07.2021 р. № 57 про відхилення тендерної пропозиції, поданої на участь у процедурі відкритих торгів «,ЦЛ-2021-05-27-001927-с») незаконним, у зв’язку з чим, Скаржник відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» звертається до Антимонопольного комітету України як органу оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту своїх прав і законних інтересів та з метою усунення порушень, які викладені у цій Скарзі.
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу щодо порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про дискваліфікацію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЕНД.КОМ» як переможця (протокол № 57 від 27.07.2021);
3. Відмінити рішення Замовника про визнання переможцем іншого учасника закупівлі за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-27-001927-c, Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-05-27-001927-c з пропозицією укласти з ним договір (протокол № 58 від 29.07.2021).
Додатки:
1. Додаток 2 до Тендерної документації закупівлі за Ідентифікатором UA-2021-05-27-001927-c;
2. Перелік змін від 08.07.2021 до Тендерної документації закупівлі за Ідентифікатором UA-2021-05-27-001927-c;
3. Перелік змін від 12.07.2021 до Тендерної документації закупівлі за Ідентифікатором UA-2021-05-27-001927-c;
4. Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 14151-р/пк-пз від 23.06.2021;
5. Протокол № 57 від 27.07.2021;
6. Протокол № 58 від 29.07.2021.
Директор ТОВ «ЛЕНД.КОМ» С.В. Папіж
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
06.08.2021 18:08
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо дискримінаційних вимог
Номер:
3f136903d2d74ef1bd3c7491c6ab248c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-27-001927-c.c1
Назва:
Скарга щодо дискримінаційних вимог
Скарга:
Скарга щодо усунення дискримінаційних вимог,зазначених у тендерній документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга з додатками.pdf 09.06.2021 19:34
- Документальне підтвердження.pdf 22.06.2021 18:24
- рішення від 11.06.2021 № 13202 + лист Замовнику + лист Скаржнику.pdf 14.06.2021 11:43
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.06.2021 № 14151.pdf 24.06.2021 18:55
- рішення від 23.06.2021 № 14151.pdf 29.06.2021 19:26
- Пояснення щодо скарги 16.06.2021 15:32
- Пояснення щодо скарги 16.06.2021 15:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.06.2021 19:49
Дата розгляду скарги:
23.06.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.06.2021 11:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.06.2021 19:27
Дата виконання рішення Замовником:
08.07.2021 15:29
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення органу оскарження № 14151-р/пк-пз від 23.06.2021року було виконано замовником шляхом внесення змін до тендерної документації.