Номер:
b14ebb779e964a348420d49293e2febd
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-27-008599-b.b1
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЯ
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
03.06.2021 17:09
Вирішення:
Шановний учасник, тендерний комітет 19 ДПРЗ Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (далі – Тендерний комітет) уважно розглянув Вашу вимогу: UA-2021-05-27-008599-b.b1 (далі - Вимога) щодо умов викладених у тендерній документації замовника на закупівлю автомобільного бензину А-92 (талони), дизельного палива (талони) згідно коду CPV за ДК 021:2015 код 09130000-9 – Нафта і дистилятори (UA-2021-05-27-008599-b) та повідомляє наступне.
При проведенні закупівлі автомобільного бензину А-92 (талони), дизельного палива (талони) згідно коду CPV за ДК 021:2015 код 09130000-9 – Нафта і дистилятори (UA-2021-05-27-008599-b), Тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості та керується принципами Закону України “Про публічні закупівлі” в редакції Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель” від 19 вересня 2019 року № 114-IX (далі — Закон), а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням тощо.
Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
З метою забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, з урахуванням умов частини 3 статті 22 Закону та керуючись досвідом роботи 19 ДПРЗ Головного управління ДСНС України у Донецькій області, Тендерний комітет у якості гарантій вважає за необхідне отримати від учасників торгів довідку у довільній формі, в якій зазначається інформація про те, що учасник є емітентом талонів на паливо, із додаванням зразків талонів на підставі яких буде здійснюватися відпуск автомобільного бензинуА-92, дизельного палива для заправлення автотранспорту замовника. У разі якщо учасник не є емітентом талонів на паливо - гарантійний лист від емітента талонів, в якому зазначається його згода на безперебійне їх отоварювання на всіх АЗС, із додаванням зразків талонів на підставі яких буде здійснюватися відпуск автомобільного бензину А-92 та дизельного палива для заправлення автотранспорту замовника та гарантійний лист про те, що термін дії талонів на автомобільний бензин А-92 та дизельне паливо буде складати не менше одного року з моменту їх отримання, з продовженням терміну їх дії до трьох років.
Згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, яка затверджена наказом міністерства палива та енергетики України, міністерства економіки України, міністерства транспорту та зв’язку України, державний комітет України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 №281/171/578/155, форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює саме емітент талонів, тобто саме емітент може гарантувати ступінь їх захисту та термін їх дії.
Встановлення вимоги щодо надання гарантійного листа про те, що термін дії талонів повинен бути не менше 1 року від дати видачі не є обмежувальним інструментом так як вона встановлена з урахуванням необхідності забезпечити безперебійне виконання завдань, які покладені на нашу службу та з врахуванням умов проекту договору (Додаток 5 до тендерної документації замовника), які стосуються можливості поставки товару частинами протягом року.
Відносно встановлення вимоги у тендерній документації щодо документального підтвердження коливання ціни товару на ринку висновком Торгово-промислової палати про середньо-ринкові ціни саме в Донецькій області повідомляємо наступне.
Згідно статті 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Складовою тендерної документації є проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Істотні умови Договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім встановлених статтею 41 Закону випадків. Зміна істотних умов договору про закупівлю у випадках, встановлених частиною п’ятою статті 41 Закону, може здійснюватися саме у разі та у спосіб, що передбачені договором про закіпівлю. При цьому порядок зміни умов договору про закупівлю визначається замовником самостійно та з дотриманням законодавства в цілому. (Лист Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 3304-04_69987-06 від 24.11.2020р.)
У тендерній документацію на закупівлю автомобільного бензину А-92 (талони), дизельного палива (талони) згідно коду CPV за ДК 021:2015 код 09130000-9 – Нафта і дистилятори, замовник зазначив порядок змін умов договору, у разі зміни ціни за одиницю Товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого Товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в Договорі, а саме:
Збільшення ціни може розглядатися не раніше ніж після постачання якісного товару, в обсязі не менше ніж 30%. У разі виникнення необхідності внесення змін до Договору, передбачених пунктом 2 частини п'ятої статті 41 Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19 вересня 2019 року № 114-IX (далі - Закон) Постачальник надає Замовнику лист із обґрунтуванням внесення таких змін та оригіналами документів, що підтверджують коливання ціни Товару на ринку, наданих Торгово-промисловою палатою, а саме:
- висновок щодо середньо ринкової ціни Товару в Донецькій області на дату укладання (або внесення попередньої зміни) Договору;
- висновок щодо середньо ринкової ціни Товару в Донецькій області на дату виникнення необхідності внесення зміни до Договору.
В умовах ринкової економіки, ціну на товар встановлює ринок, який керується правилами конкуренції, на підставі чого вартість автомобільного бензину А-92 та дизельного палива в регіонах України відрізняється, що підтверджується даними, які відображені на сайті minfin.com.ua.
На підставі вище зазначеного в тендерній документації на закупівлю автомобільного бензину А-92 (талони), дизельного палива (талони) згідно коду CPV за ДК 021:2015 код 09130000-9 – Нафта і дистилятори, Тендерним комітетом дискримінаційних умов не встановлено. Вами не надано аргументованих доводів неможливості виконання жодної із зазначених в тендерній документації вимог.
Статус вимоги:
Відхилено
declined
declined