• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів

Завершена

880 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 400.00 UAH
Період оскарження: 27.05.2021 13:34 - 08.06.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга на тендерну документацію

Номер: cdfe9fbefe5d44569a1a1c6385a208bf
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-27-007469-b.b2
Назва: Скарга на тендерну документацію
Скарга:
ПРАТ " ПРОМИСЛОВО-СТРАХОВА КОМПАНІЯ" вважає ,що зміст тендерної документації щодо вказаної вище закупівлі суперечить чинному зоконодавству .
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 10.06.2021 20:04
Автор: ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ПРОМИСЛОВО-СТРАХОВА КОМПАНІЯ", Наталья Сапогова +380961141340 finrisk@iic.kharkov.ua
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення дискримінаційних умов.

Номер: 0311b08599234839af4dfb08839892ff
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-27-007469-b.b1
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних умов.
Вимога:
Умовами тендерної документації передбачені вимоги, що учасник тендерної закупівлі: - на підтвердження фінансової спроможності учасник надає фінансову звітність за 2020 рік згідно Розділу ІІ (Склад та елементи фінансової звітності) наказу Міністерства Фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»» № 73 від 07.02.2013, що підтверджує наявність обсягу річного доходу (виручки) у розмірі не менше від очікуваної вартості предмета закупівлі, а також наявність позитивного значення нерозподіленого прибутку, темпу приросту страхових платежів та чистого фінансового результату. - повинен надати перелік регіональних представництв страхової компанії у всіх обласних центрах України з наданням інформації щодо наявності цілодобової інформаційної служби підтримки; - інформацію в довільній формі про наявність у страхової компанії евакуатора або копію договору з спеціалізованою компанією щодо надання такого транспортного засобу; Вважаємо вказані вище критерії такими, що: - не мають ніякого відношення до платоспроможності та надійності учасника процедури закупівлі (Страховика), його досвіду, та відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно. - є дискримінаційними, такими, що значно обмежують коло потенційних учасників, які могли б взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі, що в свою чергу не призведе до максимальної економії та ефективності використання коштів, свідчить про наперед упереджену оцінку тендерних пропозицій учасників (тобто суперечить принципам публічних закупівель). - ставить можливість потенційних учасників взяти участь у процедурі закупівлі у залежність від випадку і дій третіх осіб (щодо встановлення мінімального розміру надходжень страхових платежів). - є безпідставними, не передбачені жодним нормативно-правовим актом, не підтверджені жодними розрахунками. В тому числі, відсутні розрахунки та/або обґрунтування, щодо кількості штатних працівників, які повинні бути оформлені в страховій компанії і, як їх кількість, впливає на успішність страхової компанії. - вимога про наявність регіональних представництв страхової компанії у всіх обласних центрах України не відповідає нормам Господарського кодексу України, обмежує право суб’єкта господарювання визначити свою структуру, оскільки відокремлені підрозділи можуть бути не лише представництва. - відсутність відокремлених підрозділів страхової компанії в кожній області також не може свідчити про надійність, успішність, платоспроможність страхової компанії. Страхова компанія може забезпечити надання якісних послуг в кожній області і без наявності відділень в них, даний процес є внутрішнім господарським процесом страхової компанії. І регулюється, впроваджується, забезпечується виключно страховою компанією. - вимога щодо наявності у страхової компанії евакуатора або договору із спеціалізованою організацією щодо надання такого транспортного засобу не відповідає суті страхування, оскільки, страхова компанія лише може організовувати приїзд евакуатора на місце пригоди тому наявність такого транспортного засобу у страхової компанії не є обов’язковою або необхідною. Так, відповідно до ч. 1 ст. 984 Цивільного кодексу України, вимоги, яким повинен відповідати страховик, встановлюються законом. Статтею 30 Закону України «Про страхування» встановлено умови забезпечення платоспроможності страховиків. Так ст. 30 визначає, що Страховики зобов’язані дотримуватися таких умов забезпечення платоспроможності: наявності сплаченого статутного фонду для страховиків-резидентів або гарантійного депозиту для філій страховиків-нерезидентів та наявності гарантійного фонду страховика; створення страхових резервів, достатніх для майбутніх виплат страхових сум і страхових відшкодувань; перевищення фактичного запасу платоспроможності страховика над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності. Мінімальний розмір статутного фонду (гарантійного депозиту) страховика, який займається видами страхування іншими, ніж страхування життя, встановлюється у сумі, еквівалентній 1 млн євро. Вичерпний перелік вимог що ставляться для страхових компаній в т.ч. технологічні вимоги визначені Положенням про визначення умов провадження діяльності з надання фінансових послуг, здійснення яких потребує відповідної ліцензії (ліцензійних умов),що затверджені Постановою Правління Національного банку України 30.03.2021 № 27. І даний нормативно-правовий акт не встановлює вимоги щодо кількості працівників, що оформлені в страховій компанії. Частина 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципами на яких здійснюються публічні закупівлі є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно ст. 31 Господарського кодексу України - дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. Стаття 64 Господарського кодексу України визначає, що підприємство може складатися з виробничих структурних підрозділів (виробництв, цехів, відділень, дільниць, бригад, бюро, лабораторій тощо), а також функціональних структурних підрозділів апарату управління (управлінь, відділів, бюро, служб тощо). Підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис. Підприємство має право створювати філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи, погоджуючи питання про розміщення таких підрозділів підприємства з відповідними органами місцевого самоврядування в установленому законодавством порядку. Такі відокремлені підрозділи не мають статусу юридичної особи і діють на основі положення про них, затвердженого підприємством. Підприємства можуть відкривати рахунки в установах банків через свої відокремлені підрозділи відповідно до закону. Враховуючи викладене, просимо Замовника усунути наведені вище дискримінаційні умови, шляхом видалення вищезазначених вимог з тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІIІ (зі змінами) (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відповідно до частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону, якою встановлено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, та з дотриманням принципів, закріплених у частині першій статті 5 Закону, не призводячи своїми діями до штучного або умисного обмеження потенційного кола учасників. При цьому згідно з частиною четвертою статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити, зокрема вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Специфіка предмету закупівлі та особливості страхової діяльності в Україні, ураховуючи повідомлення Національного банку України про негативну динаміку розвитку страхового ринку, зобов‘язують замовника, як розпорядника бюджетних коштів, залучити стабільного, показуючого позитивну динаміку розвитку страховика, який спроможний відповідати за своїми зобов’язаннями перед страхувальниками. Враховуючи рекомендації Моторно (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ) (http://www.mtsbu.ua/ua/for_consumers/96542/) при обранні переможця, важливо також звертати увагу на показники фінансової звітності страховика, сервісні пропозиції щодо обслуговування та врегулювання страхових подій, досвід, а також інші умови співпраці зі страховиком - учасником конкурсу. Вимога щодо наявності у страховика позитивного значення нерозподіленого прибутку, позитивного значення темпу росту страхових премій та прибуткового значення показника чистого фінансового результату є лише констатацією факту власних здобутків суб‘єкта підприємницької діяльності, його економічної результативності та має на меті залучення успішного суб‘єкта підприємницької діяльності. Замовником у тендерній документації передбачено вимогу щодо надання переліку регіональних представництв страхової компанії у всіх обласних центрах України з наданням інформації щодо наявності цілодобової інформаційної служби підтримки. Дана вимога, викликана специфічними умовами використання транспортних засобів Замовника, які використовуються для протидії злочинності, підтримання публічної безпеки та порядку і в ході виконання вказаних завдань, можливі виїзди транспортних засобів Замовника у відрядження по усій території України, у будь-який день тижня та час доби (в тому числі, у вихідні та святкові дні, у нічний час). Вказана вимога передбачена для забезпечення надання консультацій та виїзду страхового комісара у разі настання страхового випадку у будь-який день тижня та час доби, у будь-якому обласному центрі України. Відсутність представництва страхової компанії в обласному центрі, де може трапитись страховий випадок, призведе до затягування документування страхового випадку. В той же час, вимога Замовника на передбачає наявності у страхової компанії представництв, як юридичних осіб. Не встановлювались обов’язкові вимоги у тендерній документації до учасників щодо виключно права власності на евакуатор. Керуючись нормами статті 5, статті 22 Закону замовником не встановлювались у тендерній документації жодні вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Статус вимоги: Відхилено