-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Реконструкція каналізаційної мережі в районі буд. 45 вул. Мічуріна, житловий масив Молодіжний, смт. Слобожанське, Дніпровський район, Дніпропетровська область (ДК 021:2015 - 45450000-6- Інші завершальні будівельні роботи)
ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Реконструкція каналізаційної мережі в районі буд. 45 вул. Мічуріна, житловий масив Молодіжний, смт. Слобожанське, Дніпровський район, Дніпропетровська область (ДК 021:2015 - 45450000-6- Інші завершальні будівельні роботи)
Торги відмінено
612 685.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 063.43 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 063.43 UAH
Період оскарження:
27.05.2021 10:12 - 02.06.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінація участника
Номер:
85cc9877522142d8a1d7e71855e91296
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-27-000572-a.b1
Назва:
Дискримінація участника
Вимога:
про відміну закупівлі за тендером №UA-2021-05-27-000572-a
27.05.2021 року Виконавчим комітетом Слобожанської селищної ради (код ЄДРПОУ 40198703, далі - Замовник) створено спрощену закупівлю №UA-2021-05-27-000572-a за предметом: ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Реконструкція каналізаційної мережі в районі буд. 45 вул. Мічуріна, житловий масив Молодіжний, смт. Слобожанське, Дніпровський район, Дніпропетровська область (ДК 021:2015 - 45450000-6- Інші завершальні будівельні роботи).
Порядок та вимоги щодо проведення спрощених публічних закупівель регулюються статтею 14 Закону України «Про публічні закупівлі». Так відповідно до п.1 ч.2 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів: оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Замовником на веб-портал Уповноваженого органу завантажено файл з назвою «Оголошення для спрощеної закупівлі_27.05.docx», що за своїм змістом є оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.
Проаналізувавши оголошення про проведення спрощеної закупівлі №UA-2021-05-27-000572-a (далі - Оголошення) було встановлено, що воно суперечить вимогам ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі», а також ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Додатком №2 до Оголошення встановлено інформацію про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Згідно Додатку №2 до Оголошення встановлена вимога до учасників, щодо: 1) Наявності технічної можливості у Учасника в разі аварійної ситуації / технічної не справності в період гарантійного обслуговування прибути на місце виконання робіт протягом: 24 годин. 2) Учасник повинен знаходитись на відстані не більше 100 км від покупця для забезпечення оперативного надання гарантійного та післягарантійного обслуговування.
Вважаємо, що вказані вимоги у Додатку №2 до Оголошення не відносяться до технічних, якісних та інших характеристик предмета закупівлі, оскільки жодним чином не впливають на послуги з реконструкції каналізаційної мережі в районі буд. 45 вул. Мічуріна, житловий масив Молодіжний, смт. Слобожанське, Дніпровський район, Дніпропетровська область.
Особливу увагу звертаємо, що Вами було встановлено необхідний перелік вимог технічних, якісних та інших характеристик предмета закупівлі, а саме: досвід з виконання аналогічних договорів (робіт), відповідний стаж працівників, наявність матеріально-технічної бази, та інші.
Встановлення вимог щодо наявності технічної можливості у учасника в разі аварійної ситуації / технічної не справності в період гарантійного обслуговування прибути на місце виконання робіт протягом: 24 годин та те, що учасник повинен знаходитись на відстані не більше 100 км від покупця для забезпечення оперативного надання гарантійного та післягарантійного обслуговування є взаємовиключними вимогами з огляду на наступне.
Якщо учасник може оперативно прибути на місце виконання робіт протягом 24 годин, то відстань його місцезнаходження взагалі не повинна мати значення для Замовника, оскільки такою вимогою обмежується кількість учасників, що можуть приймати участь у закупівлі.
Вважаємо, що Замовником мала застосовуватись виключно одна із вимог або можливість у учасника в разі аварійної ситуації / технічної не справності в період гарантійного обслуговування прибути на місце виконання робіт протягом: 24 годин, або знаходження на відстані не більше 100 км від покупця для забезпечення оперативного надання гарантійного та післягарантійного обслуговування.
Поєднання та зазначення обох вищевказаних вимог, створюють дискримінаційні умови щодо участі у закупівлі, шляхом звуження кола осіб (учасників), які могли б прийняти участь у закупівлі. Вищевказана обставина має наслідком низку порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Згідно частини 5 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Аналогічне передбачено й у частині 4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч.4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Як вбачається з вищенаведеного, вказані вимоги до предмета закупівлі обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, що в свою чергу нехтує вимогою про встановлення рівних умов для усіх учасників. Оскільки встановленими вимогами Замовника обмежено конкуренцію, то за своїм наслідком є порушення й іншого принципу встановленого статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Вказане підтверджується наступним: учасники, що не прийняли участь у закупівлі через дискримінаційні вимоги, могли б запропонувати ціну нижче, аніж ті які зараз заявлено на веб-порталі Уповноваженого органу.
З урахуванням викладених фактів та доводів вважаємо, що спрощена закупівля №UA-2021-05-27-000572-a повинна бути відмінена на підставі пункту 2 частини 1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно пункту 2 частини 1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відміняє тендер у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Як вище зазначалося порушено вимоги ст.14 та ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», вказані порушення неможливо усунути, оскільки такі зміни необхідно вносити безпосередньо у Оголошення, однак вказане здійснюється тільки на етапі уточнення інформації (п.2 ч.2 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Згідно ч.7 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі
Оскільки вказані порушення не були усунуті на етапі (періоді) уточнення інформації, то на етапах:
- розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника;
- визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю;
порушення вимог ст.14 та ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» неможливо усунути, а тому спрощена закупівля №UA-2021-05-27-000572-a повинна бути відмінена на підставі пункту 2 частини 1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до частини 20 Закону України «Про публічні закупівлі» з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду.
На підставі вищевикладеного, просимо Замовника, в особі Виконавчого комітету Слобожанської селищної ради (код ЄДРПОУ 40198703), відмінити спрощену закупівлю №UA-2021-05-27-000572-a на підставі пункту 2 частини 1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Учасник
- Гідра-Сервіс( Замовник,№12195607)..PDF 14.06.2021 14:17
- Протокол від 16.06.21.pdf 16.06.2021 11:28
Дата подачі:
14.06.2021 14:17
Вирішення:
Розглянувши вимогу учасника закупівлі ТОВ "ГІДРА-СЕРВІС" (Код ЄДРПОУ:39279548), Замовник повідомляє, що відповідно до частини 7 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі- Закон) у період уточнення інформації Учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до Замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Зазначимо, що ТОВ "ГІДРА-СЕРВІС" у період уточнень даної спрощеної закупівлі не звертались для надання будь-яких роз’яснень чи з вимогою щодо усунення порушень під час проведення спрощеної закупівлі та подаючи свою пропозицію учасник був згоден з зазначеними у Оголошенні умовами.
Крім цього, відповідно до абзацу 2 частини 14 статті 14 Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до Замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, але Учасник у своїй Вимозі № UA-2021-05-27-000572-a.b1 не зазначив необхідність надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, керуючись частиною 4 статті 33 Закону вимога учасника ТОВ "ГІДРА-СЕРВІС" (Код ЄДРПОУ:39279548) не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Не задоволено
Задовільнена:
Ні