-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Юридичні послуги
Юридичні послуги, див. Технічну специфікацію
Завершена
550 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 750.00 UAH
Період оскарження:
12.06.2017 11:08 - 16.06.2017 13:00
Вимога
Вирішена
Вимога про скасування рішення щодо визначення переможця
Номер:
0297eae4cfeb4097abc93244ef33ee8d
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-06-12-000622-b.b2
Назва:
Вимога про скасування рішення щодо визначення переможця
Вимога:
Відповідно до п. 14 Наказу ДП "Зовнішньоторгвидав Україна» «Про затвердження Порядку здійснення допорогових закупівель» від 13.04.2016 року №35, у звязку з наявністю порушення вимог тендерної документації Замовником при визначенні переможця, ми вимушені звернутися із зазначеною Вимогою.
1. Найменування Замовника - Державне підприємство «Маріупольський морський торговельний порт», код ЄДРПОУ: 01125755;
2. Номер повідомлення про проведення закупівлі - UA-2017-06-12-000622-b. Закупівлі стосується надання юридичних послуг Замовнику. Рішення Замовника, яке оскаржується - Рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ "Актіо Лєкс" від 29.06.2017 року.
3. Підставою для подання вимоги є невідповідність тендерної пропозицію Учасника, якого визнано переможцем вимогам тендерної документації встановленою Замовником. Зазначена невідповідність підтверджується вимогами тендерної документації, зазначеної Замовником та документами завантаженими в систему "ProZorro" Учасником ТОВ "Актіо Лєкс".
4. Підставою для звернення з вимогою стала невідповідінсть учасника, визначеного переможцем кваліфікаційним вимогам встановленим Замовником закупівлі.
Відповідно до технічної специфікації до процедури закупівлі юридичних послуг за кодом класифікатора ДК 021:2015 79110000-8 "Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва", однією з Вимог до документації яку подаються Учасники процедури закупівлі є: АКТИ ПРИЙОМУ ПЕРЕДАЧІ НАДАНИХ ПОСЛУГ (які підтверджують виконання аналогічних договорів).
Однак, учасник якого визначено переможцем - ТОВ "Актіо Лєкс", в свої тендерній пропозиції, яка розміщена на електронному майданчику "ProZorro", не надав завірені копії актів прийому-передачі наданих послуг. Отже, досвід виконання аналогічних договорів Учасником не можливо підтвердити. Крмі того, надання визевказаного документу є однією з основних вимог до тендреної документації, які визначив Замовник.
Відповідно до п. 9.2 Наказу, підставою для дискваліфікації є те що пропозиція Учасника, який запропонував найменшу ціну, не відповідає умовам Закупівлі.
Отже, пропозицію ТОВ "Актіо Лєкс" повинно було бути дискваліфіковано як таку, яка не відповідає умовам закупівлі.
У звязку з тим, що рішенням Замовника,ТОВ "Актіо Лєкс" визначено переможцем, просимо скасувати це рішення, відхилити пропозицію ТОВ "Актіо Лєкс" як таку що не відповідає вимогам Закупівлі та провести оцінку наступного учасника, пропозиція якого визначена найбільш економічно вигідною.
5. Особа, яка звератється із вимогою: Товариство з обмеженою відповідальністю "Інвестментс Сервіс Юкрейн", код ЄДРПОУ: 36019456, місце реєстрації: 01024, м. Київ, вул. Лютеранська, буд. 16, кв. 31; місцезнаходження: 49044, м. Дніпро, вул. Січових Стрільців, буд. 9.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу.docx 18.07.2017 14:57
Дата подачі:
06.07.2017 11:42
Вирішення:
Відповідно до розділу «Вимоги до документації» технічної специфікації Замовника, звітами про надання послуг та актами прийому – передачі наданих послуг оформлюється факт надання послуг. На підставі вищевказаних документів, наданих Виконавцем, Замовник здійснює оплату. Підтвердження виконання аналогічних договорів є вимогою розділу «Вимоги, що пред’являються до виконавця послуг». Підтвердження надається в складі пропозиції у вигляді довідки в довільній формі. Переможцем закупівлі ТОВ «Актіо Лекс» в складі пропозиції така довідка була надана.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Вирішена
Вимога шодо усунення порушень
Номер:
6eced68c3b174c19ab7c98683e55ccd3
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-06-12-000622-b.b4
Назва:
Вимога шодо усунення порушень
Вимога:
До: Державного підприємства «Маріупольський морський торговельний порт»
87510, Донецька область, Маріуполь, просп. Адмірала Луніна, 99
Від: Товариства з обмеженою відповідальністю «Юридична фірма «Глагос»
04053, м. Київ, Кудрявський узвіз, 5Б, оф. 621
Код ЄДРПОУ: 39674458
Номер засобу зв’язку: +38 067 357 00 14
E-mail: office@glagos.com.ua
Ідентифікатор закупівлі:UA-2017-06-12-000622-b
ВИМОГА
про усунення порушень в процесі проведення Закупівлі
12 липня 2017 року Державним підприємством «Маріупольський морський торговельний порт» (надалі – Замовник) в системі електронних закупівель ProZorro було оголошено закупівлю ID UA-2017-06-12-000622-b на надання послуг з юридичного консультування та юридичного представництва (9 послуг, Код ДК 021-2015 (CPV): 79110000-8), очікувана вартість якої становила 550 000,00 грн.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – ЗУ «Про публічні закупівлі») цей Закон застосовується до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень.
Пунктом 4 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що до діяльності в окремих сферах господарювання відноситься діяльність, що здійснюється в сфері надання послуг автостанцій, портів, аеропортів, послуг з аеронавігаційного обслуговування польотів повітряних суден.
Окрім цього, ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору (так звані «допорогові закупівлі»).
Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, ДП «Маріупольський морський торговельний порт» здійснює основну діяльність за КВЕД 52.22 «допоміжне обслуговування водного транспорту» та допоміжну діяльність за КВЕД 50.10 «пасажирський морський транспорт», КВЕД 50.20 «вантажний морський транспорт.
Враховуючи те, що діяльність, яку здійснює Замовник ЗУ «Про публічні закупівлі» відносить до діяльності в окремих сферах господарювання, крім того, очікувана вартість закупки є меншою ніж 1 млн. грн., тому, процедура закупівлі була визначена як «допорогова», порядок здійснення якої регулюється Порядком здійснення допорогових закупівель, затвердженого Наказом ДП «Зовнішторгвидав України» від 13.04.2016 р. № 35 (надалі – Порядок) та ЗУ «Про публічні закупівлі» в частині дотримання принципів здійснення публічних закупівель.
Також, на підставі зазначеного Порядку, ДП «Маріупольський торгівельний порт» було затверджено «Зміни/доповнення до порядку застосування системи електронних закупівель товарів № 2-04-208/ЗМ.2-2016», яким керується в процесі здійснення закупівель.
23 червня 2017 року за оголошеною закупівлею відбувся аукціон, за результатами якого 04.07.2017 р. Замовником було оприлюднено Рішення про визначення переможця від 29.06.2017 р., яке на нашу думку, не відповідає принципам об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій та запобігання корупційним діям і зловживанням, закріпленим Законом України «Про публічні закупівлі», та положенням Порядку, з огляду на наступне.
1. Щодо законності Рішення Замовника щодо визначення переможця від 29.06.2017 р. в частині вартості Договору про надання юридичних послуг
У Тендерній документації, розміщеної Замовником, було визначено, що:
- «учасник повинен надати ціни за одиницю послуги, зазначеної в таблиці.». Загалом, предмет закупівлі становив 1 лот, який містив 9 послуг.
- «загальна вартість пропозиції складається з цін за одиницю послуг, складених між собою».
Відповідно до Протоколу розкриття в аукціоні, який відбувся 23.06.2017 р., взяли участь 4 учасника:
• Адвокатське бюро «Приходько та партнери» (початкова цінова пропозиція – 495 000,00 грн.);
• ТОВ «Інвестмент сервіс Юкрейн» (початкова цінова пропозиція – 400 000,00 грн.);
• ТОВ «Юридична фірма «Глагос» (початкова цінова пропозиція – 247 800,00 грн.);
• ТОВ «Актіо Лєкс» (початкова та остаточна цінова пропозиція – 74 800,00 грн.).
Відповідно до п. 9.1. Порядку Замовник розглядає Учасника, який надав за результатами Аукціону найнижчу пропозицію, та приймає рішення щодо відповідності пропозиції вимогам, зазначеним у період оголошення Закупівлі.
Аукціон закінчився з наступними ціновими пропозиціями учасників:
• Адвокатське бюро «Приходько та партнери» (остаточна цінова пропозиція – 396 000,00 грн.);
• ТОВ «Інвестмент сервіс Юкрейн» (остаточна цінова пропозиція – 394 000,00 грн.);
• ТОВ «Юридична фірма «Глагос» (остаточна цінова пропозиція – 245 000,00 грн.);
• ТОВ «Актіо Лєкс» (остаточна цінова пропозиція – 74 800,00 грн.).
У зв’язку з цим, за результатами аукціону пропозиція ТОВ «Актіо Лєкс» була найнижчою та дорівнювала - 74 800,00 грн.
Розглянувши тендерну пропозицію ТОВ «Актіо Лєкс», Замовник розмістив у системі повідомлення про намір укласти договір з останнім та Рішення про визначення переможця від 29.06.2017 р., в якому зазначив: «У відповідності з умовами документації, при проведенні оцінки пропозиції були використані ціни за одиницю послуг, але при цьому вартість договору між Замовником та Переможцем електронної закупівлі буде складати 550 000,00 грн., без урахування ПДВ», що є грубим порушенням порядку проведення допорогових закупівель.
Так, відповідно до чинного законодавства оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених Замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону.
Критеріями оцінки, крім ціни є інші критерії оцінки, зокрема, такими як: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, експлуатаційні витрати, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів (нецінові критерії).
У разі оцінки пропозиції учасника за ціновими та неціновими критеріями вартість договору визначається за приведеною ціною (ціна, зазначена учасником у тендерній пропозиції та перерахована за з урахуванням показників інших критеріїв оцінки за математичною формулою, визначеною замовником у тендерній документації).
Отже, лише при використанні нецінових критеріїв оцінки пропозиції остаточна вартість договору про надання послуг, який укладає Замовник з Переможцем, може бути більшою за остаточну цінову пропозицію, надану Переможцем за результатами аукціону.
Однак, Замовником при оголошенні зазначеної закупівлі та у тендерній документації не було зазначено, що при оцінці пропозиції будуть застосовуватись інші критерії оцінки, окрім ціни.
Відповідно до п. 9.4. Порядку договір за результатами проведення Закупівлі підписується між Замовником та Переможцем поза Системою згідно чинного законодавства не раніше ніж через 2 робочих дні після оприлюднення рішення про Переможця Закупівлі. Договір між Замовником та Переможцем має бути підписаний на суму, що не перевищує ціну останньої пропозиції, поданої Переможцем в Аукціоні.
З наданої ТОВ «Актіо Лєкс» пропозиції вбачається, що загальна сума цін за одиницю послуг становить 74 800,00 грн.
Враховуючи те, що при визначенні переможця Замовником мав використовуватися лише ціновий критерій, а оцінці підлягала не пропозиція за окремою послугою, а саме загальная пропозиція кандидата у переможці, яка безпосередньо і складала 74 800,00 грн., рішення Замовника про те, що вартість договору про надання послуг з Переможцем все-таки буде складати 550 000,00 грн. є, щонайменш, необґрунтованим та таким, що грубо і цинічно порушує чинне законодавство та дискредитує систему електронних закупівель в цілому.
2. Щодо факту змови Замовника та ТОВ «Актіо Лєкс»
ЗУ «Про публічні закупівлі» (ст. 3) та Порядок здійснення допорогових закупівель (п. 6.2) встановлює принципи здійснення закупівель, в тому числі принцип запобігання корупційним діям і зловживанням.
Однак, аналізуючи Цінову пропозицію ТОВ «Актіо Лєкс», якого було оголошено переможцем, та додані до неї документи, нами було виявлено інформацію, яка дає підстави стверджувати про наявну змову між Державним підприємством «Маріупольський морський торговельний порт» та ТОВ «Актіо Лєкс», з огляду на наступне.
За інформацією, наявною у відкритому доступі, ТОВ «Актіо Лєкс» здійснює юридичне обслуговування ДП «Маріупольський морський торговельний порт» починаючи з 2015 року.
При цьому, попередні роки (з 2013 -2014) надання юридичних послуг здійснювалось ТОВ «Юридичний альянс», юрисконсультом якого був Андрій Панченко (наразі Директор ТОВ «Актіо Лєкс»).
З довідки про виконання договорів про надання юридичних послуг за вих. № 03/06-17 від 19.06.2017 р., додана ТОВ «Актіо Лєкс» до цінової пропозиції, вбачається наступна інформація: «16.06.2017 р. між ТОВ «Актіо Лєкс» (Виконавець) та Державним підприємством «Маріупольський морський торговельний порт» (Замовник) було укладено Договір про надання послуг за № 27-7/16/199», предметом якого, були ті самі послуги, які стали предметом Закупівлі, яка, до речі, була оголошена - 12.06.2017 р.
Отже, між зазначеними підприємствами ще до проведення аукціону було укладено договір про надання юридичних послуг.
З огляду на наявність вже укладеного договору, ТОВ «Актіо Лєкс», вочевидь, свідомо занизило цінову пропозицію у шість разів, з розрахунку на те, що вартість укладеного договору, незважаючи на результати аукціону, буде визначатись за домовленістю з ДП «Маріупольський морський торговельний порт» за раніше укладеним договором від 06.05.2015 р.
Зазначене свідчить про те, що проведена закупівля мала лише вимушений та формальний характер, а учасники понесли витрати на участь у закупівлі, навіть, не маючи при цьому шанс на чесний та прозорий відбір виконавця послуг.
Враховуючи викладене, вбачається за можливе дійти до наступних висновків:
1. Рішення ДП «Маріупольский торгівельний порт» про визначення переможця від 29.06.2017 р., за яким вартість договору про надання послуг значно перевищує розмір остаточної пропозиції ТОВ «Актіо Лєкс» є грубим порушенням Порядку здійснення допорогових закупівель та прав учасників аукціону.
2. Укладення Договору про надання послуг між ТОВ «Актіо Лєкс» та ДП «Маріупольский торгівельний порт» від 16.06.2017 р. та визначення вартості закупівлі в Рішенні від 29.06.2017 р. у розмірі 550 000,00 грн., в той час, як за результатом аукціону пропозиція ТОВ «Актіо Лєкс» становила лише 74 800,00 грн., свідчить про факт змови між зазначеними підприємствами та, як наслідок, формальний характер оголошеної закупівлі.
Відповідно до п. 14.1 Порядку та п. 7.2 «Зміни/доповнення до порядку застосування системи електронних закупівель товарів № 2-04-208/Зм.2-2016» затвердженого ДП «Маріупольский торгівельний порт» у випадку виявлення порушення Користувач може звернутися до Замовника із Вимогою про усунення порушення у процесі проведення Закупівлі (далі - Вимога) через відповідну електронну форму.
Замовник протягом 3 днів розглядає Вимогу, приймає і оприлюднює рішення щодо неї. За цей період Замовник повинен опублікувати відповідь на Вимогу і (у випадку задоволення Вимоги) внести відповідні зміни до умов Закупівлі або переглянути рішення про дискваліфікацію та/або рішення про визначення Переможця. Перегляд таких рішень можливий лише в період до підписання договору.
Відповідно до п. 2.6. Примірного положення про тендерний комітет або уповноважену особу (осіб), затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 30.03.2016 р. № 557 рішення комітету оформлюється протоколом, який підписується всіма членами комітету, присутніми на засіданні. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на його засіданні, з кожного питання.
Враховуючи викладене, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Порядком здійснення допорогових закупівель, затвердженого Наказом ДП «Зовнішторгвидав України» від 13.04.2016 р. № 35,
ПРОШУ:
1. Переглянути Рішення про визначення переможця від 29.06.2017 р.
2. Прийняте нове Рішення про визначення переможця, яким визначити вартість Договору про надання юридичних послуг між ДП «Маріупольський торгівельний порт» та ТОВ «Актіо Лєкс» у розмірі 74 800, 00 грн.
3. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки.
06 липня 2017 року
Директор ____________________ Д.В. Шаповал
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу.docx 18.07.2017 14:59
Дата подачі:
06.07.2017 13:28
Вирішення:
Очікувана вартість закупівлі, яка становить 550000,00 грн. без урахування ПДВ, на придбання юридичних послуг була зазначена, виходячи з планової потреби Замовника на рік. В технічній специфікації Замовника розділом «Вартість послуг» було обумовлено, що кожен учасник повинен надати ціни за одиницю послуги, згідно переліку послуг, які мають бути надані протягом року в залежності від потреби Замовника. Тобто Замовника цікавила вартість кожної послуги, яка може бути замовлена у Виконавця, але яка саме кількість кожної послуги знадобиться Замовнику впродовж дії договору (обсяг послуг) визначити не можливо, тому і визначити конкретну вартість договору теж не можливо. До процедури був доданий документ «Істотні умови», який містив в собі інформацію про вартість договору, який буде укладений з Переможцем, але це не означає, що Замовник перерахує відразу всю суму договору на рахунок Виконавця. Сума коштів, які отримає Виконавець за надані послуги в продовж дії договору, будуть залежати від того, яка кількість послуг буде замовлена та фактично надана. Оплата наданих послуг здійснюватиметься на підставі звіту про надання послуг та акту прийому-передачі наданих послуг. Тобто, Виконавець за весь термін дії договору може надати кожну послугу, згідно переліку, наданому в технічній специфікації, декілька разів в залежності від потреби Замовника. Основним критерієм оцінки вищевказаної закупівлі є «Ціна», у відповідності з чим Замовником було прийняте рішення про визначення Переможцем закупівлі ТОВ «Актіо Лекс» з загальною сумою цін за одиницю послуг 74800,00 грн. без урахування ПДВ, яка є найбільш економічно вигідною відносно пропозицій інших Учасників Аукціону, ціни за одиницю послуг яких завищенні у шість разів по відношенню до пропозиції ТОВ «Актіо Лекс». Стосовно інформації про наявність укладеного з ТОВ «Актіо Лєкс» договору на надання юридичних послуг від 16.06.2017р. зазначаємо, що договір між ТОВ «Актіо Лєкс» та ДП «ММТП» № 27-7/16/199 укладений 16.06.2016р. В довідці переможця допущена механічна помилка в даті укладання цього договору. На дату визначення переможця процедури закупівлі діючих договорів на надання юридичних послуг в ДП «ММТП» не було.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Відкликано скаржником
Вимога щодо усунення порушень
Номер:
2e650ab1147a43e3856717a0342dab8e
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-06-12-000622-b.a3
Назва:
Вимога щодо усунення порушень
Вимога:
1.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.07.2017 13:24
Опис причини скасування:
1
Дата скасування:
06.07.2017 13:31
Вимога
Відхилено
Вимога надсилання паперових версіх тендерної документації суперечить Закону України "Про публічні закупівлі"
Номер:
9700eebdf71f4ae5b39997c4a0a92c5e
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-06-12-000622-b.c1
Назва:
Вимога надсилання паперових версіх тендерної документації суперечить Закону України "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Відповідно до тендерної документації "Всі документи, що були розміщені в електронному вигляді повинні бути доставлені Замовнику, в паперовому вигляді, протягом трьох робочих днів з кінцевої дати прийому пропозицій (або протягом двох робочих днів з дати відхилення попереднього Кандидата в Переможці) за адресою: просп. Адмірала Луніна, 99, Донецька обл., м. Маріуполь, 87510, канцелярія."
Однак, згідно із Законом, вся тендерна документація подаєтьс виключно в електронному виглядіі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.06.2017 17:50
Вирішення:
Вся тендерна документація була розміщена Замовником закупівлі виключно в електронному вигляді у відповідності з п.п.6.3 п.6 Наказу ДП «Зовнішторгвидав України» №35 від 13.04.2016р. «Про затвердження Порядку здійснення допорогових закупівель» - «Під час оголошення Закупівлі Замовник розміщує в системі інформацію про предмет, очікувану вартість закупівлі, умови договору, порядок і умови проведення закупівлі, строк подання пропозицій, а також вимоги до Учасника та іншу інформацію, яка, на його думку, є необхідною для проведення Закупівлі…».
Вимога про надсилання Замовнику документів в паперовому вигляді після проведення аукціону стосується виключно Кандидата в Переможці закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено