код ДК 021:2015 19520000-7 Пластмасові вироби(пластик лабораторний) 42386 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD 43865, 47588, Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з К2 EDTA, IVD, 47588 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з К2 EDTA, IVD, 47588 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з К3 EDTA, 47589 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з літію гепариом, 42386 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD, 35209 Голка для взяття крові, стандартна, 35209 Голка для взяття крові, стандартна, 36188 Тримач вакуумної пробірки для забору крові, багаторазового використання, 47588 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з К3 EDTA
код ДК 021:2015 19520000-7 Пластмасові вироби(пластик лабораторний) 42386 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD 43865, 47588, Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з К2 EDTA, IVD, 47588 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з К2 EDTA, IVD, 47588 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з К3 EDTA, 47589 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з літію гепариом, 42386 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD, 35209 Голка для взяття крові, стандартна, 35209 Голка для взяття крові, стандартна, 36188 Тримач вакуумної пробірки для забору крові, багаторазового використання, 47588 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з К3 EDTA 5 найменувань
Торги не відбулися
377 480.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 267.39 UAH
Період оскарження:25.05.2021 18:51 - 25.07.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на умови закупівлі
Номер:c24bd77be6844d6f9645ace2cb0baaa7
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-05-25-014830-b.b2
Назва:Скарга на умови закупівлі
Скарга:
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги тендерної документації
25.05.2021 року Замовник оголосив закупівлю: “код ДК 021:2015 19520000-7 Пластмасові вироби(пластик лабораторний) 42386 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD 43865, 47588, Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з К2 EDTA, IVD, 47588 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з К2 EDTA, IVD, 47588 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з К3 EDTA, 47589 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з літію гепариом, 42386 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD, 35209 Голка для взяття крові, стандартна, 35209 Голка для взяття крові, стандартна, 36188 Тримач вакуумної пробірки для забору крові, багаторазового використання, 47588 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з К3 EDTA” (без поділу на лоти).
Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації (Медико-технічні вимоги) наведений перелік медичних виробів з вимогами до них, які закуповуються Замовником. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії — потенційного учасника ТОВ “Ледум”, що вбачається з нижченаведеного.
Замовник визначив предмет закупівлі у цілому, БЕЗ ПОДІЛУ НА ЛОТИ, та включив до загального переліку медичні вироби з сукупними вимогами до них (позиція №9 “Пробірка 12х55 мм з K3 EDTA для забору капілярної та венозної крові об'ємом 1 мл, з кришкою-клапано”), які, враховуючи саме СУКУПНІ вимоги до даної позиції, може запропонувати лише ОДИН виробник AQUISEL, S.L. Carretera (Crta) Nacional II (Іспанія) (додається Роздруківка з сайту щодо виробника AQUISEL, S.L. Carretera (Crta) Nacional II (Іспанія): Реєстр 24.05.21 (позиція 1973 виділена жовтим кольором щодо даного виробника)!!! Такий спосіб визначення предмету закупівлі у цілому (без поділу на лоти) з включенням до загального переліку предмету закупівлі медичного виробу (позиція №9 з сукупними вимогами до неї), який може запропонувати ЛИШЕ ОДИН ЗГАДАНИЙ ВИРОБНИК з Іспанії, є дискримінацією та фактично позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у даній закупівлі (так як не є виробником даних медвиробів, враховуючи САМЕ ТАКІ СУКУПНІ ВИМОГИ до даної позиції №9, та, як наслідок, не має можливості їх запропонувати), що також обгрунтовується й нижченаведеним.
Як вже було зазначено, наразі є ЛИШЕ ОДИН ВИРОБНИК з Іспанії, який має змогу запропонувати медичні вироби за позицією №9 саме з такими СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ до даної позиції. Крім того, наразі ВЗАГАЛІ ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ, які мають змогу запропонувати медичні вироби ОДРАЗУ за ВСІМА позиціями №1-9 (враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до позиції №9, яка є виключно в ОДНОГО вказаного виробника).
При цьому, слід зауважити, що на сьогоднішній день існують виробники, які можуть запропонувати медичні вироби саме за позиціями №1-8 (зокрема компанії-виробники: “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай (уповноваженим представником якого є наша компанія — ТОВ “Ледум”); “EximCargoTrade” Україна тощо), окрім позиції №9 (яка є виключно в ОДНОГО виробника з Іспанії). Головним є те, що вищенаведені компанії (в тому числі й ТОВ “Ледум”) НЕ є виробниками (НЕ можуть запропонувати) медичних виробів саме за позицією № 9 (враховуючи встановлені Замовником СУКУПНІ ВИМОГИ до даної позиції). А тому за наявністю в загальному переліку предмету закупівлі медичного виробу за позицією №9 саме з такими СУКУПНИМИ вимогами (яку може запропонувати лише ОДИН ВИРОБНИК з Іспанії) потенційний учасник ТОВ “Ледум” (та й інші виробники (потенційні учасники) фактично позбавлений можливості на участь у закупівлі по позиціям №1-8.
Таким чином, саме наявність вищезгаданих ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ УМОВ (спосіб визначення Замовником предмету закупівлі - у цілому, БЕЗ ПОДІЛУ на ЛОТИ з включенням до загального переліку позицій № 9, яку, враховуючи сукупні вимоги до неї, може запропонувати лише ОДИН ЗГАДАНИЙ ВИРОБНИК з Іспанії) позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника, оскільки ТОВ “Ледум” має можливість поставити медичні вироби за іншими позиціями №1-8 (пробірки, голки, тримачі), які відповідають загальновстановленим стандартам, однак лише за умови внесення змін до тендерної документації щодо позиції №9 (усунення вищенаведених дискримінаційних вимог) !!!
Вищезгадані ВИМОГИ Замовника (які зазначені у тендерній документаці: Додатку 2) є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
До даної скарги додаються відповідні підтверджуючі документи щодо вищенаведених обставин !!!
Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.”
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1.Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі: “код ДК 021:2015 19520000-7 Пластмасові вироби(пластик лабораторний) 42386 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD 43865, 47588, Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з К2 EDTA, IVD, 47588 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з К2 EDTA, IVD, 47588 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з К3 EDTA, 47589 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з літію гепариом, 42386 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD, 35209 Голка для взяття крові, стандартна, 35209 Голка для взяття крові, стандартна, 36188 Тримач вакуумної пробірки для забору крові, багаторазового використання, 47588 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з К3 EDTA” (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-05-25-014830-b).
2.Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2021-05-25-014830-b.
3.Зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації у наступний спосіб:
Позицію №9 “Пробірка 12х55 мм з K3 EDTA для забору капілярної та венозної крові об'ємом 1 мл, з кришкою-клапано” виокремити в окремий лот.
Додатки:
1. Роздруківка з сайту ТОВ “Ледум”: пробірки, голки, тримачі, які пропонує наша компанія як уповноважений представник “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай.
2. Копії декларації, інструкції (вакуумні пробірки) ТОВ “Ледум”, як представника виробника “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай.
3. Документи щодо медичних виробів (пробірки, голки, тримачі) виробника “EximCargoTrade” Україна.
4. Роздруківка з сайту щодо виробника AQUISEL, S.L. Carretera (Crta) Nacional II (Іспанія): Реєстр 24.05.21 (позиція 1973 виділена жовтим кольором).
Генеральний директор ТОВ “Ледум” Н.Б. Коваленко
31.05.2021 року
25.05.2021 року Замовник оголосив закупівлю: “код ДК 021:2015 19520000-7 Пластмасові вироби(пластик лабораторний) 42386 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD 43865, 47588, Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з К2 EDTA, IVD, 47588 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з К2 EDTA, IVD, 47588 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з К3 EDTA, 47589 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з літію гепариом, 42386 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD, 35209 Голка для взяття крові, стандартна, 35209 Голка для взяття крові, стандартна, 36188 Тримач вакуумної пробірки для забору крові, багаторазового використання, 47588 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з К3 EDTA” (без поділу на лоти).
Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації (Медико-технічні вимоги) наведений перелік медичних виробів з вимогами до них, які закуповуються Замовником. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права потенційного учасника, що вбачається з нижченаведеного.
Замовник визначив предмет закупівлі у цілому, БЕЗ ПОДІЛУ НА ЛОТИ, та включив до загального переліку медичні вироби з сукупними вимогами до них (позиція №9 “Пробірка 12х55 мм з K3 EDTA для забору капілярної та венозної крові об'ємом 1 мл, з кришкою-клапано”), які, враховуючи саме СУКУПНІ вимоги до даної позиції, може запропонувати лише ОДИН виробник AQUISEL, S.L. Carretera (Crta) Nacional II (Іспанія) !!! Такий спосіб визначення предмету закупівлі у цілому (без поділу на лоти) з включенням до загального переліку предмету закупівлі медичного виробу (позиція №9 з сукупними вимогами до неї), який може запропонувати ЛИШЕ ОДИН ЗГАДАНИЙ ВИРОБНИК з Іспанії, є дискримінацією та фактично позбавляє потенційного учасника можливості прийняти участь у даній закупівлі (так як не є виробником даних медвиробів, враховуючи САМЕ ТАКІ СУКУПНІ ВИМОГИ до даної позиції №9, та, як наслідок, не має можливості їх запропонувати), що також обгрунтовується й нижченаведеним.
Як вже було зазначено, наразі є ЛИШЕ ОДИН ВИРОБНИК з Іспанії, який має змогу запропонувати медичні вироби за позицією №9 саме з такими СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ до даної позиції. Крім того, наразі ВЗАГАЛІ ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ, які мають змогу запропонувати медичні вироби ОДРАЗУ за ВСІМА позиціями №1-9 (враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до позиції №9, яка є виключно в ОДНОГО вказаного виробника).
При цьому, слід зауважити, що на сьогоднішній день існують виробники, які можуть запропонувати медичні вироби саме за позиціями №1-8 (зокрема компанії-виробники: “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай; “EximCargoTrade” Україна тощо), окрім позиції №9 (яка є виключно в ОДНОГО виробника з Іспанії). Головним є те, що вищенаведені компанії НЕ є виробниками (НЕ можуть запропонувати) медичних виробів саме за позицією № 9 (враховуючи встановлені Замовником СУКУПНІ ВИМОГИ до даної позиції). А тому за наявністю в загальному переліку предмету закупівлі медичного виробу за позицією №9 саме з такими СУКУПНИМИ вимогами (яку може запропонувати лише ОДИН ВИРОБНИК з Іспанії) потенційний учасник (та й інші виробники (потенційні учасники) фактично позбавлений можливості на участь у закупівлі по позиціям №1-8.
Вищезгадані ВИМОГИ Замовника (які зазначені у тендерній документаці: Додатку 2) є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Звертаємо Вашу увагу, що АМКУ вже неодноразово приймав рішення щодо недопустимості дискримінаційних умов у тендерній докуметації !!! Зокрема надаємо Вам для огляду копії рішень АМКУ, якими було встановлено факт дискримінаційних вимог, а тому було зобов'язано Замовника внести зміни до тендерної документації !!!
Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.”
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, ПРОШУ: внести відповідні зміни до тендерної документації у наступний спосіб:
Позицію №9 “Пробірка 12х55 мм з K3 EDTA для забору капілярної та венозної крові об'ємом 1 мл, з кришкою-клапано” виокремити в окремий лот.
В разі незадоволення даної вимоги, наша компанія залишає за собою право оскаржити дані вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, безпосередньо до АМКУ у порядку ст. 18 Закону України “Про публічні закупівлі” !!!
Додаток: копії рішень АМКУ (встановлення дискримінаційних умов).
Вирішення:Враховуючи норми чинного законодавства та зміст Вимоги варто надати відповідь наступного змісту:
Закупівля цілісним предметом позитивно вплине на виконання договору про закупівлю за бюджетні кошти, а також може зменшити ризики необґрунтованих оскаржень та відміни процедури в частині лотів. Також, однією із підстав не лотової закупівлі, є доцільність придбання даної продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на зазначену продукцію (витрати по транспортуванню, підхід до цінової політики, тощо), на ритмічність і своєчасність здійснення поставок Замовнику та зменшує ризики відміни торгів. Одним з принципів здійснення державних закупівель відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» є максимальна економія та ефективність. Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Крім того, додатково повідомляємо, що замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на тендерний комітет щодо вибору предмета закупівлі чи його обґрунтування. В нашому випадку, поділ предмета закупівлі не передбачений.
Хочемо також звернути увагу, що відповідно Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не повинен так формувати закупівлю, щоб всі позиції в сукупності були зареєстровані у того чи іншого виробника, саме виробника. Адже в тендерних закупівлях приймають участь всі посередники ринку, представники, дистриб’ютори, фізичні особи-підприємці, надавачі послуг тощо. Така вимога навпаки обмежить круг потенційних учасників ринку, та звузить коло учасників до того чи іншого виробника.
Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства, а якщо в них немає можливості надати свою пропозицію на торги згідно оприлюдненого оголошення та тендерної документації, то це не означає що замовник зобов’язаний змінити вид предмета закупівлі на їх запит чи запит будь-якого іншого суб’єкта.