• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Аудит фінансової звітності ДП «НАЕК «Енергоатом» за 2021-2023 роки

Місце надання послуг: 01032, м. Київ, вул. Назарівська, 3. Відокремлені підрозділи розташовані також у м. Київ, у м. Енергодар Запорізької обл., у м. Южноукраїнськ Миколаївської обл., у м. Вараш Рівненської обл., у м. Нетішин Хмельницької обл., у м. Славутич та у с. Шевченкове Київської обл., у м. Жовті Води Дніпропетровської обл.

Торги не відбулися

38 597 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 385 970.00 UAH
Період оскарження: 25.05.2021 17:03 - 25.06.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога щодо виключення дискримінаційних кваліфікаційних критеріїв

Номер: fd41a9e0cedd49b6be1ec3b5d777520e
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-25-002751-c.b2
Назва: Вимога щодо виключення дискримінаційних кваліфікаційних критеріїв
Вимога:
Пункт 2.2. Частини ІІ Тендерної документації "Довідка встановленої форми про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (Додаток 8 до тендерної документації) із зазначенням аналогічного (-их) виконаного (-их) договору (-ів)" серед іншого містить вимогу про необхідність підтвердження надання аналогічного досвіду учасником протягом останніх 5 (п'яти) років стосовно випуску єврооблігацій або репрофілювання єврооблігацій для компаній, основний бізнес та/або активи яких знаходяться в Україні. Зважаючи на фактори, зазначені нижче, обмеження необхідності підтвердження досвіду Учасника стосовно випуску єврооблігацій або репрофілювання єврооблігацій для компаній, основний бізнес та/або активи яких знаходяться в Україні останніми п’ятьма роками виглядає необґрунтованим, оскільки: 1) Економічні умови здійснення діяльності в Україні упродовж останніх п'яти років, на жаль, не сприяли широкому залученню інвестиційного ресурсу підприємствами України, – як приватного, так і державного секторів, – що, за деякими виключеннями, зумовило практичну відсутність успішного розміщення цінних паперів на міжнародних ринках підприємствами реального сектору економіки України, і, як наслідок, призвело до низького рівня залученості великих міжнародних аудиторських компаній до супроводу операцій з випуску чи репрофілювання єврооблігацій для підприємств України упродовж цього періоду. 2) Залученість аудиторів до операцій супроводу випуску єврооблігації та інших цінних паперів полягає в проведенні певних процедур, необхідних для підготовки, обговорення та випуску листів-підтверджень (comfort letters) у зв'язку з емісією цінних паперів емітентом, які мають бути адресовані банкам-організаторам (андерайтерам) випуску цінних паперів. Відповідальність аудитора при залученні до надання листів-підтверджень андерайтерам та деяким іншим сторонам чітко окреслюється та регулюється певними міжнародними правилами та положеннями, такими, наприклад, як положення Розділу 920 (AUC-C Section 920) "Листи андерайтерам та певним іншим сторонам" Міжнародної асоціації ринків капіталу (The International Capital Market Association), що є одним з головних застосовних в усьому світі положень щодо надання листів-підтверджень аудиторами під час випуску цінних паперів. Безпосередньо послуга надання листів-підтверджень андерайтерам була розроблена після прийняття Закону США про цінні папери 1933 року, і вимоги до аудитора, який надає лист-підтвердження – за деякими незначними поправками – залишаються незмінними протягом вже декількох десятирічь. При цьому інформація, що може вимагатися андерайтерами до включання до таких листів, має включати: — Інформацію незалежність аудитора. — Інформацію стосовно того, чи відповідає перевірена аудитом фінансова звітність, що включається до проспекту емісії цінних паперів, в усіх суттєвих аспектах, застосовним принципам та вимогам бухгалтерського обліку Закону про цінні папери 1933 року та відповідним правилам і положенням, прийнятим Комісією США з цінних паперів (або інших регуляторних органів або органів нагляду за ринками цінних паперів в інших регіонах світу). — Інформацію про неперевірену аудитом фінансову звітність, скорочену проміжну фінансову інформацію, попередню фінансову інформацію, фінансові прогнози, обговорення та наліз керівництва, зміни в окремих статтях фінансової звітності протягом періоду після звітної дати та періоду після останньої фінансової звітності, що включена до проспекту емісії. — Таблиці, статистичні дані та іншу фінансову інформацію, що включена до проспекту емісії. — Негативне запевнення стосовно того, чи відповідає форма певної нефінансова інформації, що включена до проспекту емісії, в усіх суттєвих аспектах, вимогам Положення S-K або іншим застосовним правилам фінансового(их) ринку(ів) тощо. З огляду на те, що (а) вимоги до залучення аудитора до надання листів-підтверджень під час випуску цінних паперів є сталими упродовж багатьох десятирічь; (б) надання таких послуг в Україні, унаслідок економічної ситуації, що не сприяла випуску цінних паперів широким колом комерційних підприємств, було надто обмежене протягом останніх п'яти років, наполегливо просимо внести зміни в тендерну документацію і усунити вимогу щодо необхідності підтвердження аналогічного досвід учасника саме протягом останніх п'яти років. Усунення критерію стосовно п'ятирічного обмеження в учасника аналогічного досвіду надасть можливість розширити перелік потенційних учасників з числа великих міжнародних аудиторських фірм, які залучалися до надання послуг із супроводу операцій з випуску чи репрофілювання єврооблігацій для підприємств України протягом попередніх періодів, і жодним чином не применшуватиме і не впливатиме на кваліфікацію учасника, який має ресурси і досвід виконати завдання, що є предметом цієї закупівлі, що являтиме собою підтвердження принципу недискримінації з боку замовника при проведенні процедури закупівлі. Залучення ширшого кола учасників до процедури закупівлі також сприятиме ефективності та прозорості самої закупівлі за умов конкурентнішого середовища, що відповідає основним положенням та меті Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII (із змінами), на підставі якого замовник здійснює закупівлю зазначених послуг.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вимога буде вирішена шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації, після їх погодження у встановленому в ДП «НАЕК «Енергоатом» порядку.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

Виключення дискримінаційних кваліфікаційних критеріїв

Номер: bb8fe76ce24348339e378fe96542340a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-25-002751-c.b1
Назва: Виключення дискримінаційних кваліфікаційних критеріїв
Вимога:
Опис: Вимога щодо внесення змін до Тендерної документації в частині виключення дискримінаційних кваліфікаційних критеріїв В пункті 2 частини ІІ (А) розділу ІІІ Тендерної документації на закупівлю послуг за темою: ДК 021:2015 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (аудит фінансової звітності ДП «НАЕК «Енергоатом за 2021-2023 роки), затвердженої рішенням тендерного комітету ДП «НАЕК «Енергоатом» від 25.05.2021 року (далі – Тендерна документація) встановлено документи, що підтверджують відповідність учасника встановленому (-им) кваліфікаційному (-им) критерію (-ям), зокрема, відповідно до пп. 2.1. п. 2 частини ІІ (А) розділу ІІІ Тендерної документації учасник повинен підтвердити відповідність таким критеріям: - загальна чисельність штатних кваліфікованих працівників суб’єкта аудиторської діяльності, які залучаються до виконання завдань, складає не менше 100 осіб; - із загальної чисельності штатних кваліфікованих працівників суб’єкта аудиторської діяльності, які залучаються до виконання завдань, працює за основним місцем роботи не менш 10 аудиторів, включаючи керівника проекту, які включені до 1-го розділу Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності, що розміщений на сайті Аудиторської палати України; - із загальної чисельності штатних кваліфікованих працівників суб’єкта аудиторської діяльності, які залучаються до виконання завдань, щонайменше 10 особам, включаючи керівника проекту, підтверджено членство в одній з таких міжнародних організацій: Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА), Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (АІСРА), Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ІСАЕW). Зараховується кількість персоналу лише за документами, що підтверджують їх членство: Member of the Association, Certificate of Membership, Fellow Member of the Association. Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» суб’єкт аудиторської діяльності для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності має забезпечити, зокрема, достатній рівень кваліфікації та досвіду аудиторів і персоналу, який залучається до надання відповідно до міжнародних стандартів аудиту. Так, при наданні послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес (крім тих, що відповідають критеріям малого підприємства), за основним місцем роботи має працювати не менше п'яти аудиторів із загальною чисельністю штатних кваліфікованих працівників, які залучаються до виконання завдань, не менше 10 осіб, з яких щонайменше дві особи повинні підтвердити кваліфікацію відповідно до статті 19 цього Закону або мати чинні сертифікати (дипломи) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності. Перелік професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень відповідних знань, затверджується Радою нагляду. Вказаний перелік затверджено протокольним рішенням Ради нагляду № 6 від 13.12.2018 року (http://www.apob.org.ua/?page_id=1749, лист ДУ «Орган суспільного нагляду за аудиторською діяльністю» № 9 від 14.12.2018 року), яким передбачено Перелік професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності, а саме: Асоціація присяжних сертифікованих бухгалтерів (Association of Chartered Certified Accountants – АССА), у т. ч. Diploma in International Financial reporting (DipIFR); Американський інститут сертифікованих громадських бухгалтерів (Association of International Certified Professional Accountants – AICPA); Інститут присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (The Institute of Chartered Accountants in England and Wales – ICAEW). Таким чином, підтвердженням кваліфікації є включення до Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності АБО наявність чинних сертифікатів (дипломів) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності. Отже, Закон України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» не містить: - вимог щодо наявності у суб’єкта аудиторської діяльності загальної численності штатних кваліфікованих працівників, які залучаються до виконання завдань, не менше 100 осіб; - вимог щодо наявності у суб’єкта аудиторської діяльності із загальної чисельності штатних кваліфікованих працівників, які залучаються до виконання завдань, не менше 10 аудиторів, які працюють за основним місцем роботи, включаючи керівника проекту, та які включені до 1-го розділу Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності; - вимог щодо наявності у суб’єкта аудиторської діяльності із загальної чисельності штатних кваліфікованих працівників, які залучаються до виконання завдань, щонайменше 10 осіб, включаючи керівника проекту, у яких підтверджено членство в одній з таких міжнародних організацій: Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА), Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW). - терміну «Керівник проекту» та вимог до нього. Крім того, Тендерна документація містить вимогу стосовно: - підтвердження членства наступними документами: Member of the Association, Certificate of Membership, Fellow Member of the Association) в одній з вищевказаній міжнародній організації, що не відповідає п. 4 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», яка чітко визначає наявність чинних сертифікатів (дипломів) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності, а не членство; - підтвердження членства, зокрема, в Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА), що не відповідає протокольному рішенню Ради нагляду № 6від 13.12.2018 року, відповідно до якого до вказаного переліку включено Асоціацію присяжних сертифікованих бухгалтерів (Association of Chartered Certified Accountants – АССА). Відповідно до ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Частиною 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Таким чином, вимоги Замовника щодо підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, визначені у Тендерній документації, не відповідають спеціальному закону в сфері регулювання аудиторської діяльності – Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», є дискримінаційними та такими, що штучно обмежують конкуренцію, оскільки кількість суб’єктів аудиторської діяльності, які відповідають таким критеріям, суттєво обмежується. У зв’язку з вищезазначеним, просимо виключити з пп. 2.1. п. 2 частини ІІ (А) розділу ІІІ Тендерної документації вимоги, які не відповідають вимогам п. 4 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» до суб’єктів аудиторської діяльності, що мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, у тому числі стосовно звуження переліку сертифікатів (дипломів), що необхідно подати в якості підтвердження високого рівня знань з міжнародних стандартів фінансової звітності. Крім вищевказаного, в довідці за формою Додатка 8 до Тендерної документації про підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів учаснику необхідно підтвердити наявність досвіду надання таких аналогічних договорів протягом останніх п’яти років: - досвід виконання щонайменше двох завдань з надання послуг з проведення аудиту річної фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес (в розумінні Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні») паливно-енергетичного комплексу; - досвід учасника (або єдиної мережі аудиторських фірм, у тому числі за межами України, до якої входить учасник) по випуску єврооблігацій або репрофілювання єврооблігацій для компаній, основний бізнес та/або активи яких знаходяться в Україні. Слід відзначити те, що відповідно до пп. 4.1. п. 4 розділу І Тендерної документації назва предмету закупівлі: ДК 021:2015 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудит фінансової звітності ДП «НАЕК «Енергоатом» за 2021-2023 роки). Пунктом 1 ч. 1 ст. 1 «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» визначено, що аудит фінансової звітності - аудиторська послуга з перевірки даних бухгалтерського обліку і показників фінансової звітності та/або консолідованої фінансової звітності юридичної особи або представництва іноземного суб'єкта господарювання, або іншого суб'єкта, який подає фінансову звітність та консолідовану фінансову звітність групи, з метою висловлення незалежної думки аудитора про її відповідність в усіх суттєвих аспектах вимогам національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку, міжнародних стандартів фінансової звітності або іншим вимогам. Таким чином, досвід учасника (або єдиної мережі аудиторських фірм, у тому числі за межами України, до якої входить учасник) по випуску єврооблігацій або репрофілювання єврооблігацій для компаній, основний бізнес та/або активи яких знаходяться в Україні, не можна вважати аналогічним досвіду виконання договорів за предметом закупівлі - аудит фінансової звітності. Враховуючи викладене, просимо внести зміни до Тендерної документації, виключивши дискримінаційні кваліфікаційні вимоги.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідь на звернення з вимогою завантажено у вигляді файлу "Відповідь на звернення з вимогою від 04.06.2021 № UA-2021-05-25-002751-c.b1"
Статус вимоги: Відхилено