• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Лікарські засоби різні (ДК 021-2015: 33690000-3) (57894 Шприц для аналізу газів крові ІВД, з літію гепарином; 42386 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD; 43865 Вакуумна пробірка для взяття зразків крові, з K2ЕDТА, IVD; 42585 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з цитратом натрію, IVD; 35209 Голка для взяття крові, стандартна; 36188 Тримач вакуумної пробірки для забору крові, багаторазового використання)

Завершена

737 375.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 686.88 UAH
Період оскарження: 25.05.2021 13:08 - 16.07.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на умови закупівлі

Номер: 9c5de2dcad3542b28ca42d8ae247da4b
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-25-007228-b.b3
Назва: Скарга на умови закупівлі
Скарга:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації 25.05.2021 року Замовник оголосив закупівлю: “Лікарські засоби різні (ДК 021-2015: 33690000-3) (57894 Шприц для аналізу газів крові ІВД, з літію гепарином; 42386 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD; 43865 Вакуумна пробірка для взяття зразків крові, з K2ЕDТА, IVD; 42585 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з цитратом натрію, IVD; 35209 Голка для взяття крові, стандартна; 36188 Тримач вакуумної пробірки для забору крові, багаторазового використання)” (без поділу на лоти). Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації (Медико-технічні вимоги) наведений перелік медичних виробів з вимогами до них, які закуповуються Замовником. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії — потенційного учасника ТОВ “Ледум”, що вбачається з нижченаведеного. Замовник визначив предмет закупівлі у цілому, БЕЗ ПОДІЛУ НА ЛОТИ, та включив до загального переліку медичні вироби з сукупними вимогами до них (позиція №1 “Шприц з Ca2+LH ~80 I.U. 3 мл для взяття артеріальної крові” (в частині:... з Ca2+LH ~80 I.U. 3 мл), позиція № 2 “Пробірка з CAT Serum Clot Activator 13x100мм, 6 мл” (в частині:..Безпечна кришка, яка закручується), позиція №3 “Пробiрка з K3E K2ЕDТА 13x75мм, 2мл” (в частині:... Безпечна кришка, яка закручується), позиція №4 “Пробiрка з 9NC Coagulation sodium citrate 3,8% 13x75мм, 3,5 мл” ( в частині:... Безпечна кришка, яка закручується), позиція №6 “Голка 21Gx1 1/2`, зелена, стерильна, 0,8 x 38 мм” (в частині:..оснащені захисним клапаном на одному кінці), які, враховуючи саме СУКУПНІ вимоги до даних позицій, може запропонувати лише ОДИН виробник BD (США) !!! Такий спосіб визначення предмету закупівлі у цілому (без поділу на лоти) з включенням до загального переліку предмету закупівлі медичних виробів (позиції №1-4, 6 з сукупними вимогами до них), які може запропонувати ЛИШЕ ОДИН ЗГАДАНИЙ ВИРОБНИК зі США, є дискримінацією та фактично позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у даній закупівлі (так як не є виробником даних медвиробів, враховуючи саме такі СУКУПНІ вимоги до даних позицій №1-4, 6, та, як наслідок, не має можливості їх запропонувати), що також обгрунтовується й нижченаведеним. Як вже було зазначено, наразі є ЛИШЕ ОДИН ВИРОБНИК зі США, який має змогу запропонувати медичні вироби за позиціями №1-4, 6 саме з такими СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ до даних позицій. Крім того, наразі ВЗАГАЛІ ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ, які мають змогу запропонувати медичні вироби ОДРАЗУ за ВСІМА позиціями №1-7 (враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до позицій №1-4, 6 які є виключно в ОДНОГО вказаного виробника). При цьому, слід зауважити, що на сьогоднішній день існують виробники, які можуть запропонувати медичні вироби саме за позиціями №2-7 (зокрема компанії-виробники: “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай (уповноваженим представником якого є наша компанія — ТОВ “Ледум”); “EximCargoTrade” Україна тощо), ОДНАК з іншими характеристиками (щодо позиції №2-4: наявність кришки БЕЗ різьблення, а щодо позиції № 6: відсутність захисного клапану) та ОКРІМ позиції №1 (яка є виключно в ОДНОГО виробника зі США). Головним є те, що вищенаведені компанії (в тому числі й ТОВ “Ледум”) НЕ є виробниками (НЕ можуть запропонувати) медичних виробів саме за позиціями № 1-4, 6 (враховуючи встановлені Замовником СУКУПНІ ВИМОГИ до даних позицій). А тому за наявністю в загальному переліку предмету закупівлі медичних виробів за позиціями №1-4, 6 саме з такими СУКУПНИМИ вимогами (які може запропонувати лише ОДИН ВИРОБНИК зі США) потенційний учасник ТОВ “Ледум” (та й інші виробники (потенційні учасники) фактично позбавлений можливості на участь у закупівлі по позиціям №2-7. Таким чином, саме наявність вищезгаданих ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ УМОВ (спосіб визначення Замовником предмету закупівлі - у цілому, БЕЗ ПОДІЛУ на ЛОТИ з включенням до загального переліку позицій № 1-4,6 які, враховуючи сукупні вимоги до них, може запропонувати лише ОДИН ЗГАДАНИЙ ВИРОБНИК зі США) позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника, оскільки ТОВ “Ледум” має можливість поставити медичні вироби за іншими позиціями №2-7 (пробірки, голки, тримачі), які відповідають загальновстановленим стандартам, однак лише за умови внесення змін до тендерної документації щодо позицій №1-4, 6 (усунення вищенаведених дискримінаційних вимог) !!! Вищезгадані ВИМОГИ Замовника (які зазначені у тендерній документаці: Додатку 2) є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До даної скарги додаються відповідні підтверджуючі документи щодо вищенаведених обставин !!! Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.” Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, - ПРОШУ: 1.Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі: “Лікарські засоби різні (ДК 021-2015: 33690000-3) (57894 Шприц для аналізу газів крові ІВД, з літію гепарином; 42386 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD; 43865 Вакуумна пробірка для взяття зразків крові, з K2ЕDТА, IVD; 42585 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з цитратом натрію, IVD; 35209 Голка для взяття крові, стандартна; 36188 Тримач вакуумної пробірки для забору крові, багаторазового використання)” (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-05-25-007228-b). 2.Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2021-05-25-007228-b. 3.Зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації у наступний спосіб: Позицію №1“Шприц з Ca2+LH ~80 I.U. 3 мл для взяття артеріальної крові” виокремити в окремий лот. Вимоги до позиції №2 “Пробірка з CAT Serum Clot Activator 13x100мм, 6 мл” (в частині:..Безпечна кришка, яка закручується) змінити та викласти у наступній редакції: “Безпечна кришка, яка закручується або кришка без різьблення”. Вимоги до позиції №3 “Пробiрка з K3E K2ЕDТА 13x75мм, 2мл”” (в частині:..Безпечна кришка, яка закручується) змінити та викласти у наступній редакції: “Безпечна кришка, яка закручується або кришка без різьблення”. Вимоги до позиції №4 “Пробiрка з 9NC Coagulation sodium citrate 3,8% 13x75мм, 3,5 мл” (в частині:..Безпечна кришка, яка закручується) змінити та викласти у наступній редакції: “Безпечна кришка, яка закручується або кришка без різьблення”. Вимоги до позиції №6 “Голка 21Gx1 1/2`, зелена, стерильна, 0,8 x 38 мм” (в частині:..оснащені захисним клапаном на одному кінці) змінити та викласти у наступній редакції: “Оснащені захисним клапаном на одному кінці або без захисного клапану”. Додатки: 1. Роздруківка з сайту ТОВ “Ледум”: пробірки, голки, тримачі, які пропонує наша компанія як уповноважений представник “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай. 2. Копії декларації, інструкції (вакуумні пробірки) ТОВ “Ледум”, як представника виробника “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай. 3. Документи щодо медичних виробів (пробірки, голки, тримачі) виробника “EximCargoTrade” Україна. 4. Медвироби виробника BD (США). Генеральний директор ТОВ “Ледум” Н.Б. Коваленко 01.06.2021 року
Дата розгляду скарги: 15.06.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.06.2021 12:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.06.2021 16:43
Дата виконання рішення Замовником: 13.07.2021 14:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідні зміни внесені до тендерної документації
Автор: ТОВ "ЛЕДУМ", Наталія Коваленко +380563705472, +380675605242 dedusheva.irina.ledum@gmail.com
Скарга
Скасована

Скарга на умови закупівлі

Номер: d05d1b8d0dda4b1aa354ab7209c28dee
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-25-007228-b.b2
Назва: Скарга на умови закупівлі
Скарга:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації 25.05.2021 року Замовник оголосив закупівлю: “Лікарські засоби різні (ДК 021-2015: 33690000-3) (57894 Шприц для аналізу газів крові ІВД, з літію гепарином; 42386 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD; 43865 Вакуумна пробірка для взяття зразків крові, з K2ЕDТА, IVD; 42585 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з цитратом натрію, IVD; 35209 Голка для взяття крові, стандартна; 36188 Тримач вакуумної пробірки для забору крові, багаторазового використання)” (без поділу на лоти). Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації (Медико-технічні вимоги) наведений перелік медичних виробів з вимогами до них, які закуповуються Замовником. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії — потенційного учасника ТОВ “Ледум”, що вбачається з нижченаведеного. Замовник визначив предмет закупівлі у цілому, БЕЗ ПОДІЛУ НА ЛОТИ, та включив до загального переліку медичні вироби з сукупними вимогами до них (позиція №1 “Шприц з Ca2+LH ~80 I.U. 3 мл для взяття артеріальної крові” (в частині:... з Ca2+LH ~80 I.U. 3 мл), позиція № 2 “Пробірка з CAT Serum Clot Activator 13x100мм, 6 мл” (в частині:..Безпечна кришка, яка закручується), позиція №3 “Пробiрка з K3E K2ЕDТА 13x75мм, 2мл” (в частині:... Безпечна кришка, яка закручується), позиція №4 “Пробiрка з 9NC Coagulation sodium citrate 3,8% 13x75мм, 3,5 мл” ( в частині:... Безпечна кришка, яка закручується), позиція №6 “Голка 21Gx1 1/2`, зелена, стерильна, 0,8 x 38 мм” (в частині:..оснащені захисним клапаном на одному кінці), які, враховуючи саме СУКУПНІ вимоги до даних позицій, може запропонувати лише ОДИН виробник BD (США) !!! Такий спосіб визначення предмету закупівлі у цілому (без поділу на лоти) з включенням до загального переліку предмету закупівлі медичних виробів (позиції №1-4, 6 з сукупними вимогами до них), які може запропонувати ЛИШЕ ОДИН ЗГАДАНИЙ ВИРОБНИК зі США, є дискримінацією та фактично позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у даній закупівлі (так як не є виробником даних медвиробів, враховуючи саме такі СУКУПНІ вимоги до даних позицій №1-4, 6, та, як наслідок, не має можливості їх запропонувати), що також обгрунтовується й нижченаведеним. Як вже було зазначено, наразі є ЛИШЕ ОДИН ВИРОБНИК зі США, який має змогу запропонувати медичні вироби за позиціями №1-4, 6 саме з такими СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ до даних позицій. Крім того, наразі ВЗАГАЛІ ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ, які мають змогу запропонувати медичні вироби ОДРАЗУ за ВСІМА позиціями №1-7 (враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до позицій №1-4, 6 які є виключно в ОДНОГО вказаного виробника). При цьому, слід зауважити, що на сьогоднішній день існують виробники, які можуть запропонувати медичні вироби саме за позиціями №2-7 (зокрема компанії-виробники: “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай (уповноваженим представником якого є наша компанія — ТОВ “Ледум”); “EximCargoTrade” Україна тощо), ОДНАК з іншими характеристиками (щодо позиції №2-4: наявність кришки БЕЗ різьблення, а щодо позиції № 6: відсутність захисного клапану) та ОКРІМ позиції №1 (яка є виключно в ОДНОГО виробника зі США). Головним є те, що вищенаведені компанії (в тому числі й ТОВ “Ледум”) НЕ є виробниками (НЕ можуть запропонувати) медичних виробів саме за позиціями № 1-4, 6 (враховуючи встановлені Замовником СУКУПНІ ВИМОГИ до даних позицій). А тому за наявністю в загальному переліку предмету закупівлі медичних виробів за позиціями №1-4, 6 саме з такими СУКУПНИМИ вимогами (які може запропонувати лише ОДИН ВИРОБНИК зі США) потенційний учасник ТОВ “Ледум” (та й інші виробники (потенційні учасники) фактично позбавлений можливості на участь у закупівлі по позиціям №2-7. Таким чином, саме наявність вищезгаданих ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ УМОВ (спосіб визначення Замовником предмету закупівлі - у цілому, БЕЗ ПОДІЛУ на ЛОТИ з включенням до загального переліку позицій № 1-4,6 які, враховуючи сукупні вимоги до них, може запропонувати лише ОДИН ЗГАДАНИЙ ВИРОБНИК зі США) позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника, оскільки ТОВ “Ледум” має можливість поставити медичні вироби за іншими позиціями №2-7 (пробірки, голки, тримачі), які відповідають загальновстановленим стандартам, однак лише за умови внесення змін до тендерної документації щодо позицій №1-4, 6 (усунення вищенаведених дискримінаційних вимог) !!! Вищезгадані ВИМОГИ Замовника (які зазначені у тендерній документаці: Додатку 2) є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До даної скарги додаються відповідні підтверджуючі документи щодо вищенаведених обставин !!! Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.” Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, - ПРОШУ: 1.Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі: “Лікарські засоби різні (ДК 021-2015: 33690000-3) (57894 Шприц для аналізу газів крові ІВД, з літію гепарином; 42386 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD; 43865 Вакуумна пробірка для взяття зразків крові, з K2ЕDТА, IVD; 42585 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з цитратом натрію, IVD; 35209 Голка для взяття крові, стандартна; 36188 Тримач вакуумної пробірки для забору крові, багаторазового використання)” (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-05-25-007228-b). 2.Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2021-05-25-007228-b. 3.Зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації у наступний спосіб: Позицію №1“Шприц з Ca2+LH ~80 I.U. 3 мл для взяття артеріальної крові” виокремити в окремий лот. Вимоги до позиції №2 “Пробірка з CAT Serum Clot Activator 13x100мм, 6 мл” (в частині:..Безпечна кришка, яка закручується) змінити та викласти у наступній редакції: “Безпечна кришка, яка закручується або кришка без різьблення”. Вимоги до позиції №3 “Пробiрка з K3E K2ЕDТА 13x75мм, 2мл”” (в частині:..Безпечна кришка, яка закручується) змінити та викласти у наступній редакції: “Безпечна кришка, яка закручується або кришка без різьблення”. Вимоги до позиції №4 “Пробiрка з 9NC Coagulation sodium citrate 3,8% 13x75мм, 3,5 мл” (в частині:..Безпечна кришка, яка закручується) змінити та викласти у наступній редакції: “Безпечна кришка, яка закручується або кришка без різьблення”. Вимоги до позиції №6 “Голка 21Gx1 1/2`, зелена, стерильна, 0,8 x 38 мм” (в частині:..оснащені захисним клапаном на одному кінці) змінити та викласти у наступній редакції: “Оснащені захисним клапаном на одному кінці або без захисного клапану”. Додатки: 1. Роздруківка з сайту ТОВ “Ледум”: пробірки, голки, тримачі, які пропонує наша компанія як уповноважений представник “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай. 2. Копії декларації, інструкції (вакуумні пробірки) ТОВ “Ледум”, як представника виробника “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай. 3. Документи щодо медичних виробів (пробірки, голки, тримачі) виробника “EximCargoTrade” Україна. 4. Медвироби виробника BD (США). Генеральний директор ТОВ “Ледум” Н.Б. Коваленко 01.06.2021 року
Причина: Отримана сума оплати не співпадає з розрахованою для даної скарги
Дата скасування: 01.06.2021 13:25
Автор: ТОВ "ЛЕДУМ", Наталія Коваленко +380563705472, +380675605242 dedusheva.irina.ledum@gmail.com
Вимога
Відхилено

Вимога на умови закупівлі

Номер: 8f5a1e92635d4a3396548f07a1329950
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-25-007228-b.b1
Назва: Вимога на умови закупівлі
Вимога:
25.05.2021 року Замовник оголосив закупівлю: “Лікарські засоби різні (ДК 021-2015: 33690000-3) (57894 Шприц для аналізу газів крові ІВД, з літію гепарином; 42386 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD; 43865 Вакуумна пробірка для взяття зразків крові, з K2ЕDТА, IVD; 42585 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з цитратом натрію, IVD; 35209 Голка для взяття крові, стандартна; 36188 Тримач вакуумної пробірки для забору крові, багаторазового використання)” (без поділу на лоти). Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації (Медико-технічні вимоги) наведений перелік медичних виробів з вимогами до них, які закуповуються Замовником. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права потенційного учасника, що вбачається з нижченаведеного. Замовник визначив предмет закупівлі у цілому, БЕЗ ПОДІЛУ НА ЛОТИ, та включив до загального переліку медичні вироби з сукупними вимогами до них (позиція №1 “Шприц з Ca2+LH ~80 I.U. 3 мл для взяття артеріальної крові”), які, враховуючи саме СУКУПНІ вимоги до даної позиції, може запропонувати лише ОДИН виробник BD (США) !!! Такий спосіб визначення предмету закупівлі у цілому (без поділу на лоти) з включенням до загального переліку предмету закупівлі медичного виробу (позиція №1 з сукупними вимогами до неї), який може запропонувати ЛИШЕ ОДИН ЗГАДАНИЙ ВИРОБНИК зі США, є дискримінацією та фактично позбавляє потенційного учасника можливості прийняти участь у даній закупівлі (так як не є виробником даних медвиробів, враховуючи саме такі СУКУПНІ вимоги до даної позиції №1, та, як наслідок, не має можливості їх запропонувати), що також обгрунтовується й нижченаведеним. Як вже було зазначено, наразі є ЛИШЕ ОДИН ВИРОБНИК зі США, який має змогу запропонувати медичні вироби за позицією №1 саме з такими СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ до даної позиції. Крім того, наразі ВЗАГАЛІ ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ, які мають змогу запропонувати медичні вироби ОДРАЗУ за ВСІМА позиціями №1-7 (враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до позиції №1, яка є виключно в ОДНОГО вказаного виробника). При цьому, слід зауважити, що на сьогоднішній день існують виробники, які можуть запропонувати медичні вироби саме за позиціями №2-7 (зокрема компанії-виробники: “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай; “EximCargoTrade” Україна тощо), окрім позиції №1 (яка є виключно в ОДНОГО виробника зі США). Головним є те, що вищенаведені компанії НЕ є виробниками (НЕ можуть запропонувати) медичних виробів саме за позицією № 1 (“Шприци”, враховуючи встановлені Замовником СУКУПНІ ВИМОГИ до даної позиції). А тому за наявністю в загальному переліку предмету закупівлі медичного виробу за позицією №1 саме з такими сукупними вимогами (яку може запропонувати лише ОДИН ВИРОБНИК зі США) потенційний учасник фактично позбавлений можливості на участь у закупівлі по позиціям №2-7. Вищезгадані ВИМОГИ Замовника (які зазначені у тендерній документаці: Додатку 2) є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Звертаємо Вашу увагу, що АМКУ вже неодноразово приймав рішення щодо недопустимості дискримінаційних умов у тендерній докуметації !!! Зокрема надаємо Вам для огляду копії рішень АМКУ, якими було встановлено факт дискримінаційних вимог, а тому було зобов'язано Замовника внести зміни до тендерної документації !!! Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.” Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, ПРОШУ: внести відповідні зміни до тендерної документації у наступний спосіб: Позицію №1“Шприц з Ca2+LH ~80 I.U. 3 мл для взяття артеріальної крові” виокремити в окремий лот. В разі незадоволення даної вимоги, наша компанія залишає за собою право оскаржити дані вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, безпосередньо до АМКУ у порядку ст. 18 Закону України “Про публічні закупівлі” !!! Додаток: копії рішень АМКУ (встановлення дискримінаційних умов).
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Тендерним комітетом Державної установи «Інститут серця Міністерства охорони здоров’я України» було ретельно розглянуто Вимогу, за підсумками розгляду встановлено наступне. Закон України «Про здійснення публічних закупівель» (надалі – Закон) установлює правові та економічні здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри «Єдиного закупівельного словника», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), а також відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» (надалі – Порядок). Відповідно до пункту 5 розділу I Порядку Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Отже, виходячи з вищенаведеного законодавством не визначено імперативної норми щодо обґрунтування замовником необхідності об’єднання всіх найменувань в 1 лот чи визначення окремих частин предмета закупівлі. Варто зазначити, що визначення окремих частин предмету закупівлі є правом Замовника, але не обов’язком. Звертаємо увагу потенційного Учасника на те, що поділ предмета закупівлі на лоти не забезпечуватиме дотримання принципу максимальної економії та ефективності для Замовника, закріпленого відповідно до статті 3 Закону. Враховуючи зазначене Замовник, виходячи з власних медичних потреб, визнав за недоцільне виділяти окремі частини предмета закупівлі (лоти), у тому числі «Шприц з Ca2+LH ~80 I.U. 3 мл для взяття артеріальної крові», а проводить закупівлю щодо предмета закупівлі в цілому. Наголошуємо, що Замовник зацікавлений у придбанні всього переліку вказаної продукції у одного постачальника і одночасно, так як це позитивно впливає на формування ціни на замовлену продукцію (витрати по транспортуванню, розмитненню (у разі надання європейського еквіваленту), тощо), на своєчасність здійснення поставок. Отримання товарів від різних постачальників за невеликими обсягами не лише підвищує ймовірність несвоєчасної поставки окремих видів товару, а і невиконання графіків запланованих робіт з використанням даного виду продукції. Так, відсутність певних видів закуповуваного товару призведе до порушення графіків постачання необхідних витратних матеріалів, що особливо небезпечно в період пандемії. Повідомляємо, що згідно з частиною 2 статті 20 Закону, під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену Законом. Отже, чинне законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами, які вони на даний час безпосередньо не виробляють. Замовник наголошує на тому, що потенційний Учасник безпідставно зазначає про відсутність альтернативних виробників щодо позиції №1 закуповуваного товару «Шприц з Ca2+LH ~80 I.U. 3 мл для взяття артеріальної крові». Такі виробники як SARSTEDT AG&Co, Німеччина та SC Sanguis Counting, Німеччина представлені на ринку України із аналогічною продукцією. Отже, виходячи з вищевикладеного Замовник вважає, що не порушив законодавство у сфері публічних закупівель, не встановив дискримінаційних умов.
Статус вимоги: Відхилено