-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015:33600000-6 – Фармацевтична продукція (Амікацин (Amikacin), Колістин (Colistin), Меропенем (Meropenem), Цефтриаксон (Ceftriaxone), Цефепім (Cefepime), Цефтазидим (Ceftazidime))
Замовник здійснює закупівлю за процедурою «Відкриті торги» у зв’язку з тим, що вартість предмета закупівлі перевищує 200 тис.грн.
Завершена
950 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 750.00 UAH
Період оскарження:
24.05.2021 16:36 - 05.06.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога
Номер:
ff7b811d69984826ad7d702def299ebb
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-24-003294-a.c1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
В Тендерній документації, в підпункті 2 пункта 4 Додатка 4 вказано: «учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції гарантійний лист виробника або заявника лікарських засобів про те, що лікарські засоби будуть поставлені замовнику із необхідним строком придатності у встановлені тендерною документацією строки (учасник може надати гарантійний лист від представника виробника або заявника, якщо повноваження такого представника документально підтверджені виробником або заявником і надані у складі тендерної пропозиції).». Так склалося на практиці, що виробники, офіційні представники надають лише один такий лист для одного учасника, що означає, що всі інші учасники не мають можливості отримати такий лист , а отже, брати участь у Закупівлі. Викладена вище вимога обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників і в цілому впливає на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів. Вимога є дискримінаційною, тому що потенційні учасники: 1) Мають укладені прямі контракти з виробником лікарського засобу та медичних виробів, за умовами яких виробник (його дистриб’ютор) вже гарантував та зобов’язався поставити лікарських засіб 2) Мають ліцензію на торгівлю лікарськими засобами та дотримуються ліцензійних умов. Дотримання ліцензійних умов контролюється Держлікслужбою. 3) Мають в складських приміщеннях на залишках достатню кількість товару для забезпечення поставок за тендерним договором 4) Відносно якості запропонованих товарів - Якість запропонованих до поставки товарів визначається та підтверджується під час поставки товару супровідними документами, зокрема сертифікатами якості, а у випадку поставки неякісного товару, постачальник сплачує Замовнику штрафні санкції (неустойка, штраф, пеня), внаслідок чого Замовник повністю захищений від постачання неякісного товару. Викладені вище вимоги обмежують конкурентоспроможність потенційних учасників і в цілому впливають на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів. Наведена вище умова документації обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками (офіційними представництвами) , особливо як що у переліку наведена позиція, яка не має повного еквіваленту Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" при формуванні вимог до предмету закупівлі та проведенні процедури закупівлі в системі Prozorro Замовник повинен керуватися принципами недискримінації учасника. У статті 22, вищенаведеного закону, вказується, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. А у статті 5 зазначено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також звертаємо Вашу увагу, що такої вимоги Замовника як надання оригіналів гарантійний листів від виробників є прямим порушенням статті 3 Закону (Принципи здійснення закупівель). Виходячи з вищевказаного, ми вважаємо, що така вимога дискримінує учасників та суперечить принципу добросовісної конкуренції, а також тендерна документація не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі". Є доцільним зазначити, що у листі МОЗ і МЕРТ від 19.12.2018 року №01.7/33810, в пункті 8 зазначається, що замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки, оскільки це не гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі. На підставі викладеного, з метою створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у фармацевтичній сфері та здешевлення предмету закупівлі, вимагаємо внесення змін до Документації шляхом відміни вимоги про наявність гарантійного листа виробника, офіційного представника. Керуючись статтею 18 Закону, звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону, а саме: В Тендерній документації, в підпункті 2 пункта 4 Додатка 4 вказано: «учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції гарантійний лист виробника або заявника лікарських засобів про те, що лікарські засоби будуть поставлені замовнику із необхідним строком придатності у встановлені тендерною документацією строки (учасник може надати гарантійний лист від представника виробника або заявника, якщо повноваження такого представника документально підтверджені виробником або заявником і надані у складі тендерної пропозиції).». В протилежному випадку залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до порядку оскарження та в терміні визначені статтею 18 Закону, викласти інформацію стосовно процедури в Постійно діючій адміністративній колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з наступним стягненням витрат із Замовника в судовому порядку ,та або розміщення на порталі DOZORRO за для моніторингу громадськими спільнотами та іншими контролюючими органами. Повідомляємо, що також згідно статті 164-14. Порушення законодавства про закупівлі Кодекс України про адміністративні правопорушення, якщо тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону, то це тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.05.2021 14:27
Вирішення:
Розглянувши Вашу Вимогу UA-2021-05-24-003294-a, що оприлюднена 25.05.2021 о 14:30 в електронній системі закупівель, надаємо роз’яснення у відповідності до частині першої статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі». Тендерна документація складена у відповідності до законодавства України з питань публічних закупівель, зокрема, з дотриманням норм статей 5, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі». Умова тендерної документації, про яку йдеться у Вашому зверненні, не обмежує коло учасників процедури закупівлі, оскільки перелік предмета закупівлі не містить незамінних «ексклюзивних» лікарських засобів (які б знаходились під патентним захистом та/або під захистом реєстраційної інформації оригінального лікарського засобу або мали б лише одного виробника). Щодо кожної позиції предмета закупівлі є щонайменше два належним чином зареєстрованих та дозволених до застосування лікарських засоби. Крім того, при складанні тендерної документації замовником враховано деякі відмінності лікарських форм та форм випуску різних виробників, тому технічні вимоги до предмету закупівлі (див. інформацію у таблиці у додатку №4) наведені у такій редакції, яка дозволяє якомога ширшому колу учасників прийняти участь у відкритих торгах.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
09.06.2021 09:04