-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 - 24450000-3 (Агрохімічна продукція) (Дезінфікуючи засоби, для закладів освіти Оболонського району)
Джерело фінансування – місцевий бюджет Інформація про мову, якою повинні готуватись тендерні пропозиції: під час проведення процедури закупівлі усі документи, що готуються учасником викладаються українською мовою. Більш детальна інформація міститься у тендерній документації. Вид забезпечення тендерних пропозиції : банківська гарантія, більш детальна інформація зазначена в п.2 розділу ІІІ Тендерної документації.
Завершена
12 706 296.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 63 532.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 63 532.00 UAH
Період оскарження:
24.05.2021 14:02 - 20.06.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Щодо технічних вимог тендерної документації
Номер:
f07fec450e3f4bb9a373d9ac0f71a34a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-24-008423-b.b1
Назва:
Щодо технічних вимог тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику. Звертаємо Вашу увагу на порушення, з вашого боку, процедури публічних закупівель, а саме – недопущення, дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед учасників тендеру. В Додатку 2 до тендерної документації Ви зазначаєте, що в складі пропозиції учасник повинен надати сертифікати ISO 22000 (категорія харчового ланцюга К), 14001 та 9001. Сертифікація ISO - це система добровільної сертифікації що носить рекомендаційний характер, та не є обов'язковою!!! Згідно ст.22 п.4 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимагаємо виключити вимогу про необхідність надання в складі тендерної пропозиції сертифікатів IISO 22000, 14001 та 9001.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.05.2021 09:37
Вирішення:
Шановний Заявник!
З приводу заявленої вимоги повідомляємо наступне.
Сертифікацію виробництва продукції за стандартами ISO 22000, 14001 та 9001 не можливо віднести до дискримінаційних вимог, адже впровадження цих стандартів не є виключною особливістю одного виробника.
Ці загальноприйняті стандарти визначають виробничі характеристики й норми, згідно яких має виготовлятися продукція. Саме стандартизація дає споживачеві більше впевненості у належній якості продукції та її екологічності.
1. Відповідно до ст.20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператори ринку зобов’язані, зокрема, розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР). Виходячи з визначень термінів «виробництво», «обіг», «оператор ринку харчових продуктів», «потужності» діяльність навчальних закладів з утримання харчоблоків відносить їх до операторів ринку харчових продуктів. Про це зазначено у листі Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 01.08.2019 №11.1.1-5/12329 на запит Міністерства освіти і науки України від 16.07.2019 №1/12-3922 (https://ezavdnz.mcfr.ua/npd-doc?npmid=94&npid=51327), листі Міністерства освіти і науки України від 12.01.2018 №1/9-26 та роз’ясненні Міністерства аграрної політики та продовольства України від 24.11.2017 №37-32-10/26051 (https://ezavdnz.mcfr.ua/npd-doc?npmid=94&npid=43945).
Більш докладно за посиланнями: https://www.facebook.com/kyivosvita/posts/3253435814728214/;
http://dpssmk.gov.ua/uvaha-do-vidoma-kerivnykiv-zakladiv-osvity-okhorony-zdorov-ia-ta-sotsial-noho-obsluhovuvannia-shchodo-vprovadzhennia-systemy-nassr/;
https://deponms.carpathia.gov.ua/tse-vazhlivo-znati/uprovadzhennia-sistemi-nassr-u-zakladah-osviti;
https://ezavdnz.mcfr.ua/801393.
ДСТУ ISO 22000:2007 має таку повну назву: “Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга”.
У цьому стандарті підприємства громадського харчування та виробники мийних та дезінфікувальних засобів зазначені як учасники харчового ланцюгу (див. Рисунок 1, що наведений у вступі до цього стандарту).
Згідно з п. 2.9.3. Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), затверджених наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 01.10.2012 №590, мийні та дезінфекційні засоби повинні бути ефективними для застосування у визначених специфічних умовах, але не повинні становити загрозу безпечності харчових продуктів за умови їх належного використання.
Виготовлення продуктів харчування практично в будь-який час пов’язане з мікроорганізмами. Якщо при нормальних умовах вони цілком безпечні, то при порушенні технології можуть стати причиною отруєнь і важких шлунково-кишкових захворювань. Уникнути такого розвитку подій можна якщо постійно підтримувати чистоту у харчоблоці. Однак використання будь-яких засобів не принесе користь. По-перше, в їх складі можуть міститись небажані для харчового виробництва інгредієнти та хімікати. По-друге, ефективність таких рідин потребує перевірки (підтвердження). По-третє, для отримання гарного результату малоефективні засоби доведеться купувати більше і частіше, а це вже зовсім не схоже на економію. Враховуючи обов'язковість запровадження НАССР у навчальних закладах, засоби, що закуповуються, повинні відповідати не тільки вимогам нормативних документів, а також вимогам НАССР.
Таким чином, наявність у виробника дезінфікуючих засобів сертифіката ISO 22000 є підтвердженням того, що його дезінфекційні засоби є ефективними для застосування у визначених специфічних умовах відповідної ланки харчового ланцюгу (харчоблок), та не становлять загрозу безпечності харчових продуктів.
Обов’язковою умовою для отримання зазначених сертифікатів суб’єктом господарювання є успішне проходження незалежного технічного аудиту, який дає можливість підтвердити усю наявність необхідної матеріально-технічної бази. Таким чином, підстави для внесення у тендерну документацію вимог щодо наявності сертифікатів ISO 22000 є обґрунтованими та такими, що не суперечать вимогам статей 3, 16, 22 Закону України "Про публічні закупівлі".
Крім того, у п.3 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234, зазначено, що виробники та/або постачальники мийних та дезінфекційних засобів повинні інформувати про ризики, які може становити ця продукція, або їх відсутність. Надання сертифікатів ISO 22000 є способом повідомлення (підтвердженням) про відсутність ризиків для харчових продуктів, що будуть використовуватися у навчальних закладах.
2. Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено: «Тендерна документація повинна містити:….інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). … Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля».
Згідно положень ISO 14001 встановлено, що організація повинна визначати і забезпечувати ресурсами, необхідними для розробки, впровадження, функціонування та постійного поліпшення системи екологічного менеджменту. Організація повинна визначати необхідний рівень компетентності особи (осіб), що виконує під своїм контролем роботу, яка впливає на його показники екологічної діяльності та його здатність виконувати обов'язкові вимоги, визначати потреби в навчанні, пов'язані з її екологічними аспектами і її системою екологічного менеджменту, там, де це можливо, вживати заходів для забезпечення необхідної компетентності та оцінювати результативність вжитих заходів, а також гарантувати, що ці особи компетентні в силу відповідної освіти, підготовки або досвіду.
Враховуючи наведене, сертифікат ISO 14001 – це важливе свідчення надійності виробника з екологічних і санітарно-епідеміологічних норм. Також він підтверджує, що всі компоненти, які використовуються при виробництві не несуть шкоди для екології, довкіллю та безпосередньо в закладах освіти.
3. ISO 9001 – міжнародний стандарт, який встановлює вимоги до систем управління якістю для організацій, діяльність яких спрямована на підвищення задоволеності споживачів за допомогою результативного застосування систем менеджменту якості, включаючи процеси постійного поліпшення системи, які прагнуть забезпечити відповідність якості продукції (послуг) вимогам споживачів, в тому числі законодавчих та нормативних вимог, які можуть застосовуватися до діяльності даної організації. Мета впровадження ISO 9001 полягає у тому, щоб діяльність підприємства була контрольованою і забезпечувала виконання основних вимог стандарту, а саме :
•максимальне задоволення потреб і запитів клієнтів;
•недопущення до споживача невідповідної продукції;
•залучення персоналу належної кваліфікації і підготовки;
•впорядкування документообігу;
•впровадження процедури внутрішнього аудиту;
•проведення запобіжних і коригувальних дій;
•здійснення систематичного планування, аналізу та постійного поліпшення результатів діяльності.
Таким чином, сертифікація за стандартом ISO 9001 дозволяє об’єктивно оцінити результативність функціонування системи менеджменту якості, що відповідає інтересам споживачів (замовників) та узгоджується з принципом максимальної ефективністі (ст.5 Закону України “Про публічні закупівлі”).
Згідно з ч.9 ст.18 Закону України “Про публічні закупівлі” орган оскарження встановлює наявність або відсутність порушення процедури закупівлі, зокрема, наявність або відсутність дискримінаційних умов.
АМКУ, як орган оскарження, послідовно протягом вже декількох років у схожих ситуаціях (вимоги про надання сертифікатів ISO 22000, 14001 та 9001) неодноразово приймав рішення про відсутність дискримінаційних умов. Як приклад, можна навести рішення №52-р/пк-ск від 18.01.2016, №3564-р/пк-пз від 06.06.2017 (UA-2017-04-20-000737-c), №1687-р/пк-пз від 23.02.2018 (UA-2018-01-17-002383-c), №3975-р/пк-пз від 26.04.2018 (UA-2018-03-28-001211-a) , №6492-р/пк-пз від 03.07.2018 (UA-2018-05-17-000313-b), №9521-р/пк-пз від 14.09.2018, №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 (UA-2019-11-25-003122-b), № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 (UA-2020-01-10-001583-c), №4639-р/пк-пз від 11.03.2020 (UA-2020-02-06-000783-a), №22691 -р/пк-пз від 08.12.2020 (UA-2020-10-19-005744-b).
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Відхилено
Скарга
Номер:
12520332ee714cf6b977555a5fc8e785
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-24-008423-b.a2
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга по суті викладена у файлі: "Скарга Оболонь дезінфекція.pdf"
Пов'язані документи:
Учасник
- Повноваження.pdf 29.06.2021 16:41
- Виписка ЄДР.pdf 29.06.2021 16:41
- Скарга Оболонь дезінфекція.docx.p7s 29.06.2021 17:16
- Скарга Оболонь дезінфекція.docx 29.06.2021 17:16
- Клопотання.docx.p7s 08.07.2021 19:44
- Клопотання.docx 08.07.2021 19:44
- Заперечення на пояснення замовника.docx.p7s 08.07.2021 19:44
- Заперечення на пояснення замовника.docx 08.07.2021 19:44
- Рішення від 02.07.2021 № 14941.pdf 02.07.2021 23:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.07.2021 № 15796.pdf 13.07.2021 14:36
- Рішення від 12.07.2021 № 15796.pdf 15.07.2021 21:25
- Пояснення по суті скарги ТОВ “МІКОНТ”.docx 06.07.2021 16:00
- Пояснення по суті скарги ТОВ “МІКОНТ”.pdf 06.07.2021 16:00
- Пояснення по суті скарги (Виправлений варіант).docx 07.07.2021 13:42
- Пояснення по суті скарги (Виправлений варіант).pdf 07.07.2021 13:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.06.2021 17:23
Дата розгляду скарги:
12.07.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.07.2021 23:31
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
15.07.2021 21:25
Задовільнена:
Так