• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Торги не відбулися

208 000.00 UAH з ПДВ
Період уточнення: 21.10.2025 14:38 - 26.10.2025 00:00
Відповідь надана

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ

Номер: c29b33ebc1384b3d8c1ac809394788a6
Дата опублікування: 23.10.2025 10:49
Опис: Шановні колеги! Звертаємо вашу увагу, що відповідно до пункту 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 312 (зі змінами) (далі – ПРРЕЕ), обов’язок створення центрів обслуговування споживачів (ЦОК), центрів розгляду скарг та кол-центрів покладається виключно на учасників роздрібного ринку електричної енергії, які обслуговують 100 000 споживачів і більше. Для учасників, які обслуговують менше ніж 100 000 споживачів, створення центру обслуговування споживачів не є обов’язковим. Водночас, у тендерній документації, розміщеній вами, міститься вимога щодо наявності у учасника ЦОК для кількості споживачів від 50 000, що не відповідає положенням чинного законодавства України та суперечить ПРРЕЕ. З огляду на викладене, просимо привести тендерну документацію у відповідність до норм пункту 8.3.17 ПРРЕЕ.
Відповідь: Шановний Учасник! Дякуємо за Ваше звернення та слушне зауваження щодо пункту 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 (далі ПРРЕЕ). Ми переглянули тендерну документацію та погоджуємося, що вимога щодо обов’язкової наявності центру обслуговування споживачів (ЦОС) для учасників,які обслуговують менше 100000 споживачів,суперечить чинному законодавству. Але, на жаль, внести відповідні зміни до тендерної документації не маємо можливості у зв’язку з тим, що при внесенні змін продовжується строк подання тендерних пропозицій не менше 4х днів і з 1 листопада 2025року існує ризик потрапити до постачальника «Останньої надії». Зважаючи на вищевикладене, з нашого боку саме ця умова не призведе до дискримінації та не буде підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Дата відповіді: 28.10.2025 14:50
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога що обмежує конкуренцію та суперечить принципам Закону України «Про публічні закупівлі»

Номер: d75ffc88f5124482896b151efecdb9a6
Дата опублікування: 23.10.2025 10:48
Опис: Доброго дня, шановний Замовник! Встановлена Вами вимога ДОДАТОК 1 до тендерної документації «Інша інформація (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців)» , згідно з якою учасник процедури закупівлі повинен надати оригінал довідки від оператора системи передачі НЕК «Укренерго» про те, що Учасник з початку роботи ринку електричної енергії – з 01.07.2019 року не знаходився в статусі «Дефолтний» та зазначена інформація не оприлюднювалась на сайті оператора системи передачі (НЕК «Укренерго»), відповідно до Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (зі змінами). Звертаємо увагу, що зазначене питання врегульовано чинним законодавством. Так, відповідно до «Правил ринку», затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168, надання статусу «переддефолтний» та/або «дефолтний» відбувається виключно у разі настання визначених у пункті 1.7.1 Правил подій або обставин. У разі присвоєння такого статусу інформація про учасників ринку оприлюднюється адміністратором розрахунків – НЕК «Укренерго» – на офіційному вебсайті у відкритому доступі та оновлюється щоденно. Чинним законодавством передбачено, що учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною присвоєння статусу «переддефолтний» та/або «дефолтний», і лише у випадку, якщо статус «переддефолтний» триває понад два робочі дні, він трансформується у статус «дефолтний». Статус «переддефолтний» носить виключно попереджувальний характер, анулюється після усунення підстав і жодним чином не впливає на постачання електричної енергії або здатність суб’єкта господарювання брати участь у процедурах закупівель чи виконувати договірні зобов’язання. Чинне законодавство України не передбачає обмежень у здійсненні господарської діяльності постачальників електричної енергії внаслідок надання їм статусу «переддефолтний» чи «дефолтний», за умови усунення причин, які до цього призвели. Таким чином, наявність у минулому статусу «переддефолтний» та/або «дефолтний» не є юридичною підставою для відмови учаснику у праві на участь у публічних закупівлях та не впливає на його фінансову стабільність і добросовісність у виконанні договірних зобов’язань. Більше того, вимога надати гарантійний лист щодо відсутності такого статусу у попередні роки не гарантує Замовнику уникнення ризиків у майбутньому, оскільки наявність або відсутність зазначеного статусу не є об’єктивним показником фінансової стабільності постачальника. Зазначена умова фактично звужує коло потенційних учасників до тих, хто не набував статусу «переддефолтний» чи «дефолтний» у минулому, що суперечить принципам відкритості, недискримінації та добросовісної конкуренції, закріпленим статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та створює штучні бар’єри для участі у процедурі закупівлі. Також слід зазначити, що статус «переддефолтний» та/або «дефолтний» не визначений у жодному нормативно-правовому акті як ознака неналежного постачальника, а його наявність у минулому не позбавляє суб’єкта господарювання статусу учасника ринку електричної енергії та не обмежує його права і обов’язки, передбачені законодавством. Помилковість вимоги про надання гарантійного листа щодо ненабуття статусу «переддефолтний» та/або «дефолтний» підтверджується позицією Антимонопольного комітету України, викладеною у рекомендаціях від 05.03.2020 № 5-рк (пп. 45-48), якими визнано, що така вимога є необґрунтованим бар’єром для учасників закупівель електричної енергії. Відповідно до пункту 1.7.2 «Правил ринку» адміністратор розрахунків (НЕК «Укренерго») зобов’язаний публікувати на своєму офіційному вебсайті інформацію про учасників, які набули статусу «переддефолтний» та/або «дефолтний», із зазначенням дати набуття такого статусу; ця інформація оновлюється щодня і є відкритою для перевірки. Отже, встановлення у документації вимоги про надання гарантійного листа є надмірним, дискримінаційним і створює необґрунтовані підстави для відхилення тендерних пропозицій. На момент проведення процедури закупівлі наше підприємство не має статусу «переддефолтний» та/або «дефолтний» і належним чином виконує свої зобов’язання, тому гарантійний лист не гарантує Замовнику відсутність ризиків, а лише штучно обмежує конкуренцію. У зв’язку з викладеним наполягаємо на внесенні змін до тендерної документації та виключенні дискримінаційної вимоги про надання гарантійного листа щодо ненабуття статусу «дефолтного» або «переддефолтного». У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України з метою оскарження дій Замовника, а також звернення до інших контролюючих органів щодо перевірки правомірності організації цієї закупівлі.
Відповідь: Шановний Учасник! На Ваше звернення повідомляємо, що при проведенні закупівлі Замовником визначено технічне завдання з урахуванням потреби, а також досвіду попередніх років співпраці з Постачальниками, при цьому, жодного з принципів публічних закупівель не порушено. Закон України «Про публічні закупівлі» (ст..16) дозволяє Замовнику встановлювати вимоги щодо фінансової спроможності учасників. Надання довідки про відсутність статусу «Дефолтний» є способом підтвердження відповідності учасника встановленим критеріям та вимогам, як це передбачено пунктом 28 Особливостей закупівель, а також є страхуванням Замовника від переходу до постачальника «Останньої Надії». Як відомо,статус «Дефолтний» учасник ринку набуває , якщо тривалість статусу «Переддефолтний» становить більше двох робочих днів; якщо судом прийнято рішення про визначення банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури або учасником ринку прийнято рішення про ліквідацію суб’єкта господарювання; анулювання учаснику ринку ліцензії на провадження діяльності на ринку електричної енергії. Якщо учасник ринку виступає в якості електропостачальника, після набуття ним статусу «Дефолтний» постачання електричної енергії споживачам такого учасника ринку здійснюється постачальником «останньої надії». Тому дана вимога не є надмірною та дискримінаційною, при цьому закупівельне законодавство не містить переліку дискримінаційних умов.
Дата відповіді: 28.10.2025 14:11
Відповідь надана

Замовник не має права встановлювати у тендерній документації додаткові вимоги, не передбачені відповідними національними стандартами

Номер: 18b4fdfa5f6744c8bb6667a00f4bbb0d
Дата опублікування: 23.10.2025 10:45
Опис: Шановний Замовнику! Звертаємо вашу увагу на встановлену Вами вимогу (Додаток № 1 до тендерної документації) щодо надання оригіналу довідки(ок) або нотаріально завірену копію довідки(ок) видана(і) банківськими установами, у яких обслуговується учасник, про наявність поточного(их) рахунку(ів), їх стан (залишок коштів на рахунках) та про відсутність заборгованості по сплаті відсотків за кредитом(ами), арештів по рахунках. Просимо надати обґрунтування, якими саме нормативно-правовими актами або вимогами чинного законодавства Ви керувалися при встановленні у тендерній документації такої вимоги. Оскільки отримання банківської довідки не становить складності для учасників (хоча така вимога не передбачена ані Законом, ані відповідним національним стандартом до предмета закупівлі), водночас вимога щодо розкриття інформації про залишки коштів на рахунках є неправомірною, оскільки така інформація має конфіденційний характер і належить до комерційної та банківської таємниці. Встановлення зазначеної вимоги суперечить принципам, визначеним статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципам недискримінації учасників, рівного ставлення до них та недопущення недобросовісної конкуренції. Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами), у разі якщо предметом закупівлі є електрична енергія, Замовник не має права встановлювати у тендерній документації додаткові вимоги, не передбачені відповідними національними стандартами. Враховуючи викладене, просимо вилучити з тендерної документації вимогу щодо надання інформації про залишки коштів на рахунках учасника як таку, що є дискримінаційною, необґрунтованою та такою, що не відповідає вимогам чинного законодавства України.
Відповідь: Шановний Учасник! Розглянувши Ваше звернення, повідомляємо, що Закон України «Про публічні закупівлі» (стаття 16) дозволяє Замовнику встановлювати вимоги щодо фінансової спроможності учасників шляхом надання довідки або виписки з банку, які підтверджують наявність коштів, тому в №п/п 8 п.3 Додатку 1 до Тендерної Документації мається на увазі підтвердження наявності коштів як показник стану рахунків. Прямого національного стандарту для закупівлі електричної енергії немає, це регулюється Законом України «Про публічні закупівлі» №922 та іншими нормативними актами. Існують стандарти щодо якості та технічних характеристик електричної енергії,а саме характеристики напруги електропостачання в мережах загального призначення та для вимірювання параметрів якості електричної енергії.Тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно до законодавства,яку Замовник вважає з необхідне до неї включити. Також закупівельне законодавство не містить переліку вимог,що відносяться до дискримінаційних.
Дата відповіді: 28.10.2025 12:49