• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія, з розподілом (ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” 09310000-5 “Електрична енергія”)

Торги не відбулися

121 452.21 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 607.26 UAH
Період уточнення: 12.08.2025 12:36 - 17.08.2025 00:00
Відповідь надана

Встановлено Уповноваженою особою дискримінаційну, необґрунтовану вимогу, що суперечить вимогам чинного законодавства України,

Номер: e4327718160943c1b6458d0d39af1745
Дата опублікування: 13.08.2025 12:58
Опис: Доброго дня! Звертаємо увагу Замовника на те, що в Додатку 1 до тендерної документації встановлено дискримінаційну, необґрунтовану та таку, що суперечить вимогам чинного законодавства України, умову щодо надання листа від НЕК Укренерго з підтвердженням реєстрації представника учасника на інформаційно-комунікаційній платформі Датахаб в ролі постачальника електричної енергії. Зазначена інформація є відкрито доступною та публічною, зокрема через офіційний вебсайт НЕК «Укренерго» (https://ua.energy/datahub/), на якому оприлюднюється перелік зареєстрованих на платформі Датахаб постачальників, включно з даними про відповідальних осіб. Таким чином, вимога щодо надання окремого листа від НЕК «Укренерго» дублює вже наявну у відкритому доступі інформацію, не має об’єктивного підґрунтя. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не може містити вимог щодо подання документального підтвердження відомостей, які є відкрито доступними у державних реєстрах або оприлюднені у формі відкритих даних. Закон прямо забороняє встановлювати до учасників вимоги про надання документів, якщо така інформація доступна у вільному доступі. Крім того, згідно з пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, замовник не вимагає документального підтвердження інформації, якщо вона є публічною, оприлюднена у формі відкритих даних відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації», міститься у відкритих публічних електронних реєстрах з вільним доступом або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом автоматичного обміну з іншими державними інформаційними системами та реєстрами. Отже, встановлена у тендерній документації вимога про обов’язкове надання листа від НЕК «Укренерго» з підтвердженням реєстрації представника на платформі Датахаб є такою, що не відповідає вимогам законодавства, порушує принципи відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. У зв’язку з викладеним, вимагаємо виключити відповідну вимогу з тендерної документації та привести її положення у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178.
Відповідь: Замовником розглянуто Вашу вимогу щодо внесення змін до тендерної документації з проведення відкритих торгів на закупівлю електричної енергії (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-08-13-000477-a) у частині виключення вимоги про надання листа від НЕК «Укренерго» з підтвердженням реєстрації представника учасника на інформаційно-комунікаційній платформі Датахаб у ролі постачальника електричної енергії. За результатами розгляду повідомляємо наступне: 1. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг на період дії правового режиму воєнного стану (затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022, зі змінами) замовник самостійно визначає вимоги до предмета закупівлі, у тому числі до підтвердних документів, за умови, що такі вимоги не є дискримінаційними та не обмежують конкуренцію. 2. Встановлена у тендерній документації вимога щодо надання листа від НЕК «Укренерго» з підтвердженням реєстрації представника учасника на платформі Датахаб була передбачена з метою перевірки актуального статусу учасника у зазначеній системі та підтвердження його технічної готовності до виконання умов договору. 3. Разом з тим, беручи до уваги, що інформація про реєстрацію учасників на платформі Датахаб є відкритою та загальнодоступною (зокрема через офіційний вебсайт НЕК «Укренерго»), а також враховуючи принципи відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації (стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), Замовником проведено повторний аналіз доцільності зазначеної вимоги. 4. За результатами аналізу встановлено, що зазначену інформацію замовник може перевірити самостійно у відкритих джерелах, без обов’язкового надання учасниками відповідного листа від НЕК «Укренерго». Враховуючи вищевикладене, прийнято рішення про внесення зміни до тендерної документації шляхом виключення вимоги щодо обов’язкового надання учасниками листа від НЕК «Укренерго» про підтвердження реєстрації на платформі Датахаб. Оновлену редакцію тендерної документації буде оприлюднено в електронній системі закупівель Prozorro у строки, встановлені чинним законодавством. Дякуємо за Ваше звернення та зауваження, які сприяють підвищенню прозорості та якості проведення процедур закупівель.
Дата відповіді: 14.08.2025 09:10
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога надання сертифікатів ISO

Номер: 8bf6f4431ed041c6a5b56ac518298437
Дата опублікування: 13.08.2025 12:50
Опис: Шановний Замовнику! У складі тендерної документації щодо закупівлі Електричної енергії за ДК 021:2015 09310000-5 Вами висунуто вимогу щодо надання сертифікатів ISO, що є дискримінаційною, незаконною та такою, що грубо порушує норми чинного законодавства України, зокрема: • Закон України «Про публічні закупівлі»; • Постанову КМУ №1178 від 12.10.2022 року (щодо особливостей закупівель в умовах воєнного стану); • ДСТУ EN 50160:2023, який визначає параметри якості електропостачання. Встановлена вимога щодо обов’язкової наявності ISO-сертифікатів дискримінує значну частину потенційних учасників ринку, які через необґрунтованість такої вимоги фактично позбавляються можливості участі у торгах. Ця вимога не стосується предмета закупівлі, не впливає на якість електроенергії, яку, як відомо, забезпечує виключно Оператор системи розподілу (ОСР). Таким чином, Ви свідомо звужуєте конкуренцію та створюєте штучні бар’єри для участі у закупівлі, чим порушуєте один із базових принципів публічних закупівель — принцип недискримінації. Жодна норма чинного законодавства, включаючи ДСТУ EN 50160:2023 та Правила роздрібного ринку електроенергії, не передбачає необхідності наявності у постачальника сертифікатів ISO. Отже, Ваша вимога не лише безпідставна, але й суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка прямо забороняє дискримінаційні умови участі. Пунктом 29 Особливостей (Постанова КМУ №1178) прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Вимога сертифікатів ISO до таких стандартів не входить, тому Ваші дії є прямим порушенням законодавства. Дана вимога спотворює суть конкурентних торгів і знижує кількість потенційних учасників, що, у свою чергу, перешкоджає економії коштів і є ознакою упередженого або лобістського підходу при формуванні технічних вимог. Це офіційна позиція регулятора ринку, яка повністю спростовує будь-яку правомірність вимоги щодо надання сертифікатів ISO у складі пропозицій на закупівлю електроенергії. Така практика є неприпустимою та буде предметом розгляду контролюючих органів. Практика АМКУ підтверджує незаконність подібних дій. Зокрема: • Рішення АМКУ №6270-р/пк-пз від 10.05.2023 (UA-2023-04-26-009178-a); • Рішення №13858-р/пк-пз від 31.08.2023 (UA-2023-08-17-012915-a); • Рішення №9405-р/пк-пз від 27.06.2023 (UA-2023-06-01-002051-a); • Рішення №10240-р/пк-пз від 05.07.2023 (UA-2023-06-12-000599-a) — у цьому рішенні АМКУ вкотре визнав вимогу щодо ISO для постачальників електроенергії дискримінаційною, зазначивши, що вона не пов’язана з предметом закупівлі та необґрунтовано обмежує конкуренцію. Додатково звертаємо Вашу вагу на офіційне роз`яснення посилання НКРЕКП, розміщене за посиланням: https://www.nerc.gov.ua/news/sertifikaciya-elektrichnoyi-energiyi-dlya-cilej-zdijsnennya-publichnih-zakupivel У ньому чітко зазначено: «Законом України “Про ринок електричної енергії” не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії.» Наполягаємо на внесення змін до тендерної документації та виключити дискримінаційну вимогу щодо наявності сертифікатів ISO. У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України з метою оскарження Ваших дій як замовника, а також — звернення до інших контролюючих органів щодо перевірки правомірності організації даної закупівлі.
Відповідь: Замовником розглянуто Вашу вимогу щодо внесення змін до тендерної документації з проведення відкритих торгів на закупівлю електричної енергії (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-08-12-004950-a) в частині виключення вимоги про надання сертифікатів ISO. За результатами розгляду повідомляємо наступне: 1. Тендерна документація Замовника розроблена відповідно до вимог Закону України "Про публічні закупівлі", а також Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг на період дії правового режиму воєнного стану (постанова КМУ № 1178 від 12.10.2022, зі змінами). 2. Вимога щодо надання учасниками у складі пропозиції сертифікатів відповідності системи управління якістю (ISO) була передбачена з метою підтвердження належної організації процесів постачання електричної енергії та дотримання учасником певних стандартів управління. 3. Разом з тим, враховуючи Ваші аргументи, а також принципи недискримінації учасників та забезпечення добросовісної конкуренції (стаття 5 Закону України "Про публічні закупівлі"), Замовником проведено додатковий аналіз обґрунтованості зазначеної вимоги. 4. За результатами аналізу встановлено, що обов’язкова наявність у учасника сертифікатів ISO не є вимогою, прямо передбаченою законодавством для здійснення постачання електричної енергії, і її відсутність не впливає на можливість виконання предмета закупівлі. Враховуючи вищевикладене, Замовником прийнято рішення про внесення зміни до тендерної документації шляхом виключення вимоги щодо обов’язкової наявності у учасників сертифікатів ISO. Оновлену редакцію тендерної документації буде оприлюднено в електронній системі закупівель Prozorro у строк, встановлений законодавством. Дякуємо за Ваше звернення та зауваження, що сприяють удосконаленню умов проведення закупівлі.
Дата відповіді: 14.08.2025 08:55