-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
7 700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 77 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 77 000.00 UAH
Період уточнення:
09.12.2024 17:17 - 14.12.2024 00:00
Відповідь надана
дискримінаційні вимоги
Номер:
a208df971e26487ebaa31313afea80ec
Дата опублікування:
11.12.2024 10:03
Опис:
Доброго дня! Відповідно до вимог тендерної документації учасник у складі пропозиції повинен надати: - «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій підтвердження можливості дотримання вимог, передбачених технічним завданням (технічною специфікацією) згідно з цією тендерною документацією, у вигляді Технічної пропозиції (довільної форми), а також сертифікат відповідності системи управління якістю в учасника процедури закупівлі вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» видані органом з сертифікації діяльність якого відповідає EN ISO/IEC 17021-1:2017 з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник у свої діяльності відповідає вимога законодавства України у сфері боротьби із корупцією та відповідним міжнародним стандартам. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність – повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів згідно критеріїв та компетенції 17021, також цей сертифікат повинен містити реквізити для можливість перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі.Учасник надає документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO 27701:2019 «Методи безпеки. Розширення для управління інформацією про конфіденційність. Вимоги та вказівки», з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник забезпечить збереження конфіденційної інформації, до якої отримає доступ від Замовника, у ході виконання Договору. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів, що замовник повинен мати можливість перевірити в загальному публічному доступі, а також учасник має надати для підтвердження версію сертифікату на англійській мові.ISO 50001:2018 «Системи управління енергетичним менеджментом. Вимоги», виданий на ім’я учасника, діючий на дату подання пропозиції.ISO 27001:2022 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою», виданий на ім’я учасника, діючий на дату подання пропозиції.ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування».17. ISO 45001:2018 «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».». Зазначені вимоги є незаконними та безпідставними і жодним чином не забезпечить постачання Замовнику «найякіснішої продукції», оскільки електрична енергія НЕ ОБИРАЄТЬСЯ ПОСТАЧАЛЬНИКОМ, а за її якість відповідає Оператор системи розподілу. Отримання вище описаних вимог не є обов'язковим. Це добровільна справа будь-якого постачальника. Діяльність постачальників електроенергії регулюють низка законів та підзаконних нормативно-правових актів, зокрема, Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, прийняті на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії», які не встановлюють обов'язкову наявність ЖОДНОГО сертифікату ISO у постачальників електричної енергії. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність таких документів в учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електроенергії . Так, відповідно до частини 4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Разом з тим, втановлення таких вимог порушує основні принципи здійснення публічних закупівель (стаття 5 Закону) , а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Слід зазначити, що відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.1 ст.5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників. Згідно з ч.4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Електрична енергія не входить до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні (відповідно до затверджених Правил сертифікації однорідних видів продукції (послуг). Також додатково повідомляємо, що чинним законодавством не передбачено такого документу, як “паспорт якості/сертифікат відповідності електричної енергії”. Відповідно до Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 "Про затвердження Кодексу систем розподілу", п. 11.4.1, Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ), та інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті НКРЕКП, відповідальним за якість електричної енергії – є Оператор системи розподілу. Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів. Просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом виключення (видалення) з тендерної документації вищезазначої дискримінаційної вимоги. Також до вище зазначеного є роз'яснення НКРЕКП, ознайомитись із яким можна по посиланню нижче. На підставі вище викладеної інформації, просимо внести зміни до ТД та прибрати дискримінаційні вимоги. https://www.nerc.gov.ua/news/sertifikaciya-elektrichnoyi-energiyi-dlya-cilej-zdijsnennya-publichnih-zakupivel
Відповідь:
Добрий день! Найближчим часом будуть внесені зміни в тендерну документацію.
Дата відповіді:
11.12.2024 13:14