-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Овочі, фрукти та горіхи (морква, буряк, цибуля, капуста, помідори, огірки, яблука)
Завершена
1 537 940.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 895.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 1 895.00 UAH
Номер:
2296c63af50e4030979072b24104f54c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-10-01-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.10.2020 00:00
Період моніторингу:
01.10.2020 11:47 - 24.10.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
01.10.2020 № 67
Черкаси
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 та на виконання доручень Держаудитслужби від 16.09.2020 №003100-18/4941-2020 та від 16.09.2020 №003100-18/4943-2020
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області від 01.10.2020 № 67
Перелік процедур для здійснення моніторингу закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
UA-2020-07-22-001743-c, 22.07.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Ольга СЛАВІЧ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
Аналізом оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 8 частини другої статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі».
Аналізом відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено порушення пункту 2 частини другої статті 22 цього Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розгляд та оцінка тендерних пропозицій; дотримання законодавства під час укладення договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема шляхом недопущення вказаних порушень у подальшому, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідність умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі»; розгляд та оцінка тендерних пропозицій; дотримання законодавства під час укладення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік; оголошення про проведення процедури відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням тендерного комітету від 22.07.2020; пояснення, отримані 06.10.2020 від Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради через електронну систему закупівель; за лотом № 1 «Цибуля, морква, буряк столовий»: протокол розгляду тендерних пропозицій від 12.08.2020 № 1, тендерна пропозиція ФОП Мельніченко Катерина Вікторівна, лист ФОП Мельніченко Катерина Вікторівна від 12.08.2020 № 148, протокол відхилення пропозиції переможця від 13.08.2020 № 2, протокол розгляду тендерних пропозицій від 17.08.2020 № 3, тендерна пропозиція ТОВ «Руол Стандарт», документи, надані ТОВ «Руол Стандарт» відповідно до частини шостої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» та вимог тендерної документації, повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «Руол Стандарт», договір від 31.08.2020 № 281, звіт про результати проведення закупівлі за лотом № 1; за лотом № 2 «Капуста пізня»: протокол розгляду тендерних пропозицій від 12.08.2020 № 1, тендерна пропозиція ФОП Макаренко Є.В., лист ФОП Макаренко Є.В. від 13.08.2020 № 16, протокол відхилення пропозиції переможця від 17.08.2020 № 2, протокол розгляду тендерних пропозицій від 19.08.2020 № 3, тендерна пропозиція ФОП Мальований С.М., документи, надані ФОП Мальований С.М. відповідно до частини шостої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» та вимог тендерної документації, повідомлення про намір укласти договір з ФОП Мальований С.М., договір від 31.08.2020 № 284, звіт про результати проведення закупівлі за лотом № 2; за лотом № 3 «Огірки помідори, капуста»: протокол розгляду тендерних пропозицій від 12.08.2020 № 1, тендерна пропозиція ФОП Мельніченко Катерина Вікторівна, лист ФОП Мельніченко Катерина Вікторівна від 12.08.2020 № 148, протокол відхилення пропозиції переможця від 13.08.2020 № 2, протокол розгляду тендерних пропозицій від 17.08.2020 № 3, тендерна пропозиція ФОП Мальований С. М., документи, надані ФОП Мальований С. М. відповідно до частини шостої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» та вимог тендерної документації, повідомлення про намір укласти договір з ФОП Мальований С. М., договір від 31.08.2020 № 283, звіт про результати проведення закупівлі за лотом № 3; за лотом № 4 «Яблука»: протокол розгляду тендерних пропозицій від 12.08.2020 № 1, тендерна пропозиція ФОП Макаренко Є. В., лист ФОП Макаренко Є. В. від 13.08.2020 № 16, протокол відхилення пропозиції переможця від 17.08.2020 № 2, протокол розгляду тендерних пропозицій від 19.08.2020 № 3, тендерна пропозиція ТОВ «Руол Стандарт», лист ТОВ «Руол Стандарт» від 19.08.2020 № 88/08, протокол відхилення пропозиції переможця від 21.08.2020 № 4, протокол розгляду тендерних пропозицій від 21.08.2020 № 5, тендерна пропозиція ФОП Мальований С. М., лист ФОП Мальований С. М. від 25.08.2020 № 47, протокол відхилення пропозиції переможця від 26.08.2020 № 6, протокол розгляду тендерних пропозицій від 26.08.2020 № 7, тендерна пропозиція ФОП Мельніченко Катерина Вікторівна, документи, надані ФОП Мельніченко Катерина Вікторівна відповідно до частини шостої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» та вимог тендерної документації, повідомлення про намір укласти договір з ФОП Мельніченко Катерина Вікторівна, договір від 07.09.2020 № 304, звіт про результати проведення закупівлі за лотом № 4.
Аналізом оприлюднення інформації про закупівлю в частині повноти оприлюдненої інформації встановлено, що на порушення пункту 8 частини другої статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції.
Аналізом відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що на порушення пункту 2 частини другої статті 22 цього Закону тендерна документація, затверджена рішенням тендерного комітету від 22.07.2020, не містить інформацію щодо способу підтвердження учасником відсутності підстав, встановлених пунктом 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі». Зокрема, відповідно до п.п. 5.2 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону (додаток 3 до тендерної документації). Водночас, пунктом 1 додатку 3 не передбачено подання учасником довідки/інформації про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених пунктом 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до листа Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 03.06.2020 № 3304-04/34835-06 «Щодо застосування статті 17 Закону» замовник встановлює вимогу в тендерній документації щодо необхідності підтвердження учасниками процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції відсутності підстав, встановлених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, при цьому підтвердження таких підстав може бути передбачено в довільній формі; водночас для переможця процедури закупівлі замовник встановлює вимогу в тендерній документації про надання документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону шляхом оприлюднення таких документів в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Період усунення порушень:
09.10.2020 11:20 - 26.10.2020 23:00
Дата публікації висновку:
09.10.2020 11:20
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
тендерна закупівля завершена та укладені договори на постачання товару
Дата публікації звіту:
16.10.2020 16:31
Запити/Пояснення
Номер:
4965b7ba8a8b4b598d708d30bd5b155e
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
02.10.2020 09:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.10.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі овочів, фруктів та горіхів, інформацію про яку опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-07-22-001743-с, та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі: чому тендерна документація не містить підстави, встановлені статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема пунктом 12 частини першої та частиною другою статті 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасника таким вимогам?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
f6c34bc9f710461cb4b52f75a0887bad
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
06.10.2020 16:55
Опис:
На Ваш запит про надання пояснень від 02.10.2020 року щодо того, "чому тендерна документація не містить підстави, встановлені статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема пунктом 12 частини першої та частиною другою статті 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасника таким вимогам?", Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради інформує, що пунктом 5 розділу ІІІ Тендерної документації, з предмету закупівлі: 03220000-9. Овочі, фрукти та горіхи (морква, буряк, цибуля, капуста, помідори, огірки, яблука), яка опублікована в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-07-22-001743-с (далі - тендерна документація), передбачено таке:
"
5 Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 Закону. 5.1. Відповідно до статті 16 Закону Замовник установлює кваліфікаційні критерії згідно Додатку 2 до Тендерної документації.
5.2. Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону (Додаток 3 до Тендерної документації)
5.3. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
5.4. У разі подання тендерної пропозиції об’єднанням учасників підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі встановленими статтею 17 Закону подається по кожному з учасників, які входять у склад об’єднання окремо.
"
Разом із тим, у пункті 2 та підпунктах 5 та 7 (таблиці) пункту 2.1. додатку 3 тендерної документації вказано, що ПЕРЕМОЖЕЦЬ торгів (юридична особа) у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі такі документи:
"
5. Службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
(пункт 12 частини 1 статті 17 Закону) Довідка в довільній формі, яка містить інформацію про те, що службову (посадову) особу переможця процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
7. Учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним з замовником договором про закупівлю, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
(частина 2 статті 17 Закону) Довідка в довільній формі, яка містить інформацію про те, що між учасником та замовником раніше не було укладено договорів або про те, що учасник процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю, відповідно підстав, що призвели б до його дострокового розірвання, і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків не було або довідка з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі.
"
Також пунктом 2 та підпунктами 4 та 6 (таблиці) пункту 2.2. додатку 3 тендерної документації вказано, що ПЕРЕМОЖЕЦЬ торгів (фізична особа-підприємць) у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі такі документи:
"
4 Фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
(пункт 12 частини 1 статті 17 Закону) 1. Довідка у вигляді електронного документу із ЕЦП/КЕП особи, яка уповноважена на підписання такої довідки або сканкопія паперової довідки або сканкопія нотаріально завіреної довідки про те, що фізична особа, яка підписала тендерну пропозицію, не знятої чи не погашеної судимості не має. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа. Додатково замовник може перевірити довідку на офіційному сайті МВС за посиланням http://wanted.mvs.gov.ua/test/.
2. Довідка в довільній формі, яка містить інформацію, що фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
6 Учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним з замовником договором про закупівлю, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
(частина 2 статті 17 Закону) Довідка в довільній формі, яка містить інформацію про те, що між учасником та замовником раніше не було укладено договорів або про те, що учасник процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним з замовником договором про закупівлю, відповідно підстав, що призвели б до його дострокового розірвання, і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків не було або довідка з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі..
"
Принагідно зазначаємо, що відповідно до пункту 37 частини1 статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі", "учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі".
Разом із тим, згідно з пунктом 18 частини 1 статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі", "переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі". Тобто норма закону чітко вказує, що переможець закупівлі є учасником процедури закупівлі.
Ураховуючи вищевикладене, вважаємо, що тендерна документація відповідає вимогам чинного законодавства України, оскільки містить підстави, встановлені статтею 17 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема, пунктом 12 частини першої та частиною другою статті 17 цього Закону, та містить інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасника таким вимогам.