-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція, модернізація та благоустрій території МПК «Будівельник» по вул. Маяковського буд. 9, у м. Краматорську, Донецької області (коригування)
Завершена
109 736 516.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 097 365.16 UAH
мін. крок: 1% або 1 097 365.16 UAH
Номер:
093faa7eefa3473ea177c354aa5de102
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-01-18-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.01.2021 00:00
Період моніторингу:
18.01.2021 15:50 - 09.02.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
18.01.2021
№2
Сєвєродонецьк
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В. о. начальника Тетяна ЖИХАР
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області
від 18.01.2021 № 2
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер
дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1
UA-2020-06-26-005282-a
26.06.2020
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Управління Людмила ЗІНОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог частини 3 та 6 статті 17 Закону.
За результатами аналізу питання щодо відповідності тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 січня 2021 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) закупівель Управління капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради (далі - Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 26.06.2020 (протокол № 6), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «Стройуком Товариство з обмеженою відповідальністю», протокол визначення переможця від 16.07.2020 № 9, повідомлення про намір укласти договір, договір підряду від 31.07.2020 № 34.03-17/4.
За результатами моніторингу встановлено, що тендерна документація Замовника, а саме пп.5.5. п.5 розділу ІІІ тендерної документації, не містить вимоги щодо надання учасниками процедури закупівлі в електронній системі закупівель інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції, визначених у частині 2 статті 17 Закону, що порушує вимоги частини 3 статті 17 Закону.
Також пп. 5.6 п.5 розділу ІІІ тендерної документації не містить вимоги щодо надання переможцем процедури закупівлі документів шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених частиною 2 статті 17 Закону № 922, чим порушено вимоги частини 3 та 6 статті 17 Закону.
Крім того, відповідно до частини 6 статті 17 Закону переможець процедури закупівлі повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Проте ТОВ «Стройуком Товариство з обмеженою відповідальністю», як переможцем закупівлі, документів що підтверджують відсутність підстав визначених частиною другою статті 17 Закону в електронній системі закупівель не оприлюднено, чим порушено вимоги частини 6 статті 17 Закону.
Також моніторингом встановлено, що ТОВ «Стройуком Товариство з обмеженою відповідальністю» в складі своєї тендерної пропозиції надано підсумкову відомість ресурсів, якою передбачено використання машин та механізмів, які відсутні в наданій ТОВ «Стройуком Товариство з обмеженою відповідальністю» довідці про наявність у Учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі, а саме: апарат для газового зварювання і різання, бадді, місткість 2 м3, вібратори глибинні, домкрати гідравлічні, вантажопідйомність до 100 т., дрилі електричні, лебідки електричні, машини шліфувальні електричні, перфоратори електричні, пилка дискова електрична та інших, що не відповідає кваліфікаційним критеріям установленим Замовником відповідно до ст. 16 Закону.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним критеріям установленим статтею 16 цього Закону.
Проте, на порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив пропозицію ТОВ «Стройуком Товариство з обмеженою відповідальністю» як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, та уклав з ним договір від 31.07.2020 № 34.03-17/4, на загальну суму 108 581 211,00 гривень.
Період усунення порушень:
29.01.2021 11:45 - 13.02.2021 00:00
Дата публікації висновку:
29.01.2021 11:45
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Пояснення по суті МОНІТОРИНГУ щодо закупівлі:
«Реконструкція, модернізація та благоустрій території МПК «Будівельник» по вул. Маяковського буд. 9, у м. Краматорську, Донецької області (коригування)»
Управлінням капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради 18.01.2021 року через авторизований електронний майданчик на Веб-порталі Уповноваженого органу було отримано повідомлення про початок проведення Державною аудиторською службою України (північно-східний офіс Держаудитслужби Управління північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області) моніторингу закупівлі робіт по об’єкту: «Реконструкція, модернізація та благоустрій території МПК «Будівельник» по вул. Маяковського буд. 9, у м. Краматорську, Донецької області (коригування)» код національного класифікатора України ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція, (ідентифікатор моніторингу UA-M-2021-01-18-000009, Наказ ДАСУ від 18.01.2021 №2 м. Сєвєродонецьк).
29 січня 2021р. Державною аудиторською службою України був опублікований висновок про результати моніторингу процедури закупівлі.
Згідно інформації, що міститься у висновку, Державна аудиторська служба України виявила порушення Закону України «Про публічні закупівлі», визначила заходи щодо усунення виявлених порушень та припинення обов'язків за договором від 03.08.2020р. № 34.03-17/4 відповідно до норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України та зобов’язала оприлюднити інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або надати аргументовані заперечення до висновку, чи інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Так, за результатами моніторингу, проведеного Державною аудиторською службою України (північно-східний офіс Держаудитслужби Управління північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області) було повідомлено про можливі порушення закону України зі сторони Замовника - управління капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради та Переможця/учасника - Товариства з обмеженою відповідальністю "СТРОЙУКОМ", а саме:
Щодо вимог частини 3 та 6 статті 17 Закону.
Закупівля здійснюється відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою «Реалізація надзвичайної кредитної програми для відновлення України», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.05.2019 № 378. Відповідно до п. 11 зазначеного Порядку, закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів здійснюється відповідно до керівних настанов Європейського інвестиційного банку з питань закупівель та Закону України «Про публічні закупівлі». Переважними у даному випадку є вимоги міжнародних угод.
Встановлено що в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій), можливо були допущені помилки, на підставі наступного
- Відповідно до частини 6 статті 17 Закону переможець процедури закупівлі повинен надати замовнику документи (шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Також моніторингом повідомлено, що ТОВ «Стройуком Товариство з обмеженою відповідальністю» в складі своєї тендерної пропозиції надано підсумкову відомість ресурсів, якою передбачено використання машин та механізмів, які не значяться в наданій ТОВ «Стройуком Товариство з обмеженою відповідальністю» довідці про наявність у Учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі.
Тендерним комітетом було здійснено розгляд та кваліфікацію переможця на предмет наявності фактів, визначених у висновку ДАСУ. При цьому зрозуміло, що окремі факти, з переліку питань, частково мали місце, але ніяким чином не спотворили інформацію, необхідну у такому випадку тендерному комітету замовника для визначення переможця згідно ЗУ «Про публічні закупівлі»
Згідно Господарського кодексу України визначені загальні умови припинення господарських зобов'язань. На момент оприлюднення цих заперечень до висновку Державної аудиторської служби, вважаємо, що підстав для припинення господарських зобов'язань нема, оскільки договір підряду від 03.08.2020 р. № 34.03.-17/4, укладений між управлінням капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради та ТОВ "СТРОЙУКОМ" є дійсним (чинним) та укладеним відповідно до вимог чинного законодавства. Договір відповідає умовам закону України "Про публічні закупівлі", умовам та вимогам Цивільного Кодексу України, умовам та вимогам Господарського Кодексу України. Додатково повідомляємо, щодо правових норм, визначених ч.1. ст.43 Договір про закупівлю може бути визнаний нікчемним у разі: 1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону; 2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону; 3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону; 4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону. Враховуючи, що жодної з вказаних підстав, як за висновком Держаудитслужби так і фактично, не встановлено, законних підстав для розірвання договору з боку Управління капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради, не вбачає.
Дата публікації звіту:
05.02.2021 10:52