• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Газове паливо (природний газ)

Завершена

945 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 725.00 UAH
Номер: 1a81a282cee044cdbecd6f92d7be7eba
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-09-16-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 16.09.2020 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 16.09.2020 14:36 - 08.10.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 16.09.2020 № 63 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 16.09.2020 № 63. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 3. UA-2019-11-11-000570-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 255-47-20, amatoryzt@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація не відповідає нормам пункту 2 частини 2 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору встановлено порушення Замовником вимог частини 4 статті 36 Закону та пункту 10.1 розділу Х Договору. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України та застосувати наслідки недійсності (нікчемності) правочину в частині укладання додаткових угод від 21.01.2020 року №1, від 27.01.2020 року №2 та від 17.02.2020 року №3 до Договору відповідно до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 вересня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильність заповнення форм документів затверджених Уповноваженим органом, відповідність тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, тендерну документацію, оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерну пропозицію учасника ТОВ «Поліссягаз», тендерну пропозицію учасника - переможця торгів ТОВ «Кастум», протоколи засідання тендерного комітету від 03.12.2019 року №45 та від 04.12.2019 року №46, повідомлення про намір укласти договір від 04.12.2019 року, укладений договір від 23.12.2019 року №220-П (далі – Договір), додаткові угоди від 21.01.2020 року №1, від 27.01.2020 року №2 та від 17.02.2020 року №3, повідомлення про внесення змін до договору від 21.01.2020 року, від 27.01.2020 року та від 17.02.2020 року, пояснення Коростишівської загальноосвітньої школи І - ІІІ ступенів № 1 Житомирської області (далі – Замовник) від 22.09.2020 року з копіями документів. За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19.04.2020 року далі – Закон), встановлено імперативну умову, що тендерна документація, зокрема, має містити вимоги встановлені статтею 17 Закону. Однак, за результатами аналізу відповідності тендерної документації законодавству у сфері закупівель установлено, що на порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація Замовника не містить вимог встановлених пунктами 1 та 7 частини 1 статті 17 Закону. За результатами аналізу дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору встановлено, що між Замовником та ТОВ «Кастум» до Договору про закупівлю укладено додаткові угоди від 21.01.2020 року №1, від 27.01.2020 року №2 та від 17.02.2020 року №3, якими внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону. Так, сторонами укладено зазначені вище додаткові угоди до Договору, відповідно до яких внесено зміни до істотних умов договору зменшивши обсяг закупівлі та збільшивши при цьому ціну за одиницю предмету закупівель, а саме: ціна за 1000 куб.м. газу, що підлягає постачанню з 3 900,00 грн. з ПДВ (відповідно до умов Договору) зросла до 5 190,90 грн. з ПДВ (відповідно до умов додаткової угоди від 17.02.2020 року №3). Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснень від 22.09.2020 року, підстави внесення змін до істотних умов відповідно до додаткових угод № 1, № 2 та № 3 до Договору Замовником обґрунтовуються експертними висновками Львівської торгово-промислової палати від 02.01.2020 року №19-09/1, від 04.02.2020 року №19-09/114 та від 13.02.2020 року №19-09/152. Слід відмітити, що відповідно до пункту 10.1 розділу Х Договору, істотні умови Договору не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених п.п. 1 – 8 частини 4 статті 36 Закону. Так, відповідно до пункту 2 частини 4 статті 36 Закону, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Таким чином, однією з підстав внесення змін до істотних умов договору, в частині збільшення ціни товару за одиницю не більше ніж на 10 відсотків, є саме підтвердження сторонами договору коливання ціни товару в бік збільшення. Так, в експертних висновках Львівської торгово-промислової палати від 02.01.2020 року №19-09/1 та від 04.02.2020 року №19-09/114 відображена ціна (з ПДВ) природного газу за січень та лютий 2020 року, зокрема, по наступних газопостачальних компаніях, а саме: - ПАТ «Полтавагаз збут» за січень – 6 901,97 грн./тис.куб.м. та за лютий – 6 554,83 грн./тис.куб.м.; - ТОВ «Херсонрегіонгаз» за січень та лютий – 7 982,23 грн./тис.куб.м.; - НАК «Нафтогаз України» (за умови попередньої оплати 10% квартального обсягу до періоду (квартал) поставки газу) за січень та лютий – 6 600,00 грн./тис.куб.м. Отже, експертні висновки Львівської торгово-промислової палати від 02.01.2020 року №19-09/1 та від 04.02.2020 року №19-09/114 несуть інформацію про відсутність коливання ціни в січні-лютому 2020 року в бік збільшення. Разом з тим, в експертному висновку Львівської торгово-промислової палати від 13.02.2020 року №19-09/152 відображена ціна на природний газ по даних ТБ «Українська енергетична біржа» станом на 22.01.2019 року, при тому, що Договір укладений між Замовником та переможцем торгів ТОВ «Кастум» 23.12.2019 року. Враховуючи вказане, моніторингом встановлено, що дані експертні висновки Львівської торгово-промислової палати від 02.01.2020 року №19-09/1, від 04.02.2020 року №19-09/114 та від 13.02.2020 року №19-09/152 не підтверджують коливання ціни товару, що є предметом закупівель на ринку в сторону їх збільшення в період між укладанням Договору та укладанням додаткової угоди № 1 до Договору (з 23.12.2019 року по 21.01.2020 року), між укладанням додаткової угоди № 1 та укладанням додаткової угоди № 2 (з 21.01.2020 року по 27.01.2020 року), між укладанням додаткової угоди № 2 та укладанням додаткової угоди № 3 (з 27.01.2020 по 17.02.2020 року). Враховуючи вищевикладене, Замовником на порушення вимог частини 4 статті 36 Закону та пункту 10.1 розділу Х Договору, до Договору укладено додаткові угоди від 21.01.2020 року №1, від 27.01.2020 року №2 та від 17.02.2020 року №3 на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни. Поряд з тим, відповідно до абзаців 2 частини 1 статті 37 Закону встановлено імперативну умову, зокрема, що договір про закупівлю (додаткова угода) є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини 4 статті 36 цього Закону.
Період усунення порушень: 28.09.2020 15:20 - 13.10.2020 00:00
Дата публікації висновку: 28.09.2020 15:20

Запити/Пояснення