-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Будівництво мереж водопостачання житлового мікрорайону ,,Дружба“ м. Новоград-Волинському Житомирської області (452313)
Будівництво мереж водопостачання житлового мікрорайону ,,Дружба“ м. Новоград-Волинському Житомирської області (452313)
Завершена
3 965 803.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.3% або 50 000.00 UAH
мін. крок: 1.3% або 50 000.00 UAH
Номер:
68a4503be6ad42c79617a8506fccaeb0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-04-24-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.04.2019 00:00
Період моніторингу:
24.04.2019 17:29 - 21.05.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
23.04.2019
№27
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Л. КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 23.04.2019 № 27
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
1. UA-2019-02-27-002122-a від 27.02.2019 - дані автоматичних індикаторів ризиків; виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі встановлено, що Замовником код предмета закупівель робіт зазначено за показником шостої цифри ДК 021:2015, а не показниками другої-п'ятої цифри ДК 021:2015, що не відповідає вимогам розділу ІІІ Порядку МЕРТУ № 454.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації законодавству встановлено, що зміст тендерної документації Замовника не відповідає нормам частини 3 статті 17, пункту 2 та 3 частини 2 статті 22 Закону № 922, а також не враховує вимоги рішення РНБО від 21 червня 2018 року та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону № 1644.
За результатами аналізу питання розгляду та оцінка тендерної пропозиції встановлено, що Замовник на порушення вимог пункту 4 частини 1 статті 30 Закону визнав переможцем тендерну пропозицію учасника ПАТ «Спеціалізована будівельна компанія «Водпроект», яка не відповідала умовам тендерної документації.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідність тендерної документації вимогам законодавства, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідність умов договору тендерній пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерна пропозиція переможця торгів ПАТ «Спеціалізована будівельна компанія «Водпроект», протокол засідання тендерного комітету від 27.02.2019 року, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю від 17.04.2019 № 6/2019 з додатковою угодою від 23.04.2019 №1.
За результатами аналізу питання дотримання Управлінням житлово-комунального господарства, енергозбереження та комунальної власності Новоград-Волинської міської ради (далі - Замовник) законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмету закупівель встановлено, що Замовником код предмета закупівель робіт (пункт 6 оголошення про проведення відкритих торгів та пункт 4 розділу I тендерної документації) зазначено за показником шостої цифри (ДК 021:2015:45231300-8 «Роботи з прокладання водопроводів та каналізаційних трубопроводів») основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749 (далі - ДК 021:2015), а не показниками другої – п'ятої цифри ДК 021:2015, що не відповідає вимогам розділу ІІІ «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454 (далі – Порядок МЕРТУ № 454).
За результатами аналізу тендерної документації Замовника встановлено, що в порушення вимог частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в пункті 1 розділу III та пункті 1 Додатку № 2 тендерної документації, Замовником встановлено умову, щодо надання переможцем у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, документа (Оригінал або нотаріально завірена копія), що визначений відповідними актами чинного законодавства України, який підтверджує, що відомості про юридичну особу, яка є учасником, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, тобто надання документального підтвердження інформації яка міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільний.
Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації встановлено умову, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників інформації та документів, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, а саме: договірної ціни та пояснювальної записки до неї (в тому числі загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку).
Пунктом 2.5 проекту договору (Додаток № 4 тендерної документації) також зазначено, що договірна ціна складена відповідно до вимог ДСТУ-Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» із змінами та доповненнями.
Поряд з тим, відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, встановлено умову щодо надання переможцем у строк, що не перевищує п’ять днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, розрахунків підтвердження договірної ціни з обґрунтуванням та додатками в інформаційному блоці даних (прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкту (відрядження, перевезення працівників, тощо) прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках передбачених п. 6.2.10 ДСТУ-Б.Д.1.1-1:2013, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів та інше.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 6.1.5.1 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 «Правила визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 (зі зміною № 2) (далі - ДСТУ БД.1.1-1:2013), розмір кошторисного прибутку залежить від класу наслідків (відповідальності) об’єктів, що входять до складу комплексу (будови), складності виконання будівельних робіт, тривалості будівництва,
умов його фінансування тощо. Розмір кошторисного прибутку визначається за ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013.
Поряд з тим, пунктом 6.3 ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013 «Настанови щодо визначення загальновиробничих і адміністративних витрат та прибутку у вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.08.2013 № 405 (далі - ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013), визначено, що при складані ціни тендерної пропозиції учасником, розмір прибутку, приймається з урахуванням усереднених показників наведених у Додатку Е, в залежності від класу наслідків (відповідальності) об’єкта за видами робіт.
Таким чином, для визначення розміру прибутку у складі ціни тендерної пропозиції з дотриманням вимог пункту 6.3 ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013, тендерна документація повинна містити інформацію про клас наслідків (відповідальності) об'єкта будівництва, який є предметом закупівель.
Однак, за результатами аналізу питання відповідності тендерної документації законодавству встановлено, що тендерна документація Замовника не містить інформації щодо класу наслідків (відповідальності) об'єкта будівництва, який є предметом закупівель, що не відповідає нормам пункту 3 частини 2 статті 22 Закону.
Крім того, тендерна документація не враховує вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (далі – рішення РНБО від 21 червня 2018 року), яке уведено в дію Указом Президента України від 21.06.2018 № 176/2018 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (далі – Закон № 1644).
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що в порушення умов пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації та пункту 2.5 проекту договору (Додаток № 4 тендерної документації), у складі тендерної пропозиції переможця ПАТ «Спеціалізована будівельна компанія «Водпроект» адміністративні витрати у складі договірної ціни розраховані відповідно до усереднених показників Додатку Д ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, а не на підставі їх обґрунтованої величини і структури, яка склалася на підприємстві за попередній звітній період, як це передбачено вимогами пункту 6.2.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 та пункту 5.3 ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013.
Отже, Замовник за результатами процедури закупівель на порушення вимог пункту 4 частини 1 статті 30 Закону визнав переможцем учасника ПАТ «Спеціалізована будівельна компанія «Водпроект» та уклав з ним договір про закупівлю від 17.04.2019 №6/2019.
Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель замовник відміняє торги чи визнає їх такими, що не відбулися.
Ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель, щодо яких спрацювали автоматичні індикатори ризиків (RISK-1-13-1, RISK-1-12, RISK-1-13-2, RISK-1-3-1) не підтверджено.
Період усунення порушень:
16.05.2019 16:47 - 04.06.2019 00:00
Дата публікації висновку:
16.05.2019 16:47
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Вживаємо заходів щодо усунення порушень.Щодо результатів проведенихзаходів повідомимо Вас додатково.
Дата публікації звіту:
24.05.2019 17:10
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionContracting: Так
- corruptionAwarded: Так
- corruptionDescription: Так
- corruptionCancelled: Так
Опис:
Замовником усунуто порушення шляхом розірвання договору
Дата публікації:
06.06.2019 12:29