-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Постачання програмного забезпечення
Завершена
14 180 696.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 70 903.48 UAH
мін. крок: 0.5% або 70 903.48 UAH
Номер:
ad9e95e902df4a169b6af97eb8b697d7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-07-11-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.07.2025 00:00
Період моніторингу:
11.07.2025 14:30 - 02.08.2025 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
11.07.2025 № 189
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 07 липня 2025 року № 95-к «Про закордонне відрядження»
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
3 UA-2025-06-06-006009-a 06.06.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності Оголошення вимогам Закону, відповідності вимог проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та Особливостям № 1275, розгляду пропозиції ТОВ «ЗА СОФТ», ТОВ «О-Діджитал», ПрАТ «КИЇВСТАР», своєчасності укладання Договору та його оприлюднення, відповідності умов Договору умовам пропозиції переможця – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 31 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (в редакції станом на дату проведення закупівлі) (далі – Особливості № 1275); розгляду пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі Військовою частиною А0515 затвердженого протоколом уповноваженої особи від 05.06.2025 № 122/1/СЗ (далі – Оголошення); роз’яснення до процедури; реєстр пропозицій; протокол розкриття пропозицій; пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЗА СОФТ» (далі – ТОВ «ЗА СОФТ»), товариства з обмеженою відповідальністю «О-Діджитал» (далі – ТОВ «О-Діджитал»), приватного акціонерного товариства «КИЇВСТАР» (далі – ПрАТ «КИЇВСТАР»); витяг із протоколу уповноваженої особи від 24.06.2025 № 122/3/СЗ, від 28.06.2025 № 122/4/СЗ про відхилення пропозиції; витяг із протоколу уповноваженої особи від 04.07.2025 № 122/5/СЗ про визначення переможця; договір про надання послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки та оборони у період дії правового режиму воєнного стану від 22.07.2025 № 387Д на суму 12 606 219,36 грн з ПДВ (далі – Договір); пояснення та документи Замовника, надані 21.07.2025 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Період усунення порушень:
05.08.2025 16:15 - 09.08.2025 00:00
Дата публікації висновку:
05.08.2025 16:15
Запити/Пояснення
Номер:
0525f7a137c94491af5e115d95d6c918
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
16.07.2025 17:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Постачання програмного забезпечення» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-06-06-006009-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до вимог пункту 6 статті 14 Закону Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону.
З яких причин військовою частиною А0515, не встановлено в оголошені про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення пропозиції учасника та забезпечення виконання договору про закупівлю, відповідно до вимог Закону?
3. Надайте інформацію та пояснення щодо відсутності в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, затвердженого протоколом уповноваженої особи від 05.06.2025 № 122/1/СЗ: періоду уточнення інформації про закупівлю, кінцевого строку подання пропозицій, розміру мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі.
4. Надати пояснення та інформацію щодо листа від 20.06.2025 № 10886, позаяк учасник ТОВ «ЗА СОФТ» в складі пропозиції надав Партнерську угоду Microsoft («Угода») з корпорацією Microsoft, One Microsoft Way Redmond, WA 98052 USA, 10 вересня 2024 року.
Крім того, надайте пояснення щодо не розміщення в електронній системі закупівель повідомлення щодо виконання вимог п.п.2 пункту 4.11. Оголошення, позаяк такі виправлення не призводять до зміни предмета закупівлі.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 3511 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
34204a3f96bf49d2a7eeb74e8be8e731
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
21.07.2025 17:20
Опис:
На виконання частини п’ятої статті 8 Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIІI “Про публічні закупівлі” (зі змінами) (далі – Закон)
на запит Державної аудиторської служби України щодо закупівлі: Постачання програмного забезпечення, код ДК 021:2015 (72260000-5 “Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням”) військова частина А0515 інформує наступне.
По першій частині запиту. Розмір бюджетного призначення визначено відповідно до результатів аналізу ринку та затверджених розрахунків, які обґрунтовують показники видатків, що включаються до проекту кошторису за бюджетною програмою (підпрограмою) КПКВ 5961010.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено з урахуванням потреби у забезпеченні надійної, захищеної та уніфікованої роботи IT-інфраструктури. Використання офіційного ліцензійного програмного забезпечення також гарантує інформаційну безпеку та відповідність вимогам нормативно-правових актів України у сфері захисту інформації, що є особливо важливим для структури сектору безпеки та оборони.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено після проведення попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку, шляхом отримання інформації (комерційних пропозицій) від суб’єктів господарювання, які можуть бути потенційними учасниками закупівлі. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі відбувалось на підставі даних ринку, зокрема: інформації з отриманих комерційних пропозицій на момент вивчення ринку згідно із пунктом 1 розділу III Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (зі змінами), а саме: методом порівняння ринкових цін.
Комерційні пропозиції отримано від ПрАТ “Київстар” – 11 778 263,72 грн. (Додаток 1), ТОВ “Софтліст” – 17 342 400,00 грн.
(Додаток 2) та ТОВ “Спан” – 13 421 422,80 грн. (Додаток 3,4), відповідно очікувану вартість визначено – 14 180 696,00 грн.
По другій частині запиту. Щодо вимоги про надання Учасником забезпечення тендерних пропозицій та внесення ним забезпечення виконання договору слід зазначити наступне.
Відповідно до частини першої статті 25 Закону замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Відповідно до частини першої статті 27 Закону замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Таким чином, визначення вимоги щодо надання забезпечення пропозиції / виконання договору є правом, а не обов’язком замовника.
В даній закупівлі замовником не вимагалося надання забезпечення пропозиції / виконання договору, оскільки короткі терміни подання пропозицій та обмежене коло учасників, які можуть прийняти участь у закупівлі.
По третій частині запиту. Відсутність в Оголошенні про спрощену закупівлю (далі – Оголошення) інформації про “період уточнення інформації про закупівлю та кінцевий строк подання пропозицій” обумовлено таким.
Відповідно до практики застосування Закону та принципів роботи електронної системи закупівель, вищезазначена інформація зазначається безпосередньо в електронній формі оголошення при створенні закупівлі, і є доступною для всіх учасників у відповідному полі на веб-порталі Уповноваженого органу та має юридичну силу.
Беручи до уваги, що структура електронної форми оголошення передбачає окреме зазначення переліченої вище інформації, вона в Оголошенні не дублювалась, оскільки автоматично фіксується в системі, є відкритою та забезпечує рівний доступ до неї усіх зацікавлених сторін.
Таким чином, відсутність інформації про “період уточнення інформації про закупівлю та кінцевий строк подання пропозицій” в Оголошенні не порушує принципу прозорості закупівлі.
Що стосується інформації про “розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка
до 3 відсотків” хочемо зазначити таке.
Відповідно до пункту 2.1. Оголошення передбачено розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків: 0,5 % з урахуванням ПДВ.
По четвертій частині запиту. Щодо листа від 20.06.2025 № 10886. Під час розгляду пропозиції встановлено, що ТОВ “ЗА СОФТ” надав у складі пропозиції лист щодо підтвердження партнерського статусу з Microsoft, але ТОВ “ЗА СОФТ” відсутній в переліку офіційних партнерів на сайті Microsoft (appsourse.microsoft.com/uk-ua/marketplace/partner-dir), тому керуючись абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону було надіслано запит до ТОВ “Майкрософт Україна” для підтвердження достовірності партнерської угоди з ТОВ “ЗА СОФТ” від 20.06.2025 № 222/1/6Д/1532 (Додаток 5).
У відповідь було отримано лист від ТОВ “Майкрософт Україна” від 20.06.2025 № 10886 (Додаток 6) у якому вказано, що компанія з повною назвою
ТОВ “ЗА СОФТ” не є присутньою серед переліку зареєстрованих партнерів та авторизованих дистриб’юторів Майкрософт.
Отже, ТОВ “ЗА “СОФТ” не виконало вимогу підпункту 2 пункту 4.11. Оголошення під час завантаження у пропозиції документів / інформації,
ТОВ “Майкрософт Україна” не підтвердило наявність партнерського статусу
у “ЗА СОФТ”, тож необхідності у наданні 24 годин на усунення невідповідностей в даному випадку не було.
Додатки: 1. Копія комерційної пропозиції ПрАТ “Київстар” в 1 прим. на 1 арк.
2. Копія комерційної пропозиції ТОВ “Софтліст” в 1 прим. на 1 арк.
3. Копія комерційної пропозиції ТОВ “Спан” в 1 прим. на 10 арк.
4. Копія комерційної пропозиції ТОВ “Спан” в 1 прим. на 10 арк.
5. Лист на ТОВ “Майкрософт Україна” від 20.06.2025 року № 222/1/6Д/1532 в 1 прим. на 1 арк.
6. Лист від ТОВ “Майкрософт Україна” від 20.06.2025 року № 10886.