Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 1 пункту 13-1 Порядку № 861.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом забезпечення недопущення виявлених порушень в подальшому, притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту містобудування, архітектури, капітального будівництва та супроводження проєктів розвитку Миколаївської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 01 серпня 2024 року № 1, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ПІВДЕНЬБУД МИКОЛАЇВ ЛТД» (далі – ТОВ «ПІВДЕНЬБУД МИКОЛАЇВ ЛТД»), протокол розгляду тендерних пропозицій 16 серпня 2024 року № 2 про визнання переможцем ТОВ «ПІВДЕНЬБУД МИКОЛАЇВ ЛТД», повідомлення про намір укласти договір від 16 серпня 2024 року, договір підряду на виконання будівельних робіт від 22 серпня 2024 року № 46 на суму 184 026 514,50 грн з ПДВ (далі – Договір), додаткові угоди до Договору від 12 вересня 2024 року № 1, від 16 вересня 2024 року № 2, пояснення на запити Держаудитслужби, отримані 27.09.2024, 01.10.2024 та 07.10.2024 через електронну систему закупівель/
Відповідно до пункту 3 Особливостей під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує, зокрема у 2024 році 20 відсотків.
Згідно з підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються, зокрема до дизель-генераторних установок.
Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII визначено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (далі – Порядок № 861).
Відповідно до пункту 13-1 Порядку № 861 Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо наявності в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності. Учасники процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що учасник ТОВ «ПІВДЕНЬБУД МИКОЛАЇВ ЛТД» на виконання вимог технічної специфікації, зазначених у Додатку 3 до тендерної документації, надав у складі тендерної пропозиції локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-02-04 (файл «кошт 3 поликлиника. 7z»), якою передбачено для виконання робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі придбання та монтаж, зокрема дизельного генератора GUCBIR GJP 66 48 КВТ, 380 В вартістю 812 557,43 грн.
Водночас на порушення вимог пункту 13-1 Порядку № 861 Замовник не установив у тендерній документації вимоги щодо надання учасником процедури закупівлі відповідних сертифікатів чи свідоцтв, надання яких передбачено цим пунктом Порядку № 861.
Крім того, проведеним під час моніторингу аналізом Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/page/localisation) дизельного генератора GUCBIR GJP 66 48 КВТ, 380 В з підтверджуючим ступенем локалізації не виявлено.
На запит Держаудитслужби від 26.09.2024 щодо дослідження Замовником відповідності пропонованого переможцем тендеру обладнання Замовник 01 жовтня 2024 року зазначив, що закупівля дизельного генератора GUCBIR GJP 66 48 КВТ, 380 В вартістю 812 557,43 грн в рамках даного договору не буде здійснюватися, оскільки Департаментом містобудування, архітектури, капітального будівництва та супроводження проектів розвитку Миколаївської обласної державної адміністрації отримана інформація від КНП «Баштанська багатопрофільна лікарня» Баштанської міської ради про наявність дизельного генератора придбаного раніше (лист від 16.09.2024 №1030-01-08).
З урахуванням інформації, наданої Замовником про відсутність необхідності придбання дизельного генератора GUCBIR GJP 66 48 КВТ, 380 В вартістю 812 557,43 грн, придбання якого передбачено у технічній специфікації (додатку 3 до тендерної документації) та локальному кошторисі на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-02-04 (наданий у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПІВДЕНЬБУД МИКОЛАЇВ ЛТД»), Держаудистлужба 02.10.2024 звернулась до Замовника з запитом про надання інформації та документів щодо коригування договірної ціни.
У своїх пояснення Замовник зазначив, що «по завершенню будівництва договірна ціна буде викладена по фактичним витратам з виключенням дизельного генератора GUCBIR GJP 66 48 КВТ, 380 В на підставі (листа КНП «Баштанська багатопрофільна лікарня» Баштанської міської ради від 16.09.2024 №1030-01-08)».
Зазначене може привести до ризику неефективного використання коштів у розмірі 812 557,43 грн, оскільки вартість дизельного генератора GUCBIR GJP 66 48 КВТ, 380 В наразі включена у вартість договору підряду на виконання будівельних робіт від 22 серпня 2024 року № 46.
Період усунення порушень:
11.10.2024 15:25 - 26.10.2024 00:00
Дата публікації висновку:
11.10.2024 15:25