-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Меблі для дому (шафа-купе, диван, стіл обідній, шафа для продуктів, стелаж з полицями, вішалка для одягу)
Завершена
202 845.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 014.23 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 014.23 UAH
Номер:
2643a069a5394d3fa1dcef49122479b1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-07-29-000038
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.07.2024 00:00
Період моніторингу:
29.07.2024 17:16 - 20.08.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.07.2024 № 118
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 29.07.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 29.07.2024 № 118
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
12 UA-2024-07-05-008468-a 05.07.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог пункту 14 Наказу №1082.
За результатами моніторингу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог пункту 3 та 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ФОП Кутенков М.В, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 серпня 2024 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, Постанова № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Комунальний заклад «Центр надання соціальних послуг» Краснокутської селищної ради Богодухівського району Харківської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16.07.2024 № 30-А, тендерну пропозицію ФОП Кутенков М.В. (далі – учасник, учасник-переможець), повідомлення про намір укласти договір від 16.07.2024, договір поставки товару від 29.07.2024 № 34/0724, додаткова угода від 29.07.2024 № 1, додаткова угода від 05.08.2024 № 2, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 16.08.2024 року.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено, що на порушення вимог пункту 14 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 № 1082 (далі – Наказ №1082) в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях недостовірно зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Так, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено код предмета закупівлі ДК 021:2015:39140000-5: Меблі для дома, тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 містить позицію щодо товару, який має намір придбати Замовник, а саме: 39143210-1 Столи для їдальні, що є порушенням вимог пункту 14 Наказу №1082.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що згідно пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно пункту 28 Особливостей зокрема вказано, що Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що згідно пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно пункту 28 Особливостей зокрема вказано, що Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 5 Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та Додатку 1 до тендерної документації Замовником не враховано зміни, внесені до пункту 47 Особливостей Постановою № 382 від 02.04.2024, що набрали чинності на момент оголошення Замовником закупівлі.
Також встановлено, що відповідно до пункту 5 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником не враховано зміни, внесені до пункту 44 Особливостей Постановою № 382 від 02.04.2024, що набрали чинності на момент оголошення Замовником закупівлі.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно - східний офіс Держаудитслужби
13.08.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації стосовно того, чому Тендерна документація складена без врахування змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 №382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178». На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 16.08.2024 року оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, інформацію зокрема наступного змісту: «…Тендерна документація на закупівлю (відкриті торги з особливостями) ID UA-2024-07-05-008468-а відповідно до ДК 021:2015 – 39140000-5 «Меблі для дому» складена з врахуванням змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 №382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178», але ці зміни в зв’язку з технічною опискою не були відображені в тендерній документації, що не заборонено чинним законодавством.
В подальшій роботі, уповноважена особа відображатиме всі зміни в законодавстві в сфері закупівель за необхідністю.»
Отже, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт порушення Особливостей.
В пункті 11 частини першої статті 1 Закону визначено, що замовники - суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону.
В пункті 54 Особливостей зокрема вказано, що Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. Зміни до тендерної документації Замовником не вносились.
Таким чином, тендерна документації складена без врахування змін до Особливостей, внесених Постановою Кабінету Міністрів України №382 від 02.04.2024, не відповідає нормам пункту 44 та 47 Особливостей, в результаті чого порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей.
Період усунення порушень:
22.08.2024 13:56 - 06.09.2024 00:00
Дата публікації висновку:
22.08.2024 13:56
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до рекомендацій висновку Північно-східного офісу аудитслужби щодо тендерної закупівлі «Меблі для дому (шафа-купе, диван, стіл обідній, шафа для продуктів, стелаж з полицями, вішалка для одягу» (ДК 021:2015: 39140000-5 — Меблі для дому) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-07-05-008468-a), Комунальним закладом «Центр надання соціальних послуг» Краснокутської селищної ради Богодухівського району Харківської області проведені заходи, направлені на недопущення порушень законодавства в сфері публічних закупівель, зокрема проведена роз’яснювальна робота з уповноваженою особою про належне та відповідальне виконання положень чинного законодавства України у сфері публічних закупівель та дисциплінарної відповідальності у разі вчинення порушень в подальшій роботі.
Дата публікації звіту:
28.08.2024 09:37
Запити/Пояснення
Номер:
210fc8bf40cd40cbb01a6b1d888417b1
Назва:
запит про надання пояснень
Дата опублікування:
13.08.2024 15:19
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.08.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Меблі для дому (шафа-купе, диван, стіл обідній, шафа для продуктів, стелаж з полицями, вішалка для одягу)»
(інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-07-05-008468-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Чому Тендерна документація складена без врахування змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 №382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178».
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту
Номер:
5d005c1fea3d41e5b0688ae86bc06340
Назва:
Відповідь на запит, щодо надання розяснень в закупівлі «Меблі для дому (шафа-купе, диван, стіл обідній, шафа для продуктів, стелаж з полицями, вішалка для одягу)»
Дата опублікування:
16.08.2024 15:25
Опис:
ЗАПИТАННЯ №1:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
ВІДПОВІДЬ:
1. Комунальний заклад «Центр надання соціальних послуг» Краснокутської селищної ради Богодухівського району Харківської області повідомляє, що технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника, а саме для забезпечення належних умов проживання підопічних стаціонарного відділення Комунального закладу «Центр надання соціальних послуг» Краснокутської селищної ради Богодухівського району Харківської області) з урахуванням вимог законодавства, та зазначені у тендерній документації до закупівлі відповідно до ДК 021:2015 – 39140000-5 «Меблі для дому» ID UA-2024-07-05-008468-а.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося за результатом проведення моніторингу цін шляхом пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціни, які містяться в мережі Інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро» тощо. Розмір бюджетного призначення відповідно до розрахунку до кошторису зі змінами на 2024 рік складає 202 845,00 грн.
Посилання на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі - https://krkut.gov.ua/infor/utilities/centr-soc-poslyg
ЗАПИТАННЯ №2:
2. Чому Тендерна документація складена без врахування змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 №382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178».
ВІДПОВІДЬ:
1. Тендерна документація на закупівлю (відкриті торги з особливостями) ID UA-2024-07-05-008468-а відповідно до ДК 021:2015 – 39140000-5 «Меблі для дому» складалась відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами. Міністерство економічного розвитку України наказом від 13.04.2016 №680 створило та затвердило «Примірну тендерну документацію». Вона не обов’язкова для використання, але її зручно використовувати, для того, щоб на її основі сформувати власну.
Отже зважаючи на вище викладене, уповноважена особа, при складанні та проведенні тендерної закупівлі керується та додержується Закону України «Про публічні закупівлі», постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами та інших законодавчих актів в сфері публічних закупівель, при цьому має право на вільну форму викладення тендерної документації у відповідності до чинного законодавства.
Тендерна документація на закупівлю (відкриті торги з особливостями) ID UA-2024-07-05-008468-а відповідно до ДК 021:2015 – 39140000-5 «Меблі для дому» складена з врахуванням змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 №382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178», але ці зміни в зв’язку з технічною опискою не були відображені в тендерній документації, що не заборонено чинним законодавством.
В подальшій роботі, уповноважена особа відображатиме всі зміни в законодавстві в сфері закупівель за необхідністю.