• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 5

ДК 021:2015, код 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95 (Євро 5) (в талонах), дизельне паливо (Євро 5) (в талонах))

закупівля здійснюється з врахуванням Постанов КМУ №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»

Завершена

687 440.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 437.20 UAH
Номер: 1d10ef82423f4962be87f4080acf14f0
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-04-19-000105
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 19.04.2024 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 19.04.2024 17:37 - 11.05.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 19.04.2024 № 38-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 19.04.2024 № 38-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. UA-2024-03-28-008515-a, 28.03.2024, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 66) 606-22-58, valeriya.lisa.1991@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення пункту 4 частини другої статті 4 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 3 пункту чотирнадцятого Порядку № 1082. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 встановлено порушення пункту 29 Особливостей. За результатами аналізу питання внесення змін до тендерної документації встановлено порушення абзацу 4 пункту 54 Постанови № 1178. За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення абзацу 1 пункту 43 Постанови № 1178. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 30 квітня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в редакції станом на дату проведення торгів (далі – Постанова № 1178, Особливості); внесення змін до тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП «Шляхрембуд» Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області (далі – замовник) UA-P-2024-01-31-003911-c на 2024 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 28.03.2024 б/н; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 28.03.2024 б/н зі змінами від 05.04.2024; запитання учасника процедури закупівлі від 29.03.2024 та відповідь замовника від 05.04.2024; тендерну пропозицію учасника ТОВ «БВС РИТЕЙЛ»; вимога про усунення невідповідностей до 12.04.2024; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.04.2024 № 18; повідомлення про намір укласти договір від 15.04.2024; договір від 23.04.2024 № 8/24 на суму 620018,00 грн (з ПДВ) з ТОВ «БВС РИТЕЙЛ»; додаткова угода від 23.04.2024 № 1; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднені 25.04.2024 в електронній системі закупівель. Моніторингом питання відповідності відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення чинного законодавства. Так, відповідно до пункту 14 Постанови № 1178 запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Згідно з пунктом 4 частини другої статті 4 Закону річний план повинен містити інформацію, зокрема, щодо коду економічної класифікації видатків бюджету для бюджетних коштів (КЕКВ). При цьому, моніторингом установлено, що замовник у річному плані не вказав код економічної класифікації видатків бюджету (КЕКВ), чим порушив вищезазначені норми Закону та Постанови № 1178. Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення чинного законодавства. Замовник в порушення абзацу 3 пункту чотирнадцятого Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), в оголошенні про проведення відкритих торгів, а саме в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав код товару, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Разом з тим, пунктом 14 Порядку № 1082 передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим - четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Отже, на виконання пункту 14 Порядку № 1082 в електронній системі закупівель зазначається кожна номенклатурна позиція предмета закупівлі, а саме перелік конкретних найменувань товарів або послуг, який замовник закуповує в межах предмета закупівлі. Згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2024-03-28-008515-a в графі «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» в окремих рядках зазначено такі номенклатурні позиції: «Бензин А-95 (Євро 5) (в талонах)», «Дизельне паливо (Євро 5) (в талонах)». Навпроти кожного відповідного рядка в графі таблиці «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» визначено «ДК 021:2015:09130000-9 — Нафта і дистиляти». В той же час, відповідно до Національного класифікатора України Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:2007» від 23.12.2015 № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі «Бензин А-95 (Євро 5) (в талонах)», становить код «ДК 021:2015: 09132000-3 – Бензин» та код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі «Дизельне паливо (Євро 5) (в талонах)» «ДК 021:2015: 09134100-8 – Дизельне паливо». Таким чином, замовником не дотримано вимог абзацу 3 пункту чотирнадцятого Порядку № 1082 в частині не зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 встановлено порушення замовником чинного законодавства. Так в Додатку 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» до тендерної документації замовником встановлена вимога про надання довідки з зазначення адреси, графіку роботи та належності (власна, орендована, партнерська) АЗС учасника процедури закупівлі. Разом з цим, у разі наявності орендованих або партнерських АЗС, учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС. Так, відповідно до абзацу 1 пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Тобто, встановлення Замовником в тендерній документації вимоги щодо надання документів та інформації, що є підтвердженням відповідності Учасника кваліфікаційному критерію, визначеному пунктом 1 частини другої статті 16 Закону, є порушенням пункту 29 Особливостей. Моніторингом питання внесення змін до тендерної документації встановлено порушення замовником чинного законодавства. Моніторингом встановлено, що замовником внесено зміни до тендерної документації, зокрема в Додаток 5 «Форма тендерна пропозиція». Натомість перелік змін до тендерної документації від 05.04.2024, завантажений до електронної системи закупівель у вигляді окремого документу, не містить вищезазначених змін. Так, абзацом 4 пункту 54 Постанови № 1178 передбачено, що зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення замовником чинного законодавства. Замовником в тендерній документації (пункт 4 Додаток 1) встановлено вимогу, а саме: «Товар (дизельне паливо), який пропонується для постачання, повинен відповідати діючим державним стандартам згідно з «ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови», що має бути підтверджено в пропозиції копіями сертифікатів якості і відповідності». Учасником ТОВ «БВС РИТЕЙЛ» в складі тендерної пропозиції надано Сертифікат відповідності на дизельне паливо, як і вимагається тендерною документацією. Натомість замовником надано вимогу про усунення невідповідностей учаснику ТОВ «БВС РИТЕЙЛ», в якій зазначено: Виявлені невідповідності Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності Інформація та/або документи, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Декларація про відповідність на Паливо дизельне клас Е (Л) зі строками, які відповідають Сертифікату відповідності та Паспорту якості (пункт 4 Додатку 1 до Тендерної документації); - 5)Гарантійний лист про те, що вами буде надано Декларація про відповідність, Сертифікат відповідності та Паспорт якості на Паливо дизельне клас Е (Л) дійсні з 14.10.2024р. по 31.12.2024р. (пункт 4 Додатку 1 до Тендерної документації); - 6)Гарантійний лист про те, що вами буде надано Декларація про відповідність, Сертифікат відповідності та Паспорт якості на Паливо дизельне клас F (З) дійсні з 18.11.2024р. по 31.12.2024р. (пункт 4 Додатку 1 до Тендерної документації). Слід зазначити, що тендерна документація замовника не містить вимог про надання Декларація про відповідність та Паспорту якості. Також слід зазначити, що тендерна документація замовника не містить інформації про поділ палива дизельного на клас Е та клас F. Також, замовником в тендерній документації (пункт 3 Додатку 1) встановлено вимогу, а саме: «Товар (бензин марки А-95 Євро 5), який пропонується для постачання, повинен відповідати діючим державним стандартам згідно з ДСТУ7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови», що має бути підтверджено в пропозиції копіями сертифікатів якості і відповідності». Учасником ТОВ «БВС РИТЕЙЛ» в складі тендерної пропозиції надано Сертифікат відповідності на Бензин A-95, як і вимагається тендерною документацією. Натомість замовником надано вимогу про усунення невідповідностей учаснику ТОВ «БВС РИТЕЙЛ», в якій зазначає: «Гарантійний лист про те, що вами буде надано Декларація про відповідність, Сертифікат відповідності та Паспорт якості на Бензин автомобільний А-95 дійсні з 29.06.2024р. по 31.12.2024р. (пункт 3 Додатку 1 до Тендерної документації)». Слід зазначити, що тендерна документація не містить вимог про надання вищевказаного гарантійного листа та надання Декларації про відповідність та Паспорту якості. Відповідно до абзацу 1 пункту 43 Постанови № 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Таким чином, замовником безпідставно надано вимогу про усунення невідповідностей учаснику, чим порушено норми абзацу 1 пункту 43 Постанови № 1178.
Період усунення порушень: 30.04.2024 18:30 - 15.05.2024 00:00
Дата публікації висновку: 30.04.2024 18:30

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання вимоги щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених в ході здійснення Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області моніторингу закупівлі ( UA-2024-03-28-008515-a) повідомляємо наступне: -з огляду на відсутність механізму усунення виявлених порушень буде розірвано Договір №08/24 від 23.05.2024. Додаткова угода направлена Постачальнику для підписання. - з метою недопущення встановлених порушень у подальшому, уповноваженій особі винесено попередження.
Дата публікації звіту: 07.05.2024 16:55

Запити/Пояснення