• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Поточний ремонт (заміна вікон)

Завершена

1 432 600.00 UAH з ПДВ
Номер: 246fdca053264efc9530a9b01476566b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-12-28-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.12.2023 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 28.12.2023 16:43 - 19.01.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 26.12.2023 № 78-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 26.12.2023 №78-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі / звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 3. UA-2023-11-24-003839-a інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі".
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 68) 036-42-72, rtyugh555@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, укладанні договору установлено порушення вимог пункту 5, підпункту 4, абзацу 24 пункту 13, абзацу 3 пункту 17 Особливостей та відповідно не дотримано вимоги пункту 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущено порушення норм передбачених пунктом 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, пунктом 5, підпунктом 4, абзацом 24 пункту 13, абзацом 3 пункту 17 Особливостей, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 січня 2024 року. Предметом аналізу були питання: дотримання Комунальною установою «База спеціального медичного постачання» Житомирської обласної ради (далі - Замовник) законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, укладанні договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2023 рік, обґрунтування укладання договору без використання електронної системи, затверджене протоколом уповноваженої особи від 24.11.2023, договір від 24.11.2023 № 17/11-23 (далі - Договір № 17/11-23), пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 05.01.2024 та 18.01.2024. Відповідно до пункту 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. В свою чергу, Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, відповідно до пункту 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - Особливості). Відтак, з 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням норм Особливостей. Відповідно до підпункту 22 частини 1 статті 1 Закону, зокрема визначено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Відповідно до пункту 15 Особливостей, предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708. Поряд з тим, виходячи з пункту 21 частини 1 статті 1 Закону поточний ремонт віднесено до послуг. Разом з тим, пунктом 10 Особливостей, зокрема, визначено, що замовники здійснюють закупівлі послуг з поточного ремонту вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями. Під час проведення моніторингу встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено обґрунтування підстави укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, а саме, вказана закупівля здійснюється Замовником відповідно до 4 пункту 13 Особливостей та обґрунтовується нагальною потребою у здійсненні закупівлі, при цьому Замовником в обґрунтуванні зазначено, що «При комісійному обстеженні зовнішнього стану конструктивних елементів головного корпусу було виявлено, що частина вікон має дерев’яну конструкцію, в яких рами розсохлись та потріскались, що не відповідає нормативним показникам по теплопровідності. Також в цілях раціонального використання енергетичних ресурсів на опалення, нашою установою було проведено енергетичний аудит Київським обласним експертним центром енергоефективності у 2020 році. У звіті, по результатам виконання енергетичного аудиту зазначено, про необхідність заміни дерев’яних вікон, так як вони не відповідають нормативним вимогам ДБН В.2.6-31:2016 року, діючого на момент проведення аудиту. Мінімально-допустиме значення опору теплопередачі огороджувальних конструкцій для вікон склало – 0,75 м2К/Вт. З введенням в дію нового ДБН В.2.6-31:2021 «Теплова ізоляція та енергоефективність будівель» з 01.09.2022 року – мінімально-допустиме значення опору теплопередачі огороджувальних конструкцій для вікон складає – 0,9 м2К/Вт. З часу проведення аудиту пройшло три роки, стан дерев’яних вікон іще значно погіршився, втрати енергоресурсів на опалення будівлі збільшується…». На запити посадової особи органу державного фінансового контролю відповідальної за проведення моніторингу закупівель, з метою аналізу наявності підстав здійснення закупівлі без застосування відкритих торгів, Замовником через електронну систему закупівель 05.01.2024 та 18.01.2024 надано інформацію та документи, що на думку Замовника документально підтверджують нагальність потреби, а саме: розпорядче рішення від 24.11.2023, акт обстеження від 20.11.2023 № 3, експертну оцінку (позитивна) від 09.11.2023 № 06-0339/03-23 та робочий проект. Однак, всі ці документи підтверджують потребу в проведенні закупівлі та жодним чином не підтверджують її нагальності та не доводять фактів виникнення об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів. Слід зазначити, що пунктом 5 Особливостей передбачено, що забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги / використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладання договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до / без проведення процедури закупівлі відкриті торги / використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих Особливостей). Абзацом 3 пункту 17 Особливостей передбачено, що забороняється укладання договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги / використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями. Отже, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі та укладанні договору, установлено, що в порушення вимог підпункту 4 пункту 13 Особливостей Замовником документально не підтверджено наявність нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів, а відтак Замовником укладено Договір № 17/11-23 без застосування процедури закупівлі, визначеної пунктом 10 Особливостей, чим не дотримано вимоги пункту 5 та абзацу 3 пункту 17 Особливостей та, відповідно, не дотримано вимоги пункту 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Слід відмітити, що відповідно до абзацу 24 пункту 13 Особливостей визначено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. У разі укладення договору про закупівлю відповідно до підпунктів 15, 17, 18 цього пункту замовник може не публікувати договір про закупівлю та/або додатки до нього. Однак, моніторингом установлено, що на порушення вимог абзацу 24 пункту 13 Особливостей, Замовником разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, 24.11.2023 року не оприлюднено в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення Замовником закупівлі відповідно до цього пункту у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, який погоджений (затвержений) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника. Слід зазначити, що вказаний документ (розпорядче рішення Замовника від 24.11.2023) Замовником надано через електронну систему закупівель, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю відповідальної за проведення моніторингу закупівель, 18.01.2024. Крім того, слід зазначити, що на запит посадової особи органу державного фінансового контролю відповідальної за проведення моніторингу закупівель, Замовником 02.01.2024 в електронній системі закупівель надано інформацію щодо стану виконання договору з наданням відповідних копій первинних документів, які підтверджують повне виконання умов вказаного договору (довідки про вартість виконаних робіт за формою № КБ-2в та платіжної інструкції від 22.12.2023 № 589) на суму 1 432 600,00 гривень.
Період усунення порушень: 19.01.2024 17:04 - 03.02.2024 00:00
Дата публікації висновку: 19.01.2024 17:04

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про усунення порушень
Дата публікації звіту: 31.01.2024 09:49

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionProcurementMethodType: Так
  • corruptionPublicDisclosure: Так
Опис: Порушення усунуто, шляхом притягнення до дисциплінарної відповідальності осібу, якою допущено порушення норм передбачених пунктом 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, пунктом 5, підпунктом 4, абзацом 24 пункту 13, абзацом 3 пункту 17 Особливостей.
Дата публікації: 01.02.2024 10:51

Запити/Пояснення