-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Поточний ремонт (заміна вікон)
Завершена
1 432 600.00
UAH з ПДВ
Номер:
246fdca053264efc9530a9b01476566b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-12-28-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.12.2023 00:00
Період моніторингу:
28.12.2023 16:43 - 19.01.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
26.12.2023
№ 78-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 26.12.2023 №78-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі / звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
3. UA-2023-11-24-003839-a інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, укладанні договору установлено порушення вимог пункту 5, підпункту 4, абзацу 24 пункту 13, абзацу 3 пункту 17 Особливостей та відповідно не дотримано вимоги пункту 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущено порушення норм передбачених пунктом 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, пунктом 5, підпунктом 4, абзацом 24 пункту 13, абзацом 3 пункту 17 Особливостей, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 січня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання Комунальною установою «База спеціального медичного постачання» Житомирської обласної ради (далі - Замовник) законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, укладанні договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2023 рік, обґрунтування укладання договору без використання електронної системи, затверджене протоколом уповноваженої особи від 24.11.2023, договір від 24.11.2023 № 17/11-23 (далі - Договір № 17/11-23), пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 05.01.2024 та 18.01.2024.
Відповідно до пункту 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
В свою чергу, Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, відповідно до пункту 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - Особливості).
Відтак, з 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням норм Особливостей.
Відповідно до підпункту 22 частини 1 статті 1 Закону, зокрема визначено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до пункту 15 Особливостей, предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.
Поряд з тим, виходячи з пункту 21 частини 1 статті 1 Закону поточний ремонт віднесено до послуг.
Разом з тим, пунктом 10 Особливостей, зокрема, визначено, що замовники здійснюють закупівлі послуг з поточного ремонту вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями.
Під час проведення моніторингу встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено обґрунтування підстави укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, а саме, вказана закупівля здійснюється Замовником відповідно до 4 пункту 13 Особливостей та обґрунтовується нагальною потребою у здійсненні закупівлі, при цьому Замовником в обґрунтуванні зазначено, що «При комісійному обстеженні зовнішнього стану конструктивних елементів головного корпусу було виявлено, що частина вікон має дерев’яну конструкцію, в яких рами розсохлись та потріскались, що не відповідає нормативним показникам по теплопровідності.
Також в цілях раціонального використання енергетичних ресурсів на опалення, нашою установою було проведено енергетичний аудит Київським обласним експертним центром енергоефективності у 2020 році. У звіті, по результатам виконання енергетичного аудиту зазначено, про необхідність заміни дерев’яних вікон, так як вони не відповідають нормативним вимогам ДБН В.2.6-31:2016 року, діючого на момент проведення аудиту. Мінімально-допустиме значення опору теплопередачі огороджувальних конструкцій для вікон склало – 0,75 м2К/Вт.
З введенням в дію нового ДБН В.2.6-31:2021 «Теплова ізоляція та енергоефективність будівель» з 01.09.2022 року – мінімально-допустиме значення опору теплопередачі огороджувальних конструкцій для вікон складає – 0,9 м2К/Вт. З часу проведення аудиту пройшло три роки, стан дерев’яних вікон іще значно погіршився, втрати енергоресурсів на опалення будівлі збільшується…».
На запити посадової особи органу державного фінансового контролю відповідальної за проведення моніторингу закупівель, з метою аналізу наявності підстав здійснення закупівлі без застосування відкритих торгів, Замовником через електронну систему закупівель 05.01.2024 та 18.01.2024 надано інформацію та документи, що на думку Замовника документально підтверджують нагальність потреби, а саме: розпорядче рішення від 24.11.2023, акт обстеження від 20.11.2023 № 3, експертну оцінку (позитивна) від 09.11.2023 № 06-0339/03-23 та робочий проект.
Однак, всі ці документи підтверджують потребу в проведенні закупівлі та жодним чином не підтверджують її нагальності та не доводять фактів виникнення об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів.
Слід зазначити, що пунктом 5 Особливостей передбачено, що забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги / використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладання договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до / без проведення процедури закупівлі відкриті торги / використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих Особливостей).
Абзацом 3 пункту 17 Особливостей передбачено, що забороняється укладання договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги / використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями.
Отже, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі та укладанні договору, установлено, що в порушення вимог підпункту 4 пункту 13 Особливостей Замовником документально не підтверджено наявність нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів, а відтак Замовником укладено Договір № 17/11-23 без застосування процедури закупівлі, визначеної пунктом 10 Особливостей, чим не дотримано вимоги пункту 5 та абзацу 3 пункту 17 Особливостей та, відповідно, не дотримано вимоги пункту 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Слід відмітити, що відповідно до абзацу 24 пункту 13 Особливостей визначено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. У разі укладення договору про закупівлю відповідно до підпунктів 15, 17, 18 цього пункту замовник може не публікувати договір про закупівлю та/або додатки до нього.
Однак, моніторингом установлено, що на порушення вимог абзацу 24 пункту 13 Особливостей, Замовником разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, 24.11.2023 року не оприлюднено в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення Замовником закупівлі відповідно до цього пункту у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, який погоджений (затвержений) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника.
Слід зазначити, що вказаний документ (розпорядче рішення Замовника від 24.11.2023) Замовником надано через електронну систему закупівель, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю відповідальної за проведення моніторингу закупівель, 18.01.2024.
Крім того, слід зазначити, що на запит посадової особи органу державного фінансового контролю відповідальної за проведення моніторингу закупівель, Замовником 02.01.2024 в електронній системі закупівель надано інформацію щодо стану виконання договору з наданням відповідних копій первинних документів, які підтверджують повне виконання умов вказаного договору (довідки про вартість виконаних робіт за формою № КБ-2в та платіжної інструкції від 22.12.2023 № 589) на суму 1 432 600,00 гривень.
Період усунення порушень:
19.01.2024 17:04 - 03.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
19.01.2024 17:04
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про усунення порушень
Дата публікації звіту:
31.01.2024 09:49
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionProcurementMethodType: Так
- corruptionPublicDisclosure: Так
Опис:
Порушення усунуто, шляхом притягнення до дисциплінарної відповідальності осібу, якою допущено порушення норм передбачених пунктом 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, пунктом 5, підпунктом 4, абзацом 24 пункту 13, абзацом 3 пункту 17 Особливостей.
Дата публікації:
01.02.2024 10:51
Запити/Пояснення
Номер:
44e2d752c2264bcdad5e34404057c264
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
02.01.2024 13:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.01.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу публічної закупівлі по предмету «Поточний ремонт (заміна вікон)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-11-24-003839-a) та відповідно до пунктів 6, 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступного питання.
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
2. Відповідно до підпункту 4 пункту 13 Особливостей: «Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли «існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником».
Враховуючи викладене вище, просимо надати документальне підтвердження проведення закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів Комунальною установою "База спеціального медичного постачання" Житомирської обласної ради (далі – Замовник) на підставі підпункту 4 пункту 13 Особливостей.
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних надавачів послуг з поточного ремонту, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ТОВ "НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА "ТЕРМОУНІВЕРСАЛ" (код ЄДРПОУ 34788625), з яким укладений договір про закупівлю робіт від 24.11.2023 № 17/11-23 без використання електронної системи закупівель?
4. Надайте інформацію щодо стану виконання договору від 24.11.2023 № 17/11-23 з наданням відповідних копій первинних документів, які підтверджують вказану інформацію (акти, накладні, платіжні доручення, тощо).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
684cd725b685443297f6724dd56366d1
Назва:
Протокол УО щодо надання пояснень
Дата опублікування:
05.01.2024 15:34
Опис:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Відповідно до ч. 1 ст. 4 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Відповідно до п. 14 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 року (далі – Особливості) закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів).
В силу вказаних норм, а також інших положень чинного законодавства України в сфері публічних закупівель технічні та якісні вимоги до предмету закупівлі визначаються замовником самостійно, виходячи з фактичної необхідності та потреб, з дотриманням принципів, передбачених згідно статті 5 Закону.
Так, підставою для визначення технічних та якісних вимог до предмету закупівлі, а також визначення специфікації необхідних робіт та послуг став робочий проект поточний ремонт (заміна вікон) КУ «База спеціального медичного постачання» Житомирської обласної ради за адресою: вул. Комерційна, 2, м. Житомир. Вказаний вище проект містить у собі перелік необхідних робіт та матеріалів.
Крім того, вказаний вище робочий проект містить у собі кошторисну документацію з вартості проведення зазначеного ремонту, яка становить 1 476 922,00 грн.
Як вбачається з кошторисної документації, при визначені очікуваної вартості закупівлі були використані збірники ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно - будівельні роботи. КНУ РЕКНр; Збірники ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи. КНУ РЕКНб; Будівельні матеріали, вироби і конструкції; Перевезення ґрунту і сміття; Вартість матеріальних ресурсів і машино-годин прийнято за регіональними поточними цінами станом на дату складання документації та за усередненими даними Мінрегіонбуду України. Загальновиробничі витрати розраховані відповідно до показників Додатка 18 Настанови з визначення вартості будівництва.
Вказана вище кошторисна документація успішно пройшла експертну оцінку від ДП «Укрдержбудекспертиза» в Житомирській області, що свідчить про її обґрунтованість.
2. Відповідно до підпункту 4 пункту 13 Особливостей: «Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли «існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником». Враховуючи викладене вище, просимо надати документальне підтвердження проведення закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів Комунальною установою «База спеціального медичного постачання» Житомирської обласної ради (далі - Замовник) на підставі підпункту 4 пункту 13 Особливостей.
Положеннями пп.4 п.13 Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
У разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Так, під час підготовки приміщення до зимового періоду було виявлено критичний стан вікон будівлі, який був спричинений зовнішніми факторами та віком віконних конструкцій, та який унеможливлював нормальне функціонування приміщення у зимній період, належне зберігання та обслуговування матеріальних цінностей державного резерву мобілізаційного призначення, препаратів замісної підтримувальної терапії для лікування осіб Житомирської області із психічними та поведінковими розладами, внаслідок вживання опіоїдів, лікарських засобів та медичних виробів обласних лікувальних закладів, які знаходяться на відповідальному зберіганні в аптечному складі №1 Комунальної установи «База спеціального медичного постачання» Житомирської обласної ради, у тому числі, вакцин для проведення імунопрофілактики. Перебування працівників замовника у приміщенні за вказаних обставин також не відповідало вимогам чинного законодавства України у сфері безпеки праці.
Як вбачається з акту обстеження були виявлені наступні дефекти:
- дерев’яні рами розсохлись та потріскали, не відповідають нормативним показникам по теплопровідності;
- приведений опір теплопередачі світлопрозорих конструкцій не відповідає вимогам ДБН В.2.6-31:2016;
- віконне скло побите та потребує заміни;
- віконні блоки потріскалися та потребують заміни;
- віконні блоки є нестійкими, існує ймовірність їх падіння, що може завдати шкоди життю та здоров’ю людей, а також майну;
- вбачається корозія металевих решіток;
- наявні решітки на вікнах знаходяться в критичному стані, існує загроза їх падіння;
- через недостатню герметичність віконних конструкцій вбачається корозія стін будівлі через вплив води, снігу та вітру, що може мати негативні наслідки для несучої спроможності стін та віконних блоків.
Так, зволікання з проведенням конструктивних змін оболонки будівлі, а саме заміни вікон та віконних блоків, проведення ремонту віконних укосів та встановлення зливів, могло викликати порушення умов утримання та зберігання виробів медичного призначення, що, як наслідок, могло призвести до їх псування та непридатності. На виконання наказу МОЗ України від 28.03.2020 №722, відповідно до наказу УОЗ ОДА від 06.04.2020 року №496 «Про визначення КУ «База спеціального медичного постачання» Житомирської обласної ради відповідальною установою за одержання лікарських засобів, виробів медичного призначення та медичного обладнання для надання медичної допомоги хворим на гостру респіраторну хворобу COVID-19» База забезпечує отримання, облік, зберігання та відпуск лікарських засобів, виробів медичного призначення та медичного обладнання, що закуповуються за кошти резервного фонду обласного бюджету, за кошти інших не заборонених законом джерел.
Також відповідно ст. 43 Конституції України кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Стаття 13 ЗУ «Про охорону праці» передбачає, що роботодавець зобов’язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. Аналогічні положення містяться і в ст. 153 Кодексу законів про працю України.
Показники мікроклімату, у тому числі температурного режиму, регулюють такі нормативні акти як СНиП 2.04.05-91 «Опалення, вентиляція та кондиціонування»; Державні санітарні норми та правила «Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу», затверджені наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.04.2014р. № 248; «Санітарні норми мікроклімату виробничих приміщень ДСН 3.3.6.042-99», затверджені постановою головного державного санітарного лікаря України від 01.12.1999р. № 42.
Санітарні норми виробничого мікроклімату встановлюють оптимальні та допустимі параметри для робочої зони виробничих приміщень з урахуванням важкості роботи та пори року. Оптимальні параметри метеорологічних умов поширюються на всю робочу зону виробничих приміщень без розмежування на робочі місця. Допустимі нормативи макроклімату встановлюються тоді, коли з технологічних чи техніко-економічних причин забезпечити оптимальні умови неможливо.
Унаслідок переохолодження та зниження загальної опірності організму можуть розвиватися, насамперед, судинні порушення, що характеризуються ознобом, ураженням відкритих ділянок шкіри (припухлістю із синюшним відтінком) зі зменшенням її чутливості. Тривала дія холоду часто спричиняє ураження периферичної нервової системи (проявляються невралгією, невритами, радикулітами), захворювання на суглобову і м’язову форми ревматизму, міалгію, міозит, ендартеріїт, асептичне та інфекційне запалення слизової оболонки дихальних шляхів, ангіну.
З метою нормалізації несприятливих мікрокліматичних умов замовник закупівлі, як роботодавець, зобов’язаний здійснювати комплекс заходів та способів, які включають: будівельно-планувальні, організаційно-технологічні, санітарно-технічні та ін. заходи колективного захисту.
При цьому, варто врахувати, що в осінньо-зимній період 2022-2023 років російська федерація завдавала важких ударів по енергетичній інфраструктурі України, які спричини дефіцит в енергопостачанні. Аналогічні удари очікувалися і в осінньо-зимній період 2023-2024 років, а тому належний технічний стан приміщень має важливе значення для дотримання температурних режимів, оскільки компенсувати втрати тепла шляхом застосування електричних обігрівачів могло стати неможливим.
Таким чином, враховуючи виявлений восени 2023 року критичний стан віконних конструкцій та з метою забезпечення належного температурного режиму для зберігання лікарських засобів та препаратів, а також безпечних умов праці працівників замовника, виникла нагальна необхідність в проведенні ремонтних робіт, заміні вікон.
При цьому, для проведення відповідних ремонтних робіт було необхідним розробити робочий проект та кошторисну документацію до нього, а також пройти відповідну експертизу. З причин, що не залежать від замовника закупівлі, а саме з причин відсутності фінансування, відбулася затримка з розробки відповідного проекту та проходження експертизи кошторисною документацію, що мало наслідком виникнення нагальної необхідності в прискорені проведення ремонтних робіт та укладанні договору без застосування відкритих торгів та/або шляхом використання електронного каталогу, оскільки було неможливо дотриматися строків проведення торгів. Варто також зауважити, що проведення закупівлі з використанням електронної системи було неможливим також і через закінчення бюджетного року, що мало наслідком відсутність бюджетних асигнувань за даним напрямком.
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних надавачів послуг з поточного ремонту, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ТОВ "НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА "ТЕРМОУНІВЕРСАЛ" (код ЄДРПОУ 34788625), з яким укладений договір про закупівлю робіт від 24.11.2023 № 17/11-23 без використання електронної системи закупівель?
Для визначення надавача відповідних послуг була використана інформація та критерії з відкритих джерел, у тому числі щодо досвіду надання відповідних послуг та виконання робіт, відгуки інших замовників, репутація на відповідному ринку, запропонована цінова пропозиція та інші умови щодо надання відповідних послуг. Просимо звернути увагу, що ціна укладеного договору є нижчою ніж проектна вартість ремонтних робіт відповідно до кошторисної документації, що свідчить про економію бюджетних коштів на даній закупівлі.
За результатами акумулювання відповідної інформації, її аналізу та опрацювання, у якості надавача послуг було обране ТОВ "НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА "ТЕРМОУНІВЕРСАЛ" (код ЄДРПОУ 34788625). Вказане підприємство має значний досвід виконання договорів з ремонтних робіт, що також підтверджується і даними веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель «Prozorro».
При цьому, варто врахувати, що договір про закупівлю не передбачає авансування робіт, а оплата наданих послуг здійснюється на умовах 100 % після сплати. Так, виконавець послуг має право на отримання оплати за договором лише після якісного та належного виконання своїх зобов’язань, що має бути підтверджене актом наданих послуг, як це передбачено п. 4.1., 4.2. договору про закупівлю.
4. Надайте інформацію щодо стану виконання договору від 24.11.2023 № 17/11-23 з наданням відповідних копій первинних документів, які підтверджують вказану інформацію (акти, накладні, платіжні доручення, тощо).
Повідомляємо, що договір 17/11-23 про закупівлю послуг за державні кошти від 24. 11.2023 року, укладений з ТОВ "НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА "ТЕРМОУНІВЕРСАЛ" (код ЄДРПОУ 34788625), був виконаний у повному обсязі, що підтверджується Актом № 1 приймання виконаних будівельних робіт від 21 грудня 2023 року та іншими доданими документами.
Номер:
7fa30927807240f5b8997247e4f9f49f
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
15.01.2024 16:33
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.01.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу публічної закупівлі по предмету «Поточний ремонт (заміна вікон)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-11-24-003839-a) та відповідно до пунктів 6, 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступного питання.
Абзацом 5 пункту 9 Особливостей встановлено, що під час здійснення публічних закупівель, передбачених цим пунктом, без використання електронної системи закупівель замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням, та за результатами їх здійснення за умови, що вартість закупівлі становить або перевищує 50 тис. гривень, оприлюднювати в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Замовником, через електронну систему закупівель, завантажено протокол щодо прийняття рішення укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів від 24.11.2023, підписаний уповноваженою особою Оленою Черниш.
Враховуючи викладене вище, надайте інформацію із документальним підтвердженням щодо відповідальної особи (осіб) визначеної керівником замовника за погодження (затвердження) обґрунтування, укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
6cf4f3c4274448b880df142754ab6e6d
Назва:
Надання пояснень
Дата опублікування:
18.01.2024 16:57
Опис:
За результатами розгляду інформаційного запиту від 15.01.2024 року, повідомляємо наступне.
Розпорядче рішення у здійсненні закупівлі по предмету закупівлі із поточного ремонту (заміна вікон) КУ «База спеціального медичного постачання» ЖОР за адресою: вул. Комерційна,2 м. Житомир на підставі п.п.4 п.13 Постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня припинення або скасування» від 12.10.2022 №1178, було затверджено заступником директора КУ «База спеціального медичного постачання» ЖОР Косатим Б.В., який має право першого підпису у разі відсутності директора.
Також звертаємо увагу, що Черниш О.К. із 31.12.2021 призначено уповноваженою особою із закупівель, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель згідно із Законом.