• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт індивідуальних житлових будинків за адресою: вулиця Космонавтів, будинки 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, вулиця Вишнева, будинки 3, 5, 6, 7, 9, 14, 27, село Ягідне Іванівської територіальної громади Чернігівського району Чернігівської області» (ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)

Категорія замовників: 3) підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої Ст.2 ЗУ "Про публічні закупівлі". Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області, 14005 м.Чернігів, вул.Київська,17, код ЄДРПОУ 25901106. Усі документи пропозиції, що підготовлені безпосередньо Учасником повинні бути складені українською мовою .

Завершена

12 888 418.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 128 884.18 UAH
Номер: 3ba39b94297a4f4b98fd896976ba67bd
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-12-20-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.12.2023 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 21.12.2023 17:13 - 12.01.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 20.12.2023 № 65-З Чернігів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о.начальника управління Вікторія ПЕРИНСЬКА Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу закупівель» Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 8. UA-2023-10-31-009640-a 31.10.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 46) 267-72-67, t.v.krasilnikova@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду Замовником тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43, абзацу четвертого підпункту 1 та абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 10 січня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській область (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи із закупівель від 31.10.2023 № 3336 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Омега-Сі», Товариства з обмеженою відповідальністю «Українсько-Європейська Фірма «Діамант» (далі – ТОВ «Українсько-Європейська Фірма «Діамант»), протокольне рішення уповноваженої особи із закупівель від 17.11.2023 № 368, від 21.11.2023 № 376, вимога про усунення невідповідностей до 16:27 год. 16.11.2023, вимога про усунення невідповідностей до 16:19 год. 21.11.2023, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 21.11.2023, договір про закупівлю робіт від 06.12.2023 № 23217, укладений Замовником з ТОВ «Українсько-Європейська Фірма «Діамант», (далі – Договір), додаткова угода від 21.12.2023 №1, повідомлення про внесення змін до договору, звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 07.12.2023, пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 03.01.2024 та 08.01.2024. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне. Відповідно до абзацу першого пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно з абзацом першим пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Слід зазначити, що вимогами абзацу першого пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей. При цьому в пункті 6.4 розділу 6 «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовником зазначено вимогу: «Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктом 17 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та Особливостей» та є невідповідністю інформації передбаченої законодавством та порушує вимоги абзацу першого пункту 28 Особливостей та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Крім цього, пунктом 8 частини другої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Відповідно до частини першої статті 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов’язковими відповідно до актів цивільного законодавства, у даному випадку відповідно до пункту 19 Особливостей. Враховуючи вищевикладене, визначений законодавством вичерпний перелік підстав для зміни істотних умов договору про закупівлю повинен бути включений до проєкту договору про закупівлю у складі тендерної документації замовника. Проте, в порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону, оприлюднений у складі тендерної документації Замовника, проєкт договору про закупівлю послуг не містить підстави для зміни істотних умов, викладені у підпунктах 2, 7 та 8 пункту 19 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «Українсько-Європейська Фірма «Діамант» вимогам тендерної документації, з огляду на наступне. На виконання вимог додатку 1 розділу «Кваліфікаційний критерій «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» до тендерної документації Замовником передбачено, що «Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку з інформацією про ключові посади працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідні для виконання робіт за Договором про закупівлю (інженерно-технічні працівники). Трудові книжки (сторінки, що містять інформацію) та/або накази про призначення на посаду та/або накази про сумісництво, сертифікати (за наявності), щодо осіб, які будуть задіяні учасником під час виконання договору, та/або інші документи, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці про наявність інженерно-технічних працівників (цивільно-правовий договір, тощо), в залежності від правовідносин між учасником та працівником (інженерні працівники)». У складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Україно-Європейська фірма «Діамант» на виконання вищезазначеної вимоги надано довідку від 08.11.2023 № Т/08 «Довідка про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання» (далі –довідка). У вказаній довідці зазначені посади працівників «майстри» – Водолазький М.О., Строкоус О.В., Ткаченко В.А., при цьому у складі тендерної пропозиції надані договори «Про надання послуг» від 16.09.2023 № 13, № 12, № 11 відповідно, при цьому, в пункті 1.1 зазначено, що: «Замовник доручає, а виконавець який має виконувати роботи згідно нагляду за робітничим персоналом, та відповідати за свій участок робіт згідно плану графіку», що не відповідає інформації у вищезазначеній довідці (а саме, посади працівників), чим не дотримано вимоги додатку 1 до тендерної документації Замовника. Крім цього, в вищезазначеній довідці в графі «наявність сертифікату» зазначено Сертифікат № АС-013364 від 05.07.2017 виданий Тичинській К.О. (інженер-проектувальник), при цьому у складі тендерної пропозиції надано копію Сертифіката серія АР № 013364 від 05.07.2017 виданий Тичинській К.О. (інженер-проектувальник), що невідповідає інформації у вищезазначеній довідці, чим не дотримано вимоги додатку 1 до тендерної документації Замовника. Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Проте, Замовником у розміщеному в електронній системі закупівель повідомленні з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах не включено вищезазначені невідповідності та не надано ТОВ «Українсько-Європейська Фірма «Діамант» можливість виправити невідповідності, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей. Крім цього, згідно з умовами пункту 3.2. «Забезпечення тендерної пропозиції» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, банківська гарантія оформляється відповідно до Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 (зі змінами) та наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628 «Про затвердження форми і вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» з урахуванням вимог встановлених цим розділом. На підтвердження наявності забезпечення тендерної пропозиції, ТОВ «Українсько-Європейська Фірма «Діамант» надано банківську гарантію № 1083/11/А/BG від 09.11.2023. Слід зазначити, що відповідно до абзаців 7 та 8 пункту 3 «Форми забезпечення тендерної пропозиції» затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628 (далі – наказ № 2628) передбачено вимоги: - ненадання принципалом, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі; - ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону. Проте, в порушення вимог абзаців 7 та 8 пункту 3 «Форми забезпечення тендерної пропозиції» затвердженої наказом № 2628, в абзацах 7 та 8 пункту 3 наданої банківської гарантії № 1083/11/А/BG від 09.11.2023 зазначено: - ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений абзацом 15 пункту 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей; - ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією, чим порушено вимоги встановлені абзацами 7 та 8 пункту 3 «Форми забезпечення тендерної пропозиції» затвердженої наказом № 2628 та вимоги пункту 3.2. тендерної документації Замовника. Слід зазначити, що згідно з пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій Замовником здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Отже, враховуючи вищезазначене, Замовник в порушення вимог абзацу четвертого підпункту 1 та абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Українсько-Європейська Фірма «Діамант» як таку, що не відповідала вимогам тендерної документації Замовника. Натомість, Замовником опубліковано повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 21.11.2023 та протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.11.2023 № 376 про визначення ТОВ «Українсько-Європейська Фірма «Діамант» переможцем процедури закупівлі. Замовником з ТОВ «Українсько-Європейська Фірма «Діамант» укладено договір про закупівлю робіт від 06.12.2023 № 23217.
Період усунення порушень: 10.01.2024 17:21 - 25.01.2024 00:00
Дата публікації висновку: 10.01.2024 17:21

Оскарження висновку в суді

Опис: Служба відновлення має намір оскаржити вищевказаний Висновок до адміністративного суду, як того вимагає п.10 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі.
Дата публікації: 17.01.2024 21:02
Дата відкриття провадження: 12.02.2024 00:00
Номер відкриття провадження: Справа № 620/1302/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ Керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляю: 1. Щодо відсутності вичерпного переліку підстав для внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у проєкті договору про закупівлю робіт, що є додатком 4 до тендерної документації Замовника. На стор. 3 Висновку органом державного фінансового контролю зазначається наступне: «в порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону, оприлюднений у складі тендерної документації Замовника, проєкт договору про закупівлю послуг не містить підстави для зміни істотних умов, викладені у підпунктах 2, 7 та 8 пункту 19 Особливостей». Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області, користуючись своїм правом, визначеним ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» звернулась до Управління Північного офісу Держаудитслужби у Чернігівській області за роз’ясненням щодо змісту Висновку, зокрема щодо питання: «чи мав змогу Замовник, на думку органу державного фінансового контролю, включити до проєкту договору підстави для зміни істотних умов Договору, які не мають жодного відношення до предмету закупівлі?». Однак, відповідь на вказане питання відсутня у інформації щодо відповіді на звернення щодо висновку, яка оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-10-31-009640-a. У свою чергу зазначаємо, що пунктом 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) передбачено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема: 2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону; Слід зазначити, що пунктом 19 Особливостей встановлена імперативна норма, якою визначено перелік випадків зміни істотних умов договору про закупівлю. Водночас, вказана норма не містить обов’язку застосування кожного випадку, визначеного в ній, під час виконання договору про закупівлю. Крім того, жодним нормативно-правовим актом, у тому числі у сфері публічних закупівель, не встановлено обв’язку включати у тендерну документацію усі випадки встановлені пунктом 19 Особливостей, навіть ті, що не мають відношення до виконання відповідного договору. Враховуючи наведене вище та беручи до уваги специфіку предмету закупівлі відповідної процедури закупівлі, яким є ««Капітальний ремонт індивідуальних житлових будинків за адресою: вулиця Космонавтів, будинки 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, вулиця Вишнева, будинки 3, 5, 6, 7, 9, 14, 27, село Ягідне Іванівської територіальної громади Чернігівського району Чернігівської області» (ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)», вказані вище випадки зміни істотних умов договору не можуть бути застосовані Замовником. 2. Щодо твердження органу державного фінансового контролю про порушення вимог додатку 1 розділу «Кваліфікаційний критерій «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» до тендерної документації. На стр. 3-4 Висновку органом державного фінансового контролю зазначається наступне: «На виконання вимог додатку 1 розділу «Кваліфікаційний критерій «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» до тендерної документації Замовником передбачено, що «Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку з інформацією про ключові посади працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідні для виконання робіт за Договором про закупівлю (інженерно-технічні працівники). Трудові книжки (сторінки, що містять інформацію) та/або накази про призначення на посаду та/або накази про сумісництво, сертифікати (за наявності), щодо осіб, які будуть задіяні учасником під час виконання договору, та/або інші документи, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці про наявність інженерно-технічних працівників (цивільноправовий договір, тощо), в залежності від правовідносин між учасником та працівником (інженерні працівники)». У складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «УкраїноЄвропейська фірма «Діамант» на виконання вищезазначеної вимоги надано довідку від 08.11.2023 № Т/08 «Довідка про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання» (далі –довідка). У вказаній довідці зазначені посади працівників «майстри» – Водолазький М.О., Строкоус О.В., Ткаченко В.А., при цьому у складі тендерної пропозиції надані договори «Про надання послуг» від 16.09.2023 № 13, № 12, № 11 відповідно, при цьому, в пункті 1.1 зазначено, що: «Замовник доручає, а виконавець який має виконувати роботи згідно нагляду за робітничим персоналом, та відповідати за свій участок робіт згідно плану графіку», що не відповідає інформації у вищезазначеній довідці (а саме, посади працівників), чим не дотримано вимоги додатку 1 до тендерної документації Замовника. Крім цього, в вищезазначеній довідці в графі «наявність сертифікату» зазначено Сертифікат № АС-013364 від 05.07.2017 виданий Тичинській К.О. (інженерпроектувальник), при цьому у складі тендерної пропозиції надано копію Сертифіката серія АР № 013364 від 05.07.2017 виданий Тичинській К.О. (інженер-проектувальник), що не відповідає інформації у вищезазначеній довідці, чим не дотримано вимоги додатку 1 до тендерної документації Замовника. Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Проте, Замовником у розміщеному в електронній системі закупівель повідомленні з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах не включено вищезазначені невідповідності та не надано ТОВ «Українсько-Європейська Фірма «Діамант» можливість виправити невідповідності, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей». Зазначаємо, що надані у складі тендерної пропозиції Учасника Договори про надання послуг № № 11,12,13 від 16.09.2023, укладені з Водолазьким М.О., Строкоус О.В. та Ткаченко В.А., відповідають вимогам розділу «Кваліфікаційний критерій «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»» додатку 1 до тендерної документації у повному обсязі та без будь-яких застережень. Таким чином, при розгляді питання на відповідність умовам тендерної документації наданих Учасником Договорів, Замовник керувався, у тому числі, нормами Цивільного кодексу з урахуванням наявності в Учасника цивільно-правових договорів, як юридичних актів двох осіб, заснованих на їх погоджених діях, виражених у вільному волевиявленні, спрямованих на досягнення єдиного правового результату, який полягає у встановленні, зміні і припиненні цивільних прав і обов`язків, і зафіксованих у встановленій законом формі. За таких обставин, наявність інформаційної довідки та вищевказаних Договорів, які не були визнані у встановленому чинним законодавством порядку нікчемними, неукладеними або недійсними, повністю підтверджували вимоги кваліфікаційного критерію «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», визначені наявною тендерною документацією. Водночас, надана копія Кваліфікаційного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури серія АР № 013364 від 05.07.2017 виданий інженеру-проектувальнику Тичинській К.О. в повній мірі відповідає вимогам розділу «Кваліфікаційний критерій «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»» додатку № 1 до тендерної документації. Крім того, зазначаємо, що вказана помилка учасника підпадає під визначені пунктом 5.2 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» відповідної тендерної документації опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. 3. Щодо твердження органу державного фінансового контролю про порушення вимог встановлених абзацами першого, шостого, сьомого, восьмого пункту 3 «Форми забезпечення тендерної пропозиції» затвердженої наказом № 2628 та вимоги пункту 3.2 «Забезпечення тендерної пропозиції» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника. На стор. 5 Констатуючої частини Висновку органом державного фінансового контролю вказано твердження, що в порушення вимог абзаців 7 та 8 пункту 3 «Форми забезпечення тендерної пропозиції» затвердженої наказом № 2628, в абзацах 7 та 8 пункту 3 наданої банківської гарантії № 1083/11/А/BG від 09.11.2023 зазначено: - ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений абзацом 15 пункту 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей; - ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією, чим порушено вимоги встановлені абзацами 7 та 8 пункту 3 «Форми забезпечення тендерної пропозиції» затвердженої наказом № 2628 та вимоги пункту 3.2. тендерної документації Замовника. Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області, користуючись своїм правом, визначеним п. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» звернулась до Управління Північного офісу Держаудитслужби у Чернігівській області за роз’ясненням щодо змісту Висновку, зокрема щодо наступних фактів: «які саме обов`язкові вимоги до гарантії були не виконані Учасником, та які правові підстави були у Замовника для відхилення тендерної пропозиції Учасника, за умови наявності тендерного забезпечення у вигляді банківської гарантії № 1083/11/А/BG від 09.11.2023?». З отриманої відповіді, яка оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-10-31-009640-a слідує, що претензії органу державного фінансового контролю стосуються виключно щодо нібито порушення абзаців сьомого та восьмого пункту 3 «Форми забезпечення тендерної пропозиції» затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628, в абзацах першому, п’ятому, шостому, сьомому пункту 3 наданої банківської гарантії № 1083/11/А/BG від 09.11.2023. Наводимо аналіз розбіжностей вказаних контролюючим органом у Висновку. Варіант Гарантії Варіант форми Пояснення щодо відмінностей ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією ненадання принципалом, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі; У варіанті наданої гарантії зазначена дефініція «переможець процедури закупівлі», у варіанті затвердженої форми «принципал, який став переможцем закупівлі», що також є ідентичним за своєю суттю. ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений абзацом 15 пункту 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону. У варіанті наданої гарантії зазначено «переможцем процедури», у варіанті затвердженої форми «принципалом», що також є ідентичним за своєю суттю. Відповідно до підпункту 13 пункту 3 Постанови правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» надано визначення терміну «принципал», зокрема: «принципал (аплікант, наказодавець) - особа, зазначена в гарантії як така, яка має зобов'язання за базовими відносинами, що забезпечуються такою гарантією.» У свою чергу, підпунктами 1 та 2 пункту 4 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» встановлено, що у реквізитах гарантії, вказується інформація: 1) щодо повного найменування гаранта; 2) щодо повного найменування принципала, яким є учасник процедури закупівлі / спрощеної закупівлі. Таким чином, у даному випадку дефініції «принципал», «учасник процедури закупівлі» та «переможець процедури закупівлі» є ідентичними. Окремо звертаємо увагу органу державного фінансового контролю на той факт, що відповіді на питання щодо надання роз`яснень, які саме обов`язкові вимоги до гарантії були не виконані Учасником, та які правові підстави були у Замовника для відхилення тендерної пропозиції Учасника, за умови наявності тендерного забезпечення у вигляді банківської гарантії № 1083/11/А/BG від 09.11.2023, контролюючий орган не надав, у зв'язку з чим вважаємо вказані претензії до наданої гарантії № 1083/11/А/BG від 09.11.2023 не обґрунтованими і такими, які не підтверджені належними засобами доказування. Враховуючи вищевикладене, Служба відновлення має намір оскаржити вищевказаний Висновок до адміністративного суду, як того вимагає п.10 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі.
Дата публікації звіту: 17.01.2024 21:00

Запити/Пояснення