-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
"Реконструкція напірного колектора по вул. Херсонській від ГКНС до вул. Генерала Кульчицького м. Кропивницький"
Завершена
86 133 734.40
UAH з ПДВ
Номер:
8cbf10fc5b594148b7cf37bc12970441
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-13-000070
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.11.2023 00:00
Період моніторингу:
13.11.2023 20:20 - 05.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
13.11.2023
№ 67-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 13.11.2023 № 67-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі/ звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
9. UA-2023-10-20-011937-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності укладеного договору вимогам законодавства установлено, що укладений договір підряду не відповідає нормам частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України, пункту 83, абзацу 3 пункту 103 Постанови № 668.
За результатами аналізу питання щодо дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, обґрунтуванні технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, визначенні розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі, дотриманні принципів здійснення публічних закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує привести умови укладеного договору підряду до норм частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України, пункту 83, абзацу 3 пункту 103 Постанови № 668 та, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 грудня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання ДЕПАРТАМЕНТОМ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (далі - Замовник) законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, обґрунтуванні технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, визначенні розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі, укладанні договору, в тому числі його відповідності вимогам законодавства, дотриманні принципів здійснення публічних закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Замовника на 2023 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 20.10.2023, розпорядче рішення Замовника від 20.10.2023, договір підряду від 20.10.2023 № 30/2023 (далі - Договір № 30/2023), пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 20.11.2023.
За результатами моніторингу питання відповідності укладеного договору вимогам законодавства установлено наступне.
Частиною 1 статті 323 Господарського кодексу України передбачено, що договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Відповідно до пункту 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі - Постанова № 668), визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи.
Однак, за результатами моніторингу установлено, що в укладеному між Замовником та ТОВ «КСМ-ГРУП» Договорі № 30/2023, відсутній план фінансування будівництва, який має бути його невід’ємною частиною, що не відповідає вимогам пункту 83 Постанови № 668.
Також, відповідно до частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України та абзацу 3 пункту 103 Постанови № 668 визначено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом (далі - гарантійний строк експлуатації).
Проте, під час проведення моніторингу встановлено, що в пункті 16.1 розділу XVI Договору № 30/2023 встановлено умову, що «підрядник гарантує якість виконаних робіт і можливість експлуатації об’єкта відповідно до умов проєкту впродовж 3 років», тобто гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить менше десяти років від дня його прийняття Замовником, що не відповідає нормам частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України та абзацу 3 пункту 103 Постанови № 668.
Період усунення порушень:
04.12.2023 15:47 - 19.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
04.12.2023 15:47
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо результатів моніторингу проведеної закупівлі робіт за кодом "ДК 021:2015 45454000-4 — Реконструкція" (інформацію опубліковано в системі електронних закупівель за номером ID: UA-2023-10-20-011937-а) "Реконструкція напірного колектора по вул. Херсонській від ГКНС до вул. Генерала Кульчицького м. Кропивницький", повідомляємо наступне.
Замовником торгів, а саме департаментом капітального будівництва обласної державної адміністрації, з метою вжиття заходів щодо усунення недоліків, виявлених проведеним моніторингом, внесено зміни, які не є істотними умовами договору, зокрема розділ XXIV "Додатки до договору" викладено у новій редакції, згідно з якою план фінансування визначено одним з додатків до договору та розміщено у системі публічних закупівель ПРОЗОРРО.
Разом з цим пояснюємо, що відповідно до Наказу Державної казначейської служби України від 29 квітня 2013 року № 68 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов'язань та проведення платежів", при реконструкції та реставрації об’єктів, план фінансування подається у пакеті документів разом з підписаним та розміщеним у системі публічних закупівель ПРОЗОРРО договором. Зокрема, без цього документа, управління державного казначейства відмовляє в реєстрації зобов’язань та договору. Отже, даний документ підписувався разом з договором, але не розміщувався у системі публічних закупівель, оскільки не був зазначений у договорі, як його додаток.
Що стосується укладання договору з зазначенням гарантійного терміну у три роки, то зазначаємо, що даний термін встановлювався, виходячи зі змісту статті 863 ЦК України, згідно з якою до вимог щодо неналежної якості роботи, виконаної за договором підряду, застосовується позовна давність в один рік, а щодо будівель і споруд - три роки від дня прийняття роботи замовником.
Дата публікації звіту:
07.12.2023 16:50
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом приведення умов договору підряду до вимог частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України, пункту 83, абзацу 3 пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 .
Дата публікації:
11.12.2023 14:24
Запити/Пояснення
Номер:
8f92615935044035a5607e031c0a7ced
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
16.11.2023 16:35
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт «Реконструкція напірного колектора по вул. Херсонській від ГКНС до вул. Генерала Кульчицького м. Кропивницький» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-10-20-011937-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Крім того, поясніть, чи установлювались ДЕПАРТАМЕНТОМ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (далі – Замовник) вимоги (перелік документів) до учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «КСМ-ГРУП», з яким укладено договір про закупівлю, зокрема, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, тощо, а також чи вимагалось під час укладання договору про закупівлю надання вказаним учасником документально підтвердженої інформації (перелік документів), що підтверджують відповідність учасника встановленим вимогам.
Якщо, вимоги встановлювалися, то надайте документи (протоколи, листи, тощо), що підтверджують встановлення Замовником вимог до учасника та встановлення переліку документів, що підтверджують відповідність установленим вимогам, з наданням копії поданої пропозиції (усіх сторінок) учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «КСМ-ГРУП» (в тому числі супровідного листа з відміткою Замовника про отримання), якому Замовник повідомив про намір укласти договір.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме Товариство з обмеженою відповідальністю «КСМ-ГРУП», з яким укладений договір від 20.10.2023 № 30/2023 без використання електронної системи закупівель?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
d0887d487ec44de7b35594403f47b5d6
Назва:
надання відповіді на запит
Дата опублікування:
20.11.2023 16:34
Опис:
Щодо моніторингу проведеної закупівлі робіт за кодом "ДК 021:2015 45454000-4 — Реконструкція" (інформацію опубліковано в системі електронних закупівель за номером ID: UA-2023-10-20-011937-а) "Реконструкція напірного колектора по вул. Херсонській від ГКНС до вул. Генерала Кульчицького м. Кропивницький" повідомляємо наступне.
1. З метою обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі надаємо архівовану електронну копію проєктно-кошторисної документації, експертного звіту, у доповнення до вже розміщених у електронній системі публічних закупівель "ПРОЗОРРО" обґрунтування здійснення даної закупівлі без використання електронної системи.
Що стосується наявності дефектних актів та технічного завдання, то оскільки первинним замовником був не департамент капітального будівництва Кіровоградської ОВА, а ОКВП "ДНІПРО-Кіровоград", департаменту не передавалися разом з проєктно-кошторисною документацію дефектні акти та завдання на проектування, оскільки для реалізації проекту передано наявну проєктно-кошторисну документацію, яка пройшла експертизу.
2. Щодо розміщення на власному веб-сайті інформації про дану процедуру, то її розміщено за наступним посиланням:
https://www.kr-admin.gov.ua/start.php?q=Aktualno/Ua/aktualno/24102023.html
3. Оцінку можливих учасників здійснено шляхом надсилання листа потенційним виконавцям подібних будівельно-монтажних робіт. Відповідно до зазначеного листа, у встановлений строк, учасниками було надано свої цінові пропозиції з договірними цінами, на підставі яких було визначено учасника з найменшою ціновою пропозицією (а саме - ТОВ "КСМ-ГРУП"). Після цього на адресу можливого контрагента надано лист щодо надання у довільній формі на адресу департаменту документів, які зазвичай надаються учасником закупівлі "Відкриті торги", або "Відкриті торги з особливостями", зокрема: наявність обладнання, працівників, аналогічного досвіду. Також, було запропоновано надати у довільній формі інформацію щодо відповідності "КСМ-ГРУП" вимогам пункту 47 Особливостей та ст. 17 Закону України "Про публічні закупівлі", а також інформаційну довідку про підприємство із зазначенням даних, необхідних для укладання договору.
Щодо вибору процедури закупівлі "Без використання електронної системи", повідомляємо, що це зумовлено загрозою виникнення техногенної аварії, а тому, згідно з розпорядженням начальника обласної військової адміністрації від 26 квітня 2023 року № 389-р "Про внесення змін до розпорядження начальника Кіровоградської обласної військової адміністрації від 21 грудня 2022 року № 1016-р "Про обласний бюджет Кіровоградської області на 2023 рік", департамент капітального будівництва обласної військової адміністрації був визначений відповідальним виконавцем (замовником робіт) та головним розпорядником коштів по об’єкту будівництва "Реконструкція напірного колектора по вул. Херсонській від ГКНС до вул. Генерала Кульчицького м. Кропивницький". При цьому проект було замовлено експлуатуючою організацією, а саме ОКВП "ДНІПРО-Кіровоград", який отримав позитивний експертний звіт від 31 серпня 2023 року № 12-0229/01-23. Це робилося з метою визначення вартості безпосередніх робіт з реконструкції. У зв’язку з наявністю зазначеного розпорядження, департамент повинен був, як зазвичай, проводити процедуру закупівлі, визначену Законом України "Про публічні закупівлі" з урахуванням особливостей, визначених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, а саме шляхом проведення процедури закупівлі "Відкриті торги з особливостями".
Однак, після чергового обстеження колектора, з'ясувалося, що його стан вже на час обстеження є критичним, укладення договору за наслідками проведення процедури "Відкриті торги з особливостями" займе щонайменше 23-25 календарних днів, що може призвести до остаточного руйнування споруди, неможливості виконання робіт з реконструкції за наявним проектом, збільшення загальної вартості проекту за рахунок коригування проекту та появі додаткових робіт, пов’язаних з остаточною руйнацією. Це також, у свою чергу, стало підставою для проведення позачергового засідання міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, яка також згідно з протоколом засідання від 05 жовтня 2023 року № 21, вирішила, визнати аварійну ситуацію на напірному колекторі Кропивницького ВКГ ОКВП "Дніпро-Кіровоград" по вул. Херсонській від ГКНС до вул. Генерала Кульчицького м. Кропивницький, як надзвичайну ситуацію техногенного характеру об’єктового рівня.
Оскільки усунення аварійної ситуації було можливим з реалізацією наявного проекту "Реконструкція напірного колектора по вул. Херсонській від ГКНС до вул. Генерала Кульчицького м. Кропивницький", а згідно з розпорядженням начальника обласної військової адміністрації 26 квітня 2023 року № 389-р "Про внесення змін до розпорядження начальника Кіровоградської обласної військової адміністрації від 21 грудня 2022 року № 1016-р "Про обласний бюджет Кіровоградської області на 2023 рік", департамент капітального будівництва обласної військової адміністрації, був вже визначений замовником робіт по даному об’єкту, виходячи з відсутності часу для проведення процедури закупівлі "відкриті торги з особливостями", і виникла нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливили дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням процедури "Відкриті торги з особливостями".