-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Спортивно-оздоровчі послуги льодового майданчика на правому березі для ДЮСШ «Крижинка»
Завершена
661 200.00
UAH з ПДВ
Номер:
4023b586d4964049862bf9d04b7f07a9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-03-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.10.2023 00:00
Період моніторингу:
03.10.2023 16:25 - 25.10.2023 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
03.10.2023 Одеса № 243
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 03.10.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 03.10.2023.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 03.10.2023 № 243
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4
3 UA-2023-08-07-008422-a 07.08.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 17 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Централізованої бухгалтерії дитячо-юнацьких спортивних шкіл (далі – Замовник) на 2023 рік, інформація щодо підстави для здійснення закупівлі відповідно до підпункту 6 пункту 13 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами), договір про закупівлю послуг за державні кошти (кошти місцевого бюджету) від 01.08.2023 № 3/18/40 на суму 661 200,00 грн, в тому числі ПДВ 110 200,00 грн, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, пояснення та документи Замовника, надані 10.10.2023 на запит Південного офісу Державудитслужби через електронну систему закупівель.
Період усунення порушень:
17.10.2023 17:45 - 21.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
17.10.2023 17:45
Запити/Пояснення
Номер:
6852ccfcef0040289e089327ecb63be6
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
05.10.2023 15:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати обґрунтування щодо застосування підстави для здійснення закупівлі спортивно – оздоровчих послуг льодового майданчика на правому березі для ДЮСШ «Крижинка» відповідно до підпункту 6 пункту 13 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами), а також документальне підтвердження, що предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не відрізняється від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації процедури відкритих торгів (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі.
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців послуг та вибрано для їх надання саме товариство з обмеженою відповідальністю «Льодова арена на ВДНГ», з яким укладений договір про закупівлю послуг за державні кошти (кошти місцевого бюджету) від 01.08.2023 № 3/18/40 без використання електронної системи закупівель?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
e1a29427194b4062915db3c36b2d6692
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
10.10.2023 18:02
Опис:
Надаємо інформацію щодо поставлених питань у межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-08-07-008422-a):
1. Щодо обґрунтування розміру бюджетних призначень, якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Відповідно до п. 3 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 року №228, установа незалежно від того, чи веде вона бухгалтерський облік самостійно, чи обслуговується централізованою бухгалтерією, для забезпечення своєї діяльності складає індивідуальні кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету, плани надання кредитів із загального фонду бюджету, плани спеціального фонду, зведення показників спеціального фонду кошторису за кожною виконуваною нею бюджетною програмою (функцією), а заклади фахової передвищої та вищої освіти, наукові установи та заклади охорони здоров'я також індивідуальні плани використання бюджетних коштів та індивідуальні помісячні плани використання бюджетних коштів.
Відповідно до п. 22 Порядку показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету, що включаються до проекту кошторису, повинні бути обгрунтовані відповідними розрахунками за кожним кодом економічної класифікації видатків бюджету або класифікації кредитування бюджету і деталізовані за видами та кількістю товарів (робіт, послуг) із зазначенням вартості за одиницю.
Отже, Cпортшкола в особі її директора самостійно планує показники видатків бюджету на відповідний бюджетний рік, складає та подає на затвердження Департаменту молоді та спорту ВО КМР (КМДА) кошторис видатків спортивної школи, вирішує всі питання пов'язані з її господарською діяльністю (визначає конкретний вид предмета закупівлі (кількісні та якісні характеристики), здійснює контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконання робіт/надання послуг та поставки товарів, приймає рішення щодо списання матеріальних цінностей) та самостійно відповідає за взятими на себе зобов'язаннями.
Обґрунтування розміру бюджетного призначення здійснюється ДЮСШ «Крижинка» та визначається у розрахунку до кошторису на 2023 рік ДЮСШ «Крижинка», який затверджений Департаментом молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), зокрема по КЕКВ 2240: витрати на «Спортивно-оздоровчі послуги льодового майданчика на правому березі» в розмірі 661200,00 грн.
Замовник – дитячо-юнацька спортивна школа самостійно визначає потребу в закупівлі товарів, послуг, робіт, визначає предмети закупівлі, їх кількісні (обсяги) та якісні характеристики, технічні умови, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт, закупівлю яких планує здійснити (пункт 2.8 Положення про особливості закупівельної діяльності уповноваженої особи (осіб) Централізованої бухгалтерії дитячо-юнацьких спортивних шкіл в інтересах дитячо-юнацьких спортивних шкіл, затвердженого наказом Централізованої бухгалтерії дитячо-юнацьких спортивних шкіл від 04 січня 2022 року № 4 (далі – Положення).
Пунктом 2.9. Положення передбачено, що замовник – ДЮСШ подає документи про проведення закупівлі у відповідності до розрахунку до кошторису Спортшколи, та з урахуванням положень закріплених у Порядку забезпечення закладів фізичної культури і спорту спортивним обладнанням, спортивним інвентарем та встановлення строків їх використання, затвердженому наказом Міністерства молоді та спорту України від 10.06.2014 року № 1851, та Порядку забезпечення вихованців, спортсменів, учнів (студентів) та тренерів (тренерів-викладачів, вчителів зі спорту) закладів фізичної культури і спорту спортивним одягом, спортивним спеціальним взуттям, спортивним інвентарем індивідуального користування та встановлення строків їх використання, затвердженому наказом Міністерства молоді та спорту України від 08.04.2015 с № 994.
У відповідності до пункту 2.10. Положення уповноважена особа проводить процедури закупівель/спрощені закупівлі в інтересах ДЮСШ на підставі поданих ними документів через систему електронного документообігу АСКОД (із застосуванням ЕЦП), зокрема:
- звернення про необхідність проведення процедури закупівлі;
- інформації щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань, офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних, тощо), та/або інформації, отриманої шляхом проведення ринкових консультацій;
- технічної специфікації до предмета закупівлі;
- інформації про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі.
Технічні та якісні характеристики закупівлі визначені відповідно до потреб замовника послуг –ДЮСШ «Крижинка» та відображені у заявці на проведення закупівлі (додається).
Вартість закупівлі сформовано на підставі закупівель минулих закупівель (минулих періодів) та інформації, отриманої ДЮСШ шляхом проведення ринкових консультацій (додається).
2. Щодо застосування підстави підпункту 6 пункту 13 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
12.07.2023 р. було оголошено відкриті торги із особливостями по предмету закупівлі - ДК 021:2015: 92620000-3 - Послуги, пов’язані зі спортом (Спортивно-оздоровчі послуги льодового майданчика на правому березі для ДЮСШ «Крижинка». Проте 20.07.2023р. відкриті торги автоматично було відмінено електронною системою закупівель з причин неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). За результатами проведених відкритих торгів із особливостями сформовано звіт про результати проведення процедури за номером (про відміну): UA-2023-07-12-002965-a.
Згідно пункту 13 Особливостей встановлено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли:
відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Таким чином, з огляду на норми Особливостей та наявністю нагальної потреби у послугах застосовано вищевказане виключення.
На підтвердження вимог відповідності надаємо пакет документів наданий виконавцем послуг до Договору.
3. Щодо вибору потенційних виконавців послуг.
Одним із визначальних критеріїв оцінки та вибору можливих потенційних виконавців послуг є відповідність льодової арени технічним характеристикам, які відповідають нормам та Правилам спортивних змагань з хокею з шайбою, затвердженим
наказом Міністерства молоді та спорту України 05.07.2018 року № 3098 (зокрема, щодо розміру льодової арени не менше 26 х 56 кв.м.) за територіальним розташуванням ДЮСШ «Крижинка» на час проведення закупівлі працював тільки один льодовий майданчик на правому березі призначений для гри «хокей з шайбою».