-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ремонт доріг
Завершена
1 750 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 17 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 17 500.00 UAH
Номер:
83e8c7e2740e4b95bcb6df619319876b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-25-000082
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.04.2023 00:00
Період моніторингу:
25.04.2023 14:29 - 17.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.04.2023 № 130
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 25.04.2023 № 130.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-03-31-008344-a, 31.03.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено порушення пунктів 3 та 4 розділу І Порядку №708 та пункту 15 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 2, 14 та 17 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому виявлених порушень пунктів 3 та 4 розділу І Порядку №708 та пункту 15 Особливостей №1178 при визначенні предмету закупівлі, а також частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 травня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Еко-місто» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-03-31-002659-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР»; опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 12.04.2023 №12042023; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» як переможцем документи та інформацію; договір про закупівлю від 24.04.2023 №2404; надані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно до нори пункту 15 Особливостей №1178 предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.
Так, відповідно до пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №708 (далі – Порядок №708) предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Згідно з пунктом 4 розділу І Порядку №708 визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року №293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301.
Відповідно до визначень пункту 21 частини першої статті 1 Закону послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації.
У пункті 4.2 ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт» визначено два види ремонтів: капітальний ремонт; поточний ремонт, який поділяється на середній та дрібний.
Замовником при оголошенні процедури закупівлі UA-2023-03-31-008344-a визначено найменування предмету вказаної закупівлі – ремонт доріг, а саме: поточний дрібний (ямковий) ремонт дорожнього покриття струменево-ін’єкційним методом вулиць м.Борислав Львівської області (згідно Додатку №2 (Технічна специфікація) до тендерної документаці).
Відповідно до пункту 21 частини першої статті 1 Закону поточний ремон віднесено до виду предмету закупівлі – послуги.
Водночас, відповідно до опублікованої інформації про закупівлю (оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація) Замовником визначено предмет процедури закупівлі UA-2023-03-31-008344-a – роботи, що є порушенням пунктів 3 та 4 розділу І Порядку №708 та пункту 15 Особливостей №1178.
За нормою пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Згідно з пунктом 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про прізвище, ім’я та по батькові, посаду та електронну адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Проте, на порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178, у тендерній документації Замовника не вказано електронної адреси посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками.
Також, на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178, у тендерній документації Замовника не вказано кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
За нормою пункту 16 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати).
Моніторингом встановлено, що при визначенні умов щодо надання забезпечення виконання договору у частині 6 розділу VI тендерної документації Замовника викладено частину тексту судового рішення та при визначенні розміру забезпечення виконання договору про закупівлю (4 відсотки від вартості договору) не визначено виду такого забезпечення, строку та умов його надання та повернення, чим порушено вимогу пункту 16 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178.
Відповідно до вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям.
Зокрема, за нормою частини другої статті 16 Закону замовник може встановити такий кваліфікаційний критерій як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Проведеним моніторингом встановлено, що при визначенні Замовником предмету закупівлі – роботи (ремонт доріг), а саме поточний дрібний (ямковий) ремонт дорожнього покриття струменево-ін’єкційним методом, у Додатку №1 до тендерної документації при визначенні кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Замовником вказано, що аналогічним (аналогічними) вважатиметься (вважатимуться) договір (договори), предметом якого (яких) є товар, чим порушено пункт 2 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
08.05.2023 16:06 - 23.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
08.05.2023 16:06
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
13/0114/2023пр
Дата відкриття провадження:
05.07.2023 00:00
Номер відкриття провадження :
13/0094/2023пн
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У межах проведеного моніторингу UA-M-2023-04-25-000082 ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, Замовником буде враховано зауваження Держаудитслужби та будуть вжиті усі необхідні заходи (уповноважену особу зобов’язано повторно пройти навчання в сфері публічних закупівель з метою недопущення виявлених порушень в сфері публічних закупівель в подальшому).
Дата публікації звіту:
11.05.2023 12:07
Запити/Пояснення
Номер:
91ec5f095eff4e99916a019b00f8f5d0
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
26.04.2023 17:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.05.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-03-31-008344-a, яка проведена Комунальним підприємством «Еко-Місто» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
1a11da12826341d394663abe9c194d73
Назва:
Відповідь згідно наданого запиту
Дата опублікування:
01.05.2023 10:49
Опис:
Відповідно до інформативного листа Мінекономрозвитку України № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016 [детальніше див. у випуску журналу № 10 (61) на стор. 38–41]. У даному листі Уповноважений орган вказує на те, що при визначенні очікуваної вартості закупівлі під час складання річного плану закупівель замовники можуть виходити з планових вартісних показників, які можуть розраховувати, зокрема, виходячи з потреби у відповідних товарах, роботах і послугах у минулих роках з урахуванням економічних факторів, які впливають на ціноутворення на ринках відповідних товарів, робіт і послуг тощо. Разом з тим відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства регулює Бюджетний кодекс України (ст. 1 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VI).
Виходячи з вище наведеного ми КП «ЕКО-МІСТО» минулого року ми використали 16 машин типу мадпачер ремонт струменевим методом, цього року стан доріг гірший, тому було прийняте рішення закупити 25 машин для виконання даної роботи. Проаналізувавши надані акти виконаних робіт за 2022 рік більшість машин було завантажено: 6 метрів кубічних відсіву та 1100 кг емульсії. Про що свідчать дані зсилки що це можливо. При плануванні даної закупівлі та із нестабільною ситуацією в країні було надано запити цінових пропозицій для виконання даної роботи. Відповіді були як в письмовій так і в усній формі ТВФ «ЗБРУЧ» надав письмово, ТоВ "Шляховик-Т" надав в усній формі також були і інші. Середня ціна склала 1 750 000грн з ПДВ за 25 машин.
Роботи планувались відповідно до норм ГБН Г.1-218-182:2011 пункту 6 РОБОТИ З ПОТОЧНОГО РЕМОНТУ, 6.3.2 Дорожній одяг та покриття.
https://aleanda.com/product_cat/mashina-dlya-yamkovogo-remonty/?gclid=Cj0KCQjw3a2iBhCFARIsAD4jQB05XLRPuTNB4n_1EbMH51dnHjyXSXiqRwPacs4CPV1FReedz35pRXUaAntXEALw_wcB
2. https://lviv.prom.ua/ua/p1531101478-oborudovanie-dlya-yamochnogo.html
3. https://hydrolider.com.ua/ua/p1531116316-oborudovanie-dlya-yamochnogo.html
4. https://kievspecteh.com/ru/uyar/ustanovka-yamochnogo-remonta-renovator-6-2