-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Апельсини, яблука, мандарини, банани
Завершена
410 675.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 053.38 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 053.38 UAH
Номер:
17b8a2cae982434f885298260b3cdc47
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-29-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.06.2023 00:00
Період моніторингу:
30.06.2023 09:40 - 22.07.2023 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
29.06.2023 №33-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Виконувач обов’язків начальника Людмила ДУБИНКА
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 29.06.2023 №33-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 6 UA-2023-01-19-000341-a 19.01.2023 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям (в редакції від 03.01.2023) установлено порушення вимог абзацу другого пункту 28 Особливостей (в редакції від 03.01.2023).
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом розірвання укладеного за результатами торгів договору, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 липня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 03.01.2023 (далі – Особливості (в редакції від 03.01.2023)), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Відділу освіти Кролевецької міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 19.01.2023 (протокол №16), зі змінами від 23.01.2023, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 28.01.2023, тендерну пропозицію фізичної особи підприємця Мазної Наталії Володимирівни (далі – ФОП Мазна Н.В.), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 02.02.2023 №39, повідомлення про намір укласти договір від 02.02.2023, договір від 08.02.2023 № 17, додаткові угоди від 19.02.2023 №1 та від 10.07.2023 №2, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 04.07.2023 року.
Відповідно до пункту 28 Особливостей (в редакції від 03.01.2023) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що на порушення вимог абзацу другого пункту 28 Особливостей (в редакції від 03.01.2023) Замовник у тендерній документації не зазначив інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Також, за результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 1 таблиці «Перелік документів для підтвердження відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 16 Закону» додатку 3 до тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Замовник встановив вимогу щодо надання довідки в довільній формі, в якій зазначається інформація про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (з обов’язковим зазначенням інформації про потужності (складські приміщення)), які пристосовані для виробництва або зберігання, та відповідають вимогам санітарного законодавства, копію чинного договору оренди нежитлового приміщення або інший документ, який посвідчує право на користування приміщенням, а також довідки в довільній формі щодо наявності власних (або орендованих) спеціалізованих транспортних засобів, якими буде здійснюватися постачання товару, та копії санітарного паспорту на кожен вид автотранспорту з проходженням санітарної обробки транспортного засобу.
У складі тендерної пропозиції ФОП Мазна Н.В. міститься довідка «Про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для виконання умов договору» від 27.01.2023 №3 (файл «довідка мтб.pdf»), в якій зазначено наявність складського приміщення за адресою м. Суми, вул. Скрябіна,7, а також на підтвердження зазначеної інформації наданий договір оренди приміщення від 01.12.2022 №23, відповідно до якого приміщення за адресою м. Суми, вул. Скрябіна,7, загальною площею 5 кв. м. надається орендарю для облаштування та використання офісних приміщень (пункт 2.1. зазначеного договору). При цьому, документи на підтвердження наявності складських приміщень, які пристосовані для виробництва або зберігання, та відповідають вимогам санітарного законодавства, відсутні, що не відповідає вимогам пункту 1 таблиці «Перелік документів для підтвердження відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 16 Закону» додатку 3 до тендерної документації Замовника.
Також, у складі тендерної пропозиції ФОП Мазна Н.В. міститься довідка «Про наявність спеціалізованого транспортного засобу, яким буде здійснюватися постачання товару» від 27.01.2023 №6 (файл «довідка про тз.pdf»), в якій зазначений автомобіль ГАЗ 3302 АФІ, однак копія санітарного паспорту з проходженням санітарної обробки даного транспортного засобу відсутня, що не відповідає вимогам пункту 1 таблиці «Перелік документів для підтвердження відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 16 Закону» додатку 3 до тендерної документації Замовника.
Відповідно до пункту 3 Особливостей (в редакції від 03.01.2023) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Таким чином, Замовник на порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Мазна Н.В. через його невідповідність кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, та уклав з ним договір від 08.02.2023 № 17.
Аналізом укладеного за результатами торгів договору про закупівлю установлено, що відповідно до пункту 1.3. договору від 08.02.2023 №17 ціна за 1 кг апельсинів становить 91,00 грн без ПДВ, за 1 кг яблук – 18,20 грн без ПДВ, за 1 кг мандаринів – 84,00 грн без ПДВ, за 1 кг бананів – 95,20 грн без ПДВ.
Сума договору не перевищує очікуваної вартості предмета закупівлі і складає – 391 860,00 гривень.
На запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області щодо надання пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість Замовник, зокрема, пояснив, що закупівля проводиться на очікувану вартість, яка визначена з урахуванням ринкових цін на даний вид товару на момент оголошення закупівлі. При визначенні очікуваної вартості застосовувався метод порівняння ринкових цін, після збору та аналізу цінової інформації реального ринку товару, був проведений аналіз закупівель аналогічних товарів через офіційний портал оприлюднення інформації про публічні закупівлі України системи Prozorro, запиту цінових пропозицій з урахуванням віддаленого розташуванням закладів освіти Кролевецької міської територіальної громади.
Однак, слід зазначити, що відповідно до інформації про середні споживчі ціни на товари (послуги) у 2022 році, що оприлюднена на офіційному сайті Державної служби статистики України (https://www.ukrstat.gov.ua/) установлено, що ціна на яблука у грудні 2022 року складала 15,13 грн за 1 кг.
За даними інформаційного порталу minfin.com.ua (https://index.minfin.com.ua/markets/wares/prods/fruits-vegetables/fruits/), середньомісячна ціна на апельсини у грудні 2022 року складала 64,06 грн за 1 кг, на мандарини – 62,00 грн за 1 кг, на банани – 64,00 грн за 1 кг.
Таким чином, враховуючи вищезазначену інформацію, очікувана вартість предмета закупівлі на дату оголошення, враховуючи середні споживчі ціни, що склалися у грудні 2022 року, становить 280 490,00 гривень.
Вищевикладене свідчить про завищення Замовником очікуваної вартості предмета закупівлі на 130 185,00 гривень.
Період усунення порушень:
20.07.2023 12:26 - 04.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
20.07.2023 12:26
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 20.07.2023 року (UA-M-2023-06-29-000009) здійсненого за результатами закупівлі (ідентифікатор закупівлі - UA-2023-01-19-000341-a), розірвали Договір
Дата публікації звіту:
26.07.2023 08:19
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
.
Дата публікації:
27.07.2023 09:52
Запити/Пояснення
Номер:
510ee1fe3d884c3b8eb496c892f7cdb2
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
30.06.2023 10:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.07.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Апельсини, яблука, мандарини, банани» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-01-19-000341-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати зазначені документи).
2. Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Просимо надати документальне підтвердження коливання ціни товару на ринку, яке призвело до збільшення ціни за одиницю товару додатковою угодою №1.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
305501b92f8347efb544a47fc7d2a780
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
04.07.2023 11:47
Опис:
У відповідь на запит, Відділ освіти Кролевецької міської ради повідомляє щодо закупівлі " Апельсини, яблука, мандарини, банани"– ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-19-000341-a): 1. Запропоновані Учасником Апельсини, яблука, мандарини, банани повинні відповідати ДСТУ 8133:2015 Яблука свіжі середніх та пізніх термінів достигання. Технічні умови; ГОСТ 4427-82 Апельсины. Технічні умови; ГОСТ 21832-76; ГОСТ 4428-82.
Очікувана вартість предмету закупівлі: "Апельсини, яблука, мандарини, банани" за кодом СРV за ДК021:2015: 03220000-9 - Овочі, фрукти та горіхи ; відповідний код СРV за ДК:021:2015 - 03222220-1 – Апельсини; 03222321-9 – Яблука; 03222240-7 – Мандарини; 03222111-4 – Банани; визначено з урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженого наказом Уповноваженого органу № 275 від 18.02.2020. Закупівля проводиться на очікувану вартість, яка визначена з урахуванням ринкових цін на даний вид товару на момент оголошення закупівлі.
При визначенні очікуваної вартості застосовувався метод порівняння ринкових цін, після збору та аналізу цінової інформації реального ринку товару, був проведений аналіз закупівель аналогічних товарів через офіційний портал оприлюднення інформації про публічні закупівлі України системи Prozorro, запиту цінових пропозицій з урахуванням віддаленого розташуванням закладів освіти Кролевецької міської територіальної громади.
Було проведено аналіз цін в системі електронних закупівель Prozorro по Сумській області, а саме:
1) UA-2022-12-21-006323-a:
Апельсин 3180 кілограм 88,20
UAH
Банан 3180 кілограм 100,50
UAH
2) UA-2022-12-19-021794-a
Апельсин 5820 кілограм 75,00
UAH
Мандарини 4130 кілограм 80
UAH
Банан 7280 кілограм 79,00
UAH
3) UA-2023-01-06-000453-a:
Апельсин 300 кілограм 80,00
UAH
Банан 500 кілограм 80,00
UAH
Очікувану вартість закупівлі було розраховано на підставі зазначених вище цін, пропозиції постачальників та врахування віддаленості та розпорошеності навчальних закладів освіти Кролевецької міської ради (ціна в січні на бензин А-95 -51,00 грн., ДТ – 54,00 грн.) про що вказано в Додатку 5 тендерної документації (проект Договору, п. 17-39)
Розмір бюджетного призначення сформований з урахуванням обсягів наявної потреби товару на 2023 рік.
2. Посилання на сайт Відділу освіти Кролевецької міської ради з обгрунтуванням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі - https://otgkrolosvita.gov.ua/news/16-24-07-23-02-2023/.