-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
- 1
Експлуатація спортивної споруди Київський палац Спорту
Завершена
2 580 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
22067a1e8cf8445dad602b2d39eb4655
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-06-07-000055
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.06.2022 00:00
Період моніторингу:
08.06.2022 10:12 - 05.07.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
07.06.2022 № 162
Київ
Про здійснення моніторингу закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, з метою забезпечення здійснення моніторингу закупівель,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочаті моніторинги закупівель, зазначені у Переліку, підлягають зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 07.06.2022 № 162
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Номер ID закупівлі Найменування замовника Предмет закупівлі Очікувана вартість, грн Опис підстав для здійснення моніторингу
2. UA-2022-01-26-007521-c Всеукраїнська громадська організація "Федерація хокею України" Експлуатація спортивної споруди Київський палац Спорту 2 580 000,00 Пункт 5 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу встановлено порушення вимог частини 5 статті 8, пункт 2 частини 2 статті 40, пункту 8 частини 6 статті 40, частини 4 статті 41 Закону № 922-VIII.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 червня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, перевірки підстав для проведення переговорної процедури закупівлі, правомірності та своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік, оголошення про проведення переговорної процедури, протокол-рішення уповноваженої особи від 26.01.2022 № 0126-11/2022-1, повідомлення про намір укласти договір від 26.01.2022, договір від 07.02.2022 № 5-11-2022.
Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у Замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північний офіс Держаудитслужби 09.06.2022 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів на підставі яких Замовник обґрунтував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість, а також щодо отримання інформації про посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено зазначену інформацію, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), до того ж щодо надання Замовником підтверджуючих документів щодо наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі з підстав відсутності конкуренції з технічних причин.
Однак, Замовник на порушення вимог частини 5 статті 8 Закону № 922-VIII не надав через електронну систему закупівель зазначені пояснення, інформацію та/або документи, чим не обґрунтував визначення розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікувану вартість, а також не надав підтверджуючих документів щодо наявності умов застосування переговорної процедури.
Крім того, за результатами проведеного моніторингу встановлено, що згідно з повідомленням про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівлі) Замовником, на підставі пункту 2 частини 2 статті 40 Закону № 922-VIII, а саме через відсутність конкуренції з технічних причин проведено переговорну процедуру закупівлі послуг, пов’язаних зі спортом (Організація заходу та експлуатація ДП «СК» АТЛЕТ»), за адресою: м. Київ, площа Спортивна, 1, 01601.
При цьому, відповідно до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону № 922-VIII переговорна процедура закупівлі застосовується замовником, як виняток у тому числі, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків, зокрема: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Однак, Замовником не надано документального підтвердження відсутності конкуренції з технічних причин у сфері надання послуг, пов’язаних зі спортом, та наявності такої передумови для проведення переговорної процедури як відсутність конкуренції з технічних причин, чим, відповідно, порушено пункт 2 частини 2 статті 40 Закону № 922-VIII, оскільки відповідно до частини 1 статті 20 Закону № 922-VIII відкриті торги є основною процедурою закупівлі.
До того ж, відповідно до пункту 8 частини 6 статті 40 Закону № 922-VIII повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити, зокрема, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Аналізом інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено, що Замовником в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі не зазначено вказаних вище документів, чим порушено вимоги пункту 8 частини 6 статті 40 Закону № 922-VIII.
До того ж, відповідно до частини 4 статті 41 Закону № 922-VIII, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Відповідно до інформації, зазначеної у повідомлені про намір укласти договір про закупівлю від 26.01.2022, строк надання послуг - 07.01.2022 – 12.01.2022, а узгоджена ціна пропозиції учасника процедури закупівлі становить 2 580 000 грн. 00 коп.
Натомість, у договорі від 07.02.2022 № 5-11-2022, укладеному з ДП «СК «АТЛЕТ» із застосуванням переговорної процедури, зазначено, що термін надання послуг – з 07 лютого 2022 року по 11 лютого 2022 року включно, а сума цього Договору становить 2 150 000,00 гривень з ПДВ.
Тобто, зважаючи на викладене вище, Замовник порушив вимоги частини 4 статті 41 Закону № 922-VIII, оскільки уклав договір про закупівлю, умови якого відрізняються від узгодженої ціни пропозиції учасника при застосуванні переговорної процедури, при цьому зменшивши безпосередні обсяги закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного, договір від 07.02.2022 № 5-11-2022, відповідно до пункту 2 статті 43 Закону № 922-VIII, є нікчемним, адже укладений з порушенням вимог частини 4 статті 41 Закону № 922-VIII, у частині того, що умови укладеного договору відрізняються від узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосуванні переговорної процедури.
Період усунення порушень:
24.06.2022 08:59 - 13.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
24.06.2022 08:59
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
забезпечене усунення порушень
Дата публікації звіту:
30.06.2022 15:20
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionProcurementMethodType: Так
- corruptionContracting: Так
- other: Так
- corruptionFailureDocuments: Так
Опис:
-
Дата публікації:
30.06.2022 15:58
Запити/Пояснення
Номер:
48165bcc23ee43ba81c4086d6af2ba44
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
09.06.2022 13:27
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.06.2022 00:00
Опис:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Надати підтверджуючі документи щодо наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі з підстав відсутності конкуренції з технічних причин.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.