-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капуста білокачанна свіжа, буряк столовий свіжий, морква столова свіжа, цибуля ріпчаста свіжа, часник свіжий, гарбуз свіжий, кріп свіжий, петрушка свіжа, цибуля зелена свіжа
Завершена
1 607 620.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 038.10 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 038.10 UAH
Номер:
928be21c491644159503a647540c22a9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-29-000064
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.09.2022 00:00
Період моніторингу:
29.09.2022 20:49 - 21.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.09.2022 № 226
(дата)
м.Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 29.09.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 29.09.2022 № 226
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
56 UA-2021-12-28-007684-b 28.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог пункту 14 Наказу №1082.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 14 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до тендерної документації встановлено порушення частини другої статті 24 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерних пропозицій ФОП Постернака В.М., ФОП Коновалова С.П., ФОП Рекмістренка В.І., ФОП Южакової Ю.С., правомірності відхилення тендерної пропозиції ФОП Коновалової С.П., ФОП Рекмістренка В.І., ФОП Южакової Ю.С., своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання вимог Постанови № 710, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 жовтня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VІІІ від 25.12.2015 (далі-Закон), внесення змін до тендерної документації, розгляд тендерних пропозицій, правомірності відхилення тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік відділу освіти виконкому Покровської районної в місті ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи протокол від 28.12.2021 без номера, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 17.01.2022, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Постернака Володимира Миколайовича (далі – ФОП Постернак В.М.), фізичної особи-підприємця Коновалової Світлани Петрівни (далі – ФОП Коновалова С.П.), фізичної особи-підприємця Рекмістренка Валерія Івановича (далі – ФОП Рекмістренко В.І.) та фізичної особи-підприємця Южакової Юлії Сергіївни (далі – ФОП Южакова Ю.С.), протокол розкриття від 24.01.2022, повідомлення про намір укласти договір від 24.01.2022, договір про закупівлю від 04.02.2022 № 17-ПХ/вт.
За результатами моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року №610/34893 (далі – Порядок №1082) в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях недостовірно зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Так, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено лише код предмета закупівлі ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи, тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 містить наступні позиції щодо товару, який має намір придбати Замовник, а саме: 03221410-3 «Капусту качанну», 03221111-7 «Буряк», 03221112-4 «Моркву», 03221113-1 «Цибулю», 03221300-9 «Листкові овочі».
Крім того, за результатами моніторингу встановлено невідповідність тендерної документації Замовника вимогам Закону, зокрема: Замовником у пункту 1 розділу IV «Подання та розкриття тендерної пропозиції» ТД не зазначено дату кінцевого строку подання тендерної пропозиції, чим не дотримано вимоги пункту 14 частини другої статті 22 Закону. Необхідно зазначити, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій, відображений в оголошені про проведення відкритих торгів, що не спростовує вищевикладеного порушення Закону при складанні тендерної документації.
Відповідно до вимог частини другої статті 24 Закону зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником 28.12.2021 опубліковано тендерну документацію, а 07.01.2022 опубліковано нову редакцію тендерної документації.
Проте, перелік самих змін, що внесені до тендерної документації, в окремому документі в електронній системі закупівель Замовником не опубліковано, чим порушено вимоги частини другої статті 24 Закону.
Період усунення порушень:
20.10.2022 21:50 - 03.11.2022 23:00
Дата публікації висновку:
20.10.2022 21:50
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо усунення порушень
На висновок про наявність або відсутність порушень законодавства, з урахуванням наданих роз'яснень та фактичних обставин повідомляємо наступне.
Додатковою перевіркою встановлено, що перелік змін до тендерної документації по даній закупівлі в окремому документі розміщено в системі закупівель в файлі з тендерною документацією та додатками до тендерної документації.
Притягнення до дисциплінарної відповідальності уповноваженої особи, яка проводила дану закупівлю, неможливо через сплив строків, встановлених КЗпП України (відповідно до статті 148 КЗпП України, дисциплінарне стягнення не може бути накладене пізніше шести місяців з дня вчинення проступку. Подія мала місце 07.01.2022 року, шестимісячний строк сплив в липні 2022 року).
Для попередження порушень в подальшому до відома уповноважених осіб замовника доведено про необхідність визначення коду кожної окремої номенклатурної позиції товару за показниками 5-8 цифр Єдиного закупівельного словника.
Дата публікації звіту:
02.11.2022 18:40
Запити/Пояснення
Номер:
9a18d3966b7f4b24b662c7ef203f8f9e
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
04.10.2022 09:33
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.10.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Капуста білокачана свіжі, буряк столовий свіжий, морква столова свіжа, цибуля ріпчаста свіжа, часник свіжий, гарбуз свіжий, кріп свіжий, петрушка свіжа, цибуля зелена свіжа» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2021-12-28-007684-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
251f7c1e0c0d40f5976750d1c7592783
Назва:
На запит ДАСУ щодо закупівлі UA-2021-12-28-007684-b
Дата опублікування:
07.10.2022 20:48
Опис:
На запит ДАСУ щодо закупівлі UA-2021-12-28-007684-b повідомляємо наступне.
З метою забезпечення можливості закупівлі продукції провідним інженером-технологом АГГ відділу освіти була розроблена специфікація до предмета закупівлі та визначені кількісні показники. Специфікація розроблена з урахуванням встановлених на законодавчому рівні вимог до харчування дітей в закладах освіти та діючих стандартів з виробництва, кількісні показники визначені виходячи з планової кількості дітей, які харчуються в закладах освіти замовника та норм споживання згідно з затвердженим примірним двотижневим меню. Відповідно до специфікації та кількісних показників предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації) технічні та якісні характеристики до предмета закупівлі визначені на підставі вимог чинних технічних умов та Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», Закону України «Про дитяче харчування». Очікувана вартість закупівлі (далі – ОВЗ) визначена в порядку, передбаченому виробничими та організаційно-розпорядчими документами Замовника з урахуванням затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Також для визначення ОВЗ перед оголошенням процедури закупівлі було здійснено актуалізацію ОВЗ шляхом: - проведення аналізу закупівель відповідної продукції з відповідними та іншими технічними характеристиками в попередніх договорах відділу; - проведення аналізу цін на відповідну продукцію з відповідними та іншими технічними характеристиками в інтернет-ресурсах та продуктових крамницях; - проведення аналізу середньостатистичних цін по регіону на відповідну продукцію за даними Держстату. Розмір бюджетного призначення розраховано виходячи з середніх цін на відповідну продукцію, очікуваної (планової) кількості дітей, які харчуються в закладах освіти замовника та норм споживання згідно з затвердженим примірним двотижневим меню. Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. №710 «Про ефективне використання державних коштів» обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднено шляхом розміщення на власному вебсайті. Посилання: https://pokrov.dnepredu.com/uk/news-914-1462/
Номер:
7ddacaa88de54ee9a1763a2a32dc2eb2
Назва:
Відповідно до ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» звертаємось про надання роз’яснень щодо оприлюдненого 20.10.2022 висновку за результатами моніторингу закупівлі.
Дата опублікування:
25.10.2022 14:07
Опис:
У висновку вказано, що Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях недостовірно зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, оскільки в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено лише код предмета закупівлі ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи, без конкретизації інформації щодо коду окремих номенклатурних позицій товару за показниками 5-8 цифр Єдиного закупівельного словника.
Відповідно до пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року №610/34893 (далі – Порядок №1082), «під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі».
Відповідно до пункту 3 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 р. за №500/34783, «предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Жоден чинний на момент проведення закупівлі нормативно-правовий акт не містить вимог щодо необхідності визначення коду кожної окремої номенклатурної позиції товару за показниками 5-8 цифр Єдиного закупівельного словника.
Водночас в Україні відповідно до Конституції України діє принцип верховенства права. Згідно зі статтею 1 Конституції України, Україна є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування. їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (частина друга статті 19 Конституції України).
Недостовірне – це те, що викликає обґрунтований сумнів щодо правдивості, правильності.
Предмет закупівлі в даній закупівлі за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника визначено вірно, що підтверджується наданими висновками.
Враховуючи викладене, просимо роз’яснити, на якій конкретно нормі закону окрім наведених ґрунтуються висновки про «недостовірно» зазначену інформацію щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, або переглянути висновок в цій частині.
Крім того, за результатами моніторингу встановлено, що Замовником 28.12.2021 опубліковано тендерну документацію, а 07.01.2022 опубліковано нову редакцію тендерної документації. Проте, перелік самих змін, що внесені до тендерної документації, в окремому документі в електронній системі закупівель Замовником не опубліковано, чим порушено вимоги частини другої статті 24 Закону.
Звертаємо увагу на те, що перелік змін, що внесені до тендерної документації, оприлюднено одночасно зі змінами в окремому документі «Перелік змін» який розміщено останнім у файлі «ТД -2022 - овочі та інші зм». Розміщення в одному файлі декількох документів в даному випадку не є порушенням, тим більше що документ це носій інформації, а файл - впорядкована сукупність даних, тобто ці поняття не тотожні. Тендерна документація зі змінами, викладеними аналогічним чином вже була предметом розгляду в АМКУ та моніторингів ДАСУ, таке викладення не визнавалось порушенням.
Враховуючи викладене просимо роз’яснити, на якій конкретно нормі закону ґрунтуються висновки про наявність порушення в даній частині, або переглянути висновок.
Номер:
45a4e8d2bb6946ac9b7d4e055d6ba92f
Назва:
Роз’яснення щодо установлених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі зобов’язань та порядку їх усунення
Дата опублікування:
25.10.2022 19:40
Опис:
Північно-східний офіс Держаудитслужби розглянув звернення відділу освіти виконкому Покровської в районні місті ради (далі – Замовник) від 25.10.2022 за роз’ясненнями щодо установлених у висновку про результатами моніторингу процедури публічної закупівлі за номером UA-2021-12-28-007684-b зобов’язань усунути виявлені порушення (далі - Звернення) та повідомляє. Зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, які зазначаються у висновку про результатами моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби установлює сумарно за тяжкістю виявлених порушень та можливістю їх усуненню. Торги в електронній системі закупівель проводяться відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон)
Вимоги щодо необхідності визначення коду кожної окремої номенклатурної позиції товару за показниками 5-8 цифр Єдиного закупівельного словника передбачені пунктом 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року №610/34893.
Вимоги щодо оприлюднення переліку змін абзацом другим частини другої статті 24 Закону, де передбачено: «Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.»
Таким чином, За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог пункту 14 Наказу №1082. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 14 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до тендерної документації встановлено порушення частини другої статті 24 Закону.