-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015(CPV:2008) 55520000-1 Кейтерингові послуги (Послуги з організації гарячого харчування учнів)
Завершена
953 230.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 9 532.30 UAH
мін. крок: 1% або 9 532.30 UAH
Номер:
82a7f9ab7c374f0a9114644c49ad0d13
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-01-14-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.01.2022 00:00
Період моніторингу:
14.01.2022 11:19 - 05.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
14.01.2022 №27
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 186, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Заступник начальника управління –
начальник відділу взаємодії
з правоохоронними органами
Управління Західного офісу
Держаудитслужби
в Івано-Франківській області Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Західного офісу
Держаудитслужби
від 14.01.2022 №27
Перелік процедур закупівель для моніторингу
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3 UA-2021-12-17-008588-b 17.12.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм пунктів 11 та 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Коритан Любов Миколаївна встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів передбачених пунктом 2 частини першої статті 32 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи про вжиті заходи щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 18 січня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (зі змінами) (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ліцею №5 Івано-Франківської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (далі – ТД), тендерну пропозицію ФОП Коритан Любов Миколаївна, протокол розгляду уповноваженою особою від 06.01.2022 №02, повідомлення про намір укласти договір.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації Замовника не зазначено приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Також, встановлено, що у Додатку 5 до ТД Замовник зазначив, що учасник погоджується дотримуватися умов цієї тендерної пропозиції протягом 90 календарних днів з дня розкриття пропозицій, що не відповідає пункту 4 розділу 3 ТД та є порушенням вимоги пункту 11 частини другої статті 22 Закону, яким визначено, що строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними має бути не менше ніж 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
У пункті 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД зазначено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис з використанням засобу КЕП учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно п. 1.5. цієї документації.
Учасником ФОП Коритан Любов Миколаївна в складі тендерної пропозиції надано файл «Електронний підпис» (sign.p7s) (накладено електронний підпис на пропозицію). За результатами перевірки файлу «sign.p7s» на веб-порталі Центрального засвідчувального органу (далі – ЦЗО), було встановлено наступне:
Підписувач
Коритан Любов Миколаївна
П.І.Б.
Коритан Любов Миколаївна
РНОКПП
2041902728
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача)
10:52:28 12.01.2022
Сертифікат виданий
КНЕДП - ІДД ДПС
Серійний номер
58E2D9E7F900307B0400000089EB1B0082829600
Тип носія особистого ключа
Незахищений
Алгоритм підпису
ДСТУ-4145
Тип підпису
Удосконалений
Тип контейнера
Підпис та дані в одному файлі (CAdES enveloped)
Формат підпису
З повними даними для перевірки (CAdES-X Long)
Сертифікат
Кваліфікований
Враховуючи вищенаведене, пропозиція ФОП Коритан Любов Миколаївна не містить саме кваліфікований електронний підпис на захищеному носії, оскільки, за результатами перевірки файлу «sign.p7s» на веб-порталі ЦЗО, з’являється інформація, що тип носія особистого ключа «Незахищений», що не відповідає вимогам пункту 1 розділу ІІІ ТД.
На порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ФОП Коритан Любов Миколаївна через те, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Період усунення порушень:
18.01.2022 11:43 - 02.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
18.01.2022 11:43
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На висновок про результати моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015 (CPV:2008) 55520000-1 Кейтерингові послуги (Послуги з організації гарячого харчування учнів, номер закупівлі UA-2021-12-17-008588-b, подаю наступну інформацію:
1) Щодо порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону України « Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р., в тендерній документації в розділі V пункті 2 «Опис та приклади формальних помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерної пропозиції» є зазначено перелік формальних помилок, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на її зміст і відповідно не призведе до відхилення такої пропозиції.
2) Щодо порушення пункту 11 частини другої статті 22 Закону України « Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р., норма - не менше ніж 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, буде виконана в любому випадку, навіть і протягом 90 календарних днів з дня розкриття тендерних пропозицій.
3) Щодо порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону України « Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р., зокрема: пропозиція ФОП Коритан Любов Миколаївни не містить кваліфікований електронний підпис на захищеному носії, оскільки, за результатами перевірки файлу «sing.p7s» на веб-порталі ЦЗО з’являється інформація , що тип носія особистого ключа «Незахищений», що не відповідає вимогам пункту 1 розділу тендерної документації.
УЕП - це електронний підпис, що створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов'язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконалення електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем. Він дає змогу провести електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов'язаний цей електронний підпис.
КЕП – це удосконалений електронний підпис, що створений з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Відповідно до п. 3 постанови КМУ «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» від 03.03.2020 р. № 193 УЕП чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають затвердженим п. 2 цієї постанови вимогам, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юросіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно КЕП чи печаток або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри. Тривати згідно з абз. 2 п. 1 постанови № 193 мав з 07.11.2020р. по 31.12.2021р.
Однак на підставі постанови КМУ від 17.03.2021 року № 227 його продовжено до 05 березня 2022 року. Отже, наразі учасники публічних закупівель можуть підписувати свої пропозиції УЕП, якщо інше не передбачено тендерною документацією/умовами закупівлі замовника, до 05.03.2022р., і відповідно учасником було обрано накладанням на свою пропозицію електронний цифровий підпис УЕП.
Дані порушення не обмежують учасників в участі у закупівлі і не призводять до необ’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
В подальших закупівлях виявлені порушення будуть враховані і не будуть допущенні.
Дата публікації звіту:
21.01.2022 12:02