• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

ДК 021-2015: 45220000-5 Інженерні та будівельні роботи (Капітальний ремонт об`єкту, а саме: влаштування спортивного майданчику на території Олексіївського скверу у м. Одесі (вул. Степова на розі вул. Болгарської)

Торги відмінено

229 792.84 UAH без ПДВ
Номер: eccafeec98644f1cb4dd3cd84a61d19b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-08-28-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.08.2021 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 28.08.2021 10:28 - 18.09.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 27.08.2021 Одеса № 496 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 27.08.2021. Начальник Наталія СТОЯНОВА Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 27.08.2021 № 496 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/ або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення 1 2 3 4 5 5 UA-2021-08-21-000088-c 21.08.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеська, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.), +38 (0 48) 705-51-89, elvira.lupashko@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання наявності підстав щодо застосування переговорної процедури встановлено порушення вимог абзацу п’ятого пункту 2 частини другої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів передбачених пунктом 2 частиною восьмою статті 40 Закону, і протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 вересня 2021 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури, відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Міськзелентрест» (далі – Замовник) на 2021 рік, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 21.08.2021 в електронній системі закупівель, протокол уповноваженої особи від 20.08.2021 № 20/08/21, патент на корисну модель № 146237, рішення про реєстрацію договору, який стосується права автора на твір – опис з ілюстраціями до проекту «Правильний підхід», пояснення (інформацію та документи) отримані 01.09.2021 через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу встановлено, що 21.08.2021 Замовником оприлюднено повідомлення про намір укласти договір за результатами проведення переговорної процедури за номером ІD: UA-2021-08-21-000088-c на закупівлю робіт за предметом «ДК 021:2015: 45220000-5 — Інженерні та будівельні роботи (капітальний ремонт об`єкту, а саме: влаштування спортивного майданчику на території Олексіївського скверу у м. Одесі (вул. Степова на розі вул. Болгарської))», очікуваною вартістю 229 792,84 гривень. Відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель Замовником зазначено таку підставу для застосування переговорної процедури закупівлі - існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності. При цьому відповідно до абзацу п’ятого пункту 2 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток, у разі, зокрема, якщо послуги можуть бути надані виключно певним суб’єктом господарювання у зв’язку з необхідністю захисту прав інтелектуальної власності. Водночас відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Проте на порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю відсутні документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Так 26.06.2021 набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель», яким внесено зміни в тому числі щодо виключення у пункті 8 частини шостої статті 40 Закону слова «з посиланням на». Таким чином, оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Замовник на запит Південного офісу Держаудитслужби про надання пояснень стосовно вищезазначеного питання надав 01.09.2021 інформацію та документи, що не обґрунтовують рішення Замовника. При цьому предметом закупівлі є капітальний ремонт об`єкту ДК 021:2015: 45220000-5 — Інженерні та будівельні роботи. В обґрунтуванні зазначено, що існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності. Замовником завантажено рішення про реєстрацію договору, який стосується права автора на твір – опис з ілюстраціями до проекту «Правильний підхід». Відповідно до статті 433 Цивільного кодексу України об'єктами авторського права є твори. При цьому відповідно до статті 29 Закону України «Про архітектурну діяльність» об'єктами авторського права в галузі архітектури є твори архітектури, містобудування і садово-паркового мистецтва, а також плани, креслення, пластичні твори, ілюстрації, карти та ескізи, що стосуються архітектури. Особа (особи), творчою працею якої (яких) створено об'єкти архітектури як об'єкти авторського права, вважається автором (співавторами) цих об'єктів. Співавторами не можуть бути особи, які подають автору об'єкта архітектури технічну, консультаційну чи організаційну допомогу або такі, що здійснюють організацію проєктування і будівництва (реконструкції, реставрації, капітального ремонту), контроль за виконанням зазначених робіт. Статтею 8 Закону України «Про авторське право та суміжні права» передбачено перелік творів у галузі науки, літератури і мистецтва, які є об’єктами авторського права. Охороні за цим Законом підлягають всі твори, зазначені у частині першій цієї статті, як оприлюднені, так і не оприлюднені, як завершені, так і не завершені, незалежно від їх призначення, жанру, обсягу, мети (освіта, інформація, реклама, пропаганда, розваги тощо). Відповідно до частини 2 статті 11 Закону України «Про авторське право та суміжні права» авторське право на твір виникає внаслідок факту його створення. Для виникнення і здійснення авторського права не вимагається реєстрація твору чи будь-яке інше спеціальне його оформлення, а також виконання будь-яких інших формальностей. Враховуючи вищезазначене Замовником на порушення вимог абзацу п’ятого пункту 2 частини другої статті 40 Закону безпідставно застосовано переговорну процедуру закупівлі. З метою з’ясування питання на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, а також щодо наявності власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, Південним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит про надання пояснення від 28.08.2021. Замовником своєю чергою надано відповідь на запит через електронну систему закупівель 01.09.2021, яка не містить інформацію щодо документів, на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, та не містить інформацію щодо наявності у Замовника власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета, чим не дотримано вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. Відповідно до пункту 2 частини восьмої статті 40 Закону Замовник відміняє переговорну процедуру закупівлі у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель.
Період усунення порушень: 07.09.2021 16:44 - 22.09.2021 00:00
Дата публікації висновку: 07.09.2021 16:44

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відміна переговорної процедури на підставі ч. 1 ст. 32 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 10.09.2021 09:57

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionProcurementMethodType: Так
  • other: Так
  • corruptionFailureDocuments: Так
Опис: .
Дата публікації: 10.09.2021 13:13

Запити/Пояснення