-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання
Завершена
164 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 820.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 820.00 UAH
Період оскарження:
05.05.2021 14:13 - 12.05.2021 14:15
Вимога
Відхилено
По вимогам до закупівлі
Номер:
ea63dcae93434b86af58862239f492ed
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-05-002480-a.c1
Назва:
По вимогам до закупівлі
Вимога:
Згідно до вимог Уповноваженої особи Замовника торгів , що зазначені в п.5агальних вимог до тендерної документації зазначено : «З метою запобігання закупівлі фальсифікованої продукції, яка може нанести шкоду здоров’ю пацієнтів та персоналу, забезпечення безпечної роботи персоналу та дотримання законодавства щодо охорони праці надати учаснику оригінал гарантійного листа від виробника, (якщо учасник не є виробником товару), або офіційного представника виробника на території України на запропонований товар, для підтвердження можливості постачання учасником запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни, визначені цією документацією конкурсних торгів та пропозицією учасника (надати оригінал такого гарантійного листа). Гарантійний лист повинен містити запропонований товар в необхідній кількості, найменування замовника та номер оголошення закупівлі
Зазначені вимоги Уповноваженої особи Замовника торгів від потенційних учасників торгів надання так званого «оригінала гарантійного листа виробника» або офіційного представника, якщо його відповідні повноваження поширюються на територію України - є протизаконними та дискримінаційними з огляду на вимоги Закону та рішення Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 618-р/пк-ск від 31.03.2016 року).
При проведенні закупівлі Уповноважена особа Замовника торгів повинна керуватись головними принципам державних закупівель, а саме: максимальна економія та ефективність; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно до вимог ч. 4 ст. 23 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Тобто, чинне законодавство однозначно визначає заборону встановлювати дискримінаційні вимоги відповідно до вимог Закону та рішення Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 618-р/пк-ск від 31.03.2016 року , - Замовник торгів не обґрунтував необхідність встановлення в тендерній документації вимог стосовно надання учасником торгів на предмет закупівлі оригіналів листів авторизації від виробника (у разі якщо товар не виробляється на території України, листом авторизації від представника товаровиробника в Україні ).
Ця вимога суперечить рішенню Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 618-р/пк-ск від 31.03.2016 року. Згідно з відповідним рішенням АМКУ :«….данною вимогою здійснюється штучне обмеження кола потенційних учасників процедури закупівлі … Вказані положення тендерної документації позбавляють можливості прийняти участь у закупівлі учасників , які не є виробниками данного товару та/або їх представництвами або тих учасників , які не мають безпосередніх договірних відносин із виробниками та/або їх представництвами».
Дана вимога є дискримінаційною , через те , що виробник може надавати листи та інші документи на власний розсуд не всім потенційним учасникам закупівель , обмежує коло учасників лише виробниками або суб’єктами господарювання , безпосередньо пов’язаними із виробниками ,- через саме це дана вимога звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі.
Замовник торгів свідомо та цілеспрямовано в цілому обмежив коло потенційних учасників процедури закупівлі лише тими, що зможуть запропонувати товар у відповідності вимогам п.5 Загальних вимог до тендерної документації Замовника торгів. З огляду на зазначене вище (задля залучення більшої кількості учасників ) наполягаємо на внесенні зміни до Тендерної документації Замовника торгів -вилучити вимогу надання гарантійного листа виробника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.05.2021 14:56
Вирішення:
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, в тому числі, за принципом максимальної економії, ефективності та пропорційності. При плануванні здійснення закупівлі Замовником визначена потреба в певних медичних виробах, керуючись принципом максимальної ефективності, виходячи з наявного досвіду використання тих чи інших виробів, враховуючи також зручність під час проведення відповідних маніпуляцій та досліджень, з метою вирішення проблеми вибору не тільки ефективного і безпечного, а й економічно вигідного медичного виробу з існуючого арсеналу запропонованих на ринку України. Процедура вибору медичного виробу як предмету закупівлі здійснюється згідно складному алгоритму, що ґрунтується на ієрархії чинників: клінічних, економічних, соціальних та ін. З урахуванням зазначеного вище, Тендерною документацією визначено предмет закупівлі, в даному випадку позиція 35 що має певні медико – технічні вимоги та характеристики. Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Технічна специфікація (медико – технічні вимоги) до предмета закупівлі встановлена у Додатку 3 до Тендерної документації. Тендерна документація підготовлена Замовником у суворій відповідності до вимог статей 22-23 Закону і не містить незаконних вимог чи будь яких дискримінаційних вимог до потенційних учасників. Таким чином, у Додатку 3 «Технічна специфікація (Медико – технічні вимоги)» зазначено наступне: «якщо вище містяться посилання на торговельну марку, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника слід читати як - «або еквівалент». Еквівалентом є продукт або товар, який є рівнозначний, рівноцінний іншому продукту або товару за своїми характеристиками; еквіваленти можуть бути взаємозамінними при досягненні того ж самого або кращого результату. В розумінні здійснення закупівель еквівалентом є товари, роботи, послуги будь-якої торгівельної марки, фірми та ін., з аналогічними технічними специфікаціями. Відповідно до розділу 1 статті 1 пункту 31 Закону, тендерна документація, технічні характеристики та вимоги до предмету закупівлі розробляються та затверджуються Замовником. Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено, що визначення потреби, кількісних та якісних характеристик предмету закупівлі є виключним правом Замовника. Закупівля медичних виробів з певними медико - технічними і якісними характеристиками обґрунтована наявними потребами Замовника з урахуванням наступного. Закупівля та використання якісних товарів, що надає змогу підвищити ефективність процесів, прискорити виконання завдань установи є невід’ємною і необхідною умовою функціонування закладу в цілому та, безумовно, впливає на своєчасність здійснення відповідних маніпуляцій іі таким чином відповідає службовим вимогам персоналу закладу, що направлені на виконання посадових обов’язків. Технічні характеристики, вказані Замовником у тендерній документації ніяким чином не порушують принців закупівель, передбачених ст. 5 Закону, у тому числі таких як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Всі ці принципи в повній мірі дотримуються при проведенні процедури відкритих торгів. Коли в технічній характеристиці вказано «або еквівалент», то це стосується не тільки назви медичного виробу, а й всіх технічних характеристик, але не гірше запропонованих Замовником. Тобто всі пропозиції з такими або кращими технічними характеристиками будуть розглянуті згідно Закону України «Про публічні закупівлі». З метою ефективного та прозорого здійснення даної закупівлі Замовник дотримувався вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідно до статті 3 даного Закону дотримувався таких принципів здійснення закупівлі: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. З метою запобігання отримання фальсифікатів та контрабандної продукції Учасник повинен надати відсканований оригінал гарантійного листа виробника (якщо учасник не є виробником товару), або офіційного представника виробника на території України на запропонований товар, для, підтвердження можливості постачання учасником запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в терміни, визначені цією документацією торгів та пропозицією учасника. Гарантійний лист повинен містити запропонований товар в необхідній кількості, найменування Замовника та номер оголошення закупівлі . Згідно статті 22 вище зазначеного Закону тендерна документація повинна містити крім інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), кваліфікаційних критеріїв, проекту договору іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Вказана нами вимога в оголошенні про проведення даної закупівлі не є дискримінаційною, оскільки дана вимога передусім зумовлена уникненням ситуації пов’язаної із закупівлею фальсифікатів та неякісних медичних виробів, а також забезпечення безперебійної та своєчасної поставки необхідного товару учасником закупівлі. Щодо дискримінації учасників та дотримання принципів здійснення закупівелі, таких як конкуренція, в України не один і не два постачальника медичних матеріалів, що само по собі призводить до виникнення конкуренції.. Твердження про дискримінаційний характер вимоги є безпідставним, оскільки Вами не доведено, що виробники чи їх офіційні представники (дистриб’ютори) не надали Вам гарантійних листів, або договору про співпрацю як особі, яка бажає реалізовувати їх продукцію. Таким чином, у Вашому зверненні не доведено необхідність внесення змін до документації в цій частині, а також не зазначено яким чином зазначена умова порушує Ваші права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі. Отже, тендерна документація повністю відповідає вимогам статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
Статус вимоги:
Відхилено