-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Стіл 6-кутний з стільцем
Закупівля здійснюється для закладів освіти м.Івано-Франківськ
Торги відмінено
5 499 990.48
UAH з ПДВ
Скарга
Відкликано скаржником
Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
26932d249a2f41519e5bd79f472d62a2
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-08-30-000621-b.c4
Назва:
Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Скарга
Про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
30 серпня 2019 року Замовником Департаментом освіти та науки Івано-Франківської міської ради було опубліковано оголошення про проведення переговорної процедури та повідомлення про намір укласти договір з ФОП Гоголь І.І. на закупівлю товарів за ДК 021:2015:39160000-1 — Шкільні меблі (ідентифікатор закупівлі UA-2019-08-30-000621-b).
Вважаємо, що при проведенні зазначеної процедури закупівлі Замовником було допущено наступні порушення:
1)Порушення, допущенні при публікації оголошення.
Згідно оголошення зазначеної процедури закупівлі, опублікованого на Прозорро, переговорна процедура застосована Замовником на підставі п.4 ч.2. ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
В оголошенні Замовником зазначено, що ним було «двічі відмінено процедуру закупівлі за зазначеним вище предметом закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2019-06-04-000651-c , UA-2019-07-08-000329-a) у зв’язку із тим, що для участі в торгах подано менше двох тендерних пропозицій (відповідно до ч.1 ст.31 Закону)».
П.4 ч.2. ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає дві умови, за одночасного дотримання яких може бути застосовано переговорну процедуру, а саме:
1. двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників;
2. предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
Перша умова застосування переговорної процедури Замовником була дійсно дотримана. Наша компанія була Учасником обох відмінених процедур закупівлі.
Стосовно дотримання другої умови, вважаємо що Замовником було порушено принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачений ч.1 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, в інформації, розміщеної на веб – порталі Уповноваженого органу щодо процедури закупівлі і в оприлюдненому Замовником «Протоколі засідання тендерного комітету від 30.08.2019 року за переговорною процедурою щодо закупівлі за ДК 021:2015:39160000-1 — Шкільні меблі (Стіл 6-кутний зі стільцем)» не міститься інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а також інформація про кваліфікаційні вимог до учасника.
У зв’язку з відсутністю зазначеної в інформації на веб – порталі Уповноваженого органу неможливо зробити висновок, що предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не відрізняються від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації у попередніх процедурах закупівлі. Тобто, неможливо встановити наявність законних підстав призначення переговорної процедури.
Окрім того, через відсутність інформації про Учасника ФОП Гоголь І.І., а саме: відсутність зазначення та підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, а також про відповідність технічним та якісним характеристикам запропонованого товару, неможливо встановити відповідність Учасника та запропонованого ним товару вимогам тендерної документації.
Відсутність вищезазначеної інформації призвела до неможливості встановити, які документи вимагалися для підтвердження кваліфікаційних вимог Замовника до Учасника та чи відповідають надані документи вимогам Замовника
В аналогічній ситуації своїм рішенням Антимонопольний комітет України зобов’язав Замовника відмінити торги. Так, Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні №4011-р/пк-пз від 20.06.2017 року зазначила, що «відповідно до інформації, розміщеної на веб – порталі Уповноваженого органу, оголошення про проведення Процедури закупівлі та обґрунтування застосування процедури закупівлі, неможливо встановити, які документи вимагалися для підтвердження кваліфікаційних вимог Замовника до Учасника та чи відповідають надані документи вимогам Замовника. Таким чином неможливо об’єктивно встановити відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям до учасника, які встановлювались у двох відмінених процедурах відкритих торгів. Враховуючи викладене, Замовником порушено вимоги пункту 4 частини 2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вважаємо, що за відсутності в оголошенні на закупівлю інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а також інформації щодо вимог до учасника Замовником було порушено принципи відкритості та прозорості, передбачений пунктом 3 частини 1 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
2) Незаконність підстави проведення переговорної процедури, зазначеної в «Повідомленні про намір укласти договір».
Згідно пункту 4 частини 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі;
Форма повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури затверджена Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 №490. Так, згідно пункту 13 зазначеної Форми в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури зазначається Умова застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 12 «Повідомлення про намір укласти договір», Замовником зазначено, що переговорна процедура застосована на підставі є п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону- відсутність конкуренції на відповідному ринку.
Так, опубліковане «Повідомлення про намір укласти договір» суперечить «Протоколу засідання тендерного комітету від 30.08.2019 року за переговорною процедурою щодо закупівлі за ДК:021:2015:39160000-1 — Шкільні меблі (Стіл 6-кутний зі стільцем)» в частині визначення умови застосування переговорної процедури відповідно до частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі».
Окрім того, визначення зазначене в «Повідомленні про намір укласти договір» є взагалі недопустимим, таким що не відповідає дійсності через наявність конкуренції (підтвердженням тому є подання тендерних пропозицій нашим товариством в процедурах закупівлі за аналогічним предметом).
Звертаємо увагу, що укладення договору за переговорною процедурою на підставі п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону за одночасної наявності конкуренції на ринку свідчить про вірогідність наявності корупційної складової при проведенні переговорної процедури.
3)Наявність ознак корупційної складової при визначенні учасника, з яким проведено переговорну процедуру.
В попередніх оголошеннях на закупівлю товарів за ДК:021:2015:39160000-1 — Шкільні меблі (UA-2019-06-04-000651-c, UA-2019-07-08-000329-a) з процедурою «Відкриті торги з публікацією англійською мовою», що проводились Замовником, тендерні пропозиції були подані лише нами, ТОВ «Компанія «Гамаюн», а у процедурі закупівлі, що оскаржується – опубліковано повідомлення про намір укласти договір з ФОП Гоголь І.І.
При цьому, Замовник не звертався до ТОВ «Компанія «Гамаюн», як до учасника процедури відкритих торгів з публікацією англійською мовою за №UA-2019-06-04-000651-c, UA-2019-07-08-000329-a, щодо проведення переговорів, надання цінової пропозиції та інших необхідних документів для укладання договору про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Вищезазначена ситуація містить ознаки корупційної складової при визначенні учасника, з яким проведено переговорну процедуру, що також підтверджується наступним: ФОП Гоголь І.І. має дуже малий досвід у виконанні аналогічних договорів, порівняно із нашим підприємством. Так, згідно інформаційного ресурсу Clarity Project ФОП Гоголь І.І. приймав участь лише в 11 процедурах закупівлі (з них 10 – з неконкурентних процедур, що вже ставить під сумнів доброчесність його перемог). Зазначену інформацію можна перевірити за посиланням https://clarity-project.info/tenderer/3491214297. У порівнянні, наше підприємство взяло участь у 1693 процедурах закупівлі та отримало перемогу у 830 торгах (перевірка за посиланням https://clarity-project.info/tenderer/37726414).
Вважаємо, що Замовник не об’єктивно та упереджено обрав Переможцем ФОП Гоголь І.І., проігнорувавши нашу тендерну пропозицію. Не опублікувавши інформацію про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, відповідність кваліфікаційним критеріям Переможця, Замовником було порушено принцип відкритості та прозорості. Своїми діями по визначенню Переможця переговорної процедури учасника, який не подавав тендерні пропозиції у процедурі відкритих торгів, Замовник порушив наше право, як Учасника процедури закупівлі, на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник приймав участі у процедурі відкритих торгів за тим самим предметом закупівлі та є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Керуючись статтею 3, частинами 2 та 3 статті 5 , частиною 2 статті 18, статтею 31, 35 Закону Україні «Про публічні закупівлі»,
Просимо:
1. Встановити порушення, допущені Замовником Департаментом освіти та науки Івано-Франківської міської ради під час проведення переговорної процедури закупівлі товарів за ДК 021:2015:39160000-1 — Шкільні меблі (ідентифікатор закупівлі UA-2019-08-30-000621-b);
2. Зобов'язати Замовника Департамент освіти та науки Івано-Франківської міської ради скасувати повідомлення про намір укласти договір з ФОП Гоголь І.І. під час застосування переговорної процедури (ідентифікатор закупівлі UA-2019-08-30-000621-b);
3. Відмінити проведення переговорної процедури та повідомлення про намір укласти договір з ФОП Гоголь І.І. на закупівлю товарів за ДК 021:2015:39160000-1 — Шкільні меблі (ідентифікатор закупівлі UA-2019-08-30-000621-b).
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 09.09.2019 16:25
- Плата.pdf 09.09.2019 16:25
- Додаток до скарги рішення АМК.pdf 09.09.2019 16:25
- рішення від 12.09.2019 № 12836.pdf 12.09.2019 21:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.09.2019 16:25
Опис причини скасування:
У зв'язку з відсутністю подальшої необхіності в розгляді скарги.
Дата скасування:
25.09.2019 15:58