-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт (заміна) двох лікарняних ліфтів головного корпусу нежитлової будівлі літера «А» за адресою: Київська обл., Обухівський район, м. Українка, вул. Київська, 1» , код 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 5 днів назад
8 535 984.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
02.10.2025 10:17 - 19.10.2025 00:00
Період оскарження для учасника ПрАТ "ОТІС":
04.12.2025 10:32 - 10.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
5cbd67112e81469899628c4bcbd3db80
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-02-002004-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол_про_визначення_учасника_переможцем_та_намір_укласти_договір.pdf 17.11.2025 18:15
- Скарга до АМКУ.docx 17.11.2025 18:15
- sign.p7s 17.11.2025 18:19
- рішення від 19.11.2025 № 17195.pdf 19.11.2025 17:19
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.11.2025 № 17629.pdf 28.11.2025 13:26
- рішення від 27.11.2025 № 17629.pdf 01.12.2025 16:55
- Відповідь по суті скарги на запит АМКУ.pdf 21.11.2025 15:49
- Відповідь по суті скарги на запит АМКУ.docx 21.11.2025 15:49
- Протокол про відміну прийнятого рішення щодо переможця за результатом розгляду скарги АМКУ.pdf 03.12.2025 11:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.11.2025 18:28
Дата розгляду скарги:
27.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.11.2025 17:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.12.2025 16:56
Дата виконання рішення Замовником:
03.12.2025 11:32
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.11.2025 №17629-р/пк-пз виконано. Рішення (протокол) від 12.11.2025 №1-12/11 згідно з яким визначено приватне акціонерне товариство "ОТІС" переможцем Закупівлі скасовано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a1772f8170dc42848ef3381c3e227135
Заголовок пункту скарги:
незаконне обрання переможця торгів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до п. 9.23. додатку 1 до тендерної документації: кошторисна документація, повинна бути складена у відповідності до вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями) з відповідними підтверджуючими документами, а саме: договірною ціною (вид договірної ціни – тверда).
Відповідно до п. 4.4 розділу 1 тендерної документації: строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг до 30 червня 2026 року включно.
У складі тендерної пропозиції надано договірну ціну (файл: 761_ДЦ_ДЦ Договірна ціна.pdf), в якій зазначено, що капітальний ремонт (заміна) двох лікарняних ліфтів головного корпусу нежитлової будівлі літера «А» за адресою: Київська обл., Обухівський район, м. Українка, вул. Київська, 1 здійснюється в 2025 році.
При цьому, у складі тендерної пропозиції надано графік (файл: 9.23 Графік виконання робіт.pdf), в якому вказано, що роботи будуть виконуватись до червня 2026 року.
Таким чином, тендерна пропозиція ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ОТІС" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
2. Відповідно до п. 9.23. додатку 1 до тендерної документації: кошторисна документація, повинна бути складена у відповідності до вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями) з відповідними підтверджуючими документами, а саме: план фінансування робіт по об’єкту.
До кінцевого строку подання тендерних пропозиції не було надано план фінансування робіт по об’єкту.
Замовник використав п.43 Особливостей, щоб надати можливість дозавантажити вказаний документ, проте він не мав вчиняти так дії.
Таким чином, тендерна пропозиція ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ОТІС" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
3. Відповідно до п. 8 додатку 1 до тендерної документації: постановою Кабінету Міністрів України від 2 липня 2025 р. № 782 затверджено додатковий перелік товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва, до якого включено ліфти. Враховуючи, що виконання робіт згідно цієї процедури закупівлі передбачає набуття замовником у власність ліфтів, на виконання вимог чинного законодавства України, учасники у складі тендерної пропозиції мають надати:
1) Інформацію в довільній формі (у вигляді довідки, листа тощо) про наявність запропонованого (-и) таким учасником Товару(-ів), а саме ліфту(-ів), в Переліку локалізованих товарів на 2025 рік.
Інформація повинна містити:
- ID товару з веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/uk/search/products?yearCreated=2025 )
- назву виробника товару, запропонованого Учасником у складі тендерної пропозиції
- ступінь локалізації товару (у відсотках).
Відповідно до п. 9 додатку 1 до тендерної документації: 9.9.На підтвердження застосування системи управління якістю стосовно розроблення, виготовлення, складання, монтажу, кінцевої перевірки та випробувань ліфтів учасник подає у складі пропозиції оригінал Сертифікату (Модуль Н1), який видано відповідному виробнику, ліфт(и) якого учасник планує встановлювати на даному об’єкті. Сертифікат повинен бути виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством із наданням відповідного оригіналу документу про акредитацію органу з оцінки відповідності. Документи мають бути в повному обсязі та чинними на момент подачі пропозиції. 9.10 На підтвердження застосування системи управління якістю стосовно розроблення, виготовлення, складання, монтажу, кінцевої перевірки та випробувань ліфтів учасник подає у складі пропозиції Сертифікат експертизи типу (Модуль Н1) або (Модуль B + Модуль D) щодо відповідності Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів згідно нормативними документами ДСТУ EN81-20 який видано відповідному виробнику, ліфт(и) якого учасник планує встановлювати на даному об’єкті. Сертифікат повинен бути чинний на дату подання тендерної пропозиції.
Відповідно до п. 9.17 додатку 1 до тендерної документації: учасник має надати у складі своєї пропозиції довідку в довільній формі із зазначенням компанії – виробника і країни виробника пропонованого до поставки устаткування та обладнання (ліфта).
Відповідно до п. 9.23. додатку 1 до тендерної документації: кошторисна документація, повинна бути складена у відповідності до вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями) з відповідними підтверджуючими документами, а саме: інформація про ціни на матеріальні ресурси відомість, що містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси, у якій обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
У складі тендерної пропозиції надано довідку виробника і країни виробника обладнання №420/15 від 16.10.2025 року (9.17. Довідка виробник ліфтів.pdf), в якій вказано 2 виробника ліфта: Otis mobility, S.A. м. Мадрид, Іспанія та ПрАТ «Oтіс» м. Київ, Україна.
При цьому, у складі тендерної пропозиції надано довідку про локалізацію №420/18 від 16.10.2025 року (файл: 8. Довідка щодо локалізації.pdf), в якій вказано, що виробником товару є лише ПрАТ «Oтіс». За посиланням в цій довідці також вказано, що виробником є лише ПрАТ «Oтіс».
Також у складі тендерної пропозиції надано сертифікат про схвалення системи управління якістю (модуль Н1) (файл: 9.9 Сертифікат модуль H1.pdf) та сертифікат експертизи проекту (9.10 Сертифікат експертизи проекту модуль H1.pdf), в яких вказано, що вони видані ПрАТ «Oтіс».
По-перше, інформація про виробника запропонованого товару у складі тендерної пропозиції суперечить одна одній.
По-друге, у складі тендерної пропозиції не надано сертифікат експертизи типу (Модуль Н1) або (Модуль B + Модуль D) щодо відповідності Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів згідно нормативними документами ДСТУ EN81-20 який видано відповідному виробнику, ліфт(и) якого учасник планує встановлювати на даному об’єкті стосовно саме розроблення, виготовлення, складання, монтажу, кінцевої перевірки та випробувань ліфтів.
По-третє, вищенаведені сертифікати не містять жодної інформації, що вони видані Otis mobility, S.A. м. Мадрид, Іспанія.
Таким чином, тендерна пропозиція ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ОТІС" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
4. Відповідно до п.4.1 додатку 1 до тендерної документації: для підтвердження фінансової спроможності Учасник надає оригінал або копію фінансової звітності учасника за останній звітний період з відміткою (-ами) про прийняття її органом Держстату або документом (-ами) про прийняття такої електронної звітності органом Держстату України (для юридичних осіб) або «Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва» за останній звітний період (для суб’єктів підприємницької діяльності-фізичних осіб та юридичних осіб-суб’єктів малого підприємництва) з відміткою (-ами) про прийняття органом Держстату або документом (-ами) про прийняття електронної звітності органом Держстату України.
Відповідно до ч.1 ст. 13 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»: звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев’яти місяців. Крім того, відповідно до облікової політики підприємства фінансова звітність може складатися за інші періоди. Звітний період для складання фінансової звітності про виконання бюджетів визначається Бюджетним кодексом України.
У складі тендерної пропозиції не було надано фінансової звітності за календарний рік.
Таким чином, тендерна пропозиція ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ОТІС" містить невідповідності, що передбачені п.43 Особливостей.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №1-12/11 від 12.11.2025 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ОТІС", не звернув увагу на відсутність необхідних документів та в супереч власних вимог визначив переможцем ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ОТІС", хоча мав відхилити таку пропозицію відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі», але не зробивши цього порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможцем ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ОТІС", що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Відповідно до п. 4.4 розділу 1 тендерної документації: строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг до 30 червня 2026 року включно.
У складі тендерної пропозиції надано договірну ціну (файл: 761_ДЦ_ДЦ Договірна ціна.pdf), в якій зазначено, що капітальний ремонт (заміна) двох лікарняних ліфтів головного корпусу нежитлової будівлі літера «А» за адресою: Київська обл., Обухівський район, м. Українка, вул. Київська, 1 здійснюється в 2025 році.
При цьому, у складі тендерної пропозиції надано графік (файл: 9.23 Графік виконання робіт.pdf), в якому вказано, що роботи будуть виконуватись до червня 2026 року.
Таким чином, тендерна пропозиція ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ОТІС" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
2. Відповідно до п. 9.23. додатку 1 до тендерної документації: кошторисна документація, повинна бути складена у відповідності до вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями) з відповідними підтверджуючими документами, а саме: план фінансування робіт по об’єкту.
До кінцевого строку подання тендерних пропозиції не було надано план фінансування робіт по об’єкту.
Замовник використав п.43 Особливостей, щоб надати можливість дозавантажити вказаний документ, проте він не мав вчиняти так дії.
Таким чином, тендерна пропозиція ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ОТІС" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
3. Відповідно до п. 8 додатку 1 до тендерної документації: постановою Кабінету Міністрів України від 2 липня 2025 р. № 782 затверджено додатковий перелік товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва, до якого включено ліфти. Враховуючи, що виконання робіт згідно цієї процедури закупівлі передбачає набуття замовником у власність ліфтів, на виконання вимог чинного законодавства України, учасники у складі тендерної пропозиції мають надати:
1) Інформацію в довільній формі (у вигляді довідки, листа тощо) про наявність запропонованого (-и) таким учасником Товару(-ів), а саме ліфту(-ів), в Переліку локалізованих товарів на 2025 рік.
Інформація повинна містити:
- ID товару з веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/uk/search/products?yearCreated=2025 )
- назву виробника товару, запропонованого Учасником у складі тендерної пропозиції
- ступінь локалізації товару (у відсотках).
Відповідно до п. 9 додатку 1 до тендерної документації: 9.9.На підтвердження застосування системи управління якістю стосовно розроблення, виготовлення, складання, монтажу, кінцевої перевірки та випробувань ліфтів учасник подає у складі пропозиції оригінал Сертифікату (Модуль Н1), який видано відповідному виробнику, ліфт(и) якого учасник планує встановлювати на даному об’єкті. Сертифікат повинен бути виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством із наданням відповідного оригіналу документу про акредитацію органу з оцінки відповідності. Документи мають бути в повному обсязі та чинними на момент подачі пропозиції. 9.10 На підтвердження застосування системи управління якістю стосовно розроблення, виготовлення, складання, монтажу, кінцевої перевірки та випробувань ліфтів учасник подає у складі пропозиції Сертифікат експертизи типу (Модуль Н1) або (Модуль B + Модуль D) щодо відповідності Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів згідно нормативними документами ДСТУ EN81-20 який видано відповідному виробнику, ліфт(и) якого учасник планує встановлювати на даному об’єкті. Сертифікат повинен бути чинний на дату подання тендерної пропозиції.
Відповідно до п. 9.17 додатку 1 до тендерної документації: учасник має надати у складі своєї пропозиції довідку в довільній формі із зазначенням компанії – виробника і країни виробника пропонованого до поставки устаткування та обладнання (ліфта).
Відповідно до п. 9.23. додатку 1 до тендерної документації: кошторисна документація, повинна бути складена у відповідності до вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями) з відповідними підтверджуючими документами, а саме: інформація про ціни на матеріальні ресурси відомість, що містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси, у якій обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
У складі тендерної пропозиції надано довідку виробника і країни виробника обладнання №420/15 від 16.10.2025 року (9.17. Довідка виробник ліфтів.pdf), в якій вказано 2 виробника ліфта: Otis mobility, S.A. м. Мадрид, Іспанія та ПрАТ «Oтіс» м. Київ, Україна.
При цьому, у складі тендерної пропозиції надано довідку про локалізацію №420/18 від 16.10.2025 року (файл: 8. Довідка щодо локалізації.pdf), в якій вказано, що виробником товару є лише ПрАТ «Oтіс». За посиланням в цій довідці також вказано, що виробником є лише ПрАТ «Oтіс».
Також у складі тендерної пропозиції надано сертифікат про схвалення системи управління якістю (модуль Н1) (файл: 9.9 Сертифікат модуль H1.pdf) та сертифікат експертизи проекту (9.10 Сертифікат експертизи проекту модуль H1.pdf), в яких вказано, що вони видані ПрАТ «Oтіс».
По-перше, інформація про виробника запропонованого товару у складі тендерної пропозиції суперечить одна одній.
По-друге, у складі тендерної пропозиції не надано сертифікат експертизи типу (Модуль Н1) або (Модуль B + Модуль D) щодо відповідності Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів згідно нормативними документами ДСТУ EN81-20 який видано відповідному виробнику, ліфт(и) якого учасник планує встановлювати на даному об’єкті стосовно саме розроблення, виготовлення, складання, монтажу, кінцевої перевірки та випробувань ліфтів.
По-третє, вищенаведені сертифікати не містять жодної інформації, що вони видані Otis mobility, S.A. м. Мадрид, Іспанія.
Таким чином, тендерна пропозиція ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ОТІС" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
4. Відповідно до п.4.1 додатку 1 до тендерної документації: для підтвердження фінансової спроможності Учасник надає оригінал або копію фінансової звітності учасника за останній звітний період з відміткою (-ами) про прийняття її органом Держстату або документом (-ами) про прийняття такої електронної звітності органом Держстату України (для юридичних осіб) або «Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва» за останній звітний період (для суб’єктів підприємницької діяльності-фізичних осіб та юридичних осіб-суб’єктів малого підприємництва) з відміткою (-ами) про прийняття органом Держстату або документом (-ами) про прийняття електронної звітності органом Держстату України.
Відповідно до ч.1 ст. 13 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»: звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев’яти місяців. Крім того, відповідно до облікової політики підприємства фінансова звітність може складатися за інші періоди. Звітний період для складання фінансової звітності про виконання бюджетів визначається Бюджетним кодексом України.
У складі тендерної пропозиції не було надано фінансової звітності за календарний рік.
Таким чином, тендерна пропозиція ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ОТІС" містить невідповідності, що передбачені п.43 Особливостей.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №1-12/11 від 12.11.2025 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ОТІС", не звернув увагу на відсутність необхідних документів та в супереч власних вимог визначив переможцем ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ОТІС", хоча мав відхилити таку пропозицію відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі», але не зробивши цього порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможцем ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ОТІС", що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
×
-
Назва доказу:
протокол
-
Повʼязаний документ:
Протокол_про_визначення_учасника_переможцем_та_намір_укласти_договір.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов'язати замовника скасувати рішення про визначення переможцем ПАТ "ОТІС" та повідомлення про намір укласти договір з ПАТ "ОТІС"
Запити Органу оскарження
Номер:
a47e18645c034636aadff3063179fa19
Тема запиту:
Відповідь по суті скарги на запит АМКУ
Текст запиту:
По твердженню першому: Відповідно до п. 9.23 додатку 1 тендерної документації, кошторисна документація повинна бути складена згідно з «Настановою з визначення вартості будівництва», затвердженою наказом Мінрегіону №281 від 01.11.2021 (зі змінами та доповненнями), та містити всі передбачені елементи:
- договірною ціною (вид договірної ціни – тверда);
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою до договірної ціни;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- розрахунками загально-виробничих витрат до локальних кошторисів;
- розрахунком прибутку та адміністративних витрат;
- об’єктним кошторисом;
- інформація про ціни на матеріальні ресурси відомість, що містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси, у якій обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції;
- календарним графіком виконання робіт;
- план фінансування робіт по об’єкту.
При розрахунку кошторисної заробітної плати на 2025 рік Учасник має врахувати Рішення Виконавчого комітету Української міської ради від 20.03.2025 р. № 95 «Про затвердження розміру кошторисної заробітної плати на 2025 рік при визначені вартості будівництва (реконструкції, реставрації, капітального та поточного ремонту, технічного переоснащення) об’єктів, що споруджуються із залученням коштів місцевого бюджету» у розмірі 18 570,02 грн.
Кошторисна документація має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків.
Відповідно до п. 9.23 додатку 1 тендерної документації, кошторисна документація повинна містити договірну ціну з видом «тверда».
Тверда договірна ціна означає, що вона є фіксованою та незмінною протягом усього строку виконання робіт, незалежно від коливань ринкових цін, інфляції чи інших факторів.
У складі пропозиції ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ОТІС" надано договірну ціну, яка відповідає цим вимогам. Зазначення року (2025) у договірній ціні є інформаційним орієнтиром початку робіт, а не строком завершення. Це не впливає на правовий статус ціни та не порушує вимог тендерної документації.
Відповідно до п.3.6 «Настанови з визначення вартості будівництва» (наказ Мінрегіону №281 від 01.11.2021), в кошторисній документації зазначається дата, станом на яку приймаються поточні ціни на трудові та матеріально-технічні ресурси. У наданій договірній ціні така дата зазначена, що підтверджує дотримання нормативних вимог.
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ОТІС" надало всі необхідні документи: договірну ціну, пояснювальну записку, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів, розрахунки витрат, об’єктний кошторис, відомість цін на матеріальні ресурси з країною походження, календарний графік та план фінансування. Документація сформована у програмному комплексі АВК, що відповідає вимогам тендерної документації.
Тендерна пропозиція ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ОТІС" відповідає вимогам п.9.23 додатку 1 тендерної документації:
• Кошторисна документація складена та зареєстрована в ПК АВК станом на 15.10.2025, що підтверджує дотримання строків подачі пропозицій.
• У складі пропозиції надано всі передбачені документи: договірну ціну (тверду), пояснювальну записку, локальні кошториси, графік виконання робіт, план фінансування, відомість ресурсів з країною походження, розрахунки витрат.
• Зазначення 2025 року в договірній ціні є орієнтовною датою початку робіт і не суперечить вимогам, оскільки календарний графік підтверджує виконання до 30.06.2026.
• Жодним нормативно-правовим актом не встановлено строку чинності проєктної документації, тому зазначення року не є порушенням.
• При розрахунку кошторисної зарплати враховано рішення Виконкому №95 від 20.03.2025 (18 570,02 грн).
Також, відповідно до п.15.5 Порядку розроблення проектної документації (наказ Мінрегіону №45 від 16.05.2011), проектна документація на об’єкт будівництва має бути розроблена з урахуванням будівельних норм та нормативних документів, чинних на дату передачі її замовнику. Жодним нормативно-правовим актом не встановлено строку чинності проектної документації. Таким чином, зазначення 2025 року в договірній ціні є коректним і не суперечить вимогам тендерної документації.
По твердженню другому: Твердження Скаржника не містять посилань на нормативні акти, які б підтверджували його позицію.
Відповідно до п. 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, Замовник цілком правомірно надав ПРИВАТНОМУ АКЦІОНЕРНОМУ ТОВАРИСТВУ "ОТІС" на виправлення невідповідності та право на завантаження вірного документу, який він помилково не завантажив до своєї пропозиції. Надання можливості учаснику завантажити план фінансування робіт по об’єкту, що є частиною кошторисної документації, не призвело до зміни предмету закупівлі.
По твердженню третьому: Скаржник заявляє про те тендерна пропозиція ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ОТІС" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Свої заперечення Скаржник обґрунтовує тим, що начебто:
- інформація про виробника суперечить одна одній;
- у складі тендерної пропозиції не надано сертифікат експертизи типу (Модуль Н1) або (Модуль B + Модуль D) щодо відповідності Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів згідно нормативними документами ДСТУ EN81-20;
- Надані ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ "ОТІС" сертифікати не містять жодної інформації, що вони видані Otis Mobility, S.A. м. Мадрид, Іспанія.
Посилання Скаржника на виникнення суперечності інформації щодо виробника на підставі наданої Довідки виробника і країни виробника № 420/15 від 16.10.2025, не заслуговують на увагу.
Відповідно до п. 9.17 Додатку №1 до тендерної документації, учасник має надати у складі своєї пропозиції довідку в довільній формі із зазначенням компанії – виробника і країни виробника пропонованого до поставки устаткування та обладнання (ліфта).
Інформація у зазначеній довідці оформлюється в довільній формі, отже цей документ не має заздалегідь встановленої юридичної форми та вимог щодо складу та обсягу інформації. Водночас, викладена в довідці інформація не суперечить іншим документам, що надані учасником, та не спростовує їх.
Ліфтове обладнання є складним комплексним об’єктом рухомого майна, що має багато складових частин і вузлів, які не становлять єдиного цілісного об’єкту. Враховуючи вимоги Технічного регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 438 від 21.06.2017, ліфт стає повноцінним об’єктом цивільних правовідносин, здатним виконувати свою функцію, лише після повноцінного введення в експлуатацію. Моменту введення в експлуатацію ліфта передує комплекс процесів, що включає виготовлення обладнання, монтаж, налагодження, комплекс оглядів та перевірок з метою введення в експлуатацію.
Оскільки ліфтове обладнання складається з багатьох вузлів та частин, вони можуть бути отримані від різних виробників.
Відповідно п. 5 до Технічного регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 438 від 21.06.2017:
- виробник - будь-яка фізична чи юридична особа (резидент чи нерезидент України), яка виготовляє компонент безпеки для ліфтів або доручає його розроблення чи виготовлення та реалізує такий компонент безпеки для ліфтів під своїм найменуванням або торговельною маркою.
- імпортер - будь-яка фізична чи юридична особа - резидент України, що вводить в обіг на ринку України компонент безпеки для ліфтів походженням з іншої країни.
- монтажник - фізична чи юридична особа, яка бере на себе відповідальність за розроблення, виготовлення, монтаж і введення в обіг ліфта.
- суб’єкти господарювання - монтажник, виробник, уповноважений представник, імпортер та розповсюджувач.
Відповідно до п. 9 Технічного регламенту, ліфти, на які поширюється дія цього Технічного регламенту, можуть бути введені в обіг і експлуатацію за умови їх відповідності вимогам цього Технічного регламенту, належного монтажу, технічного обслуговування та використання за призначенням.
Згідно з п. 10 Технічного регламенту, компоненти безпеки для ліфтів, на які поширюється дія цього Технічного регламенту, можуть бути надані на ринку та введені в експлуатацію за умови відповідності вимогам цього Технічного регламенту та належного вмонтування, технічного обслуговування та використання за призначенням.
Відповідно до п. 15 Технічного регламенту, у разі введення ліфта в обіг монтажники повинні забезпечити, щоб він був розроблений, виготовлений, установлений і випробуваний відповідно до суттєвих вимог щодо охорони здоров’я та безпеки, зазначених у додатку 1.
Згідно з п. 16 Технічного регламенту, монтажники повинні підготувати технічну документацію та провести належну процедуру оцінки відповідності, зазначену в пункті 53 цього Технічного регламенту, або мати результати оцінки.
Відповідно до п. 53 Технічного регламенту, ліфти повинні пройти одну з наступних процедур оцінки відповідності, зокрема, відповідність на основі цілковитого забезпечення якості з експертизою проекту відповідно до додатка 11 (модуль H1).
В складі тендерної пропозиції Приватного акціонерного товариства «ОТІС» містяться:
- Сертифікат про схвалення систему управління якістю (модуль H1) (файл: 9.9 Сертифікат модуль H1.pdf);
- Сертифікат експертизи проекту (9.10 Сертифікат експертизи проекту модуль H1.pdf).
Вказані документи є чинними та видані ПРИВАТНОМУ АКЦІОНЕРНОМУ ТОВАРИСТВУ "ОТІС", їх цілком достатньо для підтвердження проведення всіх процедур оцінки відповідності та можливості введення ліфта в обіг/експлуатацію.
У Замовника відсутні будь-які правові підстави піддавати сумніву документи про відповідність ліфтового обладнання, надані ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ "ОТІС"», оскільки Замовник не є органом оцінки відповідності чи органом ринкового нагляду. Відповідні правові підстави відсутні і у Скаржника.
Згідно відкритих даних, що містяться в державних реєстрах, а також наданої ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ "ОТІС" інформації (файл: 9.3 pdf), 97,75% частки товариства належить американській компанії Otis Elevator Company, що є всесвітньо відомим виробником ліфтового обладнання.
Враховуючи а також той факт, що основна частка товариства належить американському виробнику, який має групу дочірніх компаній у різних країнах світу, ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ОТІС" потенційно може володіти правами на знаки для товарів і послуг (від яким здійснюється виробництво ліфтів), мати інші домовленості та представляти інтереси власника та його дочірніх компаній в Україні. Визначення «виробник», «імпортер», «монтажник», що наведені у Технічному регламенті, дають можливість ПРИВАТНОМУ АКЦІОНЕРНОМУ ТОВАРИСТВУ "ОТІС" виступати і виробником, і імпортером, і монтажником обладнання.
Замовник не уповноважений отримувати інформацію та досліджувати зв’язки ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ОТІС" з Otis Elevator Company чи дочірніми компаніями. Надані документи про оцінку відповідності є достатніми для підтвердження можливості здійснювати пропонування ліфтів на ринку та введення їх в експлуатацію.
Окремо Замовник звертає увагу на те, що Сертифікат про схвалення систему управління якістю (модуль H1) містить інформацію про виробників компонентів ліфта, до яких входить і Otis mobility, S.A., що може пояснити зміст наданої Довідки виробника і країни виробника № 420/15 від 16.10.2025.
По твердженню четвертому: Замовник розглянув тендерну пропозицію ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ОТІС" та надані документи для підтвердження фінансової спроможності (папка 4 Наявність фінансової спроможності.zip). На основі аналізу фінансових показників, а також додаткової перевірки локалізації через відповідний реєстр (https://prozorro.gov.ua/uk/product/3fd547fb1fe046d386abcc2e5bdb79c1), де була доступна річна фінансова звітність, зроблено висновок, що учасник має достатню фінансову спроможність виконати договір. Це відповідає меті вимоги п. 4.1 додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до п. 43 Особливостей, виявлені невідповідності в інформації та/або документах не є автоматичною підставою для відхилення пропозиції. Замовник має право розмістити повідомлення про усунення невідповідності, але це не є обов’язком у випадку, коли невідповідність не впливає на предмет закупівлі, ціну чи строк виконання.
У даному випадку відсутність фінансової звітності за календарний рік у складі пропозиції не вплинула на визначення результатів торгів, оскільки Замовник мав можливість перевірити фінансову спроможність учасника з відкритих джерел.
Відповідно до визначення в п. 43 Особливостей «Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо». Це означає, що виправлення таких помилок не впливає на суттєві умови пропозиції. Аналогічно, відсутність річної звітності не змінює предмет закупівлі, ціну чи строк виконання, а отже, не є критичною невідповідністю.
Крім того, Особливості прямо визначають, що невідповідністю в документах вважаються лише помилки, виправлення яких не змінює предмет закупівлі, найменування товару, марки чи моделі. Тобто, якщо помилка не впливає на суттєві умови (предмет, ціну, строк), вона не є критичною. Саме така ситуація і була: відсутність звітності не змінює предмет закупівлі, тому не є підставою для відхилення.
Замовник діяв у межах закону та принципів публічних закупівель. Відсутність річної фінансової звітності у складі пропозиції не вплинула на результат, оскільки фінансова спроможність учасника була підтверджена інформацією з відкритих джерел.
Вказані вище аргументи та доводи підтверджують правоту Замовника, правомірність прийнятого Замовником рішення і, в свою чергу, спростовують зауваження та твердження Скаржника, викладені у Скарзі.
Дата опублікування:
21.11.2025 15:49