• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з технічного обслуговування та ремонту кондиціонерів

Завершена

186 029.17 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 1 860.29 UAH
Період оскарження: 18.07.2025 09:07 - 27.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 215cbb325edf4c5c908f3bba3789c691
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-18-000473-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 19.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.08.2025 16:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.08.2025 10:45
Дата виконання рішення Замовником: 26.08.2025 09:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порушення усунено
Автор: ТОВ "СМАРТ КЛІМАТ", ФЕДОР КАЗАРОВ +380930855267 smartclimat@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 410a3552086a4fba90402f51753df8e5
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 18.07.2025 року ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ" (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з технічного обслуговування та ремонту кондиціонерів» з очікуваною вартістю 186 029,17 грн. з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ФОП ГОПКАЛО МАРІЯ МИХАЙЛІВНА;
• ТОВ «СМАРТ КЛІМАТ» (далі – Скаржник).
30.07.2025 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника ФОП ГОПКАЛО МАРІЯ МИХАЙЛІВНА (далі – Переможець).
Її цінова пропозиція виявилася аномально низькою.
На обґрунтування аномальної низької ціни тендерної пропозиції Переможець завантажив довідку наступного змісту:
«Ми, ФОП Гопкало М.М. в особі Гопкало М.М. повідомляємо зацікавлених сторін, про те, у зв'язку з нестабільною економічною ситуацією в країні, ми готові виконати роботи, що є предметом закупівлі за суму в 124000,00 грн. Ta не залежно від ціни зобов'язуємось виконати всі умови договору, що прописані у технічному завданні по тендеру № UA-2025-07-18-000473-а».

Але така довідка і її зміст не є належним обґрунтуванням аномально низької ціни.

Відповідно до ч. 14 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.

Натомість довідка Переможця не містить жодного пояснення та обґрунтування саме ціни тендерної пропозиції. Тому Переможець фактично не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції.
Відповідно до абз. 6 пп. 1 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі: не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей.
Тому Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію Переможця на підставі абз. 5 пп. 1 п. 44 Особливостей.

04.08.2025 року Замовник опублікував вимогу про усунення невідповідностей наступного змісту.
«Під час розгляду замовником тендерної пропозиції учасника процедури ФОП ГОПКАЛО МАРІЯ МИХАЙЛІВНА виявлено такі невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, а саме:
1. Надана Учасником Довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій не містить відомостей про кількість, стан, а також офісні приміщення (з зазначенням адреси та номерів контактних телефонів) (п. 1 Додатку 2 до тендерної документації)
2. Для підтвердженн інформації, зазначеної у довідці про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, Учасник не надав оригінал або завірену копію сканованого укладеного договору № 102/07-2024 (п. 2 Додатку 2 до тендерної документації)
3. Довідка щодо підтвердження згоди з істотними умовами договору та проєктом договору, викладеним у Додатку 7 тендерної документації містить посилання на іншу закупівлю. (п. 7 Додатку 3 до тендерної документації)
4. Гарантійний лист відповідно до якого Учасник гарантує надати Замовнику послуги належної якості, у необхідній кількості та в установлені строки містить посилання на іншу закупівлю (п. 10 Додатку 3 до тендерної документації).
5. Не надана інформація про субпідрядників (п. 11 Додатку 3 до тендерної документації).
6. Не надана довідка щодо відсутності підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах, встановленої в підпункту 2 пункту 45 Особливостей. (п. 12 Додатку 3 до тендерної документації).
7. Відсутній дозвільний документ на виконання роботи з підвищеною небезпекою – роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра.
8. Протерміноване посвідчення з перевірки знань з питань охорони праці № 81-0079ЕЛ-2023/30 старшого майстра Ільчишина О.М. (дата наступної перевірки 20.04.2024).
9. Відсутній підпис керівника підрядної організації у розділі I «Аркуша оцінки відповідності Підрядника вимогам безпеки».
Для усунення невідповідностей Учасник повинен надати:
1. Довідку в довільній формі про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, зокрема довідка повинна містити відомості про перелік, кількість, стан, а також офісні приміщення (з зазначенням адреси та номерів контактних телефонів). (п. 1 Додатку 2 до тендерної документації)
2. Для підтвердженн інформації, зазначеної у довідці про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, Учасник надати оригінал або завірену копію сканованого укладеного договору № 102/07-2024 (п. 2 Додатку 2 до тендерної документації)
3. Довідку у довільній формі (з посиланням на номер оприлюдненої в електронній системі закупівель процедури закупівлі UA-2025-_-_-_-_) щодо підтвердження згоди з істотними умовами договору та проєктом договору, викладеним у Додатку 7 цієї Документації (п. 7 Додатку 3 до тендерної документації) 4. Гарантійний лист (з посиланням на номер оприлюдненої в електронній системі закупівель процедури закупівлі UA-2025-_-_-_-_), відповідно до якого Учасник гарантує надати Замовнику послуги належної якості, у необхідній кількості та в установлені строки (п. 10 Додатку 3 до тендерної документації).
5. Надати інформацію про субпідрядників (п. 11 Додатку 3 до тендерної документації).
6. Надати довідку у довільній формі щодо відсутності підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах, встановленої в підпункту 2 пункту 45 Особливостей. (п. 12 Додатку 3 до тендерної документації).
7.Надати дозвільний документ на виконання роботи з підвищеною небезпекою – роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра.
8. Надати дісне посвідчення з перевірки знань з питань охорони праці старшого майстра Ільчишина О.М. 9. Надати «Аркуш оцінки відповідності Підрядника вимогам безпеки» з підписом керівника у розділі I.».

Далі Замовник опублікував Протокол №180 від 06.08.2025 року, відповідно до якого визначив переможцем закупівлі ФОП ГОПКАЛО МАРІЯ МИХАЙЛІВНА.

Але при перевірці тендерної пропозиції даного Учасника було встановлено її невідповідність вимогам тендерної документації Замовника. Відтак його тендерну пропозицію Замовник повинен був відхилити.
1. Переможець не виконав вимогу про усунення невідповідностей з огляду на наступне.
1) Як вже було зазначено у вимозі про усунення невідповідностей, Переможець повинен був надати дозвільний документ на виконання роботи з підвищеною небезпекою – роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра.
Але переможець не надав такі документи на виконання вимоги про усунення невідповідностей.
Таким чином, Переможець не виконав вимогу про усунення невідповідностей.

2) Як вже було зазначено у вимозі про усунення невідповідностей, Переможець повинен надати Довідку в довільній формі про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, зокрема довідка повинна містити відомості про перелік, кількість, стан, а також офісні приміщення (з зазначенням адреси та номерів контактних телефонів). Така вимога встановлена у п.1 Додатку 2 до тендерної документації.

Переможець на вимогу про усунення невідповідностей завантажив Довідку (файл мат тех база докази.pdf). Але у цій довідці переможець не зазначив стан такого обладнання як драбини металеві та Офіс/складське приміщення. Хоча повинен був зазначити стан цих найменувань матеріально-технічної бази.

Таким чином, Переможець не виконав вимогу про усунення невідповідностей.
Відповідно до абз. 5 пп. 1 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

2. Відповідно до Додатку 4 (технічна специфікація) та п.3 Додатку 2 до тендерної документації Учасник повинен надати Довідку (лист) довільної форми про наявність працівників відповідної кваліфікації (3-тя група електробезпеки), які мають необхідні знання та досвід та будуть залучені до виконання послуг за договором. Але у складі тендерної пропозиції Переможець не надав такої довідки. Чим не виконав вимоги технічної специфікації.
При цьому Довідку щодо наявності у співробітників Посвідчень для виконання робіт не можна розглядати як Довідку (лист) про наявність працівників відповідної кваліфікації (3-тя група електробезпеки), які мають необхідні знання та досвід та будуть залучені до виконання послуг за договором. Оскільки надана Переможцем довідка не містить інформації, яка вимагається Замовником, а саме не містить інформації про наявність працівників відповідної кваліфікації (3-тя група електробезпеки), які мають необхідні знання та досвід та будуть залучені до виконання послуг за договором.

Таким чином, тендерна пропозиція Переможця не відповідає вимогам технічної специфікації.
Згідно з п 43. Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі - Особливості) та п.2 розділу 5 тендерної документації якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Тому Замовник взагалі не повинен був застосовувати механізм 24 годин для усунення невідповідностей тендерної пропозиції, а повинен був відхилити тендерну пропозицію як таку, що не відповідає вимогам технічної специфікації.

З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно визначив переможцем процедури закупівлі ФОП ГОПКАЛО МАРІЯ МИХАЙЛІВНА та не відхилив його тендерну пропозицію, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно з п. 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю..
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір